Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kulani

61 bejegyzést írt és 81 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kedves Érdeklődő, feltehetően azért kaptad ezt a linket, mert egy volvós fórumon érdeklődtél az S60/V60-as, eseleg V40-es Volvók után. Ez itt egy őszinte beszámoló az autóról, hogy jobban értsed, milyen autó is tetszett meg neked, mire figyelj oda, ha megvennél egy használt példányt, és mire…..
Amit szeretünk benne, és amit kevésbé. Jó pár súlyos pont a Volvók mellett, néhány ellenük...
1) Ez mi ez? (Pár szó a blogról) 2) Gyors áttekintés - nekem való ez az autó egyáltalán? 3) V40 vagy V60? 4) Modelltörténet(ek) 5) Kinetic, Momentum, Summum? - a felszereltségi szintek 6) Hasznos és haszontalan extrák 7) Rejtett értékek - ...és néhány rejtett probléma 8) Benzines vagy dízel?…..
Gondolkoztam rajta, hogy van-e egyáltalán értelme közös blogban tárgyalni a három Volvo modellt (S60/V60/V40). Az S60/V60 tulajdonképpen ugyanaz az autó, csak a karosszéria formája tér el. Ez tehát nem kérdés. A V40 ugyanakkor elvileg másik modell, másik padlóvázon. Vagy nem?  ..
A 2000 és 2010 között gyártott előző generációs S60 utódjáról 2009 novemberében kezdtek az első képek szivárogni, a hivatalos bemutatója 2010 tavaszán volt, a Genfi Autószalonon...
A Volvo hagyományosan három felszereltségi szintet különböztet meg, és nincs ez másképp az S60/V60 illetve a V40 esetében sem. A legegyszerűbb felszereltség neve Kinetic, utána jön a Momentum, végül a Summum nevű csúcsfelszereltség...
Mivel itt most használt autókról beszélünk, az extrák megválogatásába nincs beleszólásunk, ki vagyunk szolgáltatva az autót először megrendelő tulaj ízlésének. A használt autók kiválasztásánál az elsődleges szempont az autó állapota legyen. De ha két hasonló autót találunk, bizonyos extrák…..
Rejtett pozitívumok és negatívumok.....
Új autó vásárlásnál lehetett ez igazi dilemma, a használt autók között már egyértelműen a dízelek dominálnak, különösen a korai évjáratokban. De mennyivel takarékosabbak, mint a benzinesek? És a benzinesek mennyivel megbízhatóbbak vagy mennyivel kulturáltabbak, mint a dízelek? Hát a PHEV plug-in…..
Volvós körökben tartja magát az a nézet, hogy az azonos felépítésű, azonos hengerűrtartalmú, de különböző teljesítményű Volvo motorok ikertestvérek, csakis és kizárólag a programozásban van különbség. Azért ez ennyire nem egyszerű...
  Ha van autó, aminek jól áll az automata váltó, az az S60/V60 széria. Ennek megfelelően a használt piacon is rengeteg automata váltós autót találunk...
Volvo-nyelven AWD-nek (All Wheel Drive) nevezik az összkerékhajtást, ami a márka arculatának egyik fontos eleme: más márkákhoz képest sok Volvót adnak el összkerékhajtással...
Mint minden prémium autó, úgy a V40 és az S60/V60 fenntartása is komoly költségekkel járhat. Megbízható konstrukcióról és minőségi megépítésről van szó, a meghibásodások nem gyakoriak. Viszont ha gond van, akkor egy népautóhoz képest mélyebben kell a zsebünkbe nyúlni...
Néhány problémás probléma.....
Március 6-án, 63 éves korában elhunyt Pásztóy Tamás. Ahogy sokan ismerték, „Pirelli Pásztóy.” Ahogy szintén jónéhányan ismerték: Diablo Corsa. Nekrológ helyett...
Laufenn, Riken, Saetta? Nem tűnnek híres gumimárkáknak, pedig komoly cégek állnak mögöttük: sorrendben a Hankook, a Michelin és a Bridgestone.  És még van egy pár hasonló példa. De egyáltalán miért vannak itt, és főleg: érdemes-e ilyen gumit venni?..
Kulani 2017.05.26 00:10:25
@ketyosz: A Barum nem tartozik ebbe a kategóriába. A Barum a Continental márkája, a Conti pedig nem versenyez a negyedik vonallal. Ha megnézed a Barum árát olyan áruházban, ahol ezt a márkát is tartják, illetve a többi konszern negyedik vonalas termékeit is, akkor láthatod, hogy a Barumok rendre 10-15 százalékkal drágábbak náluk. Ami a sebességindexet illeti, erről akarok majd külön is írni. A sebességindexnek csak látszólag a km/h a mértékegysége, valójában sokkal inkább a Celsius fok. A sebességindex azt a sebességet jelenti, aminél - a nagysebességű gördülés következtében keletkező hő hatására - még nem válik le a futófelület az abroncs karkaszáról. Ezt többféle technológiával lehet megoldani, de a legegyszerűbb, ha olyan kötőanyagokat használnak, amiknek magasan van a forráspontjuk. Ez azért nem annyira elképesztő rakétatudomány. A kínai gumik között is simán vannak Y-sebességindexű termékek. Nagy teljesítményű autóra amúgy én nem javasolnám a Barumhoz hasonló harmadik vonalas gumik használatát sem, pláne, ha néha élvezni is akarjuk a nagy teljesítményt.
Kulani 2019.12.05 14:01:37
@2ozz:
"Ha egy Sebring/Taurus/Kormoran/Riken az kb 20 éves technológia, akkor az előírások azóta nem változtak???"

Simán levizsgázik nálunk is egy 20 éves F Astra vagy Golf III. De ettől még a mai autók jobbak.

"Szeretnék végre látni egy olyan listát, vagy éppen egy keresőt, ahol beállíthatom hogy én mire és hogyan használom az adott típusú/felszereltségű autómat és kidobja a rá/nekem megfelelő gumikat. Ilyet még egy gumis webáruházban sem láttam, de ha csinálsz, csak tőled fogok vásárolni"

A gumis webáruházak nem erről szólnak. Ott az árverseny dominál. Gyakran nagymamák ülnek a billentyűzet felett. Nm is lenne könnyű lefejleszteni egy ilyen appot. Például vannak olyan szempontok, amire kevés ember gondol. Mondjuk a márkaháttér. Ha garanciás gondod van, mennyi idő alatt reagálnak? Inkább engedékenyek, vagy inkább kibújnának? Ha pótlás kell, van-e raktárkészlet, akér a ritkább méretekből is?

Ha tényleg szakértelemre van szükséged, azt is megkapod, csak valamivel drágábban. Jelentkezz nálam. Küldj telefonszámot és visszahívlak.
Megkeresett egy ügyfél, a tök sima 205/55R16 méretben keresett gumit, "lehetőleg erősített oldalfalút." Visszakérdeztem, hogy Volkswagen Sharanja van-e, vagy annak valamelyik ikertestvére, mert ebben a méretben csak ezekről tudom, hogy XL-es gumi kell rájuk. Kiderült, hogy sima Renault Mégane az…..
Kulani 2017.06.06 14:25:08
@pamutpamlag: Az emelt súlyindexre éppen azért van szükség, mert a magasabb megengedett maximális összsúlyú járművekhez a gyárak eleve magasabb guminyomást írnak elő. Azaz ezekhez a járművekhez valóban muszáj XL-es gumikat használni. Más a helyzet azoknál az autóknál, amiknél a gyári keréknyomáshoz nincs szükség az XL-es gumik magasabb súlyindexére. Elméletileg magasabb guminyomással ezek is ellenállóbbak lennének a deformációval (és így a sérülésekkel) szemben, de a gyári megengedett legnagyobb nyomásnál magasabbat beállítani úgysem szabad - megváltozik az autó útfogása, a futómű elemeinek terhelése, kényelmetlen és pattogós lesz az utazás. Remélem, így már világos :-)
Kulani 2018.10.28 07:11:57
@sanyimi: Nem, fordítva van. Minél keményebb a kerék, annál kevesebb úthibát rugózik ki maga, azaz annál jobban terheli a futóművet. Viszont a gumiknak (és az autó stabilitásának) az a jobb, minél magasabb a nyomás - természetesen a gyári határértékeken belül. Én azt szoktam javasolni, hogy a gyári matricán látható legmagasabb értékeket állítsuk be, és csak akkor vegyünk el belőle, ha nagyon ráz, esetleg pattog az autó terhelés nélkül. (Tipikusan nagy teherbírású kombiknál fordul elő.)
Kulani 2019.08.01 18:16:53
@E34: Nem, erről szó sincs. Pont erről szól az írás.
Nem foglalkozom használt gumival, aminek nagyon is megvan a maga oka. Ugyanakkor időnként beragad egy-egy szett gumi, amit megrendelnek, de elfelejtenek értejönni. Ilyenkor persze én is hirdetést adok fel. Legutóbb is ezt tettem, de elbénáztam valamit. Rám szakadt a pokol...
Nincs biztosabb jele a nyár elmúltának, mint a téligumi tesztek beköszönte. Egymással versenyezve jött ki idén is egy héten belül az AutoBild szaklap és a német autóklub, az ADAC tesztje. Sajnos sok olyan típus kimaradt a tesztelésből, amik a magyar piacon különösen érdekesek lennének...
Van egy magyar kereskedő, aki egy csomó posztom kommentjébe beleírta a saját oldala linkjét. Arra gondolt, hogy az a tartalom, amit én előállítottam, neki hozzon érdeklődőket, vásárlókat. Írtam neki egy levelet. Íme...
Futó felület Mitől prémium? 2018.05.08 23:00:12
