Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kálmán János

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az utóbbi évtizedekben szinte valamennyi, korábban „férfiasnak” tartott szakmában természetessé vált a nők jelenléte. A mérnöki szakma azonban egy azok közül, ahol a nők még mindig alulreprezentáltak. Sőt! A korábbi enyhe emelkedés után mostanában megint egyre kevesebben…..
Kálmán János 2015.10.13 07:45:26
Kevesen választják a mérnöki pályát az egyetemi hallgatók közül. Sokat gondolkodtam azon, hogy vajon miért, mi ennek az oka? ISO 9001 auditorként fogalmazódott meg bennem a válasz: én vagyok az auditora ugyanis annak a cégnek, amelyik az egyik magyarországi autógyárat karbantartja és üzemelteti. Ahogy jártam végig a különböző gyáregységeket, és láttam azokat a félelmetes, csúcstechnikájú gépeket, amelyekkel a motorokat, hengerfejeket, stb. gyártják, belegondoltam abba, hogy mi mindenhez is kellett érteniük azoknak a mérnököknek, akik ezeket a bonyolult berendezéseket kifejlesztették. Itt kell tudni a fizikát, annak különböző ágait, kell tudni a kémiát, a logisztikát, és még nagyon sok kapcsolódó szakterülethez kell érteni. Ezen kívül jogi ismeretekre, szabvány-ismeretre, hatósági előírás-ismeretre is szükség van (pl. munkavédelem, stb.). Nagyon-nagyon sokféle tudásnak kell tehát összejönnie ahhoz, hogy ilyen komoly gyártóberendezések létesüljenek. Ráadásul elég komoly felelősséggel jár az, hogy valaki ilyen berendezéseket tervezzen, készítsen, üzemeltessen. Ehhez ugyanakkor nem a legmagasabb fizetések kapcsolódnak, és hogyha az ember valami hibát követ el, akkor akár jogi felelősségre vonásra is számíthat. Tehát itt nem dumálni kell, itt konkrét ismeretek kellenek, azok nagy tömegét kell tudni, és folyamatosan aktualizálni, tanulni. Szép, de elég macerás a mérnök pálya. Szerintem ezért választják viszonylag kevesen ezt a pályát. Kálmán János, gépészmérnök