Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tanulóvezető

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Újabb szörnyű baleset világított rá a hétvégén, hogy ami a magyar utakon folyik, az tarthatatlan. Egészen elképesztő, hogy kurva nagy technológiai fejlesztéseket képesek elvégezni a nélkül, hogy a fő problémákat orvosolni próbálnák. Mert mi van most? Ugyanaz, mint már sok éve, nagyjából a…..
tanulóvezető 2017.03.20 10:17:51
Szerintem, ha egy orvost, ügyvédet, pilótát, stb. el lehet tiltani örökre a hivatásának gyakorlásától, akkor -a józan ész talaján maradva- 50km/h megengedett sebesség felett a sebességhatár kétszeres túllépése esetén örökre ugrania kéne a jogsinak. Aki 100-al megy városban, meg 260-al a pályán, gyakorlatilag időzített ön- és rosszabb esetben tömeggyilkos. Tudom, bezzeg a németeknél, de ott van ennek hagyománya, kultúrája. Itt nincs, simán kivágódik 70-nel a furgon az ember elé, mert telóval a fülén nem látja a tükröt.
Nyilván ennek 50-es határ felett lenne értelme, mert a sutyiban kinnfelejtett 30-as táblánál 60-nal"száguldók" nem érdemlik meg ezt a büntetést. Más kérdés, hogy a fekvőrendőrök közt 80ra gyorsuló tuning dobos, rugóvágott öreg civic-ek (ez csak példa, nyilván) tulajai szintén kiérdemelnék a helyszínen tarkónlövést, mikor bicikliző gyerekek mellett tíz centivel tépnek el nyélgázon. Mert ők hűdekurváratudnak vezetni, általában az első kanyarig. Féktáv, ívek, hagyjuk már, ötezeré' van bontott lökös, másik. Ja, és nehogy valami ültetett járgányos kizárólagosan magára vegye, ez ugyanúgy igaz a reggel gyereket iskolába vivő, idegbeteg, rohanó, paradicsomszemű anyukákra is, mert a vezetési stílusuk ilyenkor vetekszik bármely városi versenyzőével. Szóval én támogatnám a fenti javaslatot, ilyenfajta petíciót örömmel aláírva. Gondolom, ha a sofőrök nagyobb része normális (és az), egy ilyen javaslatnak valóban lenne támogatottsága, valamint visszatartó ereje is, már ha a rendőrség képes lenne ezeket az alakokat elkapni. Kirívó szabálysértések (bűncselekmény) esetében pedig eljárást indítani a fedélzeti kamerák felvételei alapján is. Azért csak bűncselekménynek minősülő esetekben, mert másképp elárasztaná a szerveket a sok videó arról, hogy jobbról előzött valaki, akinek tele lett a töke a pályán belső sávban 110el szüttyögő "majdénmegmutatom" típusú emberrel. Nem kell általánosítani, ez éppúgy igaz a kalapos suzukisok nevű jelenségre, mint a szakadt ducatóra, vagy a tilosban 1km/h különbséggel előző kamionra is...
Majdnem felborult az az utasszállító repülő, amelyik az O’Hare repülőtéren akart landolni Chicagóban, szombat este. A szelek városa ismét rászolgált nevére, ugyanis a 70 kilométeres szélben csak féloldalasan tudott leszállni a gép, ezt a repülési formát „ráknak” hívja…..
tanulóvezető 2014.11.12 00:32:39
@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel):
Köszönöm az infót, mindig tanul az ember. Az angol terminológiát nem ismertem, ez igaz. Ettől persze ráknak még nem hívják magyarul, gondolom, ahogy az APU-t sem nevezik FSH-nak, vagy bármi is lenne a neve. De lehet, hohy csak erről sem tudok:) Nálunk csak annyit mond az oktató, hogy "lógassá' jobban" :) Amúgy meg nem szeretem az oldalszelet, sosem sikerül megtalálni az ideális pontot, mikor lépem/csűröm vissza, azt kacsázok mint az ökörpisi. De sajna, mifelénk valahogy a szél mindig oldalról fúj, kivéve, ha 35 fok van, mert akkor valahová elbújik, mi meg főlünk a szélcsendben. Nyilván van összefüggés, melegben még a szélnek sincs kedve fújni, leszámítva némi termikszelet. Ami természetesen felszállás közben, hátszélként jelentkezik... :D
tanulóvezető 2014.11.11 11:49:57
@nevetőharmadik:

Közvetlen földetérés előtt egyenesbe kell hozni, különben felbillenhet a gép, vagy lerohan az ember a pályáról. Ennek oka egyrészt a kerekek iránya, oldalirányban nem gurulnak (főfutó nem kormányozható tudtommal egyik gépen sem:)). Másrészt, ha a (fő)futó már a talajon van, a függőleges vezérsíkot megfújó szél pont abba az irányba pörgetné be a gépet, amire addig rátartott. Hamarabb sem lehet irányba fordítani, mert akkor meg elfújja a gépet a pályairányról. Nem egyszerű művelet...
Ma elkezdődtek a kiképző repülések. Nagy izgalommal vártam már ezt a napot. Kíváncsi voltam, hogy milyen érzés lesz vezetni a repülőgépet. Az I/2-es feladat 3 db repülésből áll, ahol az egyenesekben már nekünk kell irányítani a gépet. Hát nem úgy ment mint szerettem volna.…..
Csikós küldött egy levelet a szerkesztőségi levelezőlistára a héten. Egy prezentáció csücsült benne. Ritkán szoktam megnyitni az ilyesmit, de tudom, ő se küld naplementés tengerpartot meg kétfejű macskát, így megnyitottam. Megnéztem a képeket, de mielőtt önök is megnézik,…..