Regisztráció Blogot indítok
Adatok
csentecsa

0 bejegyzést írt és 4552 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Itt vagyunk, megjöttünk! Remélem vártatok már minket, annyira amennyire mi vártuk, hogy posztolhassunk. Szóval itt az első bejegyzés, ami mindjárt egy Napi érdekes. Az a népszerű sorozat aminek jövő hét végén már a 300. részét láthatjátok, ami egy monstre válogatás lesz! További újdonság hogy amíg…..
csentecsa 2019.09.16 00:58:40
@MIG-31: Ja, Januárban különösen szar felkelni reggel, hisz sötét van még és rohadt hideg.Igazi áldozathozatal a sztahanovistától..:)
csentecsa 2019.09.16 11:31:38
@nookedli: Félreérted..Azokat válogatják ki, amiket hazavisznek olvasgatni.. :)))
Birtokunk Vidék kontra (fő)Város 2019.08.22 16:27:00
Saját kertünk látképe (2013.) Egy nagyon átfogó témát szerettem volna már régóta feldolgozni. A történet 12 évvel ezelőtt indult, amikor úgy döntöttünk, hogy - ma divatos kifejezéssel élve - kiléptünk a komfortzónánkból és hátunk mögött hagyva a fővárost, vidékre költöztünk. Erről már…..
csentecsa 2019.08.23 10:25:00
@Lordmotor: Talán a győriekről vagy a debreceniekről nem hiszik ezt, de egy kisebb településről a fővárosba ingázva egyetemre, meglepve tapasztaltam, hogy budapesti évfolyamtársaim azt gondolták, hogy vidéken mindenki állatot tart és gazdálkodik. Kérdezte is az egyik friss cimbi, hogy "na és milyen "állataitok vannak."
Mondtam, hogy két macska és egy teknős..Ezenkívül három gyümölcsfa a alkotja a "gazdaság" növényi részét..:)
csentecsa 2019.08.23 11:08:34
@Zabalint: Te a repertoárról beszéltél, amelyre objektíve nem igaz, amit írtál..A színvonal kérdése szubjektív, de saját kecskeméti kőszínházi tapasztalataim alapján nem gondolom, hogy alacsonyabb színvonalú előadások lettek volna, mint a fővárosban..
A 70-es 80-as évek kaposvári színházi forradalmát pedig olyan pályájuk kezdetén járó színészek vitték véghez, mint Lázár Kati, Vajda László,vagy Helyey lászló..
csentecsa 2019.08.24 22:02:02
Egy budai úri fiú írása, akinek már Pest is vidék.. (Nem tudja, hogy hol van az Astoria,mert korábban vélhetően csak taxival ereszkedett alá a pesti vadak közé..:))

Mécs János:

"Vidékiek

Istenkém, hogy rühellem a vidékieket, pedig nem kellene szegényeket, mert liberális vagyok meg minden, szóval melegek,cigányok, hajléktalanok, meg egyébként mindenki okés, na de a vidékieket nem tudom megszokni.

ahogy jönnek a csütörtök tíztől megtartott szemináriumra és már messziről lehet hallani ahogy a gurulós bőröndjük kereke ugrál a járólapok illesztésénél, én már ilyenkor tudom, hogy ez a nap is el van baszva, jönnek a vidékiek, hömpölyögnek be a terembe, hujjongatva, az ember már a saját gondolatát se hallja.

sok idegesítő dolog van a vidékiekben, ha az ember számbaveszi nem is egyszerű a végére érni a sornak. először is, a vidékiek pestnek hívják budapestet. ez olyan, mintha a laptopot csak topnak hívnánk, vagy mondjuk new yorkot yorknak, ami ugye egészen mást jelent, és nem véletlenül lett 1872-ben, vagy fasztudja mikor budapest, mert így hívják, buda és pest. az ember ezen persze gyorsan túllendülne, mint mikor találkozik a barátnője egyik legjobb barátnőjével, akiről kiderül, hogy imádja a musicaleket, meg amúgy ő nem szeret olvasni, inkább megnézi ha van film is belőle, vagy ha valami elsőre jófejnek tűnő emberkéről kiderül, hogy jobboldali, hát van ilyen, az ember még se élhet elefántcsonttoronyban.

talán az egyik legidegesítőbb dolog az, hogy a vidékiek azt hiszik, hogy ha jól kiismerik budapestet, akkor majd "pestinek" tűnnek. hányszor volt, hogy kérdeztem a telefonban, hogy "na és hol vagy?" és a másik meg mondta, hogy jaja itt vagyok a "rottembíler utcában". de az igazi budapesti pont arról ismerkszik meg, hogy nem ismeri budapestet. mi nem ismerjük ezt a várost. én szerintem tizedikes koromban voltam először a kálvinon, az egyetem első évéig azt se tudtam, hogy hol van az astoria, erre meg rottembíler utca, hát a faszom se tudja, hogy hol van. Moszkva tér, óra alatt. Vagy mondjuk margit híd, azt azért ismeri mindenki. na mindegy. egyébként ehhez kapcsolódik, hogy a vidékiek nem csak budapestet ismerik, hanem az egész országot. én egy borongós őszi napon feleltem katinéninél a megyeszékelyekből, de részemről az ország nem budapesthez tartozó részéről elmondtam amit tudni szeretnék, mert tényleg, húsz kilométerre félegyházától, na ezt most faszom se fogja végiggondolni, meg amúgy is csak egy dolog számít, hogy bkv visz oda vagy máv, aztán onnantól kurvamindegy. persze kivétel a balaton, de az nem is vidék tulajdonképpen, hanem budapest üdülő külterülete, mert persze vidékiek laknak ott, de budapestiek használják, tehát mintegy nagykövetségként idegen elemet képez a vidék testében.

itt el is érkeztünk a vidékiek legidegesítőbb tulajdonságához, mégpedig ahhoz, hogy folyton versenyeznek egymással, hogy melyikük otthonnak csúfolt porfészkében laknak többen. na de ennek mi értelme van? meg egyáltalán, ki a faszt érdekel? "Kecskeméten már 140 ezren laknak, de emelkedik, pár éven belül megelőzhetjük Pécset!" Hát de ki nem szarja le, hogy hányan nyomorognak a pusztába felhúzott panellakásban? Mexikóvárosban vagy tízszer annyian laknak mint budapesten, mégis előbbi a világ segglyuka, utóbbi meg budapest. nincs ennek semmi értelme. A másik meg, hogy kinél van nagyobb templom, kinél van magasabb ház, melyik a legrégebbi épület. szörnyű, tényleg, ilyenkor mindig magamat sajnálom a legjobban, ja meg igen, hogy van e mozgólépcső! mozgólépcső! parasztok. aztán ott vannak azok a kurva idegesítő kifejezések. "na ezen nagyot aszaltunk" aszaltunk? tényleg? meg sezlony, ezt máig se tudom, hogy mi a szart jelent, ja meg kecskecsöcs. ja meg "á, ő sokkal magasabb tőlem", tényleg, recseg ropog szerencsétlen nyelv, szerencsére ezeket mindig elég hamar elfelejtem, isten áldjon ezért a tehetségemért, az ilyen faszságok gyorsan távoznak törékeny kis testembőlna mindegy, nem is folytatom, az ember csak felbassza magát ezeken a dolgokon, nincs mit tenni, a gazda bekeríti telkét, masszív tölgyfa ajtót kell venni, kicsit feltekerni a hangerőt, aztán az ember ázik kicsit a kádban és már el is felejtette, hogy mennyi vidéki van ebben az országban

Ide lőjetek!"

Kis mécsesem, neked küldöm:

www.youtube.com/watch?v=_SkMmNvQ3Q0

:)
Ez a bejegyzés már elköltözött az új otthonába, itt található meg: https://viktorjava.com/hogyan-megy-konnyebben-a-programozas-tanulas-online-modon/..
csentecsa 2019.08.24 17:34:43
@midnight coder: Jáksó például rácáfol arra , amit írtál, hisz bőven felnőtt fejjel kezdte.. Dehát kivétel erősíti a szabályt..:)
csentecsa 2019.08.24 21:48:42
@élhetetlen: Let's show..!:)
A héten 90 éve (zsidó dátum szerint tegnap, Áv hónap 17-én) annak, hogy arab terroristák és felhergelt csőcselék lemészárolták Hebron városának kicsiny zsidó közösségének tekintélyes részét, melynek következtében a várost néhány évre „zsidótlanították” az akkor a terültet fennhatóságuk alatt tartó…..
csentecsa 2019.08.21 19:34:33
@aluf: A totális etnikai tisztogatás azért nem volt általános. Többnyire a meghódítottakat adófizetésre kötelezve beintegrálták a hódítók birodalmukba, mint a rómaiak és a törökök.Az ősmagyarok sem irtották ki az itt találtakat..
csentecsa 2019.08.23 10:17:39
@MAXVAL bircaman közíró: A Kánaán területére behatoló zsidó törzsek kiirtották az zsidóság saját szent könyvében is megemlékezik erről az időszakról:

"De az itt lakó népek városaiban, amelyeket Istened, az Úr ad neked örökségül, ne hagyj életben egy lelket sem! Irtsd ki őket mindenestül.."

---
csentecsa 2019.08.24 19:05:43
@MAXVAL bircaman közíró:

www.biblia.hu/regesz/kivonul.htm

"Garstang ásatásai azt is igazolták, hogy szándékosan, tervszerű előkészületek után gyújtották fel a várost, és a pusztító tüzet még táplálták is. "A szokatlanul vastag hamuréteg és a roppant hőség nyomai azt a benyomást keltik, hogy a tüzet előkészítették és tüzelőanyaggal még jobban felszították. A hamu között elszenesedett nád és fa nyomait találtuk, és Bár tény, hogy ugyanilyen anyagot használtak a helybeliek tetőfedésre, de itt az arra a célra szükséges mennyiség tízszeresét találtuk. Bőségesen találtunk ilyen nyomokat a házakon kívül és belül is. Ugyanez a helyzet a városfalak közötti területen, ahol az elégett anyag magassága néhol a másfél métert is eléri. A fő fal belső oldalán a feltárás után évekig tisztán látszottak a tűzvész nyomai. A jelek szerint tehát Jerikót a megfelelő előkészületek után felégették."

"Ha ez igaz, minden eddiginél szilárdabb bizonyítékunk van arra, hogy a héberek az i.e. XIV. században özönlötték el Palesztínát, és hogy az amarnai táblák és más kortárs feljegyzések Kánaán elfoglalását mutatják be a kánaániták szemszögéből nézve. Ezt ábrázolja egy domborműtöredék a kb. i.e. 1349-1319-ig uralkodó Haremhauf király sírjából, amelyet trónra lépése előtt, még hadvezérként építtetett. A dombormű kánaánitákat ábrázol, amint alázatosan bebocsátást kérnek Egyiptomba. A képet magyarázó töredékes felirat szerint: "idegenek, más népek kerültek helyükre..."
Lazarbibi Szovjet holdjárók 2019.08.23 23:28:11
Az Apolló missziók majdnem teljesen elhomályosítottak egy szovjet programot, amiben a hatvanas évek technikájával távirányítással vezéreltek egy járművet a Földtől 384 000 kilométer távolságban. Ez volt a Lunohod program, ami két sikeres küldetésig jutott. A Szovjetunió történelmének egyik…..
Avagy hogyan lőjük lábon szívós munkával a fürdőnk reputációját. Kommunikációs szempontból minden létező hibát elkövetett a gyógyfürdő, holott minimális empátiával idejekorán kezelhető lett volna ez a helyzet. Az Index tegnap számolt be arról az esetről, ami az Agárdi Gyógy- és Termálfürdőben…..
csentecsa 2019.06.12 15:28:45
@hegde: Használj bidét ! Tégy egy lépést a civilizáció felé!
„Nem téved az, aki azt mondja, hogy ha nem ismerjük múltunkat, az megismétlődhet”. A felszíni részletek lehetnek mások, de a mélyben bizonyos jelenségek hasonlóak. A párhuzam Hitler hatalomra jutása és a nyugati demokrácia jelenlegi válsága között kétségkívül lehetséges”  - állítja Jason Lutes,…..
csentecsa 2019.06.01 13:51:56
@citrix: Szándékosan játszod a hülyét? Te mondtad, hogy Gyurcsány már jelentéktelen. Ehhez képest a legjobban szerepelt a pártja az ellenzéki pártok közül, vagyis nem lehet ennyivel elintézni. Így már felfogod?
csentecsa 2019.06.01 13:53:12
@Megbolondoult V. Orbán pápa: Én inkább téged sajnállak. Életed egyetlen fénypontja, amikor Feltóval és Klárikával találkozhatsz egy DK-s nyuggerszeánszon..Keress inkább egy jó hobbit..:))
csentecsa 2019.06.01 13:58:36
@Megbolondoult V. Orbán pápa: Ja értem, hogy hasonlít egy kommunista trottyra..Gyurcsányod meg nemcsak hasonlít, hanem az is, aki a 80-as években-FELNŐTT FEJJEL- jelentős hatalommal bíró függetlenített Kisz titkár, majd Kisz Kb tag volt. (Dialógus kör ellehetetlenítése, a Fidesz elszigetelésére felszámolására irányuló instrukciói stb.) Aztán a módszerváltás idején pártállami kapcsolatait vagyonosodásra használta,mint oly sok főkomcsi, majd az ezredforduló környékén visszamászott a politikába..
Tegnap este Tüttő Katát az ATV stúdiójában beültették két kaján újságíró közé. Fekete Norbert és Dömsödi Gábor pofákat vágott, miközben a szocialista politikusnő magyarázni próbálta, miért szerepelt le pártja az uniós választáson. Nem igazán sikerült neki. A megjelenése azonban sikerült. Lábai…..
csentecsa 2019.05.31 11:43:41
@chrisred: Horthy legalább képes volt 20 évig úgy vezetni az országot,hogy nem szolgált külső hatalmat, ami a magyar balolról nem mondható el.A magyar politikai bal genetikusan kollaboráns,ösztönösen keresi azt a külföldi hatalmi centrumot,amelynek segítségével főhatalomra törhet,majd helytartóként irányíthatja az országot..
csentecsa 2019.05.31 13:11:37
@chrisred: Hogyne lett volna képes.Még Hitler azon ajánlatát is elutasította,hogy Egy Csehszlovákia elleni közös támadás során a magyar erők megszállhatnák egész Szlovákiát.A két vh. közötti időszakban semmiféle külső hatalmat nem szolgált Horthy.A magyar poltikiai bal viszont ezt tette.A rendszerváltás előtt és után is.
Magyarok számára a 907-es év volt az első, amikor honvédő háborút kellett folytatni. Idevágtattunk a nagy keleti sztyeppékről ebbe a keresztény tengerbe, és a kor akkori uralkodói kifejezett ellenséget láttak bennünk. ..
csentecsa 2019.05.30 11:24:34
@rrc122: Vajon Webert mikor függesztik fel?
csentecsa 2019.05.30 11:24:42
@Stenonis: Aventinus teljesen hiteles forrás..
csentecsa 2019.05.30 22:37:53
@gigabursch: Ez nem teljesen van így.Augsburg után nyugati irányba nem folytatódtak a hadjáratok,leginkább Bizánc ellen zajlottak.Valamint-bár a hadjáratok zöme győztes volt,de azért Augsburgon kívül is voltak vereségek,pl. az ausztriai Welsnél..
Van egyfajta szépsége az enyészetnek. Valami különös báj, amit az elmúlás nem ragad magával. Valami az egykori szépségből, ami örökké megmarad. A magukra hagyott autókat szemlélve jutott eszünkbe mindez. Más ez, mint a romos épületek szomorúsága. Inkább olyan, mint egy hosszú álom, amiből nincs…..
csentecsa 2019.05.29 10:29:35
@Dogfaceboy: Lehet,lecserélte egy corsa-ra..Túl sokat evett..:)
csentecsa 2019.05.30 08:42:38
@Dogfaceboy: No igen, a batmobilt pedig egyik autókereskedő sem akarta megvenni, így itt hagyta..:)
A minap Demeter Szilárd kormányszemély -- korábban az Előretolt Helyőrség nevű fiatalosan hetyke újságnak talán főszerkesztője, manapság a Petőfi Irodalmi Múzeum vezetője -- azt nyilatkozta Kásler HR- és kultuszminiszterrel szinkronban, hogy "kulturális erőközponttá" tenné az intézményét, amire…..
csentecsa 2019.05.14 08:56:40
@kazsiafigyelo: Aha, kinőtte..Pár éve Gyöngyösi még zsidó származású képviselőket akart listázni, de mára "kinőtte"..(A piros szoknyás, nyakban ülő elnökfeleség egyelőre nem jutott el erre a felismerésre..)
Nem lehet, hogy ez a "kinőtte" "is csak manír, tanult szerep, taktikai húzás"? (A Fidesz kiment jobb szélre, hát mi behúzódunk kissé középre..)
Aszongya valamelyik ügyeletes gazember, hogy a kormány - az EU-bizottsággal szemben - előrelátó, ezért harcol a migráció ellen. Értem. Hadd ne firtassam most, hogyan értelmezhető az előrelátás a legtöbb releváns statisztika szerint leszakadó, néhány szempontból pedig stagnáló ország kormánya…..
csentecsa 2019.03.07 10:22:06
@HaFr: Mert ugye a béremelkedés kizárólagos oka a munkaerő elvándorlás, és hogyha visszajönnek, akkor majd jól lesüllyednek a bérek. (Nem.)
Az a legviccesebb, hogy az elvi lehetőségét is tagadod annak, hogy a k-európai bérszínvonal közelítsen a nyugati bérekhez.
csentecsa 2019.03.07 10:27:37
@Khonsu: A keresztény-fehér Európa megőrzése, küzdelem Európa iszlamizációja, és a pc idiotizmus ellen. Ez az igazi konzervativizmus. Nem az a defenzív puhapöcs mentalitás, amit sok európai álkonzervatív annak gondol, vagy hazudik..
csentecsa 2019.03.09 11:36:26
@HaFr: A gazdasági növekedési adatokat nézted legutóbb? Vagy esetleg olvastad ezt az interjút?

novekedes.hu/interju/patai-mihaly-ennel-jobb-allapotban-meg-soha-nem-volt-a-magyar-gazdasag

"A mostani növekedési ciklus a magyar gazdaságtörténetbe óriási sikertörténetként fog bevonulni. Nem csak azért, mert hosszú ideje, már 7 éve növekedési szakaszban van az ország. Azért különleges ez a mostani helyzet, mert most fordul elő először, hogy van egy tartós növekedési ciklusunk, 7-10 év minimum, és a legfontosabb makro mérlegek rendben vannak. Az államháztartást fegyelmezetten menedzselik, a fizetési mérleg és a külkereskedelmi mérleg pozitív. Ez a három mérleg soha nem volt így kézben tartva az elmúlt száz évben. "

:)
A "mi lett volna, ha..." típusú felvetésektől a történészek egy része idegrohamot kap, a másik része egyszerűen nem foglalkozik vele, a harmadik rész pedig szívesen elbabrál a lehetőséggel, persze hangsúlyozva, hogy ez csak amolyan gondolatkísérlet, senki ne vegye komolyan. Az újságírókat nem kötik…..
csentecsa 2018.12.28 15:10:19
@Lord_Valdez: "Görögország lerohanásához több, mint 1 millió emberre volt szükség és 9 hónapig tartott."

? Tudtommal alapvetően a 12. hadsereg foglalta el Görögországot. A hadműveletek áprilisban kezdődtek, és a német erők április 27-én vonultak be Athénba. A görögök rendelkezésére állt a viszonylag jól szervezett Metaxas vonal is.

"Spanyolország szignifikánsan erősebb és nagyobb volt, mint Görögország, vagy Norvégia."

De talán Franciaországnál mégse..:) A görögöket meg a norvégokat azért hoztam fel, mert sokkal durvább hegyvidék van ezekben az országokban, mint Spanyolországban, és nem is véreztek ki egy pusztító polgárháborúban sem, mégis a németek szűk egy hónap alatt elfoglalták Athént.

"A brit hadseregnek a BEF az elitje volt, de nem a zöme. 39 végén a brit hadsereg 1,1 millió fős volt."

Görögországot sem voltak képesek megvédeni, ahogy Norvégiát sem.Pedig ezen országok megszállása idején már nem is volt kitéve bombázásnak Anglia. Egy Spanyolország elleni német akció esetén pedig a német tengeralattjárók erősen koncentráltak volna a spanyol kikötők környékére.

"U-2511: nem süllyesztett el semmit, de amúgy se indulj ki egyedi esetekből."

Észrevétlenül támadási pozícióba tudott kerülni egy szövetséges romboló közelében. De objektíve is jóval tovább és gyorsabban tudtak a víz alatt hajózni, és gyorsabban merültek, mint a fejletlenebb német típusok. Pedig ezek még csak nem is a forradalmi Vatler meghajtással működtek. Víz alatti gyorsaságának köszönhetően a víz alatt maradhatott, miközben a támadás megkezdésére alkalmas pozíciót vett fel, ellenben a régebbi típusú tengeralattjárókkal, melyeknek a felszínre kellett emelkedniük, majd gyorsan áthajózni a megfelelő helyre, még a támadás megkezdése előtt.

"Az a tenger nem rosszabb, mint mondjuk Halifax, ahonnan baromi sok konvoj indult.

"Nagy úr a szükség. A SZU többször bizonyította, hogy ha muszáj, akkor nagyon gyorsan tudnak (vacak) infrastruktúrát építeni."

Ettől még nem lesz hajózható az óceán Vlagyivosztok környékén az év bizonyos időszakaiban az erős viharok miatt, különösen egy tankhajó számára, amely alacsony merülése miatt instabilabban reagál. A három szövetséges szállítási útvonal közül egyedül a perzsa korridor volt használható az év minden időszakában.
Az oroszoknak nem volt ilyesmiben semmiféle gyakorlata. Hozzá voltak szokva a bőséges kaukázusi szárazföldi üzemanyag ellátáshoz. Tartályvagon sem lett volna elég egy ilyen tízezer km hosszú szállítási vonalhoz. És egyébként is, mégha sikerült is volna , akkor is megsínylette volna az orosz ipar az így kieső szállítási kapacitást.
Halva született ötlet az egész.
csentecsa 2019.01.03 17:13:18
@Lord_Valdez: Már hogyne a hegyekben harcoltak volna velük? Nézd már meg a térképet, amit belinkeltél! A Metaxas vonal is a hegyekben van. Azt meg nem hinném, hogy a német 12. hadsereg 700 ezer főt tett volna ki. A görögök támadásuk második napján visszaverték az olaszokat Albániába. Ennyit arról, hogy mennyire volt ütőképes a görög hadsereg.
Spanyolországban egyébként is sokkal könnyebben kikerülhetők a hegyek. Madrid pedig a két Magyarországnyi Mezeta-fennsíkon fekszik. De Zaragoza tengerszint feletti magassága is 200m.
Görögországban jóval komolyabb hegyeken kellett keresztülverekedniük magukat, mint Spanyolországban kellett volna.

"A norvég hegyek semmit se érnek. Nem ott vannak, ahol a harcok folytak." Gondolom, akkor szórakozásból dobtak partra két hegyivadász ezredet Narviknál.

"A franciák balfasz módon harcoltak."

Nyilván a spanyolok másként harcoltak volna, komolyan vehető légierő, és páncélosalakulatok nélkül . Az igazság az, hogy sem a francia, sem a brit hadvezetés nem tudott mit kezdeni a kombinált, koncentrált német páncélos-légi hadviseléssel. És ez a spanyolok esetében fokozottan így lett volna.

"A Walter turbinát nem véletlenül nem használják azóta sem. Az egy fejlesztési zsákutca volt."

A XXI és XIII-as osztály tengeralattjárói nem Valter meghajtásúak, hanem hagyományos. A jóval gyorsabb merülési sebesség, a jóval nagyobb víz alatt sebesség, és a jelentősen megnövekedett víz alatti tartózkodási idő miatt tekinthetők már valódi tengeralattjáróknak, és nem csak merülő hajóknak. A megnövekedett manőverezési képesség, és a fejlettebb érzékelő eszközök miatt közel sem lettek volna olyan könnyen levadászhatók, mint a VII-es osztály hajói. Sőt vadászból könnyen vad válhatott volna. A XXI-esekből még a rendkívül heves szövetséges bombázások közepette is száz fölöttit sikerült legyártani végül.

"Persze, nyilván nagyobb szívás lett volna, de biztos vagyok benne, hogy meg tudták volna oldani. Nem valószínű, hogy pont tartálykocsikat ne tudtak volna gyártani."

Az időtényezőről szokás szerint megfeledkezel. Te egyszerűen nem vagy tisztában azzal, hogy mennyivel több tartálykocsi kell egy tízezer kilométeres szállítási útvonal megbízható, folytonos üzemeltetéséhez, mint egy 1500 km-eshez. Arról nem is beszélve , hogy a Kaukázus német megszállása során is elveszett volna jó pár. Ezenkívül-ahogy írtam- ha itt szállították volna azt a gigászi mennyiségű üzemanyagot, akkor kb. semmi kapacitás nem marad az ipari szállítások számára.
A tartályhajók pedig sokkal könnyebben felborulnak egy tengeri vihar során, mint a hagyományos szállító hajók, lévén sokkal kisebb a merülésük.Nem voltak még mai értelemben vett hatékony jégtörők sem, hisz nem volt még atommeghajtás. Ezer sebből vérzik ez az ötlet. De elég tankhajó sem lett volna. Hisz nem volt még olyan kőolaj világkereskedelem mint ma. Még ma is komoly nehézségekbe ütközne egy Oroszország méretű gazdaság tartályhajókkal történő kőolaj ellátása, ha hirtelen elvágnánk a saját forrásaitól.
csentecsa 2019.01.09 12:02:16
@chrisred: Hát igen, minden relatív..
Döbbenettel olvasom azokat a hozzászólásokat, amelyekben az emberek kárörvendek, hogy a köztisztviselők munkaközi pihenőidejét kiveszik a munkaidőből. Az érvelés egyszerű: a versenyszférában sem számít bele az ebédidő a munkába, most végre szembesülnek a való világgal a NER szolgái. De ahelyett,…..
csentecsa 2018.11.28 16:23:13
@Kivlov: Mondj még egy munkavállalót,aki saját maga szavazhat a fizetéséről.A Fidesz nagy érdeme, hogy megfelezte ezt a naplopó bandát..
csentecsa 2018.11.28 16:27:32
@Zed is not dead yet: Az a vicc, hogy végül a Fidesz valósítja meg a boldogult Szadesz elképeléseit: kisebb állam, egy kulcsos adó..:)
Hírek szerint a diplomatákon kívül a magyar titkosszolgálat is aktív támogatást nyújtott, hogy Gruevszki kereket tudjon oldani a jogerős börtönbüntetés elől. A kormány a CEU-t politikai okokból akarja kipaterolni, Bécs viszont áldja a szerencséjét, hogy odaköltözik az egyetem jó része. Két…..
csentecsa 2018.11.26 17:22:23
@Attilajukkaja: Egyik se e'r fel Szeva ba'csival,vagy Sorossal..
csentecsa 2018.11.26 20:30:22
@Attilajukkaja: Szemjon Mogiljevics..
csentecsa 2018.11.26 20:39:59
@Én de genere Mi: Fernando Marcos?
A Heti Világgazdaság mai számának érdekessége a Botka Lászlóval készített interjú. A szegedi polgármester tavaly, október 2-án lemondott az MSZP miniszterelnök-jelöltségéről, és visszavonult a városházára. Azóta inkább csak a helyi sajtóban szólalt meg. Most pedig ismét az országos nyilvánosság elé…..
csentecsa 2018.11.22 20:08:52
@morph on deer: Egy eleve vesztes meccsbe szállt be.A válastásokat követően kellett volna színre lépnie..
Címes hírben olvastam, hogy a két tévészemélyiség visszatér a nyilvánosságba. A Nemzeti Televíziónak is nevezett N1TV-n Perjés Zoltán moderálásában lesz egy Saller című műsor, amelyben Balogh Gábor, Bencsik Gábor, Gulyás Balázs és Para-Kovács Imre társaságában beszélgetnek közéleti kérdésekről.…..
A momentumos népszavazás után kormányunk már nem látványosan készül az olimpiára, hanem apránként. Tavaly irdatlan pénzért sikerült tető alá hozni az Arénát, az úszó világbajnokság színhelyét. Ennél is többért készül a Puskás-stadion, amelyben nem lesz futópálya. Ez nem is olyan nagy baj, mert 4,7…..
A Nyugati-pályaudvar közvetlen közelében található az Új-Házi vendéglő, mely az all you can eat üzleti modellt viszi. Ez itt a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vendég befizet 1350 forintot, és 60 percen keresztül annyit eszik, amennyi csak belefér.   Nem tisztünk megítélni, mennyire etikus eljárás…..
Sok más egyéb mellett, amit a blogban visszatérően érintek, az ellenzék terméketlenségét betonozza be az is, hogy a gondolkodásuk (ami inkább csak fogáskeresés a rezsimen) a közkeletű véleményekkel szemben maga is a nacionalizmus csapdájában vergődik. Márki-Zay most alakult egyesületének elnevezése…..
csentecsa 2018.11.11 15:54:37
@vajdasagi: " hogy felemelkedjen Bécs színvonalára." Az megvan ,hogy az osztrák vidék meg nem akar lesüllyedni Bécs színvonalára..?
csentecsa 2018.11.11 15:55:47
@maxval bircaman balcán: BALfaszkodjanak csak. Jobb , mint a Benny Hill show..:))
csentecsa 2018.11.12 12:23:01
@Janossz: "Állandó mozgás, nyüzsi, formálódás, hatás-ellenhatás az van."

Igen, kb. mint trágyalében a légylárvák..:) ebben a nagy nyüzsiben meg formálódásban hányadik választási orrbaverést is lesztek kénytelenek elszenvedni jövő tavasszal..?
Ugyan a tanárok életpályája anyagi téren az elmúlt néhány évben talán egy kicsit vonzóbb, mint előtte, de ez sem jelent többet annál, minthogy kb 20 évvel le vagyunk maradva egy nyugati országtól. A tanári kezdő fizetés itthon, feltételezve, hogy egyetemi/mesterképzéssel…..
csentecsa 2018.11.11 16:32:29
@lenörd hofstadter: Aki nem akar tanulni azt az isten se képes megtanítani semmire. Sajnos a magyar tanulók egyfajta akadálypályaként tekintenek az oktatási rendszerre, ahol nem elsősorban ismereteket kell elsajátítani, kapcsolni korábbi ismeretekhez, hanem meg kell ugrani következő akadályt valahogy.
csentecsa 2018.11.12 12:17:25
@rigolya2: Hasonló hangokat lehetett hallani, amikor a dohányzást tiltották be a szórakozóhelyeket, és a vonatokon. Ezt megelőzően is sokan mondták, hogy úgyse lehet betartatni. Aztán csak be lehetett.
Franciaországban most készülnek betiltani az okostelefon használatot az iskola területén. Le kell adni a portán, ahol meg van oldva az őrzésük. Remélem itthon is bevezetik majd azt.
csentecsa 2018.11.12 12:18:24
@rigolya2: "orbánia felelőssége, hogy a magyar közoktatás növeli a családi háttérből hozott hátrányokat"

Ostobaság..
Fegyvertelen Figyeljetek csak! 2018.11.08 22:15:29
"(...) ami pedig az ellenzéki téeszeket illeti, az ott dolgozók politikai nézeteit titkosszolgálati eszközökkel kutatni teljességgel fölösleges, hiszen ők a véleményüket amúgy is folyamatosan közzéteszik. Vagyis a téeszeket legjobb esetben is csak figyelni, azaz nézni, hallgatni, olvasni célszerű,…..
csentecsa 2018.11.09 23:29:56
@maxval balcán bircaman: De nekik szabad..
Reflektor Feljelentem a Ripostot 2018.11.09 12:19:28
„A kormány (és vidéke) most már minden határt átlépett!” Ismerős, mondhatni elhasznált, élét vesztett kijelentés. Hogy azért-e, mert a kormány (és vidéke) tényleg havonta lép át valamilyen határt, vagy mert frusztráltságunkban mindenre ugrunk és talán ezért is hiszik, hogy mindent megtehetnek…..
csentecsa 2018.11.09 19:49:14
@Utó Pista: Na melyikbe te hatalmas zseni?
csentecsa 2018.11.09 21:46:23
@emmersson: Aki már a négy fal között van,annsk van hajléka.Persze be kell tartani bizonyos alapvető civilizációs normákat.Nem lehet pl részegen fetrengeni,és ki kell menni klotyóra..
csentecsa 2018.11.09 21:50:05
@Hamihami: Vajon az indexes Dávidkákkal szemben milyen szakmai követelményeket támasztottak..?
Nincs pozitív összefüggés világméretekben a vallásosság mértéke és az erkölcsösség között. Számos afrikai és ázsiai országban a lakosság közel 100%-a vallásosnak mondja magát (feltételezhetően gyakorolja a vallását) - azonban ezek kivétel nélkül elmaradott, szegény országok. A legkevésbé vallásosak…..
csentecsa 2018.11.09 13:31:33
@HaCS: Az afrikából,illetve a mohamedán világból érkezett vallásos tömegek növelik a vallásosok arányát a bűnelkövetők körében nyugat-Európában.Itthon pedig a többségi társadalomnál vallásosabb cigányok..
csentecsa 2018.11.09 13:33:36
@csentecsa: Afrikából..
csentecsa 2018.11.09 14:27:54
@Bobby Newmark: Hibás az az elképzelés,hogy a különböző emberi közösségek közti konfliktusokat ( vallással hozod összefüggésbe.(Egyébként meg inkább invizíció,mint a tömeges emberáldozatra épülő mezoamerikai kultúrák..)