Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kgonzo

0 bejegyzést írt és 365 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hogy jön ahhoz egy ilyen rohadt nihilista bilibsi blogger, hogy dr. Orbán Viktor Mihály miniszterelnök urat, hazánk korszakos vezetőjét csak úgy leökrözze? - kiáltott fel Békemenetelő Józsi bácsi, miközben a bejegyzés címét olvasva a rendkívül informatív Lokál című periodikát dühösen az asztalra…..
kgonzo 2016.12.05 13:06:35
@maxval bircaman BircaHang szerk:
Na nézzük a hihetetlen eredményeket (csak egy mondatban mert a jobboldalon most ez a szokás:
1. Hol vannak nézők a stadionokból?
2. Hol vannak az utasok a felcsúti vonatról?
3. Hol vannak az egyénileg vezetett nyugdíjszámlák?
4. Miért bruttó minimálbér emelésről beszélnek, miért nem a nettóról? (Talán mert az adóemelésekkel 10% sem jönne ki az elmúlt 5 évben? )
5. Hol vannak az orvosok, ápolók a kórházakból? Miért három nap után veszik észre, hogy van egy halott a WC-ben?
6. Hol van a Népszabadság? (Nem kell itt a duma a piacról, mert a második legolvasottabb politikai lapot kb. 10E példányban nyomják, míg a népszabi, utolsó lapszámát is 37 E-ben)
7. Mikor lesz már elég pénze Mészáros Lőrincnek? (Hogy a kevésbé tehetősek is megélhessenek végre.)
8. Hol vannak a befektetők? Mert az ugye világos, hogy uniós pénzek nélkül itt nem lenne növekedés.
9. Hol van az uniós pénzünk? (Stadiont említeni nem ér, lásd; első kérdést.)
10. Hol van az ügyészség, ha kormánypárti korrupciót kellene vizsgálni?
11. Hol van a kocsma. (Csak azért kérdezem, mert a szerinted európai formátumú politikus olyan hangnemben beszél, hogy nekem ott kéne leckéket vennem. )
kgonzo 2016.12.05 14:24:55
@maxval bircaman BircaHang szerk:
1. Hol vannak nézők a stadionokból?"

S ez miért fontos?

Azért a 100 milliárdot is meghaladó pénzkidobásért, amit jobb helyre is el lehetett volna költeni.

"2. Hol vannak az utasok a felcsúti vonatról?"

S ez miért fontos?
600M Ft uniós támogatás, amit jobb helyre is el lehetett volna költeni

"3. Hol vannak az egyénileg vezetett nyugdíjszámlák?"

Minek az?

Mert megígérték, mielőtt zsarolással visszakényszerítették az emberek jelentős részét az állami nyugdíjrendszerbe.

"4. Miért bruttó minimálbér emelésről beszélnek, miért nem a nettóról? (Talán mert az adóemelésekkel 10% sem jönne ki az elmúlt 5 évben? )"

Mert nincs elég pénz rá.
De arra, hogy a milliókat keresők se fizessenek 16% adónál többet arra van. A minimálbéres, meg éhbéren.

"5. Hol vannak az orvosok, ápolók a kórházakból? Miért három nap után veszik észre, hogy van egy halott a WC-ben?"

Elszívha őket a nyugat.

Mert az első két pontban említett létfontosságú beruházások elszívták a pénzt az egészségügyi beruházások elől. (És, hogy ne legyek demagóg: két-három komoly stadion építésére szükség van, volt. Na de Mezőkövesd? Kisvárda?

"6. Hol van a Népszabadság? (Nem kell itt a duma a piacról, mert a második legolvasottabb politikai lapot kb. 10E példányban nyomják, míg a népszabi, utolsó lapszámát is 37 E-ben)"

A tulaj bezárta, őt kérdezd!
A tulaj azért zárta be, mert tudta, hogy kinek adja el, az pedig megkérte, hogy ezt a kényes ügyet ugyan már ne neki kelljen intézni. (kb.)

"7. Mikor lesz már elég pénze Mészáros Lőrincnek? (Hogy a kevésbé tehetősek is megélhessenek végre.)"

Nem mindegy?
Nem mert az én és teáltalad befizetet adóból gazdagszik, nem a rátermettsége okán. (Remélem ezt nem cáfolod)

"8. Hol vannak a befektetők? Mert az ugye világos, hogy uniós pénzek nélkül itt nem lenne növekedés."

Az országban, még túl sok is van belőlük.

Tévedésben vagy, a GDP növekedése két fontos részből áll össze: 1, uniós pénz, 2 a külföldi foglalkoztatók (elsősorban autóipar) exportra termeléséből. Na most az uniót utáljátok, ha nem lesz pénz, bedől a gazdaság. Ha elmennek a befektetők, nem lesz munka, bedől a gazdaság.

"9. Hol van az uniós pénzünk? (Stadiont említeni nem ér, lásd; első kérdést.)"

A helyén.

Jaj, te nem akarod érteni, hogy ebben az országban uniós pályázaton kevés kivételtől eltekintve, csak azok nyernek, akik jóban vannak a kormánnyal, és nem ritka a túlárazás (Voldemort)

"10. Hol van az ügyészség, ha kormánypárti korrupciót kellene vizsgálni?"

Az ügyészségnek nem feladata ballib kampányszervként működnie.

Az ügyészség feladata a bűnt üldözni, függetlenül attól, hogy azt kik követik el.

"11. Hol van a kocsma. (Csak azért kérdezem, mert a szerinted európai formátumú politikus olyan hangnemben beszél, hogy nekem ott kéne leckéket vennem. )"

Milyen kocsma?

