Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Folding

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fotó: Magyar Kerékpárosklub  Aki nagyon akart, már Bubira pattanhatott, hiszen a 4-es metró átadásának egyik kísérő programja volt a bérbringák kipróbálása, ha másképp nem, legalább szemrevételezéssel és a dokkolókban a közösségi bérbringára üléssel. Viszont akad,…..
Folding 2014.04.17 14:21:46
Egy összecsukható kerékpár sokkal jobb megoldás, ha tömegközlekedés-kerékpár kombót szeretnénk használni. Fele olyan nehéz sincs mint a Bubi kerékpárok, tehát hosszabb távra is alkalmasak és sokkal jobb velük tekerni. Ráadásul azért sincs Budán Bubi, mert senki nem tekerne fel egy 25kg-os bringával a hegyre, illetve nem munkába menet, ingben...az összecsukhatóval fel lehet szállni a buszra hegynek felfelé. Nincs időkorlát, hogy mikor mennyit használja az ember és belefér e a fél órába. Nincs kérdés, hogy van e szabad bicikli a dokkolóban. Nincs földrajzi korlát, hogy csak Budapest belvárosában használhatom. Konkrétan háztól házig, vagy pl. parkolótól, a csomagtartóból előkapva, a munkahelyig használhatom, nem kell dokkoló után kutatni. Nem kell aggódni itt sem, hogy ellopják, megrongálják, mert mindenhova beviheti magával az ember (így a nehéz lakat is felesleges) Nem kell aggódni, ha elered az eső, mert ilyenkor szintén BKV-ra lehet szállni...
Ezek után tényleg az ár a kérdés, de ott is inkább az, hogy össze tud e valaki gyűjteni egy saját biciklire, mert az, hogy megéri e nem kérdés. Főleg nem hosszú távon, amikor 5-6 év Bubi bérlet árából megvan egy bringa, amit viszont 20 évig is használhatunk (a fent említett előnyök mellett).
Még egy gondolat. Egy bérbicikli rendszer egy szolgáltatás, aminek mindig is magasabb lesz az ára, mint a saját kerékpár használata, hisz valamiből szolgáltatni is kell, még ha nagy nyereséget nem is várnak tőle... a kérdés az, hogy megéri e a jelen feltételekkel, az egyéb közlekedési alternatívák mellett.
Folding 2014.04.17 15:14:04
@jahaha: minél többen használják annál nagyobb a költség. A saját biciklit is használhatja a családon belül több ember, de persze akkor ott is nő ezzel a fenntartási költség. Ez mindkét esetben arányosan nő a tekert kilométerrel. A különbség (a plusz) a szolgáltatás költsége a fenntartáshoz, ami a dokkoló egységek karbantartása, biciklik ide-oda szállítása, informatikai háttér stb.-ből jön össze.