Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vermes tibi

177 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fel akartam adni és el akartam adni a Deltát. Hitegettek négyen is, hogy kell nekik, de végül egyik vevő sem jött el megnézni sem. Így aztán, "hogyha nem kell senkinek, hát az ördög veszi meg", és pihent tovább egy ideig. Tulajdonképpen csak egy kicsit kellene finomítgatni rajta, és használható…..
Rövid elbizonytalanodás után úgy döntöttem, folytatom a Delta felújítását. Gondoltam, majd megbánom - de a célhoz közeledve már egyre kevésbé akarja az ember feladni. A kerekeket és a lánckerekeket kell feltétlenül rendbetenni és használható lesz a motor (akkor még azt hittem). A kerekeknél szinte…..
Legutóbb valahol ott hagytam abba, hogy a kuplung nem működik rendesen, de egyébként nagyjából jó a motor. Ez a "nagyjából" azt jelentette, hogy a kettes sebességfokozatot nem szerette bevenni, csak harmadik-negyedik próbálkozásra. Úgyhogy nem lehetett megúszni, szét kellett húzni a blokkot. Már…..
Beletekertem vagy 140 kilométert. Tulajdonképpen jól ment, de szerintem lehetne ennél jobb is. Most melegben nagyon lecsökken az alapjárat, meg melegen nehezen indul. A Jawa Mustang karburátor helyett felteszek rá egy Riga k60-ast, azzal jobban kellene muzsikálnia. De ehhez új szívócsonkot kell…..
V6+207=Verhovetta Utolsó poszt 2023.06.21 11:57:01
A motor új gazdát talált, remélem, legalább annyi örömet szerez majd neki, mint nekem szerzett az elmúlt évek során...
Mivel a főtengely ferde (erről írtam korábban), ki kell cserélni. Vagyis szét kell húzni a blokkot. Ez nem nagy munka, a Tomos blokk sokkal barátibb felépítésű, mint a szocialista motoroké. Tulajdonképpen nagyon egyszerű szerkezet. De hát ezt is el lehet rontani, legalábbis a blokk előző…..
Kevertettem festéket (RAL 1003) és Lefestettem a Babetta darabjait. Ahol nem volt szép a horganyzás, újrahorganyoztattam - kemény 3000 forintomba került. Néhány dolgot vettem hozzá, pl. üléshuzatot, aztán összeraktam. Törekedtem az eredetiségre, de nem teljesen eredeti állapotú a motor, a táblája…..
Végül mégsem hirdettem meg az átalakított alakjában a motort, hanem darabjaira szedtem. Egy-két alkatrészt még be kel szereznem, leszedni a régi festéket, felfújni az újat és összerakni...
Amilyen hangzatos lett a cím, olyan kevés mondanivaló van mára. A lényeg, hogy menetet fúrtam a hengerfejbe a dekompresszornak, becsavartam és kész is. Indítás előtt benyomjuk és magától kiugrik. Nem kell sztenderen állva pedálozni, hanem elegánsan be lehet "rúgni" a gépet. A dekompresszor kicsi,…..
Elővettem a Deltát és türelmesen elkezdtem átvizsgálni. Van egy k35-ös karburátorom, szinte minden készülő motorra ezt rakom rá, mert ez biztosan jó, olyan egyszerű, hogy nem tud elromlani. Beindult vele a Delta, de nem volt meggyőző. Valami gubanc volt a gyújtással, úgyhogy átvizsgáltam a…..
V6+207=Verhovetta Visszaalakulás? 2023.04.23 12:25:30
Az utóbbi időben kb. évente egyszer vettem elő a Verhovettát, megtisztítgattam, megjárattam, meg tervezgettem, hogy ezt-azt átalakítok rajta, meg hogy többet fogom használni. De soha nem lett belőle semmi. A villamos rendszert átalakítottam akkumulátorosra, de azóta szinte egyáltalán nem…..
Motorszerelésre mostanában nincs időm, s ez nem jó. Többet között azért sem, mert ilyenkor legfeljebb annyit foglalkozok a motorokkal, hogy néha szétnézek a netem a motoros hirdetések között. Ebből pedig semmi jó nem származhat. Többször megfogadtam már, hogy nem hozok újabb motort a házhoz, olyat…..
Elővettem újra a Deltát. Legutóbb ott hagytam abba, hogy nagyjából össze volt rakva és már beindult néha. Időközben előkerült a gyári légszűrője, s mikor fel próbáltam tenni, kiderült, hogy nem tudom feltenni - túl magasan van a karburátor. Bosszantó, mert a Simson karburátor miatt került olyan…..
Szóval, megfranciáztuk a jugó hüvelyt. Szereztem egy Peugeot dugattyút, ami paramétereiben nagyjából megegyezik a Tomoséval, 40-es méretben lehetett kapni, és felfúrattam hozzá a régi hengert. A hengeren tovább szélesítettem a kipufogó csatornát és magát a kipufogó nyílást is kicsit…..
Túl vagyok két nagyobb motorozáson, egy 130 és egy 180 km-es körön. Az első alkalommal egyszer meg kellett állni szerelni: valami kosz szorult be a tűszelepnél, nem zárt, túldúsított a motor. Szétszedtem, kifújkáltam, mentem tovább. A második, hosszabb túrán semmi probléma nem jött elő. Mivel még…..
Mivel nem nagyon volt más választásom, rendeltem néhány alkatrészt a blokkhoz, a holland Tomoshop.nl oldalról. Nem olcsó, bár nem is eszméletlenül drága a bolt - de hát egyáltalán örülni kell, hogy egyáltalán lehet kapni cuccot Tomoshoz. 2019 elején ugyanis csődbe  ment a (már egy ideje egyébként is…..
A legutóbbi poszt után lekaptam a hengert, hogy felfúrassam. Keresni kezdtem hozzá a neten 39-es dugattyút - és rá kellett jönnöm, hogy a Tomos nem szoci kismotor.. A Babettához, Simsonhoz, Rigához stb. alapméretestől kezdve 0,25 százados lépcsőnként lehet dugattyút venni, jellemzően 38-astól…..
A legutóbbi bejegyzés óta eltelt másfél év. Ez rengeteg idő, sok minden történt ezalatt, pl. munkahelyet váltottam, s emiatt nem maradt időm/energiám/kedvem a motorokkal s a blog írással foglalkozni. Aztán most újra munkahelyet váltok - s ez a reményeim szerint új lendületet ad majd a motorozásnak…..
A membránt a tomoshop.nl oldalról rendeltem. Megérdemlik a reklámot, mert arányaiban nem drága bolt, s Hollandiából pár nap alatt meg is jött a cucc, s a posta sem volt elviselhetetlenül drága - néhány magyar webshopnál gyorsabb és olcsóbb volt.  A csapószelep lévő fémlapka két ága olyan széles,…..
Kicsit hosszú történet (és még nem is értem a végére), de igyekszem rövid lenni, sok képpel. Elsőként a plusz felömlőt kezdtem el kialakítani. Kimelegítettem a hengerből a perselyt és elkezdtem kiméregetni, hogy hová, mekkora ablakot kéne készíteni. A plusz felömlő nem új ötlet, csinálták már mások…..
A Delta-projekt  lényege, hogy membránosra akarom átalakítani a motort. Korábban már volt egy ilyen kísérlet (a bal oldali menüsorban a Membrovina címszó alatt), tulajdonképpen sikerült is, de tovább akarom fejleszteni, a következők szerint: - ott egy megszakítós blokkot alakítottam át, most egy…..
A Delta blokkjának legnagyobb baja, hogy az aljáról letörött a bütyök, amibe a kuplungbovdent kell beleakasztani. Ezt valaha valaki úgy oldotta meg, hogy fúrt oda egy lukat és egy átfúrt fejű csavart csavarozott fel, amin keresztül lehetett fűzni a bovdent. Sajnos én sem tudok jobb megoldást,…..
A Delta kerekei nem túl rozsdásak, de nagyon-nagyon koszosak, s ez nem jó, mert a kerékagyról csak nagyon nehezen lehet letisztítani a koszt - a küllők miatt nem fér hozzá az ember semmilyen szerszámmal. A hátsó kerékből persze már rég kihullott a három menesztőgumi, ezeket pótolni kellett, s…..
Ennek a motornak nagyon kacifántos a története. Kb. öt éve szükségem volt egy Babetta hátsó kerékre, de nem tudtam szerezni másként, csak úgy, hogy vettem egy motorhibás 207-es Babettát. Ez a motor évekig a lányaim játszós motorja volt - a többi motorra nem volt szabad felülniük, de erre igen. Aztán…..