Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sako

0 bejegyzést írt és 656 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nézegetem a youtube által ajánlott videókat, és azon gondolkozom, hogy másképp viszonyulnak-e a mai fiatalok a "régi zenékhez", mint annak idején mi. És most a negyvenesekről-ötvenesekről beszélek többes szám első személyben. Persze mi is ismertük a szüleink fiatal korában menő dolgokat: a Beatles…..
sako 2023.08.03 10:20:40
@Hamster: A Szomorú vasárnappal megint mellélőttél, ugyanis bár nem CPG-n, hanem Scorpions (meg Michael Schenker Group) koncertre menet a trolin énekelték a már nem igazán szomjas rockerek. Na jó, nem egészen az eredeti szöveggel... :-)
sako 2023.08.03 11:11:08
@Hamster: Nem írhatom ide, nincs kint a tizennyolcas karika :-)
Ilyen jellegű bejegyzésből már több is volt (lásd itt és itt), de most belebotlottam egy sor olyan képbe a Fortepanon, amiből egyszerűen nem lehetett nem még egyet csinálni! A helyszín továbbra is Budapest, az év 1971 - legalábbis, ha stimmelnek a képek melletti infók :) Mivel errefelé laktam egy…..
Az valószínűleg mindenkinek megvan, hogy a Városliget volt az 1896-os millenniumi ünnepségek részeként megrendezett Ezredéves Országos Kiállítás helyszíne. Ez azonban nem az első kiállítás volt itt; a korábbiak többek közt olyan tárgyi emlékeket hagytak ránk, mint az Olof Palme-ház vagy az…..
Ezt a várost a legtöbben valószínűleg a pilseni sörről ismerik (talán még a közlekedésbarátok is), pedig itt volt egykor a Škoda művek központja. Nem azé, amelyik az autókat gyártotta, hanem a nehézipari részé, amelyik például a paksi atomerőmű reaktortartályait, vagy a London Eye tengelyét és…..
A legutóbbi, budapesti tömköz életképeket megörökítő oldalam meglepően sikeres (ez persze egy erősen relatívan értelmezendő jelző:) lett, úgyhogy megcsináltam a folytatást hozzá. Ezen a három oldalon is sok nosztalgiamenetet fogunk látni, de azért szerepelnek rajta terelések és rövidítések is, no…..
Vissza az előző részhez Utazzunk megint vissza az időben a FŐMTERV Fortepanra feltöltött képei, még pontosabban Domonkos Endre fotói segítségével! Ez a kellemes kisvárosi utca a templommal ma hat vagy hét sávon lát forgalmat: a Kerepesi úton járunk, hátunk mögött a Hungária körúttal. A dupla…..
sako 2022.03.02 09:57:56
@Hamster: "...például a Hűvösvölgyi út nagy része ma is ilyen, hogy egy sávnál szélesebb a sáv, de kettőnél keskenyebb. Valamiért olyan emlékeim vannak, hogy ott még a nyolcvanas években is középen volt a vonal, nem volt valamerre eltolva, mint ma."
És rendszeres, hogy szemből nem húzódnak le, nehogy már biztonságosan meg tudd előzni a buszt... :-(
Többen megpingettek a napokban, hogy új képek kerültek fel a Fortepanra a FŐMTERV gyűjteményéből. Domonkos Endre fotóira egyátalán nem túlzás a "fantasztikus kordokumentumok" jelzős szerkezetet használni,  egyszerűen döbbenetes dolgokat láthatunk a sok száz "új" fotón! Most ezek közül mutatnék be…..
sako 2022.02.18 10:14:20
@nyelv-ész: Pedig volt rá példa, hogy melós vett csajkát: Egyik cimborámnak, aki asztalos, van csajkája, abból zabálta a pörköltet, amit bográcsban főzött Balatonon :-) (És milyen rohadt finom pörköltet csinált, azóta is emlegetjük... :-)) (Bocs, nem lehetett kihagyni)
HamPLÓ RIP Rádio Anténa Rock 2022.01.21 03:34:54
Barátaim, rómaiak, földieim, figyeljetek rám! Temetni jöttem kedvenc rockrádiómat, nem dicsérni... Illetve dehogynem, igenis dicsérni jöttem! Történt ugyanis, hogy a koronával kezdődött (gyíkká változtatott, de már elmúlt, nem kell aggódni) évet azzal folytattam, hogy felfedeztem, nem az…..
HamPLÓ A fényvillamosok kora 2021.12.31 12:08:04
Vegyünk búcsút ettől a nem túl fényes évtől kivilágított villamosokkal! Nem volt időm mindet levadászni, de legalább egy részük meglett: A 2-esen egy KCSV-t díszítettek fel LED-sorokkal. A szokásos "teljes felületen millió pontszerű fényforrás" megoldást idén is csak az UV kapta meg, a többiek…..
Az elmúlt másfél évben nem vonatoztam annyit északi szomszédainknál, mint korábban. 2019 kifejezetten jó év volt, ami Szlovákiát illeti: utaztam is, fotóztam is, aztán mintha elvágták volna. Azért szerencsére maradt még pár megmutatható képem, aztán remélhetőleg jövőre már készíthetek újakat is…..
HamPLÓ 2624 2021.10.18 07:00:00
Múltkor voltak új villamosok, úgyhogy most inkább régiekről készült képeket fogok mutogatni, főleg a szívemhez meglehetősen közel álló 2624-esről: Még most is hihetetlennek tűnik, hogy hazajött Amszterdamból ez a tuja, bár a 2-es vonalon kicsit stílusidegennek mondható, lévén sose közlekedett…..
sako 2021.10.19 09:01:40
@Siposdoktor: "Csak a végeredmény lehetett volna szebb."
Szerintem azért vagyunk itt egy páran, akik ezzel nem egészen értünk egyet... :-) Ízlések és pofonok, na...
sako 2021.10.19 09:02:38
@Hamster: "...de régen biztos nem használtak RAL skálát."
Akkoriban inkább az AS szabványt használták... :-)
Múlt hétvégén a síneket javították a Szabadság hídon, emiatt nem jártak villamosok a Kiskörúton. De nem maradtak üresen a vágányok, mert a vágányzár előtt átvittek pár régi és új villamost a Károly körútra, elvileg az Európai Mobilitási Hét tiszteletére, de szerintem inkább azért, hogy végre lássuk…..
Nemrég színpompás villamosos felvételeket láthattunk Balt Korthals Altestől, most viszont átállunk a fotózás sötét oldalára, már tudniillik hogy a fekete-fehér képekhez, merthogy ilyeneket is készített: A képekhez sajnos nem kaptam dátumokat, de valahogy olyan őszi délutáni hangulat honol ezen a…..
Biztosan észrevettétek, hogy mostanában nem voltak aktuális budapesti villamosos témájú bejegyzések. Ez azért van, mert új hobbit találtam magamnak: elkezdtem gyerekkorom audio kazettáit gyűjteni, nehezítésképpen bontatlan csomagolásban (már hogy a kazetták ne legyenek bontottak, bár voltaképp…..
Múltkor morogtam egy sort arról, hogy az egykor szép Kálvin tér hogyan vált tűzfalak sora által szegélyezett puszta átszállóhellyé, de maradt még pár emlékezetes foghíjtelek gyerekkori emlékeim közt, úgyhogy folytatnám a felsorolást. A Bajcsy-Zsilinszky út/Andrássy (akkor Népköztársaság)…..
A nálam kicsivel idősebbek még emlékezhetnek azokra az időkre, amikor két csepeli HÉV is volt. Pontosabban volt a "Határ út - Csepel HÉV", és volt a "Csepeli Gyorsvasút". A kettő közül már csak az utóbbi létezik, pedig ha még húsz évet kibírt volna a másik, akkor ma a 3-as villamos a vágányain…..
HamPLÓ A Körtér villamosai 2021.06.02 07:00:00
Nemrég bemutattam a Móricz Zsigmond körtérről dél felé induló HÉV-eket, de Székács András nem csak a zöld vicinálisokat örökítette meg akkor, hanem a téren fellelhető villamosokat is: A 9-es villamos a képek készítésekor - az ötvenes évek második felében - a Margit híd budai hídfője és a Körtér…..
sako 2021.06.04 10:56:52
@Hamster: Hááát, a "tetszenek" kifejezés azért túlzás, nevezzük inkább "érdekes"-nek
Pár hete mutattam néhány képet a Móricz Zsigmond körtérről dél felé induló egykori HÉV-ekről. A fotók forrása akkor és most is a Fortepan volt, ahová mostanában került fel Belházy Miklós néhány közlekedéstörténeti értékű felvétele. Különösen érdekesek a Kamaraerdőtől kifelé készült fotók, arról a…..
Szerintem már vagy egy éve nem volt demós blogbejegyzés, úgyhogy most megint pár sláger korai verziója következik. A Roxette "The Look"-jának háttértörténete, hogy a dalszerző/énekes Per Gessle hagyományos rock helyett valami elektronikusabbat, gépiesebbet szeretett volna. Épp akkoriban tett…..
sako 2021.05.10 12:39:35
@gigabursch: Gondolom nem véletlenül nem adták ki... :-)
sako 2021.05.13 08:16:11
@Hamster: Meg hát Alex Young éneke is hagy kívánnivalót maga után... De amúgy a szám tényleg nem rossz, később az Accept kihozta belőle, amit ki lehetett... Egyébként sose gondoltam volna, hogy ez eredetileg AC/DC, inkább valami ős punk bandára tippeltem volna.
Gyerekként a 60-as, 70-es években számtalan dolgot használtunk közlekedési eszközként. Mai szemmel ezeknek a tárgyaknak egy része tökéletesen alkalmatlan volt arra amire mi használtuk őket, de mégis nagyszerű szórakozást nyújtottak nekünk.Ebben a bejegyzésben ezekből a tárgyakból igyekszem néhány…..
sako 2021.05.10 16:23:21
@Gyingizik: Izé... melyik hozzászólásomra írtad? Ha arra, hogy Schwalbét még 87-ben is lehetett kapni, akkor abban egészen biztos vagyok, határozottan emlékszem, mert 87-ben kezdtem motorozni (egy nálam is öregebb 125-ös MZ Trophyval), és emlékszem, hogy csodálkoztam, hogy a füredi Skálában még ki volt téve egy zsír új Schwalbe.
sako 2021.05.12 08:32:58
@Gyingizik: "A Trophy is legendás volt, az apósom gyakran áradozott róla!" A 125-ösöm, amit említettem, egy igazi agyrém volt, állandó látvány voltam az út szélén lerohadva... Ha a Moszkva térig eljutottam vele Hidegkútról, gond nélkül, akkor az már világraszóló ünnep volt...
Viszont utána vettem egy 250-es Trophyt, na az maga volt az álom, tíz év alatt egyetlen egyszer rohadtam le vele (Szegedről hazafele - de annak akkor generál lett a vége). Máskor mindig elvitt bárhova, hihetetlenül megbízható volt. Imádtam. Csak hát sajnos 11 év után ellopták... :-(
Nem tudom, hogy ez csak a szocialista iparon belüli szórás, vagy a 250-es ennyivel jobb konstrukció volt, gyanítom, hogy mindkettő valamilyen szinten...
Maga a The Beatles és a zenéjük sokat tett a mai rockzenéért, még ha sokat nem is így gondolják. A négy zseninek egyszerre voltak romantikus dalaik, komor tételeit, sőt, idővel, ahogy megszaladtak bizonyos módosító dolgok a tudatukban, hozták elő a pszichedelia, a progresszívebb és a kísérleti…..
sako 2021.05.10 16:08:17
Ilyen a magyar ember: amin egykor mérgelődtünk, ma már teli szájjal nevetünk. Ilyen volt az élet a keleti blokk autóival...
sako 2021.05.10 09:35:33
Nekem is tizenikszéves Wartburgom volt, szintén a 90-es években (lehetett már jobb kocsikat szerezni, de én örültem, hogy erre futotta...). Na hát azzal nem is jártam volna be fél Európát, állandóan bajom volt vele... És utólag tulajdonképpen nem is annyira magával a kocsival, hanem az akkor hozzá kapható, csapnivalóan sz.r minőségű utángyártott alkatrészekkel. Ha egyszer valami (még eredeti gyári) alkatrész elromlott benne, biztosra vehettem, hogy onnantól kezdve azzal folyamatosan problémám lesz... Az egyik legemlékezetesebb az volt, amikor egy éjjel mentem haza, egyszer csak reccs... Megállok, föl se kellett nyitni a gépháztetőt, már láttam is az úton mögöttem a ventilátorlapát darabjait. Semmi baj, filléres dolog, mivel közel voltam már, hazamentem vele gond nélkül, másnap irány az első autósbolt, vettem egy másik lapátot. Kicsit nehezen, de fölment a tengelyre. Egy hónap eltelik, egyszer csak indítás után hallom, hogy bambalalambambambamba... Fölnyitom a gépháztetőt, hát az új ventilátorlapát szambázik a tengelyen, mint Rosenberg a villamosszékben... Autósbolt, új ventilátorlapát (szerencsére tényleg filléres tétel volt), az már viszonylag könnyen fölment a tengelyre. Egy hét múlva megint hallom, hogy bambalalambambambamba... az is össze vissza szambázott a tengelyen... Veszek még egy lapátot, az már pöccre fölment a tengelyre, na ez már gyanús volt... És lőn, már másnap össze-vissza ugrált a tengelyen. Közben találkoztam egy szerelő haverommal, mesélem neki, hogy jártam, azt mondja: "Milyen színű a lapát?" Mondom, fehér. "Jó, de milyen fehér?" "Hát hófehér." "Na az nem jó, az utángyártott szar, csontszínűt keress, az gyári". Megmondta, hogy hol keressem, de szólt, hogy nem fognak könnyen adni, de ragaszkodjak hozzá, hogy csontszínű legyen. Elmentem az üzletbe, amit mondott, (tényleg nem akart adni az eladó, mindenáron a hófehéret akarta rám erőszakolni, még azzal is bepróbálkozott, hogy az a gyári, a csontszínű az szar utángyártott, de nem tágítottam, mondtam, hogy ne akarjon hülyének nézni). Nagynehezen kaptam csontszínűt, na azzal rendesen megszenvedtem, nagyon nehezen akart fölmenni a tengelyre - de akkor aztán úgy rágyógyult, hogy ihaj, évekkel később is az volt rajta, amikor eladtam a Wareszt.
Amúgy szerettem a Wartburgot, imádtam vezetni. Még a sokat szidott kormányváltóját is szerettem (nem politizálok :-)), buli volt. Meg még amit szidni szoktak, a kongó kasztniját is szerettem, tök jó akusztikája volt, egy ötsávos EQ-s Audioton rádiósmagnóval és négy Videoton hangszóróval olyan hangzást sikerült kihoznom benne, hogy ihaj... Nagyon rakkendroll volt a verda :-)
sako 2021.05.10 10:28:21
@]{udarauszkasz: Ha jól emlékszem, 85-89 között már a 12 voltos, elektronikus gyújtású Trabikat gyártottak, azok jobban bírták tartósan a kilót. A korábbi 6 voltos, megszakítósoknál, úgy emlékszem, neccesebb volt a tartós száz. Legalábbis utána jó eséllyel állítani kellett a gyújtáson...
sako 2021.05.10 14:43:13
@Pierr Kardán: A Lánchíd közepe nekem is megvolt a Wartburggal, ott esett szét a bal első gömbfej... Szerencsére jött egy fickó egy böszme nagy Opel Senatorral, és pont mire a rendőrök megjelentek, levontatott. Néztem, hogy hogy akarsz szétesett futóművel levontatni? Azt mondja, nyugi, ez le fogja bírni húzni. És tényleg...