Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Jetfighter

2 bejegyzést írt és 166 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Idén jubileumhoz érkezett a Pannonia-Carnuntum Nemzetközi Történelmi Rally: tizedik alkalommal gördültek át az autótörténelem szemet gyönyörködtető, legendás típusai Burgenlandból Győrbe, majd vissza. Az idei verseny méltó volt a hagyományokhoz - az Audi-csapat…..
Próbálták és próbálják majd százan átlépni, talán a stopper is mást mutat majd néhanapján, de ha a kialszanak majd a lámpák és elkezdődik a film, akkor biztosak lehetünk benne, hogy nem a nézőtéren ülünk majd. Mert a 911-es nem vetít, a 911-essel mi vagyunk a szereplők.…..
Nagyjából tizenhárom éve történt, az átdolgozott Ford Mondeo és a V6-os motor magyarországi bemutatóján. A meghívó értékét nagyban emelte, hogy két Forma–1-es pilóta is eljött a Hungaroringre. Jos Verstappen mellett ott volt Rubens Barrichello is, akivel lehetett menni egy…..
Belsőség Utolsó vezető masina 2010.02.08 07:53:33
  Evolúciókutatói szemmel a Bayerische Fünfer agresszív közegben élő ragadozó, amire a természetes szelekció egyre több izmot, vaskosabb páncélt és a nőstényeket vonzó látványos bőrredőket pakolt. Vélemények azonos című írásunkról...
Jetfighter 2010.02.08 11:36:20
@Suttora: Walter Röhrl... :)
Kár hogy alapból három évszakos az ótó, persze akinek fontos, beikszelheti a típusjelzést.
Szerintem is le lehet fújni az álláspályázatot :)
hirdetés 24 literes repülőgép-motor hajtja, 270-et tud menni, két tonna, és összesen két hátsó fékje van. Elakad a lélegzet. Aztán utánaolvastam a történetének, és elájultam. Vélemények azonos című írásunkról...
 Azt hiszem, az elmúlt napokban huszonöt embertől kaptam meg e-mailben ezt az aukciós linket, hogy láttam-e már. Ez egyrészt örömteli, mert ha ennyi ember tudja, hogy szeretem az öreg Merciket, az nem rossz, másrészt izgalmas, mert ha ennyi ember levelet küldözget nekem, nekem,…..
A szerkesztőségi idiótamétert erősen kilengette a hír, hogy a giccsokádásban néha már Indiát is megelőző oroszok bálnapénisz-bőrös ülésekkel szerelik borzalmas – szerintem terepjárónak immáron teljesen alkalmatlan – (elnézést) autójukat. De tényleg. Ez…..
  Két hete történt, azóta sem tudok felébredni a sokkból. De igazából minden idegszálammal szeretném, ha benne maradhatnék. Goodwood elnyelt, örökre. Vélemények az azonos című írásunkról...
A minap nagyon megörültünk, mikor feltűnt a Ferrari 458 videója Michael Schumacherrel, aztán a klipet megnézve kicsit lefagyott arcunkról a mosoly. Na de most! Most végre itt egy újabb hivatalos videó, ahol két Italia csapat úgy, ahogy illik. Ohne Schumi, bár... nem vagyok benne…..
Jetfighter 2009.10.07 18:12:32
@nyu: Délután 3-kor is leadták :)
Legközelebb okt. 20. 0.00-kor, másnap ugyanakkor a BMW :)
tv.animare.hu/tvmusor.aspx?id=9abb727328bbdc4ffeba9384511fbad260
A Fiorano-nak a tesztpályán elég jól kenik keresztbe, kikapcsolt ESP-vel, gumifüsttel, ami a csövön kifér. De érdekes a gyár is, no meg az emberek, a manufakturálisan képzett kétkezi dolgozók, már-már művészek, akik roppant büszkék arra, amit gyártanak. Mondjuk, én is az lennék...
Új reklámspot-sorozat indult útnak a német nyelvű tévécsatornákon néhány hónapja, és vált hihetetlenül rövid idő alatt kultikus darabbá. A filmen nem túl szimpatikus, ám rendkívül laza fiatalember arról győz meg minket másodpercek alatt, hogy villanyautóval járni, pláne…..
Jetfighter 2009.09.28 08:39:44
@ekutya: "Nem régebbi autód lesz, hanem használhatatlan, mert nem lesz benzin."

Tegnap bringáztunk a családdal. Nehéz terepen, murvás, köves töltésen. Jólesett mindenkinek. Persze, hóban-fagyban záporban nem ezt mondanám, de... Nagyapám napi 40 kilométert tekert dolgozni és vissza, hetente 6 nap, évtizedeken át. Kemény is volt, mint a vas. Hosszú, dolgos, egészséges élete volt. Ennyit erről. És ha nem tudjuk minden reggel betolni a seggünket egy autóba, akkor mi lesz? Világvége?
Nem. Majd megszokjuk, ha nem tehetünk mást.
Jetfighter 2009.09.28 10:06:12
@ekutya: Az, hogy a soros, párhuzamos vagy vegyes hibridek közül melyik tölthető konnektorból, és hány kilométeren át mehet tisztán elektromosan, nem a felépítés, hanem az alkalmazott telep, elektromotor és a töltési rendszer dönti el. Ld. pl. Lexus és Volvo-fejlesztések (TC), de egyébként is magától értetődő, hogy a két dolognak nincs köze egymáshoz. Legfeljebb a ma létező típusok különbözők, de ennek elvi oka nincs, csak konstrukciós.
Jetfighter 2009.10.02 10:51:04
@ekutya: Érdekes megközelítés. Hozzátenném, amit egy kollégám kérdezett, amikor kifejtettem neki, hogy a mai soros hibridekkel gyakorlatilag megoldható a munkába járás (a fejlett világban a személyautóhasználat 70-80%-a) problémája, leszámítva, honnan jön majd a ménkű sok éjszakai áram.
"És akkor Pestre vagy külföldre mivel megyünk? Erre a célra tartunk majd hagyományos autót? Miből?" -kérdezte a kolléga.
Na most, épeszű ember Pestre már ma is vonattal jár, külföldre repülővel. Igaz, ha ehhez le kell menni Sármellékre a charterjárathoz, már se EV, se soros hibrid nem nyert. Legalábbis nem tiszta üzemben.

A megújuló energiák felhasználási aránya az én tudomásom szerint messze nem 1%, már MO is 4,5%, de az EU elégedetlen, mivel a nyugati államokban közel a duplája. Technológia, szemlélet, pénz, pénz, pénz...
Belsőség Zombik Angliából 2009.09.29 14:29:00
Fura dolgok történnek mostanság a szerkesztőségben. Csikós és Bende érdekes átalakuláson mentek keresztül a köd és eső országában. Igaz ugyan, hogy valószínűleg komoly pszichikai behatások érték őket, hiszen Bristolt vezettek, ott voltak a Goodwood Revival-en és még ezernyi…..
Lenyomtuk egész Európát, nnna. Még hogy olyanokat mondanak ránk, hogy lassú mifelénk a fejlődés. Sztálin és Rákosi pajtás ütemesen tapsolva ünnepelné népünket, ha látná e szép eredményeket, kár, hogy nem lehetnek itt, közöttünk. 77,4 százalék, ízlelgessük e nagy…..
Jetfighter 2009.09.18 15:02:16
@Balchee74: "Ja, Svájcban és Hollandiában simán járnak a parasztok is 8-15 éves kocsikkal, pedig vehetnének újat..."

Némá, svájci-holland paraszt vónék? (nák)? :)
Osztrákok se vágnak föl, ha nem muszáj. Az utcaképen jól lehet mérni náluk, melyik kocsi mennyire tartós (vagy jó a szervizhálózata).
Gyulavitéz írását jól kiegészíti a Panamera videó-anyaga, bár a műsorvezető kicsit mesterkélt és darabos a kamera előtt. De nem is ezért szeretjük Walter Röhrlt. Megteszi, amit megkövetel a haza, bizony a gyári tesztpilóták munkája nem csak játék és mese, kőkemény meló,…..
Jetfighter 2009.09.14 13:58:09
@akira2: MB CLS AMG 6.3: nem ugyanaz a műfaj. Még nem volt hozzá szerencsém, de az angolok (Fifth Gear) nagyon nincsenek oda a motorjáért, Plato egy CL63-ast próbált noszogatni, de végig morgott, hogy nincs nyomaték, amikor kéne. Mondjuk nekik a Maserati Granturismo se volt elég erős, szóval finnyásak, de szerintem igazuk van.
A kétféle Panamera azért kell, hogy aki gyors V8-ast akar, annak legyen olyan, aki állat V8-ast, az sem menjen máshova.
Azért egy köridő-tesztet persze megnéznék a fenti gépekkel, de a Porsche futóműhangolása, fékjei, a PASM meg a többi nyalánkság elvben nyerő kombináció.
Gyuri Bácsi eredeti szakmáját tekintve fodrász volt, Laci Bácsi pedig főállású gázóra-leolvasó. Az ő műhelyükben készült el Magyarország első katalizátoros, lambda-szondás, injektoros, kereklámpás Ladája. Szándékosan nem írok autószerelő műhelyt. Egyrészt, mert ezzel…..
Belsőség Volt luk, nincs luk 2009.09.09 09:59:21
  Volt luk, nincs luk Nincs több kibúvó. Ez egy tökéletes autó. Kényelmes, halk, takarékos, gyors. Újonnan kell venni, sokat kell bukni rajta és négyévesen el kell adni. Vélemények az azonos című írásunkról...
Belsőség Húsz év trágyadombja 2009.08.28 07:00:00
Akárhogy is nézzük, a szerkesztőségben én kezdtem legkorábban az autótesztelést, pontosan húsz éve. Bizony furcsa látni, hogy azoknak az autóknak a többsége, amiknek pezsgős-puccos-sokcsillagos szállodás bemutatóján ott voltam egykor, mára csoffadt ócskasággá degradálódott.…..
Jetfighter 2009.08.28 12:30:30
@Shadowbull: De a C1 nem Vmax, aminél mindenki számít a súlyra, hanem rossz helyen támad rajta a forgatónyomaték. Nem vitatom, hogy mindenhez hozzá lehet szokni, de elsőre, figyelmeztetés nélkül kissé meglepő volt. :)
Jetfighter 2009.08.28 12:54:21
@Shadowbull: A C1 pontosan olyan, ahogyan BV írta. Megálláskor le akar birkózni. Felülről. Na, ez a meglepő benne. Nem olyan, mint amikor egy nehéz motor húz jobbra-balra, alulról.
Na bumm, annyi jó BMW van még... :)))
Jetfighter 2009.08.28 13:12:21
@BMW ///: Már megint ez az általánosítás :) A bajor radokkal semmi baj. A C1 nem tipikusan BMW motorkerékpár. A C1 egy koncepció, ami a BMW-nél valósult meg. Egy mellékvágány, ma már ritkaság, kuriózum. Részemről semmit nem befolyásolja a véleményemet a cégről. Ez nem jött be nekik (nekem se), rengeteg más igen (nekem is).
Belsőség Gyűlölök és szeretek 2009.08.13 20:27:00
„Odi et amo quare id faciam fortasse requiris, nescio sed fieri, sentio et excrucior.” Catullus Ez hosszú lesz, ezért szerintem csak az kezdjen bele, akinek bírják az idegei, az ideje, és szereti a nehezen emészthető szellemi nyűglődést három felvonásban. Jobb-e a…..
  Rövidebb, merevebb, erősebb, gyorsabb: már a 350Z is nagy kedvencünk volt, de a 370Z még jobbnak ígérkezik. Sokkal jobbnak. Vélemények az azonos című írásunkról...
  Egy partihordó sör, egy fa pad vagy egy kerti grillsütő - ütközéskor, rögzítés nélkül mind gyilkos erejű fegyver. Vélemények az azonos című írásunkról...
Jetfighter 2009.08.07 18:34:46
@Rocko-: "amúgy tán jobb lenne a helyzet, ha lenne egy darab utazós, cuccolós kényelems kombi autójuk a családoknak, meg egy kisautó a városba."

Nálunk így van. A kisautó azért (is), mert a nagy kombit az asszony nem tudja kényelmesen vezetni. Sokszor jól jött már, hogy legalább egy menetkész autónk mindig van, bármi történik. És ugye, ha megelégszünk 8 éves bekerülési állapottal, nem kerülnek egy vagyonba, csak karban kell tartani őket. Az meg jó dolog, ugye (megértők a szomszédjaim).
Jetfighter 2009.08.07 19:06:33
@Rocko-: Ma már 12 évesek :))) Bónusz: az egyik vagyonadós. Kenjék a hajukra, nem veszek új autót. (Nincs is miből.) Viszont közel a szlovák határ...
Az alaptémára visszatérve, úgy kell pakolni, hogy minél lejjebb mindent. És a masszív hátsó üléssor se árt, ami rendesen rögzül, ha a helyére megy. És azzal a tudattal vezetni, hogy minden kétbalkezes tata, rúzsozó-mobilozó plázamaca, elalvós balkáni kamionos rád vadászik. Éberség. :)
Olasz autónak lelke van, mondják azok, akik a fura parajelenségek mögött a lelketlen gép egyfajta emberi megnyilvánulását látják. Szarul van összerakva, mondják azok, akik nem voltak vevők a gépi hisztire, vagy csupán sosem volt olasz autójuk. Pontosabban: kicsi olasz autójuk.Mert…..
Jetfighter 2009.07.25 20:52:30
@qualitaet: "Amúgy szegényke tényleg ritka rusnya szerzet. Sok köze nincs a legendás digó design-hoz és jóizléshez."

Szerintem a legstílusosabb olasz kisautó ever, dehát ez ízlés dolga. Érdekelne, melyik az a digó, amelyik neked bejön?
Jetfighter 2009.07.26 10:59:41
@qualitaet: "ha kisautó kéne Grande Puntót bármikor vennék"

Kívülről abszolút rendben van. Mindenhol nagyobb a hely, mint egy Y-ban, főleg hátul és a csomagtérben. De belül a műszerfal egyszerű műanyaga összehasonlíthatatlan az Y szövet (v. Alcantara) borítású műszerfalával.
Jogos kérdés: de mi van, ha lekólázzuk... Válasz: az első sor nem fogyaszt kólát. Ha pedig a hátsó sorban a porontyok csokival, gyümölcslével bombáznak, az Alcantarából langyos (extrém esetben +citromos) vízzel bármi kijön, pillanatok alatt.
  Nálunk - ellentétben például Németországgal - nem az állam támogatja az autósokat, hogy új kocsit vásárolva pörgessék a válságba került gazdaságot, hanem az autósok fizetnek az államnak, mert öreg autóik vannak. Hungarikum.  Vélemények az azonos című…..
Jetfighter 2009.07.23 17:59:18
@Samott: Ja, egy 250 ezret érő, 16 éves V6-os Alfa, mint külön megadóztatott vagyontárgy... Ki van itt elszállva, kicsi fiú avatar?
Amúgy az öreg autók bizony látogatják a szervizt évente. Nagyon ritka, amelyik nem. És az enyém konkrétan nem azt a kipufógáz-előírást tudja, amit kell, hanem még eggyel jobbat is. Mert az első dolgom a katalizátor cseréje volt. Aztán a többi alkatrész, sorban: a gépem ránézésére és menet közben is olyan, mint egy 4-5 éves. Rendbe van téve, sokat költöttem rá. És persze majd akkor veszek új kocsit, ha lesz miből. De egyelőre nincs. Mivel roncsprémium helyett - bár szinte egész Európában bevezették, sikerrel-, itt csak büntetés van, volt, és még több lesz. Részemről "megköszönöm" és maradok a régi autómban.
Belsőség Lehülyéztek miatta 2009.07.19 20:32:00
Lassan elérkezünk a fájó ponthoz, amit sajna akkor is megemlítek, ha utána napi szinten éti csigák nyálában kell is fürödnöm: az egyes funkciók, kezelõszervek integrálásáról, központosításáról lenne még mit tanulnia a Renault-nak. Igaz ugyan, hogy vagyunk tán ketten-hárman…..
Tévedtem. Tudják, még a múltkor. Hogy is fogalmazzak pontosabban – előre ittam a medve bőrére. Akkor azt írtam, hogy kicseréltük Erában a kuplungszerkezetet, -tárcsát, -kinyomócsapágyat, és ezzel meg is szűnt a dobálás, ami kezdett az agyamra menni. Hát egy…..