Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Miegér

0 bejegyzést írt és 82 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Megfordította az unióellenes hangulatot Európában a britek balul elsült népszavazása, melyet Brexitként emleget a világ. A felmérések szerint elrettentő példaként szemlélik azt az uniós polgárok azt, ami a válásra készülő szigetországban történik. Még a magyar közvélekedés is olyan irányba mozdult…..
Miegér 2016.07.13 06:42:44
@Max val Birca főszerkesztőhelyettes:

A Brexit mindenkire nézve hatalmas ütés volt, amiből csak egyféleképpen állhat fel Európa: létre kell hozni az egységes európai államot. Ha mi ebből nem kérünk, akkor nem kérünk: lehet visszatérni a semmibe, olyan életszínvonalon élni, mint az ukránok például. Vagy maradunk Európában, de elfogadjuk a közös adópolitikát, külpolitikát, védelmi politikát, stb. Ez persze a nyugati országoknak rövid távon fájna, hiszen az ő életszínvonaluk valamennyivel rosszabb lenne, a miénk meg jobb, de hosszú távon csak nyernénk ezzel.
Valamit valamiért. Ha az angolok így döntöttek, akkor menniük kell. Ami történt legyen figyelmeztetés Európa hazardőreinek, populistáinak és nemzetvesztőinek. Elsősorban Orbán Viktornak. Idevezet a hitványságuk: erősödő orosz befolyás, területi igények, zuhanő tőzsdei és valutaárfolyamok. Nem a…..
Miegér 2016.06.26 13:58:11
@Conchobar:

Igen. bár nem birodalomként kell rá tekinteni, mint ahogy egy texasi vagy kaliforniai lakos sem birodalomként tekint Washingtonra. Pont ez a lényeg. Vajon ha Észak-Amerikában Kanada mellett nem egy, hanem 45-52 vagy ki tudja mennyi másik ország működne, akkor is ilyen gazdasági potenciáljuk lenne?
Miegér 2016.06.26 14:00:07
@midnight coder:

Egyetértek, a bevándorláspolitikában mindenképpen más utat kell választani. Európa határait nagyon szigorúan le kell zárni és az amerikai vízum rendszerhez hasonló módon lehet csak beengedni valakit, vagy akár még szigorúbban. Akkor lenne ennek értelme.
Miegér 2016.06.26 14:02:02
@A megvalósult amerikai ólom..:

A bürokráciát valóban le kell építeni, de nem is lenne ekkora ha megszűnnének a nemzetállamok, és az amerikaiakhoz hasonló módon működnénk.
Csodálkozunk azon, hogy hiteltelenné vált a magyar politikai és gazdasági elit a választópolgárok szemében? Szögezzük le, ahhoz képest, hogy mindent elkövettek annak érdekében, hogy semmi tisztelhető ne legyen bennük, elég későn ébredtek rá a magyar honpolgárok a saját vakságukra. Most aztán…..
Miegér 2016.04.25 10:06:54
@miketbeszéltek:

A liberális erkölcs nem tehet róla, ha az emlegetésével bizonyos bűnöket elfedeznek, legalizálnak." annak idején a liberalizmust az SZDSZ korrupt politikájával azonosítottam minden konzervatív ember. És most mi ne tegyünk ugyanazt? Hogy is van ez?
A fideszes alaptörvény ellen hirdetett tüntetést a Demokratikus Koalíció jövő hétfőre. A tüntetés jól mutatja, hogy milyen bajban van a DK. Hiszen Gyurcsány Ferenc tavaly azt ígérte a bocsoknak, hogy 2016 nyarára az ellenzék vezető ereje lesz az DK, nagyobb támogatottsággal, mint az MSZP. Ehhez…..
Miegér 2016.04.23 13:46:47
@lavór:

Egy ápolónő bizonyára nagyon jártas alkotmányossági kérdésekben, ahogy az oktatáshoz is nyilván nagyon ért. :D Eldobom az agyam.
Miegér 2016.04.23 14:01:04
@lavór:

Ezzel csak az a baj, hogy addig lesz Orbán Viktor miniszterelnök, amíg csak akar. Még négy, nyolc, vagy tizenkettő évig, amíg meg nem unja. Amíg az ellenzéki alternatíva a fekete ruhás ápolónő mint alkotmány jogász, a Pukli mint oktatási szakértő, Gyurcsány mint miniszterelnök-jelölt... A Fidesz röhög a markába, mert minél több az ilyen akció, annál egyértelműbb hogy nincs kormányzóképes alternatíva a Fideszen kívül.
A migráns-ügy kapcsán írt egy hiánypótló cikket Bede Márton, melyben a szerző azt pedzegeti, hogy kár örömködni a tranzitország-státuszunkon, épp az a baj, hogy a migránsok nem akarnak ide jönni. Magyarország nem elég vonzó a dolgozni akarók szemében, pedig ez kellene a 26 év…..
Miegér 2015.10.25 07:50:00
@Amatőr:

A közmunka bár jó ötlet, de semmi integráló ereje nincsen. Igazából arra, amire kitalálták egyáltalán nem jó, ugyanis ha valaki bekerül a közmunkaprogramba az már ott is marad, nincs igazán kitörési lehetőség onnan. Igazából azt tartom életképesebb embernek - és jelzem hogy nem szimpatikus, nem értek egyet vele csak életképesebb - aki nem megy el közmunkára, hanem feketén dolgozik, ugyanis többet keres vele, másrészt ugyanúgy nem kerül onnét sem feljebb. És akkor legalább nem éhbérét küszködik.

Próbálj meg elmenni egy állásinterjúra, és elmondani hogy az előző munkád közmunka volt... Bár elég ha az önéletrajzodba beírod, tuti nem hívnak be.

És ne felejtsük el, hogy ez igaz az un. diplomás közmunkára is. Az pedig külön visszataszító, amikor a közszférában kirúgnak valakit, majd ugyanarra a munkakörre visszaveszik közmunkásként, sokkal kisebb bérért.

Szóval miért is jó ötlet a közfoglalkoztatás?
Torma Zsuzsanna (Édenkert tábor) Gazdasági Rádió műsorában osztott meg egy nagyonérdekes gondolatot a szegénységgel kapcsolatban, amiről mindenféleképpen kellene beszélnünk. "Van egy új…..
Miegér 2015.08.09 11:27:02
@Husz_János_Puszita:

"Az állam sokat tehetne az iskolákban a pénzügyi kultúra fejlesztéséért. Ne a rossz szülői mintákat vigye tovább az életben a gyerek."

Így igaz, én biztosan bevezetném a középiskolákban a közgazdaságtant, mint kötelező tantárgyat. Hogy legalább értsék a gyerekek, hogyan működik körülöttük a világ, a gazdaság, a pénzügyi szektor, stb.
Miért gondolják azt Brüsszelben, hogy a schengeni határszakasz megvédése csupán magyar feladat? S miért pont azok, akiknek az ősei még a mi nyilaink ellen kérték Isten segítségét? Ha a kocka teljesen…..
Miegér 2015.08.08 07:45:21
@E.Katolnai:

"Európaiak csakis magukat hibáztathatják"

Amint Európa aláírja majd a TTIP-t, a menekült áradat hirtelen meg fog szűnni. Szóval az európaiaknak nem sok közük van ehhez.
Strasbourgban, az Emberi Jogok Európai Bírósága (Bíróság) egyhangúan úgy döntött hogy az olasz állam sérti az azonos nemű párok alapvető jogait, ha nem biztosít a kapcsolatuknak jogi elismerést és védelmet. Három olasz meleg pár tett panaszt az olasz állam ellen a…..
Miegér 2015.08.03 15:03:52
@paraszthajszal:

Valóban nem volt szerencsés a megfogalmazásom, gondoltam is hogy na majd ezt valaki rám olvassa még, de szerintem érthető volt:

nem hiszem hogy bárki is melegnek nevelné a gyerekét, de ha mégis meleg lenne a gyerek, akkor sem lenne tragédia ha elfogadóbb társadalomban élnénk. Az erős hasonlat szar volt...

"Most akkor szerinted deviancia a melegség vagy csak egy tulajdonság, mint a kék szem?"

Tulajdonság, de sok ember szerint egy meleg rosszabb mint egy bűnöző, elég végig olvasni egy egy bejegyzést. Na de mindegy is, szerintem érted az érveimet, én is értem amúgy a tieidet.

A következő években erről még biztos sok társadalmi vita lesz nálunk is, hiszen ha tetszik ha nem, a melegházasság az ajtónkon kopog.
Miegér 2015.08.03 15:12:15
@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Bizonyára te tanulmányok tucatjaival tudnál előhozakodni, amivel "bizonyítod" az ellenkezőjét.

Tanulmányok. A hűség/hűtlenségre. Istenem.

Öt éve élek komoly kapcsolatban. Nem csaltam meg a páromat és nem tervezem, hiába udvarolsz nekem folyamatosan. ;)
Miegér 2015.08.03 17:13:20
@Kovacs Nocraft Jozsefne:

@Kisebbség:

Hármunk közül úgy néz ki csak Miegérnek lesz sikerélménye a következő 10 évben a témában... Ez volt az utolsó bejegyzésem ehhez, nem azért mert nem lehetne még miről írni, hanem mert teljesen felesleges, hiszen nem kell megvédenem a témát.

Ahogy írtam, ez már itt kopog az ajtón Magyarországon is.
Nem az európai meg a magyar szélsőjobb veszélyére, hanem a magyar kormányzat és Orbán Viktor radikalizálódására kellene rámutatnia a nemzetközi sajtónak; hiszen a Fidesz mára egy olyan párt lett, amit a nacionalizmus, a tekintélyelvűség és a populizmus kevercse tart egyben; s…..
Miegér 2015.08.01 18:23:21
@Kéne egy nick...:

"korrupció nyugaton is van (lásd Clintonék mostani botránya)."

Teljesen igaz.

"Csak nem ilyen pitiáner kis balf@sz tinóként csinálják a politikusok és vigyáznak a látszatra. (..)
A magyar politikus egy nagyságrendekkel gátlástalanabb fajta. A magyar nép meg ehhez hozzászokott már.
Nyugaton a nyílt mutyizás évtizedekkel ezelőtt ért véget (gyarmatok, monopóliumok, trösztök stb.) (...) Magyarországon még folyik a nemzeti oligarchia feltőkésítése. Az EU-s tagság nélkül nem lenne annyi komoly korlátozás, de források se az oligarchák számára. Ha a vége az lenne, mint a koreai, amerikai vagy japán sikertörténetnek, akkor a fene bánná, hogy most lopnak. Csak én egyelőre nem látom, hogy épülne valami, ami majd visszahozza a pénzt, amit kitalicskáztak."

Az is igaz, hogy a magyar nép hozzászokott már, de időnként elfogy a türelme. Ahogy az MSZP-t leváltotta, úgy fogja elzavarni egy idő múlva a Fideszt is. (A szocikhoz hasonlóan évekig nem fognak magukhoz térni.)

Amúgy a Fideszes szavazók is egyre jobban látják, tudják már hogy tolják ki talicskában a pénzt az országból, elég csak most Andy Vajnára figyeli egy picit. Viszont semmi, de semmi nem épül, pár presztízs beruházás ami jó parasztvakításnak és ennyi.

Na de akkor miért is váltották le a szavazók a szocikat? Hiszen ugyanaz megy, csak más címke alatt.
Miegér 2015.08.01 18:26:46
@Noti 100%:

Ezt miből gondolod?
Naponta több száz ember érkezik kis hazánkba. Fáradtan, elgyötörten, kétségbe esetten, gyászolva, űzötten, kisemmizve. Gyerekkel, feleséggel, nagypapával. Menekülnek valami elől és mennének egy jobb, békésebb, normális országba. Nem véletlen, hogy nem mi vagyunk a…..
Miegér 2015.08.01 13:32:22
@apanna:

Tipikus. Egy újszövetségi idézetre jön egy ószövetségi idézet....
Azt üzenitek ezzel, hogy aki most a Biblia alapján sarkalna titeket cselekvésre, az máskor elutasítja a Bibliát.

De persze értem miről van szó:

Tökre zavar titeket, hogy most a liberálisok idézgetnek a Szentírásból a magatartásuk védelmében, holott ez eddig csak a ti privilégiumotok volt.

A lényeg, hogy persze hogy nem kell mindenkit orrba szájba beengedni, de az elesetteket akkor is támogatni kell. Ez is emberi dolog, ilyen egyszerű.
Miegér 2015.08.01 13:41:14
@tízmillió zsiráf nem tévedhet:

"Addig örülj, amíg nem a Talmudból kezd idézgetni a magyar.

Mert onanntól kezdve végetek van, mint a bottnak."

Szerinted nem vagyok magyar? Hiszen vannak a magyarok, és vannak akiknek végük lesz/lehetne (?)....

Ti és mi. :D

Csak a rend kedvéért, magyar református vagyok. (Persze biztos újat mondtam ezzel mindenkinek, hiszen itt csak libsi zsidó lehetek, ha az emberi jogokról beszélek, és csak mszp-s ha az Orbán kormányt bírálom.)
Sajnos még mindig sokan vannak a nyugdíjasok között olyanok, akik - annak ellenére, hogy hivatalosan nyugdíjba vonultak - rákényszerülnek arra, hogy a nyugellátás mellett munkát végezzenek.   Közülük még többen vannak olyanok, akik nem tudnak egy olyan törvény adta…..
A várakozásokkal ellentétben szombaton nem dobta le a nemzeti szalaggal átkötött atombombát Orbán Viktor a végelgyengülésben szenvedő Európára, sőt, egy kicsit meg is simogatta őszülő halántékát. Leegyszerűsítő, kioktató stílusa azonban továbbra is irritáló minden olyan…..
Miegér 2015.07.26 08:51:09
@apro_marosan_petergabor:

"Meg kell állítani a bevándorlókat, s javítani az európai országok demográfiáját, a II feladat nagyon összetett, paradigma váltást is igényel."

Azon lépjünk túl, hogy nem teljesen értelmes a mondat, hiszen értem mire kívántál célozni.

De mégis hogyan képzeled? Európát vegyük körbe az orbánfüggönnyel, bombázzuk le a menekültek hajóit? Természetesen mivel az európai nyugdíjrendszer fenntartására ezután már semmi esélyünk nem lenne, javítani kell a "demográfiát", lehetne például pénz büntetésre (ha nem működik úgy sem, jöhet a böri) ítélni minden európait , akinek nincs legalább 4 gyereke. Így gondoltad?
Miegér 2015.07.27 10:10:40
@apro_marosan_petergabor:

Mivel az élet nem fekete vagy fehér, ezért egy paradigmaváltás csakis kompromisszumok árán érhető el. Csak az a baj, hogy a konzervatív oldal nem hajlandó kompromisszumot kötni, hiszen valamiféle messiás tudattal úgy gondolja, hogy az egyedüli üdvözítő és a jövőt biztosító elképzelés csak az övé, míg a liberálisok felélik a jövőt, csak magukra gondolnak, stb.

Nem akarok túl provokatív lenni, de nem lehet egyszerre a családot támogatni, másrészt embereket megfosztani valami ködös ideológia oltárán a család fogalmától.

Attól, mert pl. egynemű párok házasodhatnának, és gyermeket nevelhetnének, a heteroszexuális családban élőknek miért lenne rosszabb? Vagy miért születne kevesebb gyerek? Miért lenne az demográfiailag katasztrófa, stb.?

Az a baj, hogy azt gondoljátok, vagy ez, vagy az a megoldás/jövő vár ránk. Lehet ez is, az is. Az egyén boldogulását szem előtt tartani nem jelenti a társadalom jövőjének figyelmen kívül hagyását.
Az európai hatásúnak, világpolitikai, sőt történelmi jelentőségűnek beharangozott idei tusnádfürdői beszéd még a jobboldalon is csalódást okozott. Többet mondott el a magyar kormányfőről, mint a dolgok állásáról. Pedig talán fordítva kellett volna lennie. Kiderül…..
Miegér 2015.07.26 13:42:01
@videki gyerek:

Valóban van sajtó-és szólásszabadság, rendben is van ez így, a Bayer Zsolti is ugyanúgy leírhatja a véleményét, mint bárki más: akár azt is, hogy a szegedi lányt megverő szélsőjobbos állatot és azokat akik kommentekben védték az ürgét, azok patkányok.
Miegér 2015.07.26 14:01:46
@monddazigazatmar:

Senki sem mondta hogy jó. Viszont a kérdésedből az következik, hogy valamiből nincsen hasznunk (nem jó hogy van, vagy hogy belefektetünk), akkor azzal ne foglalkozzunk, ne támogassuk, ne költsük rá az adófizetők pénzét? Mert lehetne sorolni ezen dolgokat, amikre költünk, holott nincsen belőle hasznunk. Például emberiességből, humanitárius okokból, csak mert nem vagyunk állatok. És mert mi is azt szeretnénk, ha menekülnünk kellene, akkor fogadjanak be minket. Amúgy nem is olyan sokára, már hasznunk is lehet belőlük, ugyanis a nyugdíjakat is meg kell termelje majd valaki, miután minden épkézláb fiatal, aki tud dolgozni, vagy akinek fontos a jövője, családja, megy ki külföldre gazdasági bevándorlónak.
Miegér 2015.07.26 14:42:33
@monddazigazatmar:

"Komolyan azt hiszed, hogy olyan baromi hosszútávon maradnak kint a fiatalok Angliában. Mondjuk 5 év múlva megunják az albérletet, meg a mosogatást aztán hazahúznak."

Ez nem csak zárójeles téma szerintem, annál kicsit fontosabb, ugyanis a tapasztalatom (személyes tapasztalat a baráti körömben, volt osztálytársaim között, stb.) hogy nem egyértelmű ez a visszajövés.

Nem egy barátomnak születtek gyerekei odakint, ott járnak iskolába, ott vesznek fel lakás hitelt, nem unják meg a "mosogatást", hiszen azzal a "mosogatással" olyan jövőt tudnak nyújtani a gyerekeiknek, amit itthon sosem tudnának.

Na mindegy, ez egy parttalan vita nyilván. Csak na koppanjatok túl nagyot. :)
A Fidesz-Jobbik küzdelem értelme mindössze annyi, hogy ki képes megszerezni a szélsőjobboldali érzelmű szavazókat. Az idegenellenes gyűlöletkampánnyal a Fidesz most elég jól áll éppen e harcban, de azért, már csak a statuálás végett is, időnként le-lecsap egyes jobbikosokra.…..
Miegér 2015.07.26 08:20:17
@Kéne egy nick...:

Teljesen igazad van, bár az a mondatod, hogy "Ha Kissnek esze lenne..." kicsit vicces, ugyanis ha egy kis esze lenne, akkor azt sem tudnánk ki az.
Az azonos neműek házasságát engedélyező írországi népszavazás és az Egyesült Államok Legfelsőbb Bíróságának döntését követően a hazai közbeszédben is a figyelem középpontjába került az azonos nemű párok házasságkötésének lehetősége. Korábbi cikkünkben…..
Miegér 2015.07.16 11:02:38
@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Ez az egész tele van általánosításokkal és prekoncepciókkal. Az egyik ilyen, hogy a homoszexuális párkapcsolatban élő emberek nem hűségesek egymáshoz. Ez tévedés, pont olyannyira hűségesek, mint a heteroszexuális emberek. Van egy csomó hűséges és egy csomó hűtlen ember. Ha a házasságnak a hűség/hűtlenség lenne az alapvető kritériuma, akkor férfi-nő között sem lehetne nagyobb valószínűséggel házasságok kötni mint két férfi vagy két nő között.

A másik, hogy vannak akik számára a házasság gyűlölt intézmény, és vannak akik számára nem. És biztos vannak, akik számára azért mondjuk így ellenséges intézmény, mert ki vannak belőle rekesztve.