A „prémium gumik” köre zárt világnak tűnik. A hozzáértők álmukból felébredve is felsorolják az öt és fél prémium márkát (abc-sorrendben: Bridgestone, Continental, Goodyear/Dunlop, Michelin, Pirelli), de azt valószínűleg ők sem tudják, mitől prémiumok ezek a márkák, illetve hogyan lehet ebbe az elit…..
A neves autógyár marketing igazgatója barátja esküvőjére tartott. A meleg nyári napon is elegánsan akart megjelenni, világos öltönyt viselt. Már majdnem megérkezett a lagzi helyszínére, a vidéki kúriához, amikor egy úton fekvő fémdarab befúródott a gumijába, és defektet kapott. Bár a pótkerék…..
Kulani 2018.03.30 00:13:45
@tompus: "Az 1-1,5 tonnás autónál valóban számottevő tömegnövekedés lehet a plusz 4kg." - Nem minden tömeg egyforma! :-) A felfüggesztés előtti elemek (felni, gumi, fék, féltengely, lengőkar) önálló egységet képeznek. Amikor rossz úton haladsz, nem mindegy mekkora tömeg lökdösi alulról az autót. A nehéz kerekek egyértelműen csökkentik a rugózási komfortot. Kerekenként fél kiló már fenékkel érezhetően is elég sok. A másik dolog, hogy a motor ugyan az autót viszi, de a kerekeket forgatja. Minél nehezebb a kerék, annál nehezebb megforgatni. És ha már forog, annál nehezebb megállítani. Ha a bringád kerekét kicserélnénk vasra, alig tudnál vele elindulni, vagy ha már elérnél egy magasabb sebességet, alig tudnál megállni - miközben a komplett bringa súlya százalékosan alig változna: te magad lennél a legnehezebb "alkatrész" a magad 70-100 kilójával, de a kerekek 1-2 kilós súlytöbblete tenné nehézzé a bringázást.
Kulani 2018.03.30 00:23:53
@geegee: "Érthetetlen, hogy az eddigi 80-100-120 évben nem tudott semmit felmutatni az iparág." - Kész megoldások vannak, lásd a Michelin PAX-koncepcióját. (en.wikipedia.org/wiki/Michelin_PAX_System), vagy pláne a Tweel-koncepciót (auto.howstuffworks.com/tweel-airless-tire.htm). Vagy lásd az egyéb NPT-gumikat (Non-Pneumatic Tyres) (en.wikipedia.org/wiki/Airless_tire). Itt inkább a befogadói oldallal vannak rugalmassági problémák. Lásd még a rovar alapú élelmiszerek problematikáját: papíron óriási megoldás az emberiség élelmezési problémáira, nevetségesen olcsón és gyorsan lehetne előállítani magas fehérjetartalmú élelmiszert - csak a fene se akar krumplibogár-pástétomot kenni a vajaskenyérre. (Még.)
Kulani 2018.03.30 00:53:06
@koala kóla: "azt mitől sérülne már meg a gumi oldalfala?" - a gumi oldalfalára a járdaszegélyek és a járdaszigetek is veszélyt jelentenek, de a kátyúk is tipikusan az oldalfal szerkezetét rongálják meg.
Függetlenül az elmúlt napok mínuszaitól, a német autóklub, az ADAC (á-dé-á-cé) már ki is adta az idei nyárigumi tesztet. Nagy meglepetések nincsenek, hacsak az nem, hogy két gumi is kikészült a legegyszerűbb vizsgálat alatt...
Kulani 2018.03.07 20:46:23
@Pierr Kardán: Ezt a méretet konkrétan nem, legalábbis ami ilyen gumim van a raktárban, az Made in the Netherlands. De amúgy Gyöngyöshalásziban sok Vredestein gumi készül.
Kulani 2018.03.07 20:47:36
@octy: Hát, a Sportrac 5-nek ez a legmagasabb sebességindexe ebben a méretben (a 91W az már az Ultrac Satin).
Téligumit venne februárban? Nyári gumit szeptemberben? Meglepően sokan gondolják azt, hogy az autógumi kereskedelem olyan, mint a ruhakereskedelem: a szezon végén vannak a leárazások, és akkor lehet a legjobban bevásárolni. Pedig nem. Érdemes inkább tanulmányozni a fapados légitársaságok…..