Irónia, irónia.
„Vigyázz, el ne császárosodj!” − jutott eszembe Marcus Aurelius római császár kétezer éves figyelmeztetése a mindenkori hatalmasoknak két éve, amikor felavatták a felcsúti, makovecziánus csodastadiont, természetesen Orbán Viktor, annak családja, no meg Mága Zoltán hegedűmaestro, ejtőernyősök,…..
kgonzo 2016.05.02 09:44:27
@MACISAJT: Ez majdnem így van. De:
A gazdaság 2010-ben azért került hirtelen bajba, mert 1. a fideszes vezetők hülyeségeket beszéltek (majdnem bedöntötték a Forintot), 2. mert Viktor megígérte az egy kulcsos adót, de az ugye 7%-os hiányhoz vezetett volna, azt eg nem nagyon akarták engedni neki, ezért jól bevezette a különadókat.
Sztrájk egészen konkrétan azért nincs, mert olyan lett a sztrájk törvényünk, hogy gyakorlatilag alig lehet sztrájkolni. Ott kezdődik, hogy sztrájkot hirdetni csak úgy érdemes, ha előtte a bíróság kimondta, hogy az törvéyes, mert aki törvénytelen sztrájkban vesz részt azonnali felmondással eltávolíthatják. A közlekedési sztrájkokat pedig akkor herélték ki, amikor a közlekedési törvényben meghatározták, hogy a még elégséges szolgáltatás 66%. Na azt azért tudjuk, hogy az egy vicc, nem sztrájk.
Gazdasági eredmények: El kell, hogy keserítselek, ha nem lenne az uniós támogatás, itt semmilyen gazdasági növekedés nem lenne. Mert annyira bizonytalan a befektetési környezet, hogy nem szívesen hoznak ide befektetést. (Hogy értsd: ha engem az a veszély fenyegetne, hogy az üzleti tervemben szereplő bevételre egyszer szeretné rátenni a kezét a kormány, pl. úgy, hogy hatósági árat szab meg, amelyet gazdaságosan nem tudok megoldani, aztán megvásárolja, majd átpasszolja a haveroknak a cégemet, szóval ilyen helyre én sem szívesen hoznék pénzt.)
kgonzo 2016.05.02 09:47:13
@kerekes pereces: Tényleg elszámoltam, kétszer is: először is én hetven millás nokiás dobozra emlékeztem, másodszor pedig a nagyságrend. Igazad van.
kgonzo 2016.05.02 09:50:51
@MACISAJT: Hát nagyon sajnálom, hogy nem vagyok gazdasági szakember, mert szívesen leírnám neked, hogy bizony a nyereség a mesterségesen gyengén tartott Forint eredménye. De talán nem ez a lényeg, hanem az, hogy az ott keletkezett nyereséget mondjuk lehet, hogy a költségvetésbe kellett volna fizetni, nem az unokatestvérének. (De majd, valami állami cégnél, ahol nyereség keletkezik jelzem, hogy nyugodtan átutalhatják nekem is, mert így hogy nyereség, az már nem is lopás.)
Bizonyára sokan kezükbe vehették már pártunk és kormányunk legújabb propagandaanyagát, azt a füzetet, mely tartalmában és küllemében is mindent elmond arról, milyennek képzelnek bennünket azok, akik az adónkból ilyen kiadványokat készítenek. A kék füzet címkéje büszkén hirdeti, hogy a magyar…..
kgonzo 2016.04.11 11:56:09
@illedelmes illegális illiberális demokrata: Megjegyezném, abban a mértékben, ahogyan ez a kiadvány jelzi, csak a bruttó minimálbér nőtt. A nettó, már csak azért sem, mert közben eltörölték az adómenteségét. Na akkor pontosítsunk: A nettó minimálbér 6 év alatt kb. 6 000 Ft-al nőtt. Lehetnek büszkék az urak. Közben csöndesen megkérdezném, egy felcsúti gázszserelőnek hány százalékkal nőttek meg a bevételei?
Arra gondoltam, kicsit formabontó módon nem egy klasszikus toplistában, hanem egy "kedvenc koncert setlist"-ben gondolkodom a Quimby zenekarral kapcsolatban. Több mint egy éve összeszedtem a zenekar általam kedvelt TOP30 dalát, de a dicsőítés mellett egy kicsit ekéztem is a zenekart. Nem…..
Érdekes látni.....
kgonzo 2014.10.27 15:00:03
@Karmadealer: "a példátlanul széles támogatottságú kormánynak"
Csak hogy tudd:
nem szavazott: 39 %
más pártra szavazott: 34%
a Fideszre szavazott: 27%

Ha ebben az országban normális választójogi törvény lenne, a Fidesznek nem lehetne kétharmada. (Ja, nincs is, mert még házszabályt is módosítottak, hogy a nagyméltóságú házelnök úr is szavazhasson.)

Elismerem, hogy sikerült a választási szabályok megváltoztatásával, a média túlsúllyal, a köztéri plakátok túlnyomó többségének birtokbavételével, a rezsicsökkentés hazugságával, a valódi szakpolitikai viták elkerülésével és természetesen a töketlen ellenzékkel olyan választási eredményt elérni, amely valamely perverz logika alapján kétharmadot eredményezett. De sajnos nem tekintem legitimnek, és mindenek felett állónak sem ezt a kormányt.

Az pedig, hogy a társadalom egészséges többségének tekinted a Fideszre szavazókat egy korábbi hozzászólásodban, pontosan azt a dölyföt testesíti meg, amit a jelenlegi kormány és nagyobbik kormányzó pártja képvisel: Aki nem úgy gondolkodik, ahogyan én, az lenézhető, tulajdonképpen nem is létezik.

Na ezért volt kinn tegnap annyi ember. Számomra inkább csak az a meglepő, hogy ez nem korábban következett be.
kgonzo 2014.10.27 17:16:25
@Karmadealer:
Nem, sajnos a részletszabályok igenis fontosak. Ha figyeltél az elmúlt négy évben, akkor neked is látnod kell, hogy nem mindegy: kétharmad, vagy nem kétharmad. A kétharmad megteheti, hogy az alkotmánybíróság által elmeszelt törvényeket a sokadik alaptörvény módosításba beleírja, így az megszűnik alaptörvény ellenesnek lenni. (erre azért volt bőséggel példa.)

Na ezért nem lehet bagatellizálni a részletszabályokat.

Hiteles válaszokkal, de őszintén szólva programmal is adós maradt a Fidesz is. Az egyetlen programpontjuk a rezsicsökkentés volt.
Egy országgyűlési választás sohasem lefutott ügy, és bár a felmérések szerint nagyon nagy a Fidesz előnye, figyelembe kell venni a bizonytalan szavazók nagy táborát, az MSZP és sajtó-holdudvara gyűlöletkampányát, valamint azt az unásig ismételt tételt, hogy az emberek 20-30%-a…..
kgonzo 2014.04.04 08:44:14
@tisztapista:
Megtisztelő a válaszod, Te vagy az első, aki ritka hozzászólásaimra érdemben reagál és nem mantrákkal kínoz.
Az álláspontodat megértem, elfogadom.
Azért, ha megengeded én is válaszolnék neked:
Egészségügy: Mindketten tudjuk, hogy erről azért nem beszél senki érdemben, mert marha sok pénz kellene a változásokhoz. Megvallom őszintén én sem tudom mi lenne a jó megoldás. Igaz én nem is vagyok szakpolitikus.
Oktatás: No ezen tudnék vitatkozni, mert a központosított államilag megkötött kezű pedagógus, nem tud elég kreatívan dolgozni. (Tudom, akad, aki nem is akar, de legalább, aki akar az hadd tegye.) Másrészt, azt hadd döntsük már el mi, hogy milyen értékrend szerint neveljük a gyerekeket.
Kultúra: A botrány az, hogy az MMA és Kerényi egyedül kapott annyi pént mint az összes többi. Az MMA ráadásul kirekesztő módon határozta meg magát, egy érték alapú rendszerben ez nem történhetne meg. Abban igazad van, hogy ami megtölti a MÜPÁ-t az virágozzék, de tudod, a az RTL-t is többen nézik, mint az igényes filmeket vetítő csatornákat, pedig a reality értékben meg sem közelíti mondjuk a Serpicot, vagy a Sörgyári capricciot. A Krétakör pedig rendszeresen teltházakat csinál, és a bevételeinek már rég csak kb 30-40%-át adja az állami támogatás.
Gazdaság: A kiszámíthatatlan gazdaságpolitika, a bármikor einstandolható magán javak nem túl befektetés vonzóak. Ezt látjuk is. Ma a beruházások 90%-át a (szabadságharcos retorikával) sokat szidott Európai Unió finanszírozza.

És végül: Munkajogi szempontból nonszensz, hogy van a minimálbér alatt bér, amelyen foglalkoztathatnak. A három hónapos munkanélküli segély egy vicc: én huszonöt év munkaviszony után ha kirúgnak három hónapig leszek jogosult a járadékra, miközben huszonöt éve fizetem a munkavállalói járulékot, Magyarországon az átlagos álláskeresési idő ezenközben 18 hónap.
Az egykulcsos adó mondjuk nekem pont jó volt, a párom viszont vesztese lett. A szolidaritás megölését szolgálja az az adórendszer, amely a szegényektől vesz el, azért, hogy Br. 500 E felett jobban járjanak. Sajnos a lecsorgást csak nagyon kevéssé látni, mert az új munkahelyek 80%-a közmunka. és csak 20% a valós piaci tény. Ez viszont nem elválasztható a befektetések hiányától.
És akkor nem beszéltem a demokratikus berendezkedést súlyosan csorbító intézkedésekről, amiről tudom, hogy csak a magamfajta értelmiségieknek fáj. Hogy csak egy vicceset említsek: Amennyiben az alkotmánybíróság elmeszel egy törvényt, azt gyorsan beemelik az alkotmányba, mert azt már nem vizsgálhatják. Azért az ezt megelőző húsz évben ilyen pofátlan senki sem volt, pedig volt már itt kétharmad.

Én egy szakpolitikai vitában ezzel szembesíteném az igen tisztelt kormány tagokat. És ezt hiányolom.
Vadai Ágnes és dr. Baka István, a szabolcsi 4-es körzetben induló helyi képviselőjelölt közös nyilvános kampányrendezvényén akart a Hír Tv forgatni Jánkmajtison. Persze sejtették, hogy miután már korábban közölve lett velük, hogy terroristák és más okból is büntiben…..
kgonzo 2014.03.10 12:03:59
@Wagem:
Nem. Az bosszant picit, hogy Te nem olvasod (nem tudod), hogy a lakájmédia prominensei hány pert veszítettek filozófus ügyben (pl.).

Mindamellett, azt gondolom, nem volt helyes kitiltani a HÍR Tv-t vállalni kell a kockázatot.

Azt szeretném tőled kérdezni, hogy emlékszel-e 1986 óta olyan választásra, ahol az utcán csak egyetlen párt kampányolhatott?
Mert én figyelek, de 20 kormánypártira (ide tartozik a civilnek hazudott, Isten tudja miből gazdálkodó CÖF is) 3 nem kormánypártit láttam.

Bár igencsak fiatal voltam, de azért emlékszem,1986-ban is két jelölt közül lehetett választani, igaz mindkettő ugyanazon párt tagja volt.

A stílus pedig maga az ember, ezért a stílusodat minősíteni sem vagyok hajlandó.

És akkor, ha maffia:
Miért bocsánatos bűn (kevés kivétellel) csak haveroknak földet, trafikot juttatni?
Mit szóltál volna, ha a baloldal az alkotmánybíróság által elmeszelt rendeleteit beiktatta volna az alkotmányba, hogy azt többé ne vizsgálhassa az AB?

Tudsz-e ésszerű magyarázatot adni arra, hogy egy 1800 körüli településnek mi szüksége van egy 3000 nézőt befogadó stadionra, miközben az átlagnézőszám kb. 800, kivéve Diósgyőrt, esetleg a Fradit?

(Persze jó ez a stadion építési láz, mert ha ez nem lenne, még ennyi sem lenne a GDP növekedése.)

Van-e ésszerű magyarázat arra, hogy egy felcsúti gázszerelő. 2010-től 2013-ig az ország 100 leggazdagabb embere közé került?

Ennyit a maffiáról.

Van-e magyarázat arra, hogy a közszolgálatinak csúfolt televízió fél órás híradójában az ellenzék csak negatív színben tűnhet fel kb. negyedóráig) onnan pedig jönnek az úgynevezett termelési sikerek.

És akkor mondom mit vettek el tőlem:
A magánnyugdíj megtakarításomat, azóta is várom az egyéni számlát!
A becsületemet, mert egy reggel arra ébredtem, hogy Örményországban magyar zászlót égetnek! (Tudod, az azeri baltás miatt.)
A gyermekem most kapott arról levelet, hogy őneki mennyi ösztöndíjat fizetett az állam. (Ezt azért lefordítom: Ha ő ösztöndíjként kapta a pénzt és abból nem látott semmit, mert elment a költségtérítésre, az azt jelenti, hogy tandíj van.)

És abbahagyom, mert így is vacak ez a hétfő, nem idézném fel azt a sok butaságot, amit elkövettek.
És nem gondolom, hogy a másik oldal gáncs nélküli lenne, csak jelezném, hogy illendő azonos mércét alkalmazni.
kgonzo 2014.03.10 13:59:59
@Fulek:
Azt ugyan nem tudom, hogy a hozzászólásom tárgyához mennyiben tartozik a szlogen választása. (És nem is említettem, hogy erről bárki is tehetne az érintetteken kívül)
Budapesten ez a helyzet, amit leírtam. És a háromban egy Jobbikos plakát is volt. Ez tény.
Másrészt a "szigorúan antialkoholista" megjegyzésed elég jellemző, nem tárgyban vitatkozol, hanem minősítesz.

Egyébként ilyen szigorúan antialkoholista volt Sir Winston Churchill ellenben Hitler. De engem ez nem érdekel. Mert a választópolgár úgysem ez alapján dönt, hanem, hogy elhiszi-e a rezsicsökkentés mélyen populista meséjét vagy sem.
A Hírtelevízió politikát csinál. És élvezi.Múlt szombaton rendezték az MSZP nagygyűlését, amelyen a Mesterházy-beszéd közben elhangzott egy bekiabálás. (Sőt, nem is egy, de ugye csak egyet hallunk folyton.). A Hírtévé vasárnap déli híradójában leplezte le, hogy mi…..
kgonzo 2014.01.31 08:06:31
@yoovan:
Azért valamit tisztázzunk szerintem: Más dolog valamit mondani, és megint más több száz ember bekiabálása közül nem észrevenni, vagy nem visszautasítani egy ilyen állítást.

De azért csak megkérdezem: A nagybajuszú Kövér is lemondott?

Úgy érzem a fidesz, csak akkor lett volna cinikusabb, ha maga Kövér követeli Mesterházi lemondását. (Bár már nincsenek illúzióim, ők még erre is képesek lennének.
kgonzo 2014.01.31 08:08:08
Egy 19 éves srác legyen szíves hivatalos dokumentumokkal bizonyítani, hogy valószínűleg sosem látott dédnagyapja mit csinált 70 évvel ezelőtt. Ha nem tudja, akkor nyilván náci volt. "Egyetlen kérésem van mindenkihez. Tegye fel a kérdést magának, hogy hol voltak, mit csináltak,…..
Bevallom, már nagyon hiányzott az életemből a legújabb, kihagyhatatlan Bayer-tabletta. A dolgok éppen jelenlegi állásáról.  A cáfolhatatlan, de mégis mindig tisztára mosni kívánt, megerősítést igénylő pártigazságról. A legfrissebb, még forró, meleg, csillogóan fényes…..
kgonzo 2013.11.29 11:03:22
Igen Zsolti! Valóban keserves ma liberális-baloldali seggfejnek lenni.
De nem egészen azért, amit te itt össze írtál.
Keserves,
- mert a munkahelyemen kussolnom kell, nehogy kirúgjanak, ha megtudják, hogy liberális vagyok.
- szó nélkül kell tűrnöm, hogy a kormányzati sikerpropaganda érdekében a szakmaiság teljes hiányában hoznak döntéseket.
- mert, ha valamiről szakmai véleményt nyilvánítasz, azonnal kiderül rólam, hogy az apám egyik volt üzlettársa a kapcsolatuk megszakadása után ÁFÁt csalt. (Találomra kiragadott példa volt)
- mert képtelen vagyok nyugodt lelkiismerettel az én adómból fenntartott televíziót nézni, mert azt látom, hogy a végletekig manipulált híradói vannak.
- mert azt látom, hogy a gyermekeimet olyanokra akarjátok oktatni (hogy a módot most ne is említsem), amelynek a helyességéről nem vagyok meggyőződve. És tisztességes szülőként, gondot okoz, hogy a pedagógust tiszteletben tartva, hogyan magyarázzam el, hogy azért nem minden és nem egészen úgy van.
- mert azt látom, hogy értelmes emberek értelmes munkáját teszi tönkre a kulturális kormányzat, és olyan emberek kezébe adja a javakat, aki nyíltan kijelenti, hogy politikai elhivatottságtól is függ ki kap pénzt. (Nem tudom érted-e Zsolti! Nem érték alapon, hanem világnézeti alapon.)
- és végül de nem utolsósorban, mert mi akik fiatal felnőttek voltunk a rendszerváltás idején, épp azt szerettük volna, hogy mindenki mondhassa el a véleményét, hogy a szakmaiság döntsön ne a párthűség, hogy a közpénzen fenntartott tévén minimum a BBC szintű elfogulatlanság legyen, ne alákérdező riporterek, s hogy az adóból ne párttitkárok és azok rokonai-ismerősei gazdagodjanak, hanem a köz.
És azért te is tudod, hogy ez utóbbi kitétel komolyan sántít ma Magyarországon. (trafik, föld, Közgép)
kgonzo 2013.11.29 18:00:26
@no_successful2:
Kevésbé volt rá szükség, mert az egy Napkeltén kívül kevésbé volt elfogult (a napkelte viszont egyértelműen).
Mondjuk még egy KDNP-s politikus is vezetett ott műsort.
Ott kedves barátom naponta láttam a Gyurcsány ellen tiltakozókat.
Ezek meg nem találták a százezer tüntetőt az Andrásin.
Hogy ne is meséljek a mostanában tapasztalható gyomorforgató forgatókönyvről: Negyedóra ellenzék démonizálás után jönnek a termelési "sikerek". De a napkeltéről akkor is leírtam.
kgonzo 2013.12.20 07:52:36
@B. B. Queen: Azthiszem igen keveset értettél meg abból, amit leírtam.

Feltéve, de nem megengedve, hogy igazad van és korábban is ilyen viszonyok voltak az országban, kérdezném:
Nem arról volt szó, hogy azokat azért zavartátok el, hogy eztán tisztességesen lehessen élni, s hogy működjék a szólásszabadság, legyenek egyenlőek az egyenlő esélyek (nem csak a haveroknak lökök trafikot pl.), hogy jobb legyen?

Nos az a rossz hírem, hogy ezek most rosszabbak, mert nem csak a pénzünket teszik pofátlanul zsebre, de lebontották az demokratikus intézményrendszer egészét. Gondold csak végig: Ha Gyurcsány anno 9 évre nevezte volna ki mondjuk a költségvetési tanács tagjait, micsoda habzó szájú ordítozást vágtak volna le. Persze ehhez semmit nem kell tenni, hogy ilyen legyen. Ma Magyarországon elég, ha másképp gondolkodsz, s keresnek valami jó kis szaftosat a múltadban és azt ismételgetik. Nem tudom érted-e? Nem azzal vitatkoznak, amit mondasz, hanem azt köpik le, aki mondja.
A bajai választási bizottságnak teljes komolysággal sikerült az, amit a Fidesz szóvivői másfél hete próbálnak mérsékelt sikerrel: elmagyarázni, hogy a Fidesznek semmi köze a választási visszaéléshez. A szóvivők még olyannal próbálkoztak, hogy a Fidesznek is volt beadványa a…..
kgonzo 2013.10.10 11:54:13
@susu64:
Sajnálom,hogy megint önre kell reagáljak:
A választási csalás feltételezése azon alapul, hogy a Fidesz szinte minden független intézményt elfoglalt. Erre jó példa a bajai választási bizottság összes eddigi döntése, amelyekről csak a vak nem látja, hogy végtelen lojalitásukban, elfelejtettek némi önmérsékletet tanúsítani.

A választás körülményeit alakította úgy a fidesz, hogy azok nem demokratikusak:
A választókörzetek határainak megrajzolásánál, valamely avangard művészt vehettek igénybe, mert a rorschach teszt sírva fakad, ha ránéz például a miskolci körzethatárokra.
Másrészt a rendszert úgy alakította, hogy az erőset támogassa. Az, hogy nyolc(!) százaléknyi szavazat választja el a kormány bukását a kétharmadtól, feltűnő aránytalanságra utal.
És akkor még nem beszéltem a választási bizottságok egyoldalúságáról.

Ma Magyarországon bírósági ítélettel választási csalásról csak a Fidesz rendelkezik, de abból kettővel is. Egyet 2002-ben kapott (Szabolcsban, vagy Hajdú-Biharban)egyet pedig most.
Szombati tudósításunkban csak Szegedről és Budapestről volt szó, pedig Pécsen is volt tüntetés. Aradi Hanga, a Középiskolai Hálózat aktivistája mondott beszédet: ,,A tanárok félnek. Félnek, és hallgatnak." Kedves Tanáraim! Decemberben, diákként, azért mentünk…..
kgonzo 2013.10.07 11:09:01
@susu64:
Amely jelentés minden sora igaz. Nem mindegy ki fogalmazta meg, ha az alapvetései igazak?
Barátaim, nem csak a pedagógusok félnek, hanem azok is, akik egy facebook bejegyzést sem mernek lájkolni. Ugyanis az új Mt. szerint, ma már elég indok a felmondásra a bizalom vesztés.

Ma Magyarországon a hátrányos helyzetűek sikeres felzárkóztatátását, épp azok az iskolák tudják megoldani, ahol kreatív módon ál(hat)tak az oktatáshoz. És nem szegregált módon.
A jelenlegi közoktatási törvény visszavisz bennünket a szocializmus legsötétebb bugyraiba, ahol a kreatív tanárokat (akik rájöttek arra, hogy ha az érdeklődésemet felkeltik akkor jobban érdekel a tananyag) száműzték a város legroszabb iskoláiba. A korábbi "nemzetellenes" oktatási rendszerben eljutottunk odáig, hogy a PISA felméréseken 27.- helyünkről a 3. helyre léphettünk. De ennek most vége.
Mindent előírnak. Ez a kormány visszavezet bennünket, a Kádárizmosba, ahol a jóságos állambácsitól várjuk minden bajunkra a megoldást.

Más: Így néz ki egy hozzászólás, ami a tényekkel foglalkozik, érvelni próbál, amit fent olvastam többségében úgy személyeskedik, hogy nem is ismeri a diákot. Ez a közéleti diskurzus legalja, és erről is ez a kormány tehet. Csak meg kell nézni a magasröptű sajtó tájékoztatóikat. Ha a napfogyatkozásról kiderülne, hogy árt az embereknek, feltehetően kiderülne, hogy ezért is Bajnai a hibás.
kgonzo 2013.10.07 15:34:00
@susu64:
Örülök, hogy ezt Te írod. Mert én azt nem felejtem ám, hogy Orbán Viktor 2006-ban azt kérte az Uniótól, hogy függessze fel a Magyarországi kifizetéseit. Miközben azon dolgozott, hogy elítéltesse a magyar kormányt. Mit is mondtál, hogy hívják ezt?

Nekem meg két gyerekem van ebben a rendszerben, s pontosan tudom, hogy a porosz rendszert nem viselik, de amíg kreatívan tanítják őket, csodákra képesek.
S ha valamitől hánynom kell, akkor például nagyon tudtam, amikor az akkor elsős elsőszülött gyermekem, az előző Orbán kormány idején megkapta a nemzeti olvasó könyvet, amelynek az első oldalán az állt, hogy ő azt Orbán Viktor miniszterelnöktől kapta. Azért nem hagytam ám szegény gyereket hülyén meghalni: én elmondtam Neki, hogy azt az én pénzemből adta neki ez a jóember. Egyébként ez a legnagyobb baj velük: mindig a más kontójára ajándékoznak, most épp a közműcégek fizetik a választási kampányukat. Ha érted.
Miközben újabb százmilliókért hirdetik a plakátok, hogy a kormány "jobban teljesít" a tények picit mást mutatnak. Bár a kormány fő ellensége az államadósság volt, bukni látszik az ellene folytatott harc. Ami azonban igazán súlyos, hogy az államadósság csökkentése érdekében…..
kgonzo 2013.10.04 20:14:03
@anonymand:
Tündérország?
Csökkent az adó? Valóban, azoknak, akik 300 + fizetést kapnak. Az átlag körüliek elvesztették az adójóváírásukat, a béremelésük csak arra szolgált, hogy a nettó jövedelmük ne csökkenjen. (miközben azért infláció volt, tehát nominál értéken csökkent).

Sajnos nincs 100 000 új munkahely a versenyszférában, ennyivel az állami szférában nőtt a foglalkoztatottak száma, míg a versenyszférában csökkent. Ellenben közmunkásból dupla annyi lehet, igaz a minimálbér feléért. (amiből mint tudjuk meg lehet élni). És azt az aljas csúsztatást nem minősítem, hogy a segély összegét hasonlítják a közmunkabéréhez, mert az előző kormány idején minimálbért kaptak a közmunkások.

Sajnos a belső fogyasztás nagyon csínján nő, gazdasági meglódulásról pedig 0,5%-os GDP növekedésnél aligha lehet beszélni.

Az ország legnagyobb baja, hogy a kiszámíthatatlan gazdaságpolitika miatt ebbe az országba nem ömlik a tőke, inkább menekül. Azok a beruházások, amelyek megvalósultak, jórészt az előző kormányok idején indultak: pl. Mercedes.

És hol nincs megszorítás? Mert nekem többe kerül telefonálnom, banki szolgáltatást igénybe vennem, a kenyerem, tejem, de nem sorolom.

Javasolni tudnám, hogy a Magyar Nemzeten a köztelevízión kívül időnként nézzen bele olyan orgánumokba is, amelyek nem a kormány szócsöveiként működnek. Meglepő dolgokat hallhat. S bizony közelebb áll ahhoz a valósághoz, amit nap, mint nap tapasztalok.
kgonzo 2013.10.04 20:23:47
@anonymand:
@félázsiai 2llkedő:

ÁÁÁÁÁÁÁ! Benéztem az iróniát!
Megkövetem, amonimand! :)

Tisztelettel: kgonzo
kgonzo 2013.10.05 11:00:20
@anonymand:
Huhhh.
Ez megnyugtató, ha nem is annyira, mint az, hogy Viktor ott áll a barikádokon, hogy végre legyőzze, ezt a nyüves rezsit!

Üdv: kgonzo
Vártam már nagyon Orbán Viktor levelét, amelyben azzal büszkélkedik a magyar választópolgároknak, hogy megvédte Magyarországot az Európai Uniótól. De hiába vártam, nekem nem jött példány a sok száz millióba kerülő küldeményből – úgy látszik, szerencsére én nem…..
kgonzo 2013.08.05 11:24:11
@Balt: Igen. Ez a vitakultúra él Magyarországon. A másikat nem hallgatjuk meg, egyrészt mert nem fér bele a politikai hitünk(!) képébe, ha valami furcsát mond (nekünk furcsát), másrészt azok nem tisztességes emberek. Tudjuk, mert a vezetőnk mondta.
Ezért tartunk itt, hogy családon belül sem tudunk politikáról beszélni. (Persze az igazság az, hogy nem is kell. Annyi fontosabb dolog van.)
kgonzo 2013.08.05 14:46:56
@Balt: A képzelt riport szembesít. Szellemesen, kicsit szájbarágósan de szembesít. Az "el sem olvasom, mert Fodor má' kicsoda", kevéssé tűnik progresszív hozzáállásnak.
S most nem vonok párhuzamot, a mindent maffia baloldalazó, külföldön is támadják a magyar nemzetet, jellegű lózungokkal, de megjegyezném, hogy attól, hogy nem olvasod el, a szembesítés még igaz marad.
Attól, hogy nem ismerik el, a trafikokat még egyértelműen fidesz közeli emberek kapták. S ne kívánd, hogy felsoroljam, hogy csak az én általam ismert szűk környezetben kik nyertek. (S milyen egyértelmű a beágyazódottság) Attól, hogy becsukjátok a szemeteket, attól még gusztustalan az alaptörvénybe írni olyan rendelkezéseket, amelyeket korábban megsemmisített az alkotmánybíróság, mert nem voltak az alaptörvénnyel (!) összeegyeztethetőek. Ilyet utoljára az 1984-ben olvastam.
GFG Blog Gyurcsány a kapuk előtt? 2012.10.18 07:25:10
“A FORRADALMÁROK HAZAMENNEK KIVESZIK AZ / OLAJFÜRDŐBŐL A KARABÉLYOKAT MEGTÖRÖLGETIK / KIFÉNYEZIK ÉS ÖSSZESZERELIK ŐKET FŰVEL MOSDANAK / ÁTÖLTÖZNEK MEGVACSORÁZNAK KIBIZTOSÍTJÁK A / KÉZIGRÁNÁTOKAT ÉS ELINDULNAK.” (Szőcs Géza: A forradalmárok…..
„Naponta háromszor megváltják a világot, de nem tud-/nak gyufát se gyujtani, ha így megy tovább, / nem törődöm vélük.” (József Attila: József Attila)   Van egy karakter, amely önmagát magyarázza.  Nincs szükség gúnyra, még finom iróniára se, hogy azt lássuk,…..
kgonzo 2013.02.04 12:07:16
"Nincs szükség gúnyra, még finom iróniára se, hogy azt lássuk, amit látnunk kell: a velünk élő" fideszest, "aki könnyedén lesz önmaga paródiája."

A velünk élő Fideszes elfelejti, hogy vidéken az emberek többsége tűzifát vásárol, mert nem tudja kifizetni a gázszámláját. Na ő az, aki csak messziről nézheti a rezsicsökkentést.
Elfelejt arról beszélni, hogy egy nemzetközi szövetkezésnek (ha jól emlékszem, Szlovákia, Lengyel o. Magyarország) köszönhetően az áram ára a piacon is olcsóbb lett. Tehát a villany számla csökkentése nem Orbán Viktor egyedüli jótéteménye.
A velünk élő Fideszes elfelejti közölni, hogy a kenyér meg a hús ára azért is fog növekedni, mert a rezsicsökkentés csak a lakosságnál nő, a kisvállalkozásoknak növekedni fognak az ez irányú terhei.
A velünk élő Fideszes azt maszatolja, hogy a vele szemben álló erők, amikor a kenyér árának növekedéséről beszél, az azt szeretné, hogy az árakat az állam határozza meg. Azt már nem mondja, hogy a Fidesz mintaállama, már meg is határozta: a rezsi árát.
A velünk élő Fideszest nem érdekli, hogy a rezsi csökkentésnek az lesz a vége, hogy egyszer fennakadások lesznek a szolgáltatásokban, mert a karbantartásokra sem lesz pénz. Naná, miért is érdekelné, az már egy másik ciklus lesz, egy másik kormányzattal, amely majd nem elég, hogy a világpiaci árakhoz igazítja a rezsit (horribile dictu: növeli) de még a szolgáltatás biztonságát sem képes majd fenntartani.

Ide még terveztem egy mondatot, de inkább csak úgy Esterházysan: fűzfa.
GFG Blog Centrifugális erőtér? 2013.01.20 16:38:42
„...tiszta vagyok mint a gyermek /
mondta - ha tripperem nem lenne elmennék csarsz-
/ koje szélóba hogy megölhessem a cárt” (Kassák Lajos: A ló meghal A madarak kirepülnek)   Van egy nagy adag politikai bizonytalanság. Zavarban van az ellenzék. A múlt év októberében…..
kgonzo 2013.01.21 09:10:13
@dadddd:
Az összefogást illetve a párttá válást az új, a Fidesz által létrehozott választási törvény kényszeríti ki. Az a törvény, amely még aránytalanabb parlamenti viszonyokat hoz létre azzal, hogy a győztesnek is lesz kompenzációs listája.
A párttá válást (amelyet a nagyszerű Fidesz szóvivők úgy kommentáltak, hogy kibújt a szög a zsákból) pedig az a passzus kényszeríti ki, amely előírta, hogy a választásokon csak pártok indulhatnak.
kgonzo 2013.01.21 11:31:38
@grundigg:
Ajánlom figyelmedbe ezt a hozzászólásomat:
kgonzo 2013.01.21. 09:10:13 Idemásolom, hogy ne kelljen keresgélned:
"Az összefogást illetve a párttá válást az új, a Fidesz által létrehozott választási törvény kényszeríti ki. Az a törvény, amely még aránytalanabb parlamenti viszonyokat hoz létre azzal, hogy a győztesnek is lesz kompenzációs listája.
A párttá válást (amelyet a nagyszerű Fidesz szóvivők úgy kommentáltak, hogy kibújt a szög a zsákból) pedig az a passzus kényszeríti ki, amely előírta, hogy a választásokon csak pártok indulhatnak. "
kgonzo 2013.01.21 14:20:37
@Balt:
Két fontos momentum van, amiről beszélni kell. Az egyik az, hogy volt egy Fletó kormány és egy Bajnai kormány. A Fletó kormány minden reform intézkedését megcsáklyázták, részben személyes hitelvesztése miatt, részben pedig jól irányzott populista demagógiával. Amely kis híján visszaütött, lásd: tandíj (pardon: nemtandíj). A Bajnai kormány viszont hatásos válságkezelést hajtott végre, s közben az átlagjövedelem adóját csökkentette 17%-ra (tudom szuperbruttó, de bizonyos jövedelem fölött a 16 is az volt tavaly év végéig).

A másik kérdés a minimálbér adómentessége. Magam sem tartottam üdvösnek a teljes adómentességet, de az arcátlanság ebben az volt, hogy úgy vezették ki, hogy közben a magas jövedelmű honfitársaink, busás nettó haszonélvezői lettek az egykulcsos adónak. Félreértés ne essék, nem a középosztály gyermekeitől sajnálom a plusz joghurtot (főleg úgy nem, hogy magam is odatartozom), hanem úgy érzem, hogy ezt nem úgy kell megoldani, hogy a szegényebb családban élő gyerekek kerülnek mínusz joghurtba (tej, kenyér tetszés szerint behelyettesíthető). És nem csak álminimálbéresek voltak itt, de tudod, hogy a bruttó 190 E. Ft-ig keresők mind áldozatai lettek ennek a nagyszerű egy kulcsnak. Az állami szférában lehúzott huszonakárhány év után is 110 E. körül keresőt, akinek öt(!) éve nem volt nettó béremelkedése (van a családomban ilyen) annak lehet itt mesélni az átlagbér növekedéséről. Hogy egyebeket ne említsek.
Szombat délután látom, mi történt az Educatio konferencián, hogyan zavarta meg néhány Hallgatói Hálózatos aktivista a rendezvény semmitmondóan simulékony idilljét, látom a közönség néhány "felnőtt" tagjának reakcióját. Hiába áll tőlem távol a hahás megafondemokrácia,…..
kgonzo 2013.01.21 09:02:44
@hetyke81:
A fiúk korrekten jelentkeztek hozzászólásra, amelyet az államtitkár asszony elrendezett azzal, hogy megszavaztatta a közönséget, akik úgy döntöttek: előbb előadás, aztán kérdések.
Aztán a kérdések elől a jól nevelt felnőtt levonult a pulpitusról. Tartok tőle nálam is elszakadt volna a cérna. Így szinte természetes, hogy minősíthetetlen lett a diák megszólalása.
De az is minősíthetetlen, ahogyan ezt a kormánypárti média tálalta:

poldi.blog.hu/2013/01/19/igy_jarasd_le_a_diakaktivistat

Szerintem itt másoknak van szégyenkezni valója.
Csak egyszerű kérdéseim vannak: Hol van a tudósításból az, hogy előzőleg kultúrált módon szót kértek? Hol van benne, hogy a sajtó tájékoztatóra csak két diákot engedtek be? Hol van, hogy csak egy kérdést tehettek fel? És végül: ki néz itt kit hülyének?
Sikerként könyveli el a Fidesz a közfoglalkoztatást célul tűző Start-munkaprogram eredményeit – mondta Selmeczi Gabriella, aki azt is közölte, tavaly már 300 ezer fölött volt azok száma, akiket bevontak a közmunkaprogramba. A sajtótájékoztatón az is téma volt, hogy 2012-ben…..
kgonzo 2013.01.08 11:53:32
@VT Man: Tényleg, csakhogy akkor a közmunkások megkapták a minimálbért. Ezt most már nem lehet elmondani.
A munkára való felkészítést nyugaton több okos módszerrel oldják megf. Pl. Tréningre küldik a jóembert, ha elmegy állás interjúra ne úgy nézzen ki, hogy nincs kedvem felvenni.
Talán Németországban a munkanélküli segély magasabb mint a minimálbér. Az állam úgy ösztönzi munkára a munkanélkülieket, hogy a munkáltatónak kifizeti a minimálbér és a segély közötti különbözetet. Még mindig olcsóbb, mint munkanélküli segélyt fizetni, és a minimálbér után még adót is fizetnek.
Azonban ma Magyarországon sajnos előfordul, hogy a vállalkozó helyett közmunkásokkal végeztetik el a munkát. Sz*r ügy, mert nincs, aki felügyelje őket és két hónapig végzik a két hetes munkát. Aki azt hitte, hogy de király, mert olcsóbban van meg a meló, az ráfaragott. Arról márnem beszélek, hogy a vállalkozó - jó esetben adót, járulékokat fizetett a munkavállalói után. Na most ez coki, és még a vállalkozó is megy a levesbe. de nem baj barátaim, mert ő is mehet közmunkába. Szóval a kérdés jóval összetettebb mint azt sokan gondolják. Ésszerű foglalkoztatáspolitika, meg gazdaságpolitika, na az kéne ide.
kgonzo 2013.01.08 11:56:21
@Laciii: Ugye te sem fizettél tandíjat? Mert én igen, oszt azért nagy a szám, mert mindkét oldalán álltam már a lomposnak. Én munka mellett fizetős képzésen szereztem az elsőpapírt, de pontosan tudom mit jelent kétkezi munkából élni. Nagyon tisztelem azokat, akik így élnek. A képességeiről, a lehetőségeiről nem mindenki tehet. De ehhez kéne egy kis empátia, meg olyan, hogy szolidaritás.
Rejtett kamerás felvétel jutott a birtokunkba arról, hogy magukat rádiós újságíróknak mondó személyek a kormány és a miniszterelnök igazáról győzködték a december 17-i diáktüntetés után a közszolgálati Magyar Rádió székházába bebocsátást nyert szociológus…..
kgonzo 2012.12.22 14:13:36
@Magus6: Te ugye ezt nem kérdeztem komolyan? Hol láttál égő autókat? Megvert rendőröket? Felgyújtott székházat?
A KARD Viktor, az emberkereskedő 2012.10.30 11:23:05
Nálunk tényleg mindennek ára van. 250 ezer eurónyi államkötvény vásárlásával magyar állampolgárságot lehet szerezni egy fideszes javaslat szerint. „A haza nem eladó.” – hangzik el oly gyakran. De azért eladjuk. Kohn 15 év után hazalátogat, és döbbenten látja, hogy…..
kgonzo 2012.10.30 14:00:22
@csizsikpizsik - pique takarodj!:
Tartok tőle nem a kínai bevándorlásról van szó, hanem a pénzért vásárolt állampolgárságról.
Hányinger!
Önmagában is elég lenne a nyomós érvekkel alá nem támasztott, ezer sebből vérző választási feliratkozás bevezetése, de a kormánypárti képviselők fricskát adtak az egész idős korosztálynak és a mozgáskorlátozottaknak is...
kgonzo 2012.10.17 14:08:46
@negondolkozz!majdénmegmondom!:
Köszönjük, igyekszem tudatosítani: melós (beosztott) vagyok, tehát: rabszolga.
S minthogy a Görögöknél sem volt a rabszolgáknak szavazati joga, így nekem sem lehet.
Most már értem hogyan lett eltörölve az adókedvezményünk. És hogy három éve miért nem emelkedik a nettó bérünk. (De legalább a 300E ft felett keresők jól jártak. És persze nem az ő gyereküktől sajnálom én a plusz joghurtot, hanem az enyémnek is szerettem volna venni.)
Hogy miért kell 300Ft vizitdíj helyett havonta(!) alsó hangon 930 Ft-tal több eü járulékot fizetnem.
Tényleg szégyellem, hogy eztán még azt is gondoltam, hogy én szavazhatok. Bocsi.