Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ződ2000

362 bejegyzést írt és 1806 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Válogatsz a repülőtársaságok úticéljai közül és elmegy a kedved már a legelején, mert a felkapott helyek drágák, a többi meg nem igazán látványos? Aztán belebotlasz egy ilyenbe, hogy Basel?! Nem sokat mondhat egymagában ez sem, mert a térképen (Google Maps) a közelben sem Róma, de még Párizs sem…..
Ződ2000 2018.09.22 11:17:23
A Star Trek idén már az 52. születésnapját ünnepelte, legalábbis Amerikában. Nálunk sajnos nem... A sorozat ugyanis az egykori szocialista országokba (így hozzánk sem) nem jutott el, ami minden bizonnyal az akkori aktuálpolitikai áthallásoknak köszönhető (a klingonok például szinte kendőzetlenül az…..
Ződ2000 2018.09.21 09:56:47
"ami minden bizonnyal az akkori aktuálpolitikai áthallásoknak köszönhető"
Látszik hogy nem élt akkor a szerző.

Nem egyszerűen poltikai megfontolásból, hanem amúgy sem jutott el semmi a magyar TV-be. Ez pont fordítva működött akkoriban, nyugatról max pár poltikailag motivált filmet vettek csak át az egyetlen állami TV adóra, amely filmekkel tehermentesítették a komcsi porpagandgépezetet (pl a Rázós futam, ahol az amerikaiak sem iazán jófiúk, vagy a Földi űrutazás amiben eljátszák hogy a holdra szállás kamu). Nyilván a Star Trek elepból esélytelen lett volna az orosz klingonokkal (dacára Chekov orosz akcentusának, bőr ő is inkább comic relief), de bármi más is tabu volt ha nem a propagandát szolgálta.

Természetesen akinek egy kicsi igénye is volt valami komolyabb formátumú filmre , az a 80-as évek végétől feketepiaci másolt alámondással elxxarmolt (jobb esetben eredeti hanggel) VHS kazettákon szerezhette be (5-6. másolásnál elég gyenge minőségben), és kb ugyanekkortól indultak be a saját kezdeményetzésű parabolantennás kábel TV-k a panelházakban, feketén de megtűrtve.

Aki valami szórakozást keresett, az a 92-93-ig angolul, utána inkább csak németül a külföldi adókon takálhatta meg, amíg el nem indultak a kereskedelmi TV-k, a Star Trek viszont ott sem találtatott eléggé nézettnek.

Pedig már a 90-es évek elején is igen erős rajongói tábora volt (a PeCsában voltak talállkozók, elég gyakran), persze a lelkesedés nem komnezálja a tömegeket.

A Star Trek TOS viszont visszatérő műsor volt a Sat1-on, így akit érdekelt a Sci-fi elkezdhetett németül tanmulni. A 90-es években amúgy a (fizetős) Skyról felvett részek uralták a közösséget. Azért az angol az eredeti.

Ha már itt tartunk, ha van film (mai divatos szóval élve univerzum), aminél nagyon fontos a prezíz, elegáns, hitelesnek ható szakzsargon az a Start Trek.

Pont ezért is volt kiborító amit a magyar fordítók műveltek már az elejétől kezdve a Star Trekkel....
"szekerek" vazze, eltörném a kezét annak aki ezt kitalálta...

Innentől kedzve tök mindegy hogy melyik szerencsétlen, a Start Trekhez alapból nem konyító lúzert választják magyar hangnak.

Tulajdonképpen a legtöbb Sci-fit élvezhetetlenné teszi a magyar szinkron.
Az elmúlt három évben többen is megjegyezték, hogy egy kicsit túl sokat foglalkozok az autókkal, ahhoz képest, hogy nem ez a kenyérkereső tevékenységem. Mivel én is kezdem érezni a függőség jeleit, némi agyviharzás után kitaláltam rá egy praktikus gyógymódot: az intellektuális függőségek kezelésének…..
Gazdagisztán Az év legjobb autói 2018.09.19 06:30:00
Közzétette az idei évben bemutatott autómodellek toplistáját a JD Power. Talán nem is olyan meglepő, mindenesetre érdekes, hogy az élmezőnyben négy Porsche is található...
Ha vannak pillanatok, amikre tökéletesen helytálló a napjainkban borzasztóan elcsépelt ikonikus jelző alkalmazása, akkor ez az. A Motor Sport Magazine a Donington Parkban egyszerre pályára vitte az 1970-es sportkocsi világbajnoki idény három ikonikus autóját: a Ferrari 512 S-t, a Porsche 917K-t és a…..
Ződ2000 2018.09.16 14:38:34
A négykerekűek imádóinak Svájcba nemcsak a genfi autószalon miatt érdemes ellátogatniuk. A Grand Basel nevű kiállításon klasszikus autócsodákat mutattak be, egészen pontosan 113 darabot az ismertektől az ínyenceknek szóló különlegességekig...
Ződ2000 2018.09.15 09:24:34
Az előző részben láthattuk, hogy a Space Police III altémával a Lego megpróbált visszanyúlni a régi dolgokhoz, ám teljesen új köntösben. Arról, hogy ez a lépés mennyire volt sikeres megoszlanak a vélemények. A történetnek viszont még koránt sincsen vége, hiszen a Lego további két esetben is…..
Megválik a pályafutása második DTM-es szegmensét teljesítő növendékétől a Mercedes: meglett az első áldozata a fiatal pilótákat érintő krízisnek Pascal Wehrlein személyében...
A lemezkritika szubjektív műfaj. A kritikus véleménye bizony nem mindig egyezik a közönségével. El kell fogadni, hogy a kritikus is ember, ő is csak a saját véleményét tudja megfogalmazni. Hogy mennyire szubjektív ez a műfaj, annak bizonyítékául a Loudwire segítségével összegyűjtöttünk tíz azóta…..
A Bartini Beriev VVA-14 minden idők talán legbizarrabb repülőgépe volt. Függőlegesen tudod felszállni, le tudott szállni a vízre és arra tervezték, hogy felkutassa és elpusztítsa az amerikai tengeralattjárókat a hidegháború idején...
Ződ2000 2018.09.13 17:36:39
Ezek egy részét jó lenne átmenteni a kontinensre, ahogy a Burant (Speyerben) és a TU144-est (Singheimben egzostive.com/sinsheim-2018/ ) is szépen megőrizték, egy Lun osztályú Ekranoplánnak még pont lenne hely Speyerben a propelleres Antonov mellett :).

A Lun esetében is nagyobb volt a projekt ilyesztgetési potenciálja mint a használhatósága. Bár háború esetén jól jöhetett volna, a civil felhasználásra alkalmatlan.

A végén csak az működött az orosz gazdaságban amit elloptak nyugatról vagy megvettek olajpénzből. Amúgy egy afrikai ország színvonalán tengődtek és közben élték fel amit európából összeraboltak.
Egészen egyedi, olykor-olykor megmagyarázhatatlan sorsa van a Ragadozónak. Maga a karakter önmagában hatalmas népszerűségnek örvend mind a mai napig, sőt… képregények, videójátékok, akciófigurák tömkelegei árasztották el a világot az elmúlt évtizedekben. Ám a filmes…..
Ződ2000 2018.09.13 17:02:14
Egy profi világháborús gyűjteményért egészen a franciaországi Elzászba kellett utaznunk. Kiderül majd többek közt, hogy mi a francért voltak WH rendszámúak a német harci járművek. Fény derül arra is, hogy az I. világháború után hogyan sikerült a békeszerződés ellenére a német hadsereget titokban…..
Ződ2000 2018.09.10 12:36:36
Felesleges Elzászig menni, ott van Sinheim ( egzostive.com/sinsheim-2018/ ), de félúton Münchenben is akad érdekes (Schleisheim reptér, www.deutsches-museum.de/en/flugwerft/information/ )
Amúgy köszi a tippet, egy újabb érdekes helyszínt vettem fel a bakancslistára.
Ződ2000 2018.09.10 22:41:54
@Publikus Team: ??? NyRT-ről van szó. Nyilvános az ilyen adat.
A Porsche Autógyár fő tulajdonosa a Volkswagen AG.
A VW AG fő részvényese viszont a Porsche (Piech) család. Innen nézve ők vannak felül, a Porsche Autógyár viszont a szendvics közepén találta magát.
Weekendek kedvelt programja az európai fővárosok felfedezése. Ha Londonban, Párizsban vagy Madridban már jártunk, vagy egyszerűen másra vágyunk, vegyük célba Elzászt! Franciaország nem könnyű turistacélpont: drága és a helyiek nem a kedvességükről híresek. Ráadásul az ország keleti részén fekvő…..
Ződ2000 2018.09.09 16:52:39
@kardio1: értem mire gondolsz, mi ezt utazás közben nem annyira vettük észre, a turisztikailag inkább Perigordban gondolkoztak, ami már csak történelmi fogalom, ha jól értem.
Ződ2000 2018.09.09 21:30:49
@Tenkes Kapitánya: Vannak a milliós lakos feletti metropoliszok, amelyek életmódja alapvetően eltér minden más településtől. Mez vagy Strasbourg esetén csak a távolság más mint a kisebb települések esetén.

Abban lehet hogy kicsit nagyvonalú voltam hogy a kvázi satellitváros Kehl-t vetettem össze a mindentől központtól távol lévő (mégsem isten háta mögöttinek ható) Riquevihrrel. De RV egész környéke eléggé tipikus Elzászra (szerintem nem is árt ha itthon leírják franciául, amíg nem jártam ott én bedőltem az itthoni hülyítésnek, a dolgok sosem ilyen egyszerűek). Kehl pedig eléggé jellemző a német kisvárosokra.
Ződ2000 2018.09.09 21:45:58
@Tenkes Kapitánya: pedig a Mór elég gyakori név a történelemben, töri és irodalom alaptanterv része (remélem még most is).
Lenyűgözőek ezek a klasszikus plakátok, legyen szó autó-, motor-, kerékpárversenyről vagy futball világbajnokságról. A minimalista stílus ellenére ezen is minden rajta van, ami számít. Az 1927-es Francia Nagydíjnak (1967-ig: Grand Prix de l'Automobile Club de France) hírverést keltő darabon…..
Mercedes Youngtimers CLK update 2018.09.07 13:52:02
A CLK-val természetesen nem állt meg az élet a korábbi posztok óta sem, szóval megint van pár megosztani való tanulságom...
Új sorozatot szeretnék indítani, ami kicsit talán más, mint az eddigiek voltak. Egyfajta személyes útikalauz lenne ez a különböző városokhoz, hiszen ki ismerhetné ezeket jobban, mint ti, akik bennük éltek? Ráadásul meggyőződésem, hogy minden város más és más attól függően,…..
Ződ2000 2018.09.04 07:04:48
Ha már Brüsszel íme pár ötlet, bár nem tekintem magam őshonosnak, a határátkelő igaz : )
1. A főtér engem nem nyűgözött le, viszont a Cinquantanaire a múzeumokkal nemzetközi szinten is érdekes. Ha valami eredeti ÉS szép kell akkor jobb elhagyni a várost és irány Brugge vagy Ghent. Esetleg Floralia és Neuhaus outlet (lásd 4. pont)
2. Legjobb ingyenes dolog : A belgák hadtörténeti múzeuma (
egzostive.com/autoworld-2014/ ) a főhangárja és a fegyvertára párját ritkítja (a 19. századi kardok és lőfegyverek tálalása felettébb impozáns, ahogy a preparált I világháborús tankok is de pl máig meglep hogy milyen apró gép az F16-os). Pár éve még ingyenes volt. A szomszédban található Autoworlddel pedig azért is nehéz betelni, mert évente 4-6 remek tematikus kiállítást rendeznek (személyes kedvencem a Ferrari 70 volt: egzostive.com/az-autoworld-kiallitasa-a-70-eves-ferrari/ , de most épp a 120 éves Renault táralat fut ki egzostive.com/a-renault-120-eve-az-autoworldben/ ), miközben havonta váltják egymást a 20-30 autós minitárlatok (pl Pegaso jön hamarosan).
3. Én ezzel letudom a történelmes kérdést is : )
4. Mit érdemes vásárolni: szerintem nem szabad hagyni, hogy az árak elriasszanak a minőségtől, nagyon fontos a márka. Inkább vegyen az ember két szem csokit a Neuhaus vagy a Godiva márkaboltjában, minthogy megvegyen valami gagyit a Leonidasban aztán értetlenül álljon a „belgacsoki” jelenség előtt. Ha van rá kapacitása akkor irány a Neuhaus gyári outlete (de nehéz 100 euró alatt költeni, és a poggyászsúlyhatár is oda lesz), tavasszal mellette a Floralia virágosházzal egybekötve egzostive.com/groot-bijgaardeni-floralia-keukenhof/
Én nem rajongok a brüsszeli építészetért, akinek Art Nuveau kell, van sok jobb város is.
Ződ2000 2018.09.04 20:09:07
@kisrumpf: köszi az elismerést, szívesen. 1-2 éven belül egy nagyobb körutat tervezek azon a déli vonalon, még nem merítettem ki minden lehetőséget :)
Ződ2000 2018.09.05 18:05:21
@kisrumpf: igen, azt a vidéket elég jól kiveséztem (Spa Classics cikkek, Spa Museum (az neked is érdekes lehet, pl legutóbb Capa kiállítás volt), de arra van Monschau egy nagyon romantikus őszi kirándulásra vagy a karácsonyi vásár erejéig), és ha kicsit nagyobb rádiusszal kerestek sok érdekes dolog van arrafelé autós és nem autós szemmel (pl Classic Remise, Düsseldorf, Toyota Collection és Schumacher Collection Kölnben).
Jean-Claude Van Damme számára az 1988-as Véres játék hozta meg a várva várt sikert. Először játszhatott főszerepet, és megmutathatta harcművészeti tudását. Egy évvel később érkezett a Kickboxer, ami hasonlóan az előzőhöz mára kultikussá vált. Itt az ideje, hogy összeeresszük a két ikonikus…..
1981 óta tartják minden évben a Seifertshofeni Kiemele-múzeumban (Schwäbisches Bauern- und Technikmuseum, Sváb földműves- és technikai múzeum) a Lanz-Bulldog és gőzgép fesztivált, ami rendszeresen kiegészül egy páncélos-bemutatóval, hiszen a múzeum harckocsikból, tankokból, egyéb katonai járművekből…..
Az előző részben ott hagytuk abba, hogy a Lego Space tematikája egy rövidebb időre álomba szenderült 1999-ben, félig-meddig a Lego Star Wars téma debütálásának okán is. Amikor ebből végül bő két évvel később felkeltették, egy a korábbitól jelentősen eltérő irányba folytatták tovább. Fogalmazhatunk…..
Mottó: "D70-el egy ló is tud jó képet csinálni." - hoppjuliska kommentelő, napjainkban. Reagáló indulatcikk következik, melyben technológiai értékítéletek és nézetek csapnak össze egy kedden megjelent blogposzt kapcsán, esetleg durva nyelvezet is előfordulhat (most kezdtem írni…..
Ződ2000 2018.08.31 23:21:06
Nem tudok egyet érteni a szerzővel. Az elektronikában szerencsére pár évente teljes forradalmak zajlanak. Még emlékszem rá amikor úgy 20 éve rinyáltak a "profi" fotósok, hogy nem az igazi a digitális kamera. Pedig annál jobb dolog nem is történhetett volna, mint amikor a minőségi kompaktkamerák megjelentek.

Pont a héten kerestem volna kompaktkamerát a gyereknek (rajtam kívül álló okoból, vagyis az asszony korlátoltsága miatt) de mostanra meg a kompaktokat mosta el a mobiltelefonok áradata. Érthető is hogy eltűntek, mert ezek mostanra pépesre verik a kompaktokat képminőségben.
Annak idején 4-5 ultravékony Casio exilimet elfogyasztottunk 2004 2014 között, szerettük őket, remek darabok voltak , az elején Pentax optikával indultak, aztán Pentax nélkül szépen továbbléptek. De az idő eljárt felettük.

Én hatásos családi képeket akarok telített színekkel és éles képminőségben. (Még mindig nem vonz a tücskök párzásának fotózása éjjeli holdfénynél), amihez nem az optika a legfontosabb.

Aztán szép lassan engem is elkapott a hype és az árak süllyedésével vettem egy Nikon D3300-ast (itt leírtam a teljes történetet Exilimtől Nikonig:
autossagok.blog.hu/2016/11/05/utam_az_elso_dslrig ).

Az eredménnyel viszont nem vagyok maradéktalanul elégedett. Sőt hogy fölvegyem a kesztyűt, ha ha egy D3100-asról, lenne szó vittem is volna vissza a boltba ( autossagok.blog.hu/2016/11/10/miert_ne_vegyunk_tukorreflexes_kamerat ), mert 500 euróért alapvető dolgok hiányoztak, és még most is hiányolok dolgokat ami egy 150 eurós mobiltelefon gond nélkül megold, de te inkább vegyed meg a nagyobb 5000-es gépet, amin már van érintőképernyő.

Szerintem a DSLR piacon jobban bepaliznak minket ha olcsójánosok vagyunk és tesznek komnzumidiótává, mint bármelyik almás termékkel...
Ződ2000 2018.09.01 22:07:33
@kkm.furdancs: Liveview nélkül vaktában lövöldözöl, annak reményében hogy a kamera jól találja el a beálíltást (vagy te esetleg jobban beletrafálsz).

Liveview-val látni fogod, hogy a kamera fél fokos döntésével, vagy a fókuszpont manuális áthelyezésével sokkal sötétebb vagy esetleg kevésbé színtelített képet hoz össze a gép.

Live view nélkül ment is volna vissza a kamera a boltba, mert nekem max levélnehezéknek jó. A 3300 alapjában véve hozza a nagyon minimálisan elvárhatót.

Őszintén szólva én azt is beláttam hogy a kiegészítők többsége is felesleges kacat (beleértve a 55-200-ast, mert a felbontás elég jó) ha fényképezőgép kell és nem játékszer (eddig a laghasznosabb dolog a lencsét védő UV szűrő).
... és bár hűvös szelek még nem járnak, újak remélhetőleg igen. Az idei év eddig nem alakult valami jól a blog szempontjából, de ősztől igyekszem sokkal több időt fordítani az írásra és befejezni a jó pár félbehagyott bejegyzést, meg persze újakat is szeretnék írni. Hál'…..
Ződ2000 2018.09.01 09:26:56
Talán a Bosch és a Daimler sem gondolt bele teljesen, hogy mennyire iránymutató az a technológia, amit elérhetővé tettek a W116-os S-Merciben 1978-ban. A fékezett kerekek blokkolását gátló rendszerük, ami ABS (Anti-lock Braking System) néven vált ismertté, mára rengeteg életet mentett meg, ráadásul…..
Ez nem a Monty Python, ez itt az Európai Unió 2018-ban. ..
Ződ2000 2018.08.31 14:45:51
@p.a: ööö, a szövegben ez áll, de szerinem ez nem uniós rendszer.

Amúgy a képlet egyszerű: ez a biztosító feladata lenne, nálunk a biztosítók megpróbálnak spórolni.

A hunyó itt a fillérxxxó magyar biztosító.

Én eddig mindig kaptam alapból minden nyugat európai biztosaítótól, de régebben otthon is.

@kommentes nikk: ez egy szabványos dokumentum amit minden rendrőr kezelni tud, akkor is ha nem beszéli a kiállított dokumentum nyelvét, mert a legfontosabb dolgok számokkal vannal leírva (leginkább az érvényesség és a biztosító adatai a lényeg).
Ződ2000 2018.08.31 15:18:17
@Ződ2000: itt egy jó összefoglaló a biztosító szemszögéből:
www.vanbreda.be/en/news/car-insurance-why-your-green-card-cannot-be-white/

Speciel én sem gondoltam volna hogy a papír színe ennyire fonftos, már csak ezért sem posztolt a szerző hiába :)

Viszont továbbra sem értem az egészet, a biztosítónak értesítenie kell a biztosítás meghosszabbításáról, a már úgyis postáz valamilyen igazolást, miért nem a zöld doksit küldi?

Viszont a fehér papírra történt reprint érvénytelensége hasznos info, én is egy ideig színes fénymásolattal közlekedtem, ezek szerint szabálytalanul?