Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Fördős Tamás

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A vasutasok visszatérő kifogása a járműhiány, ha a zsúfoltságot, vagy esetleges fejlesztések elmaradását kell megmagyarázni. Bár tény, hogy a MÁV-Start kénytelen 30-40 éves járműmatuzsálemekkel is dolgozni, az elmúlt években azért történtek jelentős fejlesztések is. Most…..
Bekövetkezett az, amire titkon senki sem, illetve mindenki számított: a Kis-Gellérthegy domboldala tovább csúszott, így teljesen leállt a vonatközlekedés. A hétfői hószállingózos reggel után egy szép napos "tavaszi" napot kaptunk ajándékba, ezt kihasználva készítettem pár…..
Fördős Tamás 2015.02.03 23:51:38
@Izo: Viszont a vonatinfo nem!!!
A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a…..
Fördős Tamás 2014.05.29 20:21:02
A záhonyi fürdős vonatok a MÁV állatorvosi lovai. De miért is? Elnézést, a megértés érdekében kicsit hosszú lesz.
Nézzük a keszthelyi fürdős vonatot (a tapolcai sem sokkal jobb).
Záhony - Nyíregyháza
A vonat 4:19-kor, 20 perccel a 6119 személy után indul Záhonyból.
Ideális indulási időpont egy balatoni kiránduláshoz!
Nyíregyházáig mindkét vonat mindenhol megáll. Miért? Nem lenne jobb, ha a fürdős vonat csak Kisvárdán állna meg? Az összes többi utast az előző személyvonat összeszedné és Nyíregyházán átszállhatnának.
A fürdős vonat „mellékes” feladata Záhonytól az utasok ráhordása a Nyíregyházáról induló Civis IC-re.
A fürdős vonat Nyíregyházán várakozik 11 percet.
Nyíregyháza – Kőbánya-Kispest
Ezen a szakaszon közvetlenül egymás után, 5 perc különbséggel közlekedik az ütemen kívüli fürdős vonat és az ütemes budapesti sebes. Mindkét vonat Ceglédig mindenhol megáll (kivéve Apafa). Illetve egy különbség van: a fürdős vonat nem áll meg Szajolban. Miért pont itt?
Mi az eredmény? A fürdős vonat tele van, mert mindenki ezzel utazik. Hamarabb megy, ki tudja, hogy a következő sebessel mi lesz. Két vonat, két gép, két személyzet egymás után öt perccel 260 km-en keresztül.
Budapest
Kőbánya-Kispesten a fürdős vonat áll 10 percet. Tehát bevárja az ütemes sebest (hátha lesz átszálló utas pl. Szajolról?), de nem várja be a Latorca-Kraszna IC-t, amiről biztosan lenne átszálló utas: részben azért, mert eddig szeretne kényelmesen utazni, részben azért mert Mátészalka felől jön.
Ferencvárosban a fürdős vonat felveszi a „rengeteg” budapesti utast.
Majd áll Kelenföldön 4 percet. Ha ebből 3 percet KÖKI-n várt volna, vagy nem állna meg Fradiban, akkor a Latorca-Kraszna IC utasai át tudnának szállni (feltételezve, hogy a két vonat egy peron mellett találkozna, de a MÁV-nál erre nincs semmiféle garancia).
Ugyanakkor a kelenföldi várakozás azt a célt szolgálja, hogy aki akar, az át tudjon szállni a nagykanizsai gyorsra, ami 2 perccel korábban indul tovább és tényleg gyors.
Kelenföld – Székesfehérvár
Balatonra menő közvetlen vonatok ebben az időben:
Kelenföld ind Szfvár érk menetidő
Ezüstpart EX Miskolcról 9:30 10:21 51 perc
Nagykanizsai gyors 9:37 10:16 39 perc
Záhonyi fürdős 9:39 10:26 47 perc
Aranyhíd EX Szegedről 10:12 10:53 41 perc
Egyik vonat sem áll meg Székesfehérvárig, csak a záhonyi fürdős Érd-alsón és Gárdonyban (mert nyílván sokan utaznak ide Záhonyból). Hogyan lehet úgy ütemes menetrendet csinálni, ha ugyanazon a szakaszon ugyanolyan vonatok menetideje ekkora szórást mutat?
Balaton
Fonyódig gyakorlatilag mindenhol megáll, ott vár 13 percet, végül érkezés Keszthelyre 13:26. Tehát aki Záhonyból indult, az utazik 9 óra 11 percet.

Visszafelé
Gyakorlatilag ugyanez. Keszthelyi indulás 13:36, Záhony érkezés 22:43. Egyetlen előnye, hogy KÖKI-n át lehet szállni a Rétköz IC-re (feltéve, hogy a fürdős nem késik egy percet sem és egy peron mellé kerülnek: szerintetek erre mekkora az esély?). Közlekedési szempontból jó még az is, hogy a kétórás sebesek közötti résben, de ugyanabban az időben közlekedik.

Miért nem lehet összevonni a keszthelyi és tapolcai fürdős vonatokat? Egy szerelvény, egy gép, egy személyzet Székesfehérvárig. Miért nem igazi gyorsvonatok ezek, hogy „gyors” eljutást biztosítsanak a Balatonra, a ráhordást meg elvégezné a többi vonat.
Vagy csak én nem értem, bennem van a hiba?
Fördős Tamás 2014.05.29 21:24:59
@Adani: Zugló különleges eset. Tulajdonképpen ez a leggyorsabb átszállási lehetőség a 100, 140, 142 vonalakról a Keletiből induló dunántúli IC-kre, gyorsvonatokra. Szerintem sokkal jobb lenne egy sűrűbb KÖKI (Ferihegy?) - Kelenföld inga (esetleg egy Közvágóhíd, Infopark megállóval). De ne álmodozzunk, vissza a realitásokhoz.
Fördős Tamás 2014.05.29 21:40:27
@Adani: Ferihegy egy furcsa eset. A reptér utasforgalma növekszik annak ellenére, hogy bezárták az 1. terminált. Sokan utaznak vonattal Ferihegy repülőtérre, illetve be a városba (főleg külföldiek, akik valószínűleg sokat hallottak a taxis hiénákról). De érdemes megnézni, hány ukrán, román, szerb autó / kisbusz jár a reptérre, akik jöhetnének vonattal is. Igazi áttörés azonban csak akkor várható, ha a vonatok bemennek a terminál épülethez és nem kell autóbuszra átszállni.
Az elővárosi utasforgalom tényleg jelentős, de az utazási szokásokon sokat változtatott a gyorsvonati pótjegy bevezetése, mert az ingázók így csak a személyvonatokat használják. A gyorsvonati pótjegy bevezetése Budapest területén belül a legnagyobb hülyeség volt, mert jelentősen rontotta a vasút versenyképességét és feleslegesen növelte a személyvonatok zsúfoltságát (arról nem is beszélve, hogy sok esetben nincsen benne logika: lásd záhonyi sebes, ami Ceglédtől minden görbefánál megáll, de Nyíregyházáig így is pótjegyköteles, ugyanaz a vonat viszont onnét Záhonyig már nem).
A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a…..