Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ivk12606

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nekünk is meglepő, hogy milyen gyakran jön elő a magyar kérdés a Wizz Airrel kapcsolatban a kommentjeink között. A legváratlanabb pillanatokban támad fel vita erről, tegyük hát kissé tisztába a dolgot, aztán őszinte kíváncsisággal várjuk szavazás formájában a véleményeket.…..
ivk12606 2015.07.05 13:32:25
Ahogy en hallottam a genfi koltozest kizarolag az adozas motivalta, a kulfoldi szakemberek vonzasa csak a PR duma.
- A menedzsment kulfoldi tagjai mar akkor a wizz airnel dolgoztak amikor bp-en volt mindenki, azota a genfi 30 fohoz csak nehany uj ember jott, azok sem a felso vezetesbe, ezt konnyen meg lehet nezni a kibocsatasi tajekoztatoban.
- A tarsasagi nyeresegado hivatalosan kevesebb mint fele mint mo-n, de mivel svajcban lehet alkudozni az adohatosaggal, lehet hogy meg kevesebb.
- Ahogy hallottam a hajozo szemelyzet svajcban fizet szja-t, ez nem kis tetel.
- Es vegul a menedzsment nem keves penzt sporolt maganak hogy a reszvenyopciok utan svajcban kellett adozni, nem mo.-n.

Cash flow-bol lehet fejleszteni, meg akkor is ha vezteseges vagy, de csak addig amig gyorsan novekedsz. A menku akkor csap be amikor lelassul a novekedes, mert akkor mar tenyleg csak a nyereseg marad. Ez volt az uzleti modellje a sky europe-nak: sokkal nagyobb jovobeli kapacitasra adtak el jegyeket mint amennyit eppen uzemeltek es az ebbol befolyo penzbol fedeztek a jelenbeli veszteseget. Amikor a novekedes leallt, a befolyo penz mar nem fedezte a jelenbeli kiadasokat, fejre is alltak. a wizz air uzemi szinten csak a legelso evekben volt annyira veszteseges hogy a jovobeli penzbol kelljen elnie.

A jegyek mindenhol a vilagon dragak ahol nincs verseny. Ezert kar a wizzt hibaztatni, hulyek lennenek ha nem szednek be az osszes penzt amit tudnak. Azon erdemes gondolkozni hogy kinek a dolga lenne nagyobb versenyt generalni.
ivk12606 2015.07.05 21:12:49
@vajdasagi: en kicsit sem fanyalgok, orulok hogy vannak, eppen csak annyit mondtam hogy legjobb tudomasom szerint azert koltoztek el bp-rol mert mashol sokkal kevesebb adot kellett fizetni.

a nyeresegado nagysagat ugyanakkor nem becsulnem le, legutobbi evukben 190 millio euro profitjuk volt, ami utan mo-n kb 35 millio euro nyereseg adot kellett volna befizetni, ehelyett mashol fizetnek kevesebbet.

Hogy 1760 fot alkalmaz a wizz air kft azt elhiszem, de ennek nagy reszet szerintem leanyvallalatokon keresztul kulfoldon (kibocsatasi tajekoztato 87. oldal), ugyhogy az adok es jarulekok nagy resze nem mo-ra folyik be. A tajekoztato szerint az emberek 20%-a dolgozik mo-n. A legutobbi beszamolojuk szerint 83 millio euro volt a staff cost, ennek a 20%-a kb 17 millio euro. Ennek kb negyede lehetett ado es jarulek (a tobbi ber), szoval a magyar koltsegvetesbe kb 4 millio euro jutott (az 1200 millio euro bevetelbol). Osszessegeben az adobefizetesek alapjan nem nagyon lehet oket magyarnak hivni, de mondjuk szerintem ezzel semmi gond nincs. Legalabbis nekem tuti nincs bajom ezzel.