Adatok
winyettyu.
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Emlékeznek még Jan de Rooyra? Tudják, ő az az őrült, aki a 2000 lóerős, kétmotoros kamionjával még Vatanennek is tudott újat mutatni a Dakaron. Úgy látszik, a vér kötelez, és ahogy 1987-ban az apa, úgy most a fia, Gerard sem veszi el a gázt.
A rajtra kész állapotban közel…..
winyettyu.
2014.02.19 18:30:34
"de a nyomaték büntet igazán, a 3600 newtonmétert már 1200-as fordulattól megkapja a négy kerék." A kerék tuti, hogy nem annyi nyomatékot kap. A 3600 nm 1200-as fordulatnál azt jelenti, hogy a motor leadott teljesítménye 3600x1200x2pi/60=452.389W=615 LE. A kb. 90 centi átmérőjű kerekeken ezek után vissza lehetne számolni a kerekek jelenlegi fordulatszámbóll, hogy ezt az erőt megfelelő részre osztva, és a hajtáslánc ellenállását figyelembe véve mekkora nyomaték kerül. Komolyan nem hiszem el, hogy ezen az oldalon még mindig a nyomatékon lovagolnak. Egy teherautót sem a nyomaték visz előre, hanem a teljesítmény. Persze a keréken újból keletkezik nyomaték, de ez nem a motor nyomatékától, hanem a teljesítménytől, és a használt áttételtől függ.Az, hogy alacson fordulatszámon van nagy nyomaték, csak azért kell, hogy kisebb legyen a motor ellenállása, és ez által fogyasztása. E mellett az is fontos, hogy a motor teljes fordulatszámán mekkora az átlagos teljesítmény. Gondolok itt arra, hogy ha mondjuk 1200-tól 2500-ig megvan a maximális nyomaték, az jobb, mintha mondjuk csak 1200-tól 1800-ig lenne meg, mert egy dyno-méréskor a TELJESÍTMÉNYgörbe alatti terület kisebb lenne.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz