Regisztráció Blogot indítok
Adatok
hunTAR

0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Most, hogy az európai repülés kezd leállni, a legtöbbeket érintő kérdés az, hogy lehet visszaszerezni a le nem utazandó repjegyekért korábban kifizetett pénzt? Nem egyszerű, mert a komoly likviditási válságba került szolgáltatók a törölt járatok után sem szívesen adják vissza. Frissítés: a Wizz is…..
hunTAR 2020.03.23 09:50:01
@MindentGátlóSam: nem, semmi utólagos jelzés, csak az űrlap végi értesítés, hogy 3-7 napon belül vissza kapom.
Hétfőn éjfélkor fejeződött be a Lemilblog legújabb szavazós és vitatkozós tippjátéka, melynek során azt kértük tőletek, hogy egy 15-ös – vállaltan szubjektív és kicsit provokatív - listából egyrészt válasszátok ki azt a négy hadsereget, amely szerintetek megérdemli a „legkiválóbb” jelzőt, másrészt…..
hunTAR 2019.09.04 12:41:24
@hunTAR: módosítok, @sarius kolléga előbb adta le a helyes válaszokat és nála tényleg helyes a sorrend is, míg nálam csak a 1-4 helyezés stimmel, de nem sorban
hunTAR 2019.09.04 12:56:42
@tiboru: csak arra utaltam és veregettem meg virtuálisan a saját vállamat, hogy a végső sorrendben igazából ketten is voltunk, akik eltalálták az első négy helyezettet.
Ettől függetlenül természetesen sarius kolléga viszi a prímet mivel kiemelkedően behúzta a maximumot:
- időben először,
- teljesen pontos első négy helyezett,
- tökéletes sorrendben.
hunTAR 2019.09.04 13:20:42
@sarius: Tökéletes kombinációja a szerencsének és az elvek melletti kitartásnak. :D
Másfél hónappal ezelőtt feltettem a Lemilblog olvasóinak a (csak részben költői) provokatív kérdést, hogy mitől kiváló és hatékony egy hadsereg. Nem csalódtam bennetek: a parázs vitákkal is tarkított kommentfolyamban számos érdemi és informatív hozzászólás született, amikért köszönet jár. A nyári…..
Amint azt törzsolvasóink már tapasztalhatták, mai posztunk szerzője egyszerűen imád listákat készíteni, amikkel aztán pofátlan módon provokálja olvasóit, vitára ösztönözve őket. A hadvezérekről, szárazföldi csatákról és fegyverekről szóló posztok után úgy gondolta, hogy milyen jó ötlet lenne…..
hunTAR 2019.07.13 23:39:35
@Hiryu2,01: Teljesen egyetértek, hogy ez rendszerbe állítás és alkalmazás, de egyrészt jobban felborítja a listában az összehasonlítási potenciált, mint a szarissza, a pilum vagy a harckocsi, másrészt amíg nukleáris fegyvert nem volt könnyű egy kisállamnak létrehoznia (Izraeltől most tekintsünk el), addig hatékony kiberfegyvert igen. Illetve amíg egyértelmű, hogy a pilum hajigálása meg a testudo alkalmazása csak katonai szempontból játszik ezen a téren, addig a kiber most már akár a leghétközapibb cselekvéseinkre is kihathat. Kicsit nehézzé teszi számomra, hogy azt hasonlítsam össze, hogy mondjuk a templomos lovagrend milyen fegyelemzetten és korszerűen harcolt azzal, hogy xy tudjukki ország kiberszázada megfertőzi a vízforralómat egy vírussal és az végez a célszeméllyel vagy repíti levegőbe az egyik pl. civil kritikus infrastruktúrát.
hunTAR 2019.07.14 15:51:03
@Minorkavidor: Igazából még van jogilag egy igazi római utódállam, amelyben a mai napig a kelet-római időszámítást és részben a jogrendet (is) alkalmazzák, igaz, a katonai területen nem rúgnak labdába: az Athosz-hegyi kolostorköztársaság avagy Agios Oros. Nem mellesleg a mai napig a keleti kereszténység legszentebb helye. Történeti szemontból elég izgalmas sztorijuk van, katonailag kevésbé.
hunTAR 2019.07.14 16:07:36
@Kullancs1983: Manapság igen, abszolút inkább gumitalpú feladat, de történeti szempontból nem igazán szedhető szét a katonaitól és a cikk erősen történeti tematikájú. Csak visszaugorva 7-8 évtizedet máris elég macerás lesz külön dedikáltan kizárólag titkosszolgálati területről beszélni. Példaként vegyük az Evidenzbürót, mint ismert és réginek tekinthető gumitalpú szervetet, dedikáltan titkosszolgálati feladatokkal: ők is mind katonák voltak, pedig a feladatkörük egy jelentős része ma a polgári szolgálatokhoz tartozik.

Ha még visszább megyünk, akkor idővel nyilván voltak titkosrendőrségek meg hasonló célú szervezetek, de ezek lényegileg minden esetben az adott korszakban bevett katonai tevékenységek körébe tartozó feladatok voltak, pont ahogy az elhárítás is. A kommunikáció szintén, elég a modernebb távírók hálózatára vagy a mongol postaszolgálat tevékenységére, felépítésére és jogosítványaira gondolni.

Szóval továbbra is úgy gondolom, hogy az általam felvetett szélesen értelemezett információs vonal idekívánkozik.
Ahogy az várható volt, élnek az ultrák a maguk teremtette lehetőséggel, újra keményen büntetik a túl nagy kézicsomaggal érkezőket a kapunál. Leginkább Budapesten és a Wizz Air. Írtunk eleget idén a két ultrafapados, de különösen a Wizz csomagszabályainak állandó változásáról, de utoljára azzal…..
hunTAR 2018.12.31 13:01:54
@szombi: köszi. Azért kérdezem, mert éves szinten 10-20x repülök fapaddal, de az új szabályozás óta még nem teszteltem. Még a kétféle Wizzair kézis időszakban volt olyanhoz szerencsém, hogy papírkerettel mértek és ott magának a hátizsáknak a mérete számított, hiába nem volt tele. A kérdés részben ennek szólt, hogy nem vezették-e vissza ezt a kedveskesést.
Három héttel ezelőtt foglalkoztunk egy Gallup-felméréssel, amelyben a közvéleménykutató-intézet munkatársai 66 ország lakosságát reprezentáló mintát kérdeztek meg arról, hogy a hat legnagyobb katonai hatalom közül melyiket választanák katonai szövetségesnek egy fegyveres konfliktus esetén. Most egy…..
Egyszer eltolták az új rendszer indulását, de jövő hétfőn életbe lép: lényegében arról van szó, hogy aki fel akarja tenni a csomagját a csomagtartóba, annak fizetnie kell érte. Ingyen csak azt a csomagot lehet felvinni a gépre, ami befér az ülés alá. Átnevezték az elsőbbségi beszállást "elsőbbségi…..
hunTAR 2018.01.12 13:06:22
@Kánikula: Eléggé, még október-novemberben teszteltem több viszonylaton oda-vissza (jó, volt ahol csak az egyik irányba) és mindenhol ment, max kicsit magyarázni kellett mellé. Egy dologra viszont szigorúan figyeltek: a súlyra, 10 kg alatt kell lennie. Mivel a pult mér, ezért nem ajánlott túlpakolni.
hunTAR 2018.01.12 13:56:00
@schnee: Kétségtelen, de ugyebár mindenféle szabálytalan magatartást elutasít egy igazi ufb. Sőt eszébe sem jut egy ilyen lehetőség.
hunTAR 2018.01.12 18:09:11
@Moncs: Ugyanott. Az idő meg eléggé változó, de 10-20 perc minimum, az általános meg inkább valamivel több.
Rég volt már, hogy érdemes volt nem Ferihegyről indulva repülnünk, lehet, hogy most változik a helyzet. A Wizz Air benyomul Bécsbe is, bázis három géppel, ami nem csak a Nyugat-Magyarországon élőknek jöhet jól. Elég nagyot fejlődött tehát a Budapest Airport ahhoz, hogy fővárosi lakosként ne érje…..
Több okból is érdemes néha összehasonlítani ezt a két céget. Egyrészt ugyanazt az ultra low-cost modellt tolják, ők a legolcsóbbak, velük lehet 3-5 ezres jegyekkel utazni. Másrészt ők a legnagyobbak Magyarországról, ráadásul elég sok útvonalon versenyeznek is, sokszor lehet közöttük választani. De…..
hunTAR 2017.12.14 10:20:55
@ther: Elvileg igen. Hivatalosan én sem láttam sehol sem, hogy mi a policy, de az általad említett leveleket megkaptam és azokban minden alkalommal az szerepelt, amit a többiek bemásoltak. Gondoltam egyet és mivel pont olyan helyekre mentem többször is november elején, ahol könnyebbség a feladás, egy életem, egy halálom: kipróbálom. Először BUD-on tettem egy próbát november 13-án: sima, a helyi magyar személyzet képben volt a check-in pultoknál. Őket kérdeztem, hogy sok ellentmondásos információ van, melyiknek higgyek. Azt mondták, hogy ha a méretben-súlyban rendben van, akkor feladottként kezelik és minden lehet benne, ami egy feladottban is. Mondom nagyon jó, hazafelé kiderül hogy igazuk van-e. Másnap este CRL-ből jöttem haza néhány komolyabb értékü belga sörrel a táskámban, persze szépen körbevédve, hogy ha dobálják, akkor se törjön. CRL, check-in: tudnak mindent, fel is adom, ők is azt mondják, hogy feladottként kezelik. Egy héttel később újra BUD, teljesen ugyanaz mint a múltkor, minden rendben. Hazafelé LTN: na itt kicsit magyarázni kellett, de megértette miután megkérdezte a mellette ülő kollégáját. Szóval itt is simán felment. Utóbbinál még annyi plusz volt benne, hogy emlékeim szerint 3-4 centivel hosszabb volt a táska, de súlyban 10 kg alatt volt: 9,8 kg.

Szóval nem mondom, hogy reprezentatív tapasztalatom lenne, de ami van, aszerint működik és teszt gyanánt akkor is feladtam, amikor nem lett volna élet-halál kérdés. Mondjuk ha CRL-nél nem engedték volna a feladást, akkor nagyon fájt volna a szívem és valószínűleg rettenetesen be kellett volna rúgnom a szeku előtt. De összességében mindenhol jól ment.
hunTAR 2017.12.14 10:32:51
@ther: LTN-nál annyit mondtam a pultban ülőnek, hogy ez a kézipoggyászom, igen, és az új Wizz csomagszabályok értelemben szeretném most feladni. Erre nézett, kérdezködött nagyjából egy percet és ennyi volt. Ha nem tetszett volna így sem, akkor ott vannak az e-mailek, azokat meg vagy angolul kapja az ember vagy gyorsan legoogleforditózza. De igen, az engem is zavart, hogy a hivatalos honlapon nem tárgyalja ezt olyan mélységben, hogy azért ne némi zabszemmel próbálja meg az ember a kézi feladását.
hunTAR 2017.12.14 11:07:17
@ther: Engem sem érintett, de igen, tettem rá próbát, mivel kiváncsi típus vagyok. A check-in putnál BUD-on és CRL-en kaptam rendes beszállókártyát, a klasszikus letépőset. Ezekkel nem szórakoztam, de LTN-on az e-beszállókártyámra csak matricát kaptam a csomagfeladásról. Na gondoltam, akkor most. Mivel másodmagammal utaztam, elkértem a másik illető táskáját és az e-jegyet mutatva minden fennakadás nélkül mentem át a kapun. Szóval, amit írnak, elvileg minden további nélkül működik.
Szereti a Wizz Air mondogatni, hogy éljen a verseny, meg aztán ők az olcsó jegyes légitársaság. De ha nincs verseny és van kereslet, pofátlan árazásért ők sem mennek a szomszédba: a foci Eb első magyar meccsére induló szurkolói járatra 184 ezer forintra nyomták fel az árat. Busszal ugyanez 54 ezer…..
hunTAR 2016.02.14 17:30:30
@Ciprusi Utazók: Tavaly nyártól emlékeim szerint, összesen 5 alkalommal biztosan kaptam privilage pass feliratot a beszállókártyára, de most vége. Engem csak az érdekelne, hogy más is járt-e így és az, hogy tud-e valaki valamit arról, hogy miért lett ez az új helyzet.
hunTAR 2016.02.17 22:21:16
@WYSIWYG: Az szép kapás, szerintem sokan irigykedhetnek.

A PP-t meg az én esetemben, azért nem értem továbbra sem, mert még mindig a tavaly vett discount clubom van érvényben és decemberben még járt hozzá a privilage pass, most februárban meg 2x repültem velük retúrban és azoknál meg egyiknél sem. Valahogy furán megy a móka ezzel kapcsolatban, mert valaki kap, valaki meg nem, nálam meg ezek szerint limitált volt.
Már négyezer forintért vannak repjegyek Londonba, az igazán ügyesek bő tízezerből összehozhatják az egy napos kalandot reptéri transzferrel együtt. Indulás hajnalban, hazaérkezés éjfélkor, transzfertől függően akár 6-8 óránk is lehet London belvárosában és nem dobunk ki…..
Megint összeültek a Wizznél az okosok, hogy kitalálják, miként lehet bevételt növelni oly módon, hogy az utasok jófejségként éljék meg a változást. Az eredmény az lett, hogy egy kutyának sem kellő fizetős szolgáltatást édesítettek meg annyira, hogy már érdemes legyen…..