Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nagyfefa

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Totalbike hírek 25 éves a Quad 2008.06.15 22:27:00
Jubilálnak a quadok. Immáron 25 év telt el azóta, hogy bemutatták az első ATC-t, vagyis All Terrain Vehicle-t. Ahogy a neve is mutatja, a járművet minden terepre alkalmasnak szánták már 1982-ben, amikor a Suzuki mérnökei elkezdték megépíteni furcsa kis járművüket. Egy évvel…..
Nagyfefa 2008.06.19 21:54:28
Ez a Polaris története:


A Polaris Industries története
50 év: Visszatekintés
A jelen

A POLARIS 50 ÉVE: VISSZATEKINTÉS

1954 július 21-én megalakul a Polaris. A "Polaris" név (jelentése: Sarkcsillag) a cég központjának északi elhelyezkedésére utal.

1956 Orlen Johnson először vezeti a Polaris motoros szánt, melyet David Johnsonnal és Paul Knochenmus-szal együtt alkotott meg. A járművet hamarosan 465 dolláros áron adják el a fatelep tulajdonos H.F. "Pete" Petersonnak.

1956 Allan Hetteen megalkotja a 2. számú motoros szánt, mely a ma is forgalomban lévő legrégebbi Polaris motoros szán, és a roseau-i Polaris Experience Center-ben tekinthető meg.

1959 Gyártani kezdik a "Swamp Buggy"-t, mely a motoros szán egyik változata. Nyáron gumival, télen pedig sítalppal felszerelve használható.

1962 Beindul a termelés a modern roseau-i gyárban. A bővülés lehetővé teszi a Polaris számára a termelés növelését, illetve további 100 fő foglalkoztatását.

1964 A Polaris bevezeti az első sportos, elülső motoros szánját, a Mustangot.

1976 Megjelenik a Polaris első folyadékhűtéses motorral felszerelt járműve, a TX-L 340, mely rendkívül népszerű mind a hivatásos sportolók, mind pedig a hobbimotorosok körében.

1979 A Polaris piacra dobja első független első felfüggesztéssel (IFS) rendelkező motoros szánját, az 1980 TX-L Indy-t.

Az 1970-es évek vége: 1968-ban a Textron azért vette meg a Polarist, mert akkoriban rohamosan bővült, és rendkívül nyereséges volt a motoros szán üzletág. Ezzel szemben az 1970-es években visszaesett a motoros szánok értékesítése. A hetvenes évek végére a Textron már meg akart szabadulni a veszteséges üzletágtól. Az 1980-ban kinevezett W. Hall Wendel egyik fő feladata az volt, hogy eladja a Polarist.

1981 július 21-én a Textron eladja a Polaris Üzletágat egy befektetőkből, illetve a Polaris vezetőiből álló csoportnak. Ennek köszönhetően válik ismét függetlenné a Polaris.

1985 márciusában a Polaris belép az ATV piacra. A Roseau-ban gyártott első Polaris ATV-t (a négykerekű Trail Boss-t) első ízben Rudy Perpich, Minnesota kormányzója próbálja ki.

1987 A Polaris új tulajdonosa, a Polaris Industries L.P. 20 dolláros árfolyamon kezdik jegyezni a cég részvényeit az Amerikai Értéktőzsdén.

1988 42 év után visszavonul David Johnson, a Polaris egyik alapítója.

1989 A SNOWMOBILE magazin szavazásán a Polaris Indy 500 nyeri el az "Évtized Motoros szánja" címet.

1990 Beindul a gyártás a Polaris új, Osceola-ban (WI) található egységében.

1991 A Polaris piacra dobja elso vízi járművét (PWC), az SL650-est.

1994 A cég újabb gyártási egységet nyit Spirit Lake-ben (LA).

1995 A cég történetében először éri el az 1 milliárd dolláros éves árbevételt.

1997 Vermillion-ban (SD) megnyílik a cég új disztribúciós központja.

1997 Bemutatkozik a Victory névre keresztelt motorkerékpár: Al Unser Jr, Indy car bajnok, az új V92C nyergében jelenik meg a zsúfolt Planet Hollywood étteremben.

1998 július 4-én hivatalosan is beindul Spirit Lake-ben a Victory motorkerékpárok sorozatgyártása.

1998 Tom Tiller lesz a Polaris új elnöke, W. Hall Wendel Jr pedig a vezérigazgatója.

2000 Bemutatkozik a Polaris elso, kifejezetten gyermekek számára kifejlesztett motoros szánja, a 120 XCR.

2001 A cég piacra dobja a Victory motorkerékpárok második generációját, a Freedom™; V-Twin-t.

2002 Bemutatkozik az új sport quad, a Predator 500-as.

2003 A Polaris kifejleszti és piacra dobja az elso elektronikus üzemanyag fecskendezésű ATV-t, a Sportsman 700 Twin EFI-t.

2004 Piacra kerül a motoros szánok új generációja, a 900 Fusion™, és a 900 RMK.

2004 Felavatják a cég úttörőnek számító fejlesztési egységét Wyoming-ban.

A Polaris központja Minneapolis-ban található, és az alábbi városokban rendelkezik fejlesztési, gyártási, illetve disztribúciós egységgel: Roseau, Osceola, Spirit Lake, St. Croix Falls.
Az alábbi országokban, városokban a Polaris 100%-os tulajdonú leányvállalatokkal rendelkezik: Winnipeg/Manitoba, Ballarat/Ausztrália, Passy/Franciaország, Askim/Norvégia, Ostersund/Svédország, Glouchester/Egyesült Királyság.
A motorokat Hudson-ban gyártják, a Fuji Heavy Industries Ltd.-vel közösen.
Nagyfefa 2008.06.20 21:43:30
streetquad.hu/
Inkább ezt nézd meg ez közelebb van a valósághoz csak terepen korlátozottan de használható mert van benne diffi.
Csak olyan gép kaphat rendszámot ami csak 24 lovas!
Nagyfefa 2008.06.20 22:20:30
Ha már ennyire benne vagyok a gyorshajtós posztokban, akkor a 7 fő bűn egy más fajtájáról is szeretnék néhány szót ejteni. Ugye, aki ezeket megszegi, az fizessen. Az alkotmányjogász kiakadt mint az órarugó, a tévékettő meg bedobja a piros hetest, Graz városát, a maga 30 km/h-s…..
Nagyfefa 2008.05.12 22:41:58
Hát sikerült végigolvasnom a sok "okos"hozzászólót és csak pislogtam!
Elsőként le szeretném irni a következőket:

Szerintem a géppel közlekedők még csak nem is hallottak arról a dologról,hogy ERDŐTÖRVÉNY!
Ez egy nagyon komoly törvény és sok minden le van benne irva többek közt ez is:
Erdőterületen sem kerékpározni
sem lovagolni
sem járművel közlekedni tilos!
Tegye fel a kezét aki ezeket tudta!
Ez itt a probléma többek közt.
Meg az is,hogy az "okos" hatóságok egyfelöl teljes rendszámozást hajtogatnak de gyakorlatilag totálisan gátolják ezt!
Mert ha van rendszám akkor azokat a kis forgalmú KÖZUTAKAT (ez lehet földút is ezt remélem sokan tudják)LEGÁLISAN lehet-ne használni természetesen a kresz szabályainak betartásával.
Ill ha nincs kint korlátozó tábla vagy sorompó!
Akik pedig azon a beteg ötleten gondolkodnak,hogy drótot húzgálnak meg lövöldöznek azoknak javaslom hogy az orvosnak mutassák meg magukat!
Még a saját kertjukön BELÜL SEM használhatnak fegyvert de ezt akinek legálisan van fegyvere annak tudnia kéne!
Tehát ez SZÁNDÉKOS emberölésnek kell minősiteni és sok évet lehet érte kapni!
Ha valakit zavar az,hogy elötte elmennek a gépek javaslom vegye meg az utcát (ha tudja)és akkor joga van ott korlátozni a forgalmat de addig tűrni e kell vagy el lehet költözni!
De a nagyhangú gépekkel sem szimpatizálok és szerintem egy nyitott dob csak zárt pályára való KÖZÚTRA nem!
Nehéz kérdés ez és nem az a megoldás,hogy egymás életét veszélyeztetjük hanem megoldást kéne találni!
Például a törvény azt is előirja,hogy lehet utakat kijelőlni!
De ezt nem teszik sehol pedig ezért is lehetne némi pénzt beszedni nem csak a birsággal!
A rendszámhoz még annyit,hogy tévesen jelent meg a médiákban az a dolog,hogy jövőre minden quad kap rendszámot(de jó is lenne).
Csak az ötvennél kisebb gépek kapnak jövőre és ezzel őrájuk is kiterjesztik azt az ESZEMENT baromságot miszerint csak NEM SZILÁRD úton lehet rendszámos quadot használni!
Ez akkora marhaság amit még nem látott a világ.
50-nál nagyobb gépet akkor lehet most vizsgáztatni ha nem nagyobb a teljesitménye 15kw-nál és van tip.bize.de ekkor is beleirják,hogy csak nem szilárd úton használható!
És csodálkoznak,hogy sokan nem forszirozzák ill. utána erdőbe mennek be vele.
Tehát mindenki kérem gondolja át hova megy be és járjon utána a lehetőségnek akit pedig zavar ha elötte elmegy valaki az áljon ki és szóljon neki de mást NEM TEHET mert azért lecsukják!
Több toleranciát mindkét oldalnak és próbáljunk szót érteni!
Épp most jönnek vissza a kamionok, lassan véget ér a verseny. Alapvetően két meghatározó élményről tudok beszámolni. Az egyik, hogy akárcsak a raliban iszonyatos különbség van az élmenők és az utánuk jövők között. A jobbak tényleg elképesztő tempóban döngetnek át az…..
Az alábbi ügy több szempontból is érdekes, egyrészt röhejes,  hogy a jogalkotók nem tudják végre megfelelően rendezni a mopedautók ügyét, másrészt köteles-e egy rendőr figyelembe venni ilyen esetben egy jogerős ítéletet? A Zugügyvéd jogérzéke azt súgja, hogy nem, de…..