Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Bödör András

42 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Sony Pictures botránya nemcsak kríziskommunikációs szempontból volt érdekes, azt is bizonyította, hogy a széles értelemben vett média mennyire nincs felkészülve az internet, és úgy általában a változó világ által támasztott kihívásokra. Az internetes vállalatok viszont…..
Bödör András 2017.01.07 12:01:37
Az úgynevezett natív hirdetéseket egyre gyakrabban használják a hirdetők és a médiumok. Számtalan izgalmas, érdekes példa született már itthon is, amellyel a tartalomfogyasztó is jól járt, mert szórakoztató tartalomhoz jutott. Sokan mégis azt állítják a natív hirdetésekről, hogy a médiumok újabb…..
Média 2.0 Átverés a bolti sör 2015.12.03 14:53:46
Hová "fajulhat" egy gasztroblog? Mi kell egy sikeres bloghoz, egyáltalán miben mérhető egy szakblogger sikere? Honnan indult a magyar sörforradalom? Milyen az a Jézus ízü sör? Mennyiben igényel speciális szakértelmet az ételek vagy italok kommunikációja, mint más termékeké? Ezekről is hallhattak az…..
Miközben az online hirdetési ipar szárnyal, a háttérben olyan folyamatok látszódnak, amelyek egyelőre csak nehezítik a szereplők életét, de hosszú távon tönkre is tehetik a netes hirdetési piacot. Reklámblokkolók blokkolása, valós embereket szimulálva kattintgató robotok,…..
Tégla és habarcs. Bitek helyett ezúttal ezekből épített az Amazon üzletet. Megnyitották első fizikai könyvesboltjukat, amivel cinikus megjegyzéseket, kétkedő hangokat, becsmérlő ítéleteket és a trollok haragját sikerült magukra vonniuk. Születtek aztán objektívebb elemzések…..
Megmarad a National Geographic a tudományos újságírás példaképének vagy belesodródik a tudományos bulvár mocsarába? A 127 éves médiabirodalom sorsfordulóhoz érkezett: a tartalmi elposványosodás és az üzleti sikertelenség réme is fenyegeti, de akár jól is kijöhet abból, hogy…..
Gondolta volna, hogy a térkép is lehet kommunikációs eszköz? Még a teljes objektivitással készített térkép is tükrözheti a készítő véleményét, de persze vannak tudatosan torzított térképek is. Egy amerikai gyűjtő harminc éven át gyűjtött olyan térképeket, amelyeket…..
Miért veszélyes, ha összekeverjük a személyes márkánkat az általunk létrehozott intézményi márkával? Hogyan lehet előidézni, elkerülni illetve kezelni a kialakult kommunikációs krízist? Jó ötlet-e egy kommunikációs válságban nekimenni az újságíróknak? Miért olyan…..
Számít-e a haverság az üzletben? És az etika? A Telekom helyében Önök nyugodtak lennének attól, hogy a marketing és kommunikációs stratégiájuk és terveik ismerői már a Vodafone-nak dolgoznak? Az év legfurcsább ügynökségválasztása a Vodafone és a Bold üzlete: nem is ezt a…..
Nem kell címlapot csinálni, elég a Facebook-megosztás? A hírkereső oldalaknak lassan bealkonyul? Mi a baj a tartalommarketinggel? Ezekről a kérdésekről is volt szó az Internet Hungary második napján. A siófoki Internet Hungary második napján zajlott egy érdekes kerekasztal…..
Van-e az online újságírásban vicckényszer? Dolga-e az újságírói humornak, hogy veszélyes legyen? Hogyan tekintenek a cégek kommunikációs szakemberei a blogokra? Többek között ezekre a kérdésekre kaptunk választ a siófoki Internet Hungary konferencián, amelyről több posztban…..
Neuromarketing, átalakuló reklámpiac, startupok, közösségek diadala, kreatív mérnökök, avagy programozott jövő, tartalommarketing, e-kereskedelem és még sok minden más. Minden, aminek bármi köze van az internethez, a digitális világhoz. Az Internet Hungaryn jártunk. A…..
A kis krízis is krízis. Egy étterem esetében a kifogásolható minőségű étel már válsághelyzet, hiszen egy pillanat alatt elpártolhat tőle a vendégköre, amit évek alatt fáradtságos munkával édesgetett magához. Ezt a helyzetet is lehet azonban profin kezelni, de persze nagyon…..
Az RTL Klub még mindig nem a patás ördög, hogyan használja egy jó vezető a médiát, mitől vezető ma egy vezető? Többek között ezekről hallhattunk a Kürt Akadémia Klub múlt heti összejövetelén. A Budapest Music Center adott otthont szeptember 10-én a Kürt Akadémia Klub által…..
Úgy véli, mindent megtesz az ügyfelének, jobbnál jobb kampányokat készít neki, még sincs meg az összhang önök között és rosszul áll a szénája az ügyfélnél? Nem…..
Az ügyfél és az ügynökség viszonya több, mint egy egyszerű beszállítói kapcsolat. Gondosan kell felépíteni ezt az együttműködést és jobban is kell rá vigyázni. Lesya Lysyj, a Heineken egykori marketingigazgatója nemrégiben öt pontból álló listát publikált az AdAge-ben…..
Nem mindegy, hogyan kommunikálja egy mobilszolgáltató az áremelést. Egy rossz érveléssel nem csak a hatóságok figyelmét vonhatja magára, de a márkájának is árthat. Ha viszont a népharag már a céltáblájára tűzött, nincs helye a trükközésnek, az előállt válsághelyzetet…..
A technológiákba és saját nagyságukba szerelmes kreatívok valójában értéktelen kommunikációs alkotásokat díjaznak a világ legnagyobb reklámos eseményén Cannes-ban, az igazán jó megoldások viszont esélytelenek, hogy díjat nyerjenek. Ezt állítja Tom Goodwin, a Havas Media…..
Bödör András 2015.06.25 16:17:51
@Bitter Brunó: Szerintem az autóipari show hasonlat két okból nem állja meg a helyét. Egyrészt a Cannes Lions-on nem koncepciók vannak jelen, hanem megvalósult projektek, amelyek megvalósítására (jó esetben) valaki felkérte az ügynökségeket, és amelyek létrehozásáért (jó esetben) valaki megfizette az ügynökséget. (Most abba nem mennék bele, hogy egy jó ügyfél, meg az ügyfél pénze nélkül ezek a projektek, amikkel az ügynökségek villognak, létre sem jöttek volna.) A projektek létrejöttének eredeti célja pedig valamilyen üzleti érdek szolgálata volt, nem pedig az, hogy új utakat mutassanak a szakmának, ahogy te írtad. Másrészt pedig Cannesban sorrendet állítanak fel, kiemelnek munkákat és azt mondják róluk, hogy azok jobbak, mint a többi. Koncepcióautókról ilyet nem mondanak, mint ahogy művészeti alkotásokat sem illene rangsorolni. (a szónak ebben az értelmében, mert persze az áruk valamiféle értékítéletet tartalmaz)
Magyarán két seggel nem lehet egy lovat megülni. Cannesnak - ha korrekten, hitelesen szeretne működni, üzleti érdekektől mentesen - akkor el kellene döntenie, hogy micsoda. Vagy egyáltalán ne osszon díjakat, legyen egy "kiállítás", egy felület, ahová minden ügynökség, designer, filmes, akárki bevallottan scameket vihet, koncepciókat mutathat, elszállhat az agya, bemutathatja, milyen új utakat jár (ez lenne az, amiről te beszélsz - festival of creativity), vagy pedig úgy díjaz, hogy a megvalósult projektek értékelésénél szempont az is, mennyire volt üzletileg hasznos, sikeres (ez pedig már az EFFIE-hez van közel).
Nekem őszintén szólva azzal is gondjaim vannak, hogy egy díjnak a tartalmát egyszer csak megváltoztatják. Mondjuk holnaptól Grammy díjat már festmények is kaphatnak.
BA: persze, igazad van, de a mondanivaló szerintem itt az, hogy ne essünk át a ló túloldalára, ne felejtsük el, hogy miért is csináljuk egyáltalán a reklámot. Persze, hogy sokkal izgalmasabb egy ilyen márkakommunikációt csinálni, de azért mellette meg kell csinálni a házi feladatot is.
Scam: szerintem ez egyszerűen kevés, hogy "egészen jól kiszűrik" őket. Ez hitelességi kérdés, mert azért közben nyereget néhány. Mintha az Oscarra is néha becsusszanhatna egy bábelőadás.
Robotok a felhőben, rossz kezekben lévő technológiák, tervezett kreativitás. 20 ország, 81 előadója osztotta meg tudását a Brain Bar Budapest 3000 részt vevőjével, amit június 4-től 6-ig rendezett meg Budapesten a Design Terminal, a We Love Budapest, az Akvárium Klub és a HG…..
Mi köze a szervezeti depressziónak a gulyáshoz, a szervezeti anorexiának a kólához? Mit lehet kezdeni a gulyás, puszta paprika képpel? Miért érdemes inkább előre menekülni a márkáknak? Ezt is megtudtuk csütörtökön a Márkaépítés 2015 elnevezésű konferencián, a Larus…..
A brókerbotrány nem is brókerbotrány. Ha pedig csapkodnak körülöttünk a villámok, legjobb, ha csöndben maradunk, de egy krízishelyzet kommunikációs kezelése még akkor is rémálom. Az Iszlám Államnak viszont a kommunikációja okozza a krízist a nyugati országokban. A Hisztéria…..
Bödör András 2015.05.28 18:53:23
@Kuoni pásztor: Én ugyan nem vagyok terroristaszakértő, de a jelenlegi ismeretek szerint a Charlie Hebdo támadást az Al-Kaida által kiképzett iszlamisták követték el, az előadás, és így a cikk is pedig pont arról szól, hogy az IS stratégiája és kommunikációja eltér például az Al- Kaidáétól. A nyugati, nyugat-európai állampolgárok lefejezései, illetve azok bemutatása pedig az IS "fejében" nem előzmény nélküli, a nyugat általános megfélemlítését célzó kommunikációs aktusok, hanem a légitámadások megindítására adott sajátos válaszlépések, amelyekkel a légitámadások leállítását akarták elérni. Saját kifordult logikájuk szerint, tehát ők ezzel csak védekeztek a nyugat ellen, nem pedig támadták azt.
A hagyományos reklámnak vége, még ha ezt sokan nem is vették észre. A hatásosabb kommunikációs aktivitások használatának viszont sokszor gátja a cégek jelenlegi szervezeti felépítése, döntési mechanizmusa. A márkáknak meg kell fogalmazniuk, hogy miért vannak egyáltalán a…..
Elképesztő számú előadás, felfoghatatlan mennyiségű információ, minden, aminek bármi köze is van a médiához, kommunikációhoz, a kommunikációs szakma színe-java. Ez volt a Media Hungary 2015 konferencia, amit május 12-13-án már huszadik alkalommal rendeztek meg Siófokon. 5…..
A Facebookon csak a startupoknak éri meg hirdetni, a nagy cégek viszont csak az ablakon dobják ki a pénzüket, ha ott vesznek felületet hirdetéseiknek. Az amerikai közepes cégek menekülnek a Facebookról és hatékonyabb hirdetési csatornát keresnek. Találnak is. Hogy melyik az? Van, aki…..
A marketing és a kommunikációs szakemberek mindig bajban vannak, amikor a fiatalokhoz akarnak szólni. Bár sokan tesznek úgy, mintha ők soha nem lettek volna fiatalok, a többség még emlékszik arra, hogy neki milyen vágyai, érzései, gondolatai voltak fiatalon. Ezzel a tudással azonban…..