Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KaTe

0 bejegyzést írt és 1194 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Cérnáknak szakadása Pécsett. Mert mindenki tudja, hogy az olcsó, kínai  piacos cuccoktól nem várhatunk el ugyanannyit, mint a német minőségtől, na de könyörgöm: egy táska, ami csak kiegészítő és nem lehet bele pakolni, az minek van? Vagy hogy tetszett ez gondolni a boltvezető hölgynek? Szombat…..
KaTe 2019.06.15 07:29:51
@killerkaller:
"Ha dohányoznék engedélyt kérek a házigazdától, vagyis a helyzethez méltóan viselkedek"
- És ha nem lenne kitakarítva a fürdőszoba, akkor engedélyt kérnél a házigazdától, hogy kitakaríthass? Adott az ügyfél, akit kár ért, nyilván nem jókedvéből megy vissza a boltba REKLAMÁLNI. A boltban képtelenek megfelelően kezelni a panaszát, mert a tulajdonos is csak odáig jutott, hogy beszedi a pénzt, de az ügyféllel nem tud rendezni egy ilyen vitás esetet, cserébe kiadja magából a napi frusztrációját. Nyilván az ügyfél is, de a boltvezetőnek pont ebben kellene többnek lennie, elvégre ez a "szakmája" (tudod, az ügyféllel való kommunikáció is része ennek). Szerinted alkalmas egy olyan ember vállalkozónak, aki a saját termékéről kijelenti, hogy az gyakorlatilag egy selejt?

"hogy ő múlt héten vett a UPC-től egy hibás telefont amit csak másnap próbált ki, és angolul kellett kérelmet írnia ahhoz, hogy kicseréljék, szóval örüljek neki, hogy egyáltalán ilyen könnyen visszaveszik..."
- És erről mi a véleményed? Nem lett volna egyszerűbb, ha a mese helyett felhívja az ügyfél figyelmét a vonatkozó jogszabályokra? Nyilván nem tette, mert akkor nem kezdett volna bele felesleges történetmesélésekbe... Szerinted egy ilyen ember alkalmas üzletvezetőnek? Mert akkor kívánom neked, hogy csak ilyen emberektől vásárolj...
KaTe 2019.06.16 09:19:43
@a lekvár neve puffin: "Honnan tudod,hogy nem kezelték a helyzetet?"
- úgy, hogy a poszt kikerült ide.

"Az,hogy egy termék szar és ezt közli a vásárlóval?Képzeld,én is megtettem,nem egyszer.Sőt,volt akit a drágább termékről beszéltem le az olcsóbb de jobb vagy ugyanolyan termék kedvéért"
- Szerintem is ELŐTTE kell(ene) lebeszélni a vásárlót, nem utána a szemére hányni, hogy sz*rt vettél, akkor meg mit vársz.

"nem ismer egy xy terméket vagy termékcsaládot akkor segítenek neki."
- El tudom képzelni a beszélgetést: Bocsánat, hölgyem, ez a táska ki fog bírni másfél kilót? - Nem, ez csak egy divattáska, csak arra szolgál, hogy jól álljon... Most komolyan?

"De az,aki már eleve úgy érkezik egyhibás termékkel a boltba,hogy előtte már túlpörgette magát"
- bevallom, én is így vagyok ezzel, hiszen kellemetlenség ért és az ember alapvetően kerüli a konfliktushelyzeteket, egy ilyen szitu pedig frusztrációt vált ki belőle. Tapasztalataim szerint 10-ből 9 esetben az ügyintéző megfelelően reagál erre, így az ügyfél is viszonylag hamar megnyugszik. Viszont a maradék 10% egy kretén f*sz akik kb. mint olaj a tűzre. Nem véletlenül kell ehhez a szakmához is érteni...

"Legyen itt egy másik példa,szintén a saját életemből merítve:"
- Erre mondják, hogy munkahelyi ártalom. Válts szakmát, ha nehezedre esik a panaszkezelés.
Ismét itt van régi jó ismerősünk, a Spurifuvar! A költöztető cég 2015-ben többek között félrekalkulálásért és ügyeskedésért járt nálunk, idén tavasszal pedig tönkretett búrotok és eltűnt holmi is szerepelt a panaszban. De hogy ne unjuk meg a sztorikat, a harmadik rész egy óriási csattanóval fog…..
KaTe 2019.06.12 12:38:02
Hát úgy látom vannak itt egypáran akiknek az empatikus készségét rendesen hazavágta az a fene nagy intelligenciája... Avagy felsorakoztak az érzelmi analfabéták...

Nyilván még sosem hallottátok azt a közhelyet, hogy az élet folyamatos tanulás. Az a szitu, hogy az emberek elég különbözőek, vannak, akiknek bizonyos tanulási folyamatok nehezebben, másoknak könnyebben mennek. Namármost, ott vannak például a tanulóvezetők. Gondolom ti abban a halmazban sorakoztok, akik dudálva, kur**nyázva mentek el a szerencsétlen mellett, mert az ötvenes táblánál csak harminccal csordogál. Bezzeg ti!!! Hát barátom, lehet, hogy téged nem viselt meg az éjszakai gyereksírás és másnap jelesre vizsgáztál a főnöködnél, de gondolom vágod, hogy nem mindenki olyan keménylegény mint te, nyilván nagyon büszke vagy erre, csak azt ne felejtsd el, hogy könnyen lehet, hogy az élet más területén meg simán leköröznek azok, akiket te most fikázol. (pl. Miért is nem te vagy a főnök?) Csak tudod nem mindenki olyan, hogy a képedbe tolja, hogy mekkora sz*r vagy. Szóval én úgy gondolom, hogy a világ sokkal jobb hely lenne, ha az emberek nem akadnának ki azon, hogy valaki egy ilyen esetnél, PANASZNÁL - megemlíti a gyerekét, esetleg célzásokat, utalásokat tesz arra, hogy őt emiatt extra teher érte. Meg amúgy imádom a szélsőséges ítélkezést is, ami megint csak süt a kommentelőkről. Nem, egyáltalán nem kell kinyalni valakinek a se**ét csak azért, mert gyereket vállalt, sőt, lehet neki jelezni, hogy attól, hogy gyereke van még nem körülötte forog a világ, de itt a posztoló csak egy kevéske empátiát várt, egy kis megértést az olvasók részéről, ami teljesen jogos, azokután hogy így átb**zták a fejét. Na meg a nyugdíj.. Csak jelzem, hogy a te kis életed nem azért tud így működni, mert te megdolgoztál valamiért, hanem azért, mert a társadalom része vagy. Na most ez a társadalom a posztban szereplő gyerekes anyuka nélkül NEM MŰKÖDNE. Szívesen.
KaTe 2019.06.12 12:42:56
@KaTe: Mielőtt elkezdenétek boncolgatni a hozzászólásomat, a posztban szereplő gyerekes anyukára mint embertípusra gondoltam, aki nélkül nem működne a társadalom.
KaTe 2019.06.13 21:02:45
@Picur755: Ráadásul itt egy élményszerű leírásról beszélünk, nem hivatalos panaszról. Volt már rá példa, hogy a posztoló enyhén túltolta a biciklit, de ez tipikusan az a poszt, ahol a posztoló semmilyen előnyt nem várt az említett cégtől csak azért, mert neki gyereke van. Egyszerűen csak megemlítette, hogy a gyereke miatt nem tudott folyamatosan fel s alá rohangálni, illetve minden apró mozzanatra figyelni, amit a költöztető cég emberei pofátlanul ki is használtak. Azért az elég durva, hogy egy költöztető cég alkalmazottainak minden mozdulatát árgus szemekkel kell őrizni. Ráadásul a fatert is "ottfelejtették" a felrakó helyen, így esélye sem volt időben lépni. Nekem egyedül az bassza a csőröm, hogy a posztoló nem csinált iszonyat nagy hisztit még a helyszínen és elengedte a munkásembereket. Tényleg nem értem, hogy mitől félt ennyire... Meg aztán számlát úgy se valószínű, hogy kapott, onnantól meg megette a fene...
Avagy így tömegközlekedj havi húszezerért. A duplán vett bérlet oka, hogy az automata az utas szerintem nem nyomtatott, de a gép mást mond. Volt már ilyen sztorink, ott még egy korrekt választ is találtok. Panaszosunknak egyébként egészen jó megoldási javaslatai lennének, de…..
A szállásfoglalós oldalak vendégértékeléseire alapozott szállásfoglalás után most jöjjön a másik oldal. Egy vendégház, amit tönkretett a booking.com. Levélíró vállalkozónk nem értette, miért nem jönnek foglalások az oldalról, aztán meglátta a lehúzó kommentet, amit…..
KaTe 2019.06.06 11:08:08
@Alf56: Azt azért ne felejtsd el, hogy aki értékelések alapján keres szállást, az az ilyen értékeléseket figyelmen kívül fogja hagyni, vagy csak simán röhög egyet... A többiek meg pont le***ják, hogy ki mire értékelte az adott szállást... Mellesleg, a mai világban tényleg kellemetlen, ha egy szálláson nincs semmilyen elérhető internetkapcsolat...
KaTe 2019.06.06 11:12:07
@Xezs7: A képek azért elég sok mindent elárulnak. Az összpontszám pedig a bookingon pont súlyozva van, mivel nem egy skálán értékelsz, hanem - ha jól emlékszem - minimum 5 különböző kategóriában amiből kijön egy összpontszám (plusz amit még írsz az értékelésben) ami a tényleges értékelésed lesz. Ha valaki mindenre egyest ad, az nem vélemény, mert olyan nem létezik, hogy minden de minden sz*r volt az adott szálláson. De szerintem olyan szállás sem létezik, ahol minden maximális pontszámú.
KaTe 2019.06.06 22:28:34
Ezek a fránya fizető(!) vendégek folyton csak panaszkodnak, speciális igényeik vannak, követelőznek és még véleményt is mernek írni. Mekkora nyűg már, hogy -néha- foglalkozni is kell velük, s nem csak beszedni a pénzt... Borzalmas, hogy egy szakmában ilyen megoldhatatlannak tűnő, szinte áthidalhatatlan nehézségek/akadályok fordul(hat)nak elő... Csodálom, hogy egyáltalán megéltek (még) valahogy...

@nagyati67: Hát ha ti nem a Hilton vagytok, akkor ne is várjatok 10-es értékeléseket. Érjétek be a 7-8-as átlaggal. Ja, hogy önmagában kellene értékelni a szállást? Jó vicc úgy, hogy életemben először járok az adott helyen. Vagy arra akarsz célozni, hogy ami olcsó, az törvényszerűen sz@r is kell hogy legyen? Emeljetek árat, fejlesszetek, akkor majd a vendég is úgy érzi magát, mint a Hiltonban. Ha meg a kispénzű vendégeket akarjátok, akkor viseljétek el ennek a hátrányait. Mellesleg, miből gondoljátok hogy a Hiltonban sosem panaszkodnak?!
Forr a düh a Homár körül. Még a gyakorlott szemet is megtévesztheti (bár jobban megnézve jó sok az árulkodó jel) az a webshop, ahonnan szegény csalódott olvasónk megrendelte alaposan körüljárt álmai cipőjét, majd várt. És várt és várt és egyszer csak mi jött? Egy pakk…..
via GIPHY Mivel egy vadiúj hűtő nem szokott úgy zakatolni, mint egy gőzmozdony, az ifjú tulajdonos joggal kért cserét a készülékre, ám elsőre úgy tűnt, hiába. Sokadszorra is nehézkes az eljárás, pedig tájékozott, jól informált fogyasztóról van szó, aki ismeri a jogait.…..
Az online vásárlás gyakran meggondolatlan, a részeg online shopping pedig egyenesen óriási biznisz. Olvasónknál ugyan nem erről van szó és csak egy ártatlan parfüm érkezett volna, de a végeredmény és a kérdés ugyanaz: meddig és hogyan lehet lemondani egy téves rendelést? És ha…..
KaTe 2019.05.31 14:20:41
Tehát ennek a cégnek:
nbs-trading.com/#about-section

és ennek:
www.kedvezoparfumok.xyz/

Közük lenne egymáshoz?

@Snagal: Szerintem fészbúk hirdetés. Ott nagyon mennek ezek a kamu oldalak.
Mit tehetünk akkor, ha az applikáció rossz pakolási zónába helyez, de nem vesszük észre és ezért más összeget fizetünk a parkolásért, aztán meg jól megbüntetnek? Hát azon kívül, hogy megírjuk a Homárnak, sajnos nem sokat. Megosztok egy terézvárosi parkolás történetet aminek az elszenvedője…..
KaTe 2019.05.23 16:26:11
@killerkaller: Kifogásolni lehet. Méghozzá a bíróságon. Viszont a törvényben semmit nem böfögnek arról, hogy mi számít túlzónak, vagy aránytalannak. A bírósági gyakorlat szerint ez még nem minősül aránytalannak.
KaTe 2019.05.23 17:24:10
@БУММЕР: Megbüntettek? Hányszor? :) A retkes utcának mi köze a parkolótársasághoz? Ők hugyozták/sz*ták össze?

@onlajnok: "a büntetés célja az elrettentés, nem pedig az okozott kárt megtérítése."
- Oké, legyen elrettentő, meg arányos. De kinek? A 2 gyerekét egy fizetésből nevelő elvált anyának? Vagy az albérletben élő fiatal párnak? Vagy arra a körre gondolsz, akiknek az autójára még csak rá se mer nézni a parkolóőr? Aki megkeres napi 50-100E forintot, annak ez a tétel nem elrettentő, hanem aprópénz. Jövedelemarányos büntetés, oké. De ahhoz kellene némi állampolgári bizalom is az ilyen társaságok felé.
KaTe 2019.05.24 10:43:47
@Inverz Mikulás: ??? Ha nincs érvényes parkolójegyed az adott zónára, akkor az adótt zóna tarifája szerint szabják ki a büntetést. Tök lényegtelen, hogy neked mondjuk a IV kerületben érvényes parkolójegyed volt, ha közben a XIII kerületben parkolsz.

Érdekes, hogy sokan a parkolótársaságot ekézik, holott valaki fentebb kommentelte, hogy őt is ugyanígy megtévesztette az OTP SIMPLE alkalmazása. Nem lehet, hogy inkább az alkalmazásban kellene minimalizálni a tévedés lehetőségét?!
Attila hiába nem tartozik sem a Főtávnak, sem az említett behajtó cégnek, adategyeztetés céljából személyesen felkeresték és most tele van kérdésekkel. Jogszerű az ilyesmi? Mivel hasonlóval gyakran találkozunk, álljon itt a levél és szakértőink adatvédelemről és…..
KaTe 2019.05.23 14:26:41
@]{udarauszkasz: Induljunk ki abból a feltételezésből, hogy az igazságszolgáltatás nem korrupt a bíróság pedig nem elfogult. Mi is a gondod a kamerákkal? Hogy bűnmegelőzési szerepük van? Arra még nem gondoltál, hogy ezek az eszközök a TE ártatlanságodat/igazad/jogaidat is védhetik?
via GIPHY Ha műszaki cikket kapunk ajándékba, általában diszkréten mellé csúsztatják a számlával összetűzött garancialevelet is, amit aztán vagy kíváncsian megnézünk, vagy nem. Na de mi van akkor, ha az ajándék elromlik, a kereskedőnek meg semmi sem elég, főleg nem az ajándékozás ténye.  Az…..
Na, ha a használt szájzuhanytól öklendezni támadt kedvünk, akkor most mi a megfelelő reakció? Olvasónk brutális feltételezéseit már nem ismerjük elismételni. A szexshop azt írja a weboldalán, hogy "a diszkréció fontos, ezért a küldemények feladója „Webshop Logisztika Kft.”. Tartalmi és egyéb utalás…..
KaTe 2019.05.20 11:26:26
@Permetező: Vagy esetleg nem dugta -e fel az informatikus seg**be a futár. Mert ugye azoknak sincs jobb dolguk a posztoló elmondása alapján. Hiába, sok perverz van a világon..
KaTe 2019.05.20 13:59:28
@gondol6od: Javaslom, inkább ezt a szót "ízlelgesd" :

wikiszotar.hu/ertelmezo-szotar/Bek%C3%A9pzelt
KaTe 2019.05.22 23:39:27
@Permetező: Ha rendelsz egy fogkefét és kapsz egy kibontottat, akkor először reklamálsz a feladónál.

Ha a válasz elutasító, vagy le se sz**ják, akkor érdemes a homárhoz fordulni, DE
- nem kezded el világgá kürtölni a beteges fantáziád hogy a futár biztos azé bontotta fel a csomagod, hogy pl. a te fogkeféddel vakargassa a heréjét... mert annyi perverz van a világon, meg egyéb bulls**t.

- ha már mindenképp hozzá akarsz szólni a saját témádhoz, akkor nem ugatod le azokat, akik nem értenek egyet az agymenéseddel.
Szegény jó Péter, már a kezében érezhette a csomagját, de hiába. A kézbesítő valahová úgy elkeverte a megrendelt cuccot, hogy hiába a segítőkész alkalmazottak, Péter a hajára is kenheti őket, a csomagját nem találja senki. Viszont annyi jó hírünk van, hogy kártérítési igényt lehet érvényesíteni, az…..
KaTe 2019.05.16 12:33:18
@gxy: Életemben nem hallottam még erről a "hírhedt" 8D nyomtatványról. Azt mondod, hogy minden postás farzsebében lapul egy ilyen és csak kérni kell?

@i.gazsagos1.1: Igen, bedobtak egy értesítőt, csak épp abból nem lehet kiolvasni semmit. Én is jártam hasonló cipőben, volt néhány aktív eBay rendelésem, egysze csak kaptam egy értesítőt, annyi szerepelt rajta: CHINA POST, illetve a levél méretére vonatkozó méret (NAGY F8 talán) Többször bementem érdeklődni, többször kerestették, nem lett belőle semmi. Megvártam, míg megjött a többi rendelésem és kizárásos alapon reklamáltam annál az eladónál, akitől nem kaptam semmit...
A MÁV időkaput működtet Pécelen? Vagy inkább az automaták nincsenek felkészítve arra a helyzetre, hogy ha nem állítunk be kézzel intervallumot, akkor a 4 órás érvényesség egy retúr jegy esetében a visszaútra is a vásárlás pillanatától ketyegjen. Gyakorlott automatás vásárlók csak legyintenek, mi?…..
"Szomszéd! Maga is trágyázza az epret?! Nem, én cukrozom, de lehet hogy hülye vagyok." Szóval vannak rossz és jó szomszédos viccek, de azért ez a debreceni Telekomos nem sikerült túl jól. Mert mi van akkor, ha a szomszédnak tartozása van, erre feketelistára kerül egy egész…..
KaTe 2019.05.07 14:34:14
@killerkaller: Akkor a társasház fizeti a költséget, ha pedig a házon belül valaki nem fizet, azt megpróbálja behajtani az adott lakón. Ehhez aztán végképp semmi köze nincs a szolgáltatónak, max. kikapcsolja a szolgáltatást ha a ház nem fizeti ki időben az esedékes számlát ... De ennek semmi köze a posztoló esetéhez.
KaTe 2019.05.07 14:38:36
@metal: Már olvastam, köszönöm. Ha erről van szó, akkor a posztoló és a Telekom is biztosan tudott erről, tehát kimaradt a történetből egy lényeges információ, gyakorlatilag az egész poszt egy szándékos ferdítés, hergelés...
KaTe 2019.05.07 21:02:01
@a lekvár neve puffin: "volt,hogy a szaki hozzánk vágta az új cuccot,üzemeljük be,neki dolga van."
- És akkor aláhamisította az átvételi elismervényt? Merthogy ha valamit beüzemel, akkor alá kell írnod, hogy átvetted az eszközt és az beszerelésre került, különben nem tud elszámolni vele a szolgáltató felé.
Like A Bus GIF from Bus GIFs   Szegény Péter nagyon szeretné tudni, milyen busz megy el a háza előtt, de nem tudja kibogozni a BKK válaszát. Ne csorbuljon szegény Péter, társadalmilag egyeztessen vele valaki és találjuk ki együtt: van busz vagy nincs busz? Hatalmas nagy csinnadrattával, hogy…..
Valódi tenyérizzasztó történet, ami talán egy bonyolult családi viszonynak köszönhetően mára egymilliós tartozássá duzzadt. Mit tehetünk, ha valaki a nevünkben aláír, majd nem fizeti a számlákat? Kedves Homár! Úgy látszik olyan világot élünk, ahol simán bárki nevére Tigázos számlát írathatunk rá…..
KaTe 2019.05.03 11:47:14
@i.gazsagos1.1: Véleményem szerint hiányzik pár értékes információ a posztoló történetéből, aminek nyilván köze lehet ahhoz a tényhez, hogy haragban van az édesanyjával. Családi vitákat aligha fog tudni megoldani egy homár kommentelő.

"Annyit leszögeznék, hogy ekkorra már édesanyámmal alaposan megromlott a viszonyunk, többek között az ilyen és ehhez hasonló dolgok miatt."
- Azért érdekelnének azok az ilyen és ehhez hasonló dolgok. Pl. Milyen közüzemi tartozást sikerült még rámérnie a posztolóra a kedves anyukának?

"Próbáltam több helyen is érdeklődni, hogy mit is tehetek ezügyben, de mivel sehol sem tudtak segíteni, ezért tanácstalanságomban inkább jegeltem a dolgot. "
- Tehát egy szolgáltató évek óta követel tőled valamit, miközben behajtók zaklatnak, de te inkább jegeled a történetet... Erre a bíróságon azt fogják mondani, hogy mivel éveken keresztül magasról sz***tál az egészre, ezért simán nem fog senkit sem érdekelni, hogy mennyire van/volt igazad. Jó lenne ilyen MOKK-os leveleket kicsit nagyobb komolysággal venni, meg azt is jó lenne tudni, hogy mi szerepel bennük...
  Eszter igazán csodálatra méltó önuralommal vette tudomásul a tényeket, és a körülményekhez képest lenyűgözően szűkszavú és higgadt levélben mesélte el mi történt vele: vett egy szájzuhanyt, amiről kiderült, hogy használt. Nem, nem a piacon vette, hanem az egyik legnagyobb drogérialánc egyik budai…..
KaTe 2019.05.03 11:32:21
@juhaszvik1: Feltételezem, a Rossmann se akarta eladni, különben megjavíttatták / újracsomagolták volna.

Higiéniai terméket is visszavesznek ha az eredeti csomagolás sértetlen. Nyilván egy fehérnemű nem ez a kategória...

De mondok merészebbet: Rendelsz egy cipőt, otthon kipróbálod, nem kényelmes, visszaküldöd. Megteheted. Aligha fogják megsemmisíteni pedig azért nem mindegy, hogy valaki otthon mezítláb rohangált -e benne, vagy olyan zokniban ami egész nap a lábán volt, stb...

Múltkor valaki említette, hogy -elvileg- a 14 napos elállásra visszaküldött termékek se értékesíthetők újként. Gyanítom, hogy nem sok cég maradna az interneten, ha ez így lenne.
Egészen szokatlan ügyet dobott ki mára a Homár postaládája, aminek kapcsán megtudhatjuk, hogy tényleg létezik örökrózsa, nem csak a minden családban létező Karcsi bácsi viccel ezzel minden egyes alkalommal a mama nippes vitrinjében kiállított porcelánrózsa-gyűjteményre bökve.…..
KaTe 2019.04.30 12:00:19
@KaTe: Hozzáteszem, ehhez az is kell, hogy a posztoló jóhiszeműen járt el, tehát fogalma se volt arról, hogy drágább terméket kapott. Másrészt, ha olyan romlandó áruról beszélünk ami egy nap alatt simán tönkremehet (mert ugye a cég csak másnap értesítette a posztolót) akkor az ebből, illetve a különbözetből eredeő kár simán visszavezethető a cég súlyos mulasztására.
KaTe 2019.04.30 12:16:06
@A nickben nem engedélyezett karakter található: Így van. A bizonyításra direkt nem akartam kitérni, csak az alap jogi helyzetre szerettem volna reagálni, de csak sikerült elcsesznem, miután a kedves blogmotor tönkreb*szta az első hozzászólásomat... Remélem azért érthető, hogy mire céloztam.

Mielőtt nagyon beleállunk a bizonyítás részébe, azért feltételezzük:
- az ügyfél és a cég az ilyen esetek többségében képesek peren kívül megegyezni
- minden cég rendelkezik legalább egy jogi tanácsadóval, akinek a véleményét kikérve a tulajdonos képes mérlegelni, hogy egy ilyen ügybe egyáltalán érdemes-e beleállni
- ha egyik fél se hajlandó az egyeszségre, akkor még mindig ott van a független bíróság, ahol mindenki bizonyíthatja az igazát, tanukkal, dokumentációkkal.

Pontosan ezért nem gondolom, hogy védhető egy étterem részéről, ha mondjuk drágább húst hozott ki, amit az ügyfél jóhiszeműen(!) elfogyasztott. Itt a kérdés az volt, hogy az étterem kérheti-e a különbözetet az elfogyasztott étel miatt. Szerintem igen. Bár nincs értelme, mert a bíróságon többet fog fizetni...
KaTe 2019.04.30 13:21:05
@Snagal: Lehet, hogy kissé túlkomplikáltam.

Adott két szereplő. 'A' - ügyfél, 'B' - étterem

'A' betér 'B'-hez. 'B' felveszi a rendelést, majd felszolgálja azt 'A'-nak.

1.1.) 'A' tudja, hogy nem azt kapta amit rendelt, ennek ellenére szó nélkül elfogyasztja. (ez elég életszerűtlen...)
1.2.) 'A' tudja, hogy nem azt kapta, amit rendelt, ráadásul 10x annyiba kerül, mint az ő rendelése. (pl. 1 deci kóla helyett kapott egy 1 litert)
- 'A' rosszhiszemű volt. Ki kell fizetnie a különbözetet.

És a te példád, ami szerintem kissé szélsőséges:
2.) 'A' nem tudja, hogy nem azt kapta amit rendelt, hanem ahhoz valami nagyon hasonlót, így elfogyasztja. 'B' megpróbálja figyelmeztetni, azonban az eredeti állapotot már nem lehet helyreállítani.

Ehhez két megjegyzés:
- Kizártnak tartom, hogy egy drága italt ne az asztalnál bontsanak fel.
- Ha étterembe mész, akkor elég életszerűtlen, hogy csak nézed az ételt, de nem fogyasztod el, míg ha az interneten rendelsz valamit, legyen az akár egy csokor virág, ott a szerződésben aligha rögzítik, hogy te azt el fogod ajándékozni)

Folytatás a példádból:
'B' elvárja 'A'-tól, hogy fizesse ki a különbözetet, 'A' ezt megtagadja és csak az eredeti rendelés összegét hajlandó kifizetni, hiszen ő mindvégig jóhiszeműen járt el. 'B' bíróságra megy, ahol azzal érvel, hogy 'A' drágább ételt fogyasztott ezért többet kell fizetnie. 'A' azzal védekezik, hogy 'B' súlyos mulasztására vezethető vissza a kár, ráadásul ő jóhiszeműen járt el. Hogy ennek bizonyítása tanukkal, felvételekkel és dokumentumokkal mennyire kivitelezhető, az egy másik történet.

Ha 'B' terve eredetileg is az volt, hogy 'A'-nak olyan ételt szolgál fel, ami a kiírt árnál lényegesen magasabb, de nagyon hasonlít 'A' rendelésére, tehát 'A'-t tévedésbe akarta ejteni azt csalásnak hívják. Ezért is sarkított a példád.

Btk. 373. § Csalás
373. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, csalást követ el.
"Az ülőfelület elvesztette tartását, a töltetanyag elvékonyodott. Ez okozza a huzat gyűrődését. A minőségellenőr megvizsgálta az áruházban kiállított darabot, amelyen hasonló elváltozások figyelhetők meg" - igen, oké, de talán egy 2 személyes háztartásban szolgáló kanapénak 1 év használat után nem…..
KaTe 2019.04.15 11:18:44
@koprofágia: B+ inkább te húzzál el egy ikeába most már és nézd meg / próbáld ki magad, ahelyett hogy itt pattogsz. Nekem volt szerencsém kipróbálni és azonkívül, hogy kissé gyűrött a huzat a kanapé ugyanolyan kényelmes. A képen, amit látsz egy sima ülőpárna. Az ég világon nincs ennek semmi baja. Ez ilyen anyag. Mutass már nekem egy olyan székpárnát, amire ha ráülsz, akkor nem veszíti el a formáját egy idő után. Vagy akkor üljél betonon, az tartja a formáját. Ilyen erővel minden székpárnát havonta kellene, hogy visszavigyek, mert idővel vékonyodnak, elveszítik a formájukat... A törölközőket is vidd vissza, mert azok is idővel gyűröttek lesznek, kopnak. A ruhákat is, mert azok meg nyúlnak, vagy épp összemennek ha kimosod őket...
KaTe 2019.04.17 10:23:00
@juhaszvik1: Az a problémája, hogy az ülőpárnák eldeformálódtak. Az ülőpárnát, amit a kapanén látsz úgy képzeld el, hogy egy ponton rögzítve van a kanapé saját szövetéhez de lényegében egy különálló párna saját huzattal. Fogalmam sincs, hogy lehet ezen kényelmesen feküdni, mivel a két párna között egy bazi nagy rés van. Képzelj el egy széket, saját huzattal, töltőanyaggal. Ha erre ráraksz egy ülőpárnát, akkor utóbbi fog először eldeformálódni. Ugyanez történt a képen látható kanapéval. Azt nem tudom, hogy ez a párna cserélhető-e, az ikeában nem láttam kiegészítőt. Kiült ülőfelületre meg nem szoktak garanciát adni, pláne nem 10 évet. Az a vázra/szerkezetre van, ami nyilván nem fog tönkremenni.
"A vásárlónak mindig igaza van!" - mondja az ősi kereskedőparancsolat, amit a vevők egy része előszeretettel értelmez úgy, hogy az eladónak a deal érdekében mindig, mindenhez jó képet kell vágnia. Pedig nem. Persze az abszolút elvárható, hogy a kereskedő vagy szolgáltató  udvariasan és…..
KaTe 2019.04.04 09:28:10
@Zabalint: Talán a Diginél kellene panaszkodni, hiszen ők tájékoztatták félre a posztolót, nem az EURONICS!
KaTe 2019.04.04 09:36:27
@Kondom Keselyű: Mármint a Digire gondolsz? Igen! Hiszen ők tájékoztatták félre a posztolót! A Digi hibájából vette meg a szükségtelen eszközt, nem az Euronics hibájából! Az Euronicsban jófejek voltak, mert visszavették (volna) a terméket és jóváírták (volna) ajándékkártyán. Lehet, hogy bizonyos multiknál, illetve az építőiparban simán visszavesznek ezt-azt, de ez nincs kőbe vésve. Az viszont igen, hogy egy szolgáltató ne tájékzotassa félre az ügyfelét!
Szokatlan kérdés érkezett hozzánk: ovlasónk szerint a UPC nem tájékoztatja megfelelően a hálóztai hibák előforsulásáról. A mi kérdésünk persze az volt a tanácsadók felé, hogy ezt jogosan teszi-e. Szia Homár! Gondolom megosztom veletek a UPC-vel eset kálváriámat, talán nem vagyok vele…..
KaTe 2019.03.20 18:53:09
Itt valamiféle összeesküvés elmélet látszik kirajzolódni.

Múltkor nem volt internet, felhívtam a júpíszít, begépeltem az ügyfélszámom, erre az automata rögtön mondta, hogy pihenjek szépen még néhány órát, mert hiba van a rendszerben és az bizony idő mire kijavítják. A posztoló előtt meg titkolják?

Amúgy, a posztoló nete most már tudja a 120 megabitet? Mert azért én nem dőlnék csak úgy hátra, ha 120 megabites csomagra még most is ténylegesen csak kb. 20 csorogna. Ha a posztoló beszélt az ügyfélszolgálattal, akkor gondolom a technikus kollégához is átkapcsolták, aki rámért a modemre, illetve lefuttatta a szokásos diagnosztikát. Ha ott mindent rendben talált, akkor feltételezem nem a upc oldalán van a gond. Ezidáig azt tapasztaltam, hogy ha probéma merült fel, akkor az ügyfélszolgálat magától ajánlotta fel a másnapra érkező szerelőt.

"Kínomban mobilneten kikerestem az FB oldalukat, hogy hátha van valami hír: nálam halt csak le, vagy másnál is."
- Most lehet, hogy nagyon fogsz utálni, de én a helyedben becsöngettem volna a szomszéd(ok)hoz. Ha már társasház...

"Közben az FB oldaluk tele van reklamációkkal:"
- Az bizony mindig tele van. De ennek az is lehet az egyik oka, hogy sok ügyfél nem tájékozódik előre az "aktuális karbantartások" weboldalról. Ha jól látom fészes hozzászólások között valaki be is linkelte. Csodálkoznék, ha ennek az oldalnak a létezéséről az ügyfelek több, mint 1%-a tudna.
Az eMag sokszor szerepel nálunk garanciális ügyek és panaszkezelési sztrorik kapcsán úgy is, hogy a hozzánk beérkező sztoriknak persze csak a töredéke kerül ki. Egyszerűen rejtély, hogy egy ekkora webshop miért nem fordít nagyobb gondot erre a területre. A vásárlók elsősorban…..
KaTe 2019.03.20 00:53:59
@Zabalint: "Egyébként a nem lehet eldönteni az azt jelenti, hogy veszélyes. Már ha érted a veszély fogalmát..."
- A posztoló visszaküldte a terméket azzal, hogy szerinte veszélyes, az emag kijelentette, hogy a termék hibátlan, ezért visszaküldték. Én ebből arra következtettem, hogy a termék valóban hibátlan, ellenben hanyagságból vagy lustaságból b**tak cserélni a deformálódot/elszíneződött burkolatot. A posztolónak pedig első körben a sérült burkolati elem helyreállítását kellene kérnie. Ha az emag erre képtelen, akkor fizesse vissza a vételárat.
KaTe 2019.03.20 07:26:41
@MrZed001: Nem mondtam, hogy engem nem lehet évekkel meggyőzni valaminek az ellenkezőjéről. Örülök, hogy ezt végre te is beláttad. Köszönöm.

"Amihez pedig ugyebár az a legjobb út, ha az általam leírt módon fizetési meghagyással élsz emag-al szemben. "
- Azt azért szeretném tudni, hogy tudsz fizetési meghagyással élni egy olyan céggel szemben, ami nem Magyarországon és nem is az EU tagállamok egyikében van bejegyezve.
www.mokk.hu/ugyfeleknek/EUFMH.php
Idézem:
"Jogosult: magyar / Kötelezett: 3. állambeli
- nem indítható (de Magyarországon kívüli EU-tagállamban igen!)"

Továbbá, az eMag ASZF-ből:
"Az eMAG és az Ügyfelek/Vásárlók közöttük esetleg felmerülő vitás kérdéseket békés úton rendezik, vagy, amennyiben ez nem lehetséges, a vitás ügyeket megoldás céljából a Bukarest Municípium illetékes hatósága elé kell terjeszteni,"
KaTe 2019.03.20 07:34:22
@MrZed001: Ezt benéztem. Románia pont EU tagállam, ezek szerint indítható. Nincs több kérdésem.