Adatok
Koós Kolos
0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Budakeszi Blog
Mederkotrás helyett árteresítésre lenne szükség a Bodzás-árok mentén
2023.05.23 09:00:00
Bár mostanság mindenki a kiszáradt Nádas-tóra fókuszál, Budakeszin van egy másik, még létező vizes élőhely, amelyet az emberi beavatkozás fenyeget. Ahová rendszeresen jut víz, de a természetet leuralni vágyó embernek az is baj. Azért a víz az úr… Koós Kolos írása..
Ahogy az oda- és elvezető utcákat, erdei utakat, kedvelt turistakörnyéket sem. Legyen a parkerdő az embereké, a kocsikat hagyják a természeti terület határán! ..
Koós Kolos
2023.04.18 10:52:07
@Budakeszi Blog: a terveket elnézve ez még a legkíméletesebb megoldás, mindent egybevetve.
Ugyanakkor megint nem a lényeg kerül említésre, miszerint az 1970-es években létrehozott Vadaspark nagyon nem felel meg a modern elvárásoknak!
Ezt továbbfejleszteni ordas nagy ostobaság. Fölszámolni sokkal jobb ötlet lenne! Lehetne a turizmust fejleszteni a környéken - ha nem a PP Zrt-re bíznánk a feladatot.
Mert ők évtizedek óta folyamatosan inkompetenciájuk élő bizonyítékaként fulladoznak ettől a feladattól. Miközben kincsek vannak a kezükben, aranybányán ülnek és képtelenek kihasználni az adottságokat. Még mindig a pártállami megrögzöttségben.
Visszük az elvtiket meg a haverjaikat vadászgatni. Amíg ez így van, addig nesze neked turizmus...
Ugyanakkor megint nem a lényeg kerül említésre, miszerint az 1970-es években létrehozott Vadaspark nagyon nem felel meg a modern elvárásoknak!
Ezt továbbfejleszteni ordas nagy ostobaság. Fölszámolni sokkal jobb ötlet lenne! Lehetne a turizmust fejleszteni a környéken - ha nem a PP Zrt-re bíznánk a feladatot.
Mert ők évtizedek óta folyamatosan inkompetenciájuk élő bizonyítékaként fulladoznak ettől a feladattól. Miközben kincsek vannak a kezükben, aranybányán ülnek és képtelenek kihasználni az adottságokat. Még mindig a pártállami megrögzöttségben.
Visszük az elvtiket meg a haverjaikat vadászgatni. Amíg ez így van, addig nesze neked turizmus...
Koós Kolos
2023.04.18 12:17:25
@Fredddy:
Ezt nem értem: hogyan lehetséges, hogy a kiköltöző emberek nem budakeszin gyökerező probléma?
Az átmenő forgalom és a kiköltöző emberek amúgy kapcsolódó problémák, a két nagyobb kiköltözős lakóterület Teli-Budajenő és Páty miatt - de a budakeszire költözők az budakeszin gyökerező probléma...nem kellene annyi telket értékesíteni, lakóövezetbe vonni, etc. - ez érvényes Telkire és Pátyra is.
Be kell húzni (és be lehet húzni!) a féket, a kiköltözésre lehet nemet mondani - és erre is van példa, nem csak a telekbiznisz jelenti a települések fennmaradásának zálogát!
Az átmenő forgalom más kérdés, de annak a megoldására van nem-lokális együttműködés, szóval ott nem lehet elsírni a szokásos "jajj szegény budakeszi" nyavalygást.
Budakeszin soha nem a realitást veszik alapul és nem igazán keresik a megoldást. Van egy agglomerációs nyomás, aminek jó oldala is van. Ajvékolnak a rossz oldala miatt, de nem aknázzák ki a jó oldalát. Ez az egész innentől csak mondvacsinált probléma.
Ha ott van a kezed ügyében a megoldás, de nem élsz vele, akkor ne nyavalyogj.
Ezt nem értem: hogyan lehetséges, hogy a kiköltöző emberek nem budakeszin gyökerező probléma?
Az átmenő forgalom és a kiköltöző emberek amúgy kapcsolódó problémák, a két nagyobb kiköltözős lakóterület Teli-Budajenő és Páty miatt - de a budakeszire költözők az budakeszin gyökerező probléma...nem kellene annyi telket értékesíteni, lakóövezetbe vonni, etc. - ez érvényes Telkire és Pátyra is.
Be kell húzni (és be lehet húzni!) a féket, a kiköltözésre lehet nemet mondani - és erre is van példa, nem csak a telekbiznisz jelenti a települések fennmaradásának zálogát!
Az átmenő forgalom más kérdés, de annak a megoldására van nem-lokális együttműködés, szóval ott nem lehet elsírni a szokásos "jajj szegény budakeszi" nyavalygást.
Budakeszin soha nem a realitást veszik alapul és nem igazán keresik a megoldást. Van egy agglomerációs nyomás, aminek jó oldala is van. Ajvékolnak a rossz oldala miatt, de nem aknázzák ki a jó oldalát. Ez az egész innentől csak mondvacsinált probléma.
Ha ott van a kezed ügyében a megoldás, de nem élsz vele, akkor ne nyavalyogj.
Koós Kolos
2023.04.18 14:26:12
@Fredddy:
ezt vágom, de nem is ezen vitatkozunk, asszem, hanem inkább a megoldási lehetőségen!
Én mindenkitől azt hallom, hogy micsoda gondok vannak (ez igaz is), de megoldások felsorolására senki sem ilyen serény! Bakker: értem azt is, hogy ez a regnáló városvezetés abban gondolkodik, amiben tíz évvel ezelőtt is gondolkodott és gyakorlatilag ennek a megváltoztatása nem is lehetséges.
De tényleg nincsen megoldás?
Legalább egy elméleti lehetőséget vetne föl valaki!
Ezért próbálok ilyen lehetőségeket keresni, mégha csak elméletben működnek is: Budakeszi közel van a fővároshoz és ebből adódóan elképesztő lehetőségei vannak! Éppen csak nem használja ki őket a város. Panaszkodik mindenki a főváros közelségéből adódó gondok miatt, de senki nem beszél az ebből fakadó lehetőségekről.
Tényleg úgy tűnik, mintha a megoldást senki nem akarná - mintha mindenkinek az lenne jó, hogy panaszkodhat.
Amit Te írsz az a megoldás egyik része: ha nem engedünk több lakóövezetet kialakítani, azzal nem oldódik meg a már meglévők problémája, igaz?
A "fővárosi munka-vidéken lakás" újkeletű igényét ki lehetne elégíteni, csak éppen először az odajutást kellene megoldani. A Budapest-Budakeszi vonal a legrosszabb választás - mondjuk nem sokkal jobb a Solymári vonal sem - de azt érdemes látni, hogy ennek legfőbb oka földrajzi jellegű:
- egyfelől hegyvidékről van szó
- másrészről az itt kialakított közlekedési vonalak egy a mostani forgalom századrészéhez igazítva kerültek kiépítésre
Pesttől az alföld felé közlekedő vonalak kiépítése nagyságrendekkel egyszerűbb. Igaz, ki a franc akar az alföldre költözni? Eléggé jól lehet látni, hogy a budai oldalon lévő települések számára kézenfekvő a magas telekárak miatt ezzel sáfárkodni. Nehéz volna meggyőzni őket arról, hogy hagyjanak föl ezzel és próbáljanak meg másféle bevételi forrás után nézni.
Ha semmi áron nem akarjuk keresztülfúrni a János-hegyet egy jó alagúttal, akkor nem marad más, mint ami most is van.
PP Zrt vs önkormányzat küzdelem, hogy ki is az a bizonyos erősebb kutyus.
ezt vágom, de nem is ezen vitatkozunk, asszem, hanem inkább a megoldási lehetőségen!
Én mindenkitől azt hallom, hogy micsoda gondok vannak (ez igaz is), de megoldások felsorolására senki sem ilyen serény! Bakker: értem azt is, hogy ez a regnáló városvezetés abban gondolkodik, amiben tíz évvel ezelőtt is gondolkodott és gyakorlatilag ennek a megváltoztatása nem is lehetséges.
De tényleg nincsen megoldás?
Legalább egy elméleti lehetőséget vetne föl valaki!
Ezért próbálok ilyen lehetőségeket keresni, mégha csak elméletben működnek is: Budakeszi közel van a fővároshoz és ebből adódóan elképesztő lehetőségei vannak! Éppen csak nem használja ki őket a város. Panaszkodik mindenki a főváros közelségéből adódó gondok miatt, de senki nem beszél az ebből fakadó lehetőségekről.
Tényleg úgy tűnik, mintha a megoldást senki nem akarná - mintha mindenkinek az lenne jó, hogy panaszkodhat.
Amit Te írsz az a megoldás egyik része: ha nem engedünk több lakóövezetet kialakítani, azzal nem oldódik meg a már meglévők problémája, igaz?
A "fővárosi munka-vidéken lakás" újkeletű igényét ki lehetne elégíteni, csak éppen először az odajutást kellene megoldani. A Budapest-Budakeszi vonal a legrosszabb választás - mondjuk nem sokkal jobb a Solymári vonal sem - de azt érdemes látni, hogy ennek legfőbb oka földrajzi jellegű:
- egyfelől hegyvidékről van szó
- másrészről az itt kialakított közlekedési vonalak egy a mostani forgalom századrészéhez igazítva kerültek kiépítésre
Pesttől az alföld felé közlekedő vonalak kiépítése nagyságrendekkel egyszerűbb. Igaz, ki a franc akar az alföldre költözni? Eléggé jól lehet látni, hogy a budai oldalon lévő települések számára kézenfekvő a magas telekárak miatt ezzel sáfárkodni. Nehéz volna meggyőzni őket arról, hogy hagyjanak föl ezzel és próbáljanak meg másféle bevételi forrás után nézni.
Ha semmi áron nem akarjuk keresztülfúrni a János-hegyet egy jó alagúttal, akkor nem marad más, mint ami most is van.
PP Zrt vs önkormányzat küzdelem, hogy ki is az a bizonyos erősebb kutyus.
Budakeszi Blog
Üljünk át tömegközlekedésre! Kell a hely az áthaladó autós forgalomnak...?
2019.09.05 08:00:00
Jobbnál jobb ötletekkel segíthetjük Budakeszi közlekedését, de ha nem korlátozzuk az M1/M7 felől érkező utánpótlást, akkor újra és újra meg fog telni autóval. És minden más, tíz- meg százmilliós fejlesztés pár hónap alatt értéktelenné válik. Tóth Gábor írása ..
Újra és újra beépítenék Budakeszi egyik legszebb természeti helyét. A szakhatóság immár megszokott módon közreműködik, csak az önkormányzatban bízhatunk. Koós Kolos írása ..
Koós Kolos
2016.08.06 18:21:59
@gigabursch: keresem, de nem találom, honnan derül ki, hogy "a kedves cikírónál nem egészen tiszta az, hogy mi az eljáró hatóság és mi a szakhatóság".
Érdekelne - mert azt gondoltam, hogy a szükséges hatósági engedélyek említésével együtt nem kellett külön részleteznem, hogy melyik hatóság adott engedélyt hiszen nyilvánvaló, hogy a természetvédelmi engedély szakszerű és körültekintő mivoltát vitatjuk, vagyis a Pest Megyei Kormányhivatalról van szó.
A természeti értékekkel kapcsolatos szakmai véleményt a DINPI bocsátotta a hatóság rendelkezésére, ami a területet ismerő szakemberek számára vérlázítóan engedékeny a filmforgatást, az építkezést és védett növények kiásását illetően és a fokozottan védett madárfaj jelenlétével kapcsolatosan. Az erre vonatkozó jelzéseket a DINPI szakemberei (érthetetlen módon) nem vették figyelembe illetve szintén elfogadhatatlan módon utasították el.
Érdekelne - mert azt gondoltam, hogy a szükséges hatósági engedélyek említésével együtt nem kellett külön részleteznem, hogy melyik hatóság adott engedélyt hiszen nyilvánvaló, hogy a természetvédelmi engedély szakszerű és körültekintő mivoltát vitatjuk, vagyis a Pest Megyei Kormányhivatalról van szó.
A természeti értékekkel kapcsolatos szakmai véleményt a DINPI bocsátotta a hatóság rendelkezésére, ami a területet ismerő szakemberek számára vérlázítóan engedékeny a filmforgatást, az építkezést és védett növények kiásását illetően és a fokozottan védett madárfaj jelenlétével kapcsolatosan. Az erre vonatkozó jelzéseket a DINPI szakemberei (érthetetlen módon) nem vették figyelembe illetve szintén elfogadhatatlan módon utasították el.
Koós Kolos
2016.08.07 17:51:19
@villamos alóli kacaj nem mindíg őszinte:
Hivatalból próbálsz tréfálkozni, vagy alapból ennyit vettél le a cikkből?
Pedig milyen könnyű is utánanézni a magyar tarszának, ha valaki nem tudná, hogy mi is az, de fűtené a tudásvágy, hogy mindenáron megtudja! Íme - és ez csak egy lehetőség! -:
hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_tarsza
Hivatalból próbálsz tréfálkozni, vagy alapból ennyit vettél le a cikkből?
Pedig milyen könnyű is utánanézni a magyar tarszának, ha valaki nem tudná, hogy mi is az, de fűtené a tudásvágy, hogy mindenáron megtudja! Íme - és ez csak egy lehetőség! -:
hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_tarsza
Koós Kolos
2016.08.08 11:04:48
@villamos alóli kacaj nem mindíg őszinte:
A blog már csak ilyen műfaj: ha az ember el akarja kerülni, hogy a császár képét leszarják a legyek, akkor nem rakja föl a falra. Nincs mit tenni, ez van. Ez azonban fordítva is igaz: ha az ember nem akarja, hogy agyhalott kreténnek tűnjön, akkor igyekeznie kell érdemi kommenteket írnia.
Például a wikipédia helyett írhattam volna mást forrást is, így igaz, de másfelől azt is hiába írtam volna neked, igaz? - ezt is csak egy virtuális személynek írtam, ki tudja, talán nem érdemel szarkazmust az illető (mármint a valóságban).
A blog már csak ilyen műfaj: ha az ember el akarja kerülni, hogy a császár képét leszarják a legyek, akkor nem rakja föl a falra. Nincs mit tenni, ez van. Ez azonban fordítva is igaz: ha az ember nem akarja, hogy agyhalott kreténnek tűnjön, akkor igyekeznie kell érdemi kommenteket írnia.
Például a wikipédia helyett írhattam volna mást forrást is, így igaz, de másfelől azt is hiába írtam volna neked, igaz? - ezt is csak egy virtuális személynek írtam, ki tudja, talán nem érdemel szarkazmust az illető (mármint a valóságban).
Budakeszi Blog
Na, miért kell egy ipari telek a természetbe? Hogy az önkormányzat eladhassa – bagóért
2015.11.02 13:00:00
A városházán nem nyugszanak. Ha éppen nincs, amit dobra verjenek, akkor csinálnak egy gazdasági zónát a rétek között. Mindezt csak a pénzért. De nem ám sok pénzért, hanem kevésért. Annyi jutna belőle a közös kasszába. ..
A Normafa fejlesztések kapcsán elindult valami. A környékre irányuló turizmus és a sok természeti érték megőrzésének együttes lehetősége ellentmondásosnak tűnik: mintha be kellene áldozni valamit. Igen, ez volt eddig a gyakorlat – de talán lehet ez másképpen is? Koós Kolos írása ..
A régi szennyvíztisztító tavasszal bezár, és felszabadul egy óriási terület. Akkora, hogy átköltözhet oda a buszvégállomás meg a GAMESZ-telep, elfér egy hulladékudvar, majd pár évtized múlva óvoda, iskola is épülhet a makkosi beköltözőknek. Már ha addig hozzájutunk. ..
Egykor szántó volt, később bánya, épült itt majdnem lakópark, ma védett terület. Csoda a budaörsi határban. ..
Koós Kolos
2014.02.24 12:51:17
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
vannak kikerülhetetlen és kérlelhetetlen tények. Ilyen például az, hogy a budakeszi medence egy gigantikus lavór, ami még ráadásul jól vízszigetelt (nagyrészt lösz borítású) is, ezért az itt hulló csapadék jó eséllyel igyekszik elfolyni a területről.
Hacsak az önkormányzat nem képes Sztálin elvt. tervét megvalósítani, hogy megfordítsák a folyók folyását, akkor valami jobbat kell kitalálniuk. Szóval ez nem opcionális dolog - nem olyasmi, ami elől a földbe dughatnák a fejüket.
Adott egy megoldandó probléma, amit eddig csak súlyosbítani voltak képesek. Most már olyan komoly a helyzet, hogy az eddigiekhez képpest egy másik irányba, de mindenképpen lépniük kell. Láthatóan nem vették komolyan a dolgot - eddig.
1.) nincs olyan, hogy a patak ingatlanja - bár a meder külön hrsz és mint ilyen tudtommal állami tulajdon - és vagy állami vagy önk-kezelésben: budakeszin az önk kezelésében van.
2.) a vízügy egy tereprendezéssel nem szállhat szembe - főleg ha az önk a felelős, gondolom szakmai véleményezés etc. nyilván a kompetenciájuk, tehát egy terv nem valósítható meg nélkülük
A szabvány medrek ásása nem általános már, sok helyen jöttek rá arra, hogy ez nem megoldás és sokkal olcsóbb a természetközeli meder-rehabilitáció - ezzel kapcsolatban ugyanennek a pataknak a törökbálinti szakasz sorsát ajánlom figyelmedbe.
A végére hagyom a reakciód elején leírtakat: nem a patak életterét kell növelni hanem a víz lefolyását kell rendezni. Amit nem adsz át a pataknak azt el fogja venni úgyis. Nézd meg a képeket, vagy inkább sétálj el arrafelé ...