Regisztráció Blogot indítok
Adatok
wowww

0 bejegyzést írt és 268 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Postás, rendőr, vasutas...tűzoltó, katona és futár. Közös pontot találtunk e hivatásokban, méghozzá a szolgálati bicikli alkalmazását. Manapság, a robbanómotoros potenciométerek és 8 kilowattos ipari csipeszek korában már barkácsnak számít, ha lábbal vagy kézzel hajtunk valamit. Szolgálati…..
Inkognitót ígért a műsorvezető interjúalanyának, de eleinte hangjával, majd legalább nyolc adattal tette őt azonosíthatóvá. Képzelje el az olvasó az elképzelhetetlent: egy budapesti befogadó otthon nevelőjeként rendszeresen molesztálja, sőt szexuális szolgáltatásokra kényszeríti a gondjaira…..
Rendszeres vezetőként és gyalogosként van néhány különösen irritáló, és annál rendszeresebb dolog,amelyet úgy látszik szinte senki nem ismer a KRESZ szabályai közül. Mindjárt a legfontosabb: a KRESZ tartalmaz előírásokat a gyalogosokra nézve is. Az, hogy nincs valakinek…..
wowww 2014.09.12 17:09:05
ha a kreszről szónokolsz. különösen ciki, hogy nem értesz hozzá, bár a "kiragadott" szó igaz a címben. Hogy a kerékpáros részt nézzük:
1. "A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia." Önmagában értelmetlen kiragadása egy mondatnak. Ha beidéznéd a teljes bekezdést, nyilvánvalóvá válna, hogy ez két olyan esetre vonatkozik, ahol kerékpárral
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad. EZÉRT kell áttolniuk.
NYILVÁNVALÓAN, mivel számtalan eset van, ahol a kerékpárosnak egy úttesten áthaladva nem kell leszállnia, ilyen pl. bármelyik más útkereszteződés.
A "zebrán le kell szállni" a kreszben sehol sincs leírva, azt a rendőrség hivatalos indoklásában is mindenféle más szabályokon keresztül próbálta indokolni (mennyire jogosan, most ne menjünk bele)
Természetesen ettől még a piroson átmenni tilos, a zebra miatt mehg nem jár elsőbbség, de nem kéne hozzákeverni egy teljesen másra vonatkozó szabályt.
2. "Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kerékpároknak tilos az úttesten közlekedni" - megint csak egy mondat a bekezdésből, fontos kivétel, ha az úton kerékpár nyomot is kijelöltek. (Pl. Margit-híd)
Továbbá az úttesten közlekedhetnek a kerékpárosok akkor is, ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná.

Az már nem szerepel a kreszben, csak a nála erősebb fizikai valóságban, hogy a létező kerékpárutak egy része alkalmatlan kerékpáros közlekedésre, és számtalan esetben EZÉRT közlekednek helyette az úttesten.
wowww 2014.09.12 17:57:06
@Blogger Géza: szerintem érthetően leírtam, hogy mi a baj a posztolóval, a zebránál hiányosan idézett egy nem is arra vonatkozó szabályt.
Hogy át szabad-e biciklizni keresztbe a zebrán, az először is attól függ, mi van még ott. Ha például a kerékpárutat keresztbe vezetik rá a zebrára (létező eset), nem hogy nem szabad, hanem egyenesen csak szabad átbicikli keresztