Adatok
Fördős Tamás
0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hova megy ez a vonat?
Hol vannak a korszerű járművek, avagy tényleg "Niiincs Kocsiiii?"
2015.11.19 07:34:00
A vasutasok visszatérő kifogása a járműhiány, ha a zsúfoltságot, vagy esetleges fejlesztések elmaradását kell megmagyarázni. Bár tény, hogy a MÁV-Start kénytelen 30-40 éves járműmatuzsálemekkel is dolgozni, az elmúlt években azért történtek jelentős fejlesztések is. Most…..
Fördős Tamás
2015.11.19 18:07:56
A 160 km/h-ra alkalmas Flirt-ök elpocsékolása a katasztrofális állapotban lévő 71 és 150 vonalra szándékos károkozás!!!
Vasútüzemi gyorstalpaló túl magasra jutott vezetőknek
Megkérdeztünk egy középiskolást, mit szól a MÁV-Start vezérigazgatójának ahhoz a kinyilatkoztatásához, melyben 10%-os teljesítménycsökkentés mellett érvelt az általa irányított vállalatnál. A válasza ennyi volt:…..
Fördős Tamás
2015.11.13 18:22:31
Bekövetkezett az, amire titkon senki sem, illetve mindenki számított: a Kis-Gellérthegy domboldala tovább csúszott, így teljesen leállt a vonatközlekedés. A hétfői hószállingózos reggel után egy szép napos "tavaszi" napot kaptunk ajándékba, ezt kihasználva készítettem pár…..
Fördős Tamás
2015.02.03 23:51:38
@Izo: Viszont a vonatinfo nem!!!
Hova megy ez a vonat?
Vágányzár Kőbánya alsónál - lehetett volna másképp szervezni?
2014.11.04 07:30:00
November 6-tól 14-ig, egy héten keresztül peron- és vágányépítési munkák lesznek Kőbánya-alsó megállóhelynél, ezért az egyik vágányt Kőbánya-Kispest és Kőbánya-teher között lezárják. A vágányzári menetrend elkészítésénél azonban a MÁV-Start az utasbarát…..
Fördős Tamás
2014.11.12 17:43:57
A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a…..
Fördős Tamás
2014.05.29 21:24:59
@Adani: Zugló különleges eset. Tulajdonképpen ez a leggyorsabb átszállási lehetőség a 100, 140, 142 vonalakról a Keletiből induló dunántúli IC-kre, gyorsvonatokra. Szerintem sokkal jobb lenne egy sűrűbb KÖKI (Ferihegy?) - Kelenföld inga (esetleg egy Közvágóhíd, Infopark megállóval). De ne álmodozzunk, vissza a realitásokhoz.
Fördős Tamás
2014.05.29 21:40:27
@Adani: Ferihegy egy furcsa eset. A reptér utasforgalma növekszik annak ellenére, hogy bezárták az 1. terminált. Sokan utaznak vonattal Ferihegy repülőtérre, illetve be a városba (főleg külföldiek, akik valószínűleg sokat hallottak a taxis hiénákról). De érdemes megnézni, hány ukrán, román, szerb autó / kisbusz jár a reptérre, akik jöhetnének vonattal is. Igazi áttörés azonban csak akkor várható, ha a vonatok bemennek a terminál épülethez és nem kell autóbuszra átszállni.
Az elővárosi utasforgalom tényleg jelentős, de az utazási szokásokon sokat változtatott a gyorsvonati pótjegy bevezetése, mert az ingázók így csak a személyvonatokat használják. A gyorsvonati pótjegy bevezetése Budapest területén belül a legnagyobb hülyeség volt, mert jelentősen rontotta a vasút versenyképességét és feleslegesen növelte a személyvonatok zsúfoltságát (arról nem is beszélve, hogy sok esetben nincsen benne logika: lásd záhonyi sebes, ami Ceglédtől minden görbefánál megáll, de Nyíregyházáig így is pótjegyköteles, ugyanaz a vonat viszont onnét Záhonyig már nem).
Az elővárosi utasforgalom tényleg jelentős, de az utazási szokásokon sokat változtatott a gyorsvonati pótjegy bevezetése, mert az ingázók így csak a személyvonatokat használják. A gyorsvonati pótjegy bevezetése Budapest területén belül a legnagyobb hülyeség volt, mert jelentősen rontotta a vasút versenyképességét és feleslegesen növelte a személyvonatok zsúfoltságát (arról nem is beszélve, hogy sok esetben nincsen benne logika: lásd záhonyi sebes, ami Ceglédtől minden görbefánál megáll, de Nyíregyházáig így is pótjegyköteles, ugyanaz a vonat viszont onnét Záhonyig már nem).
A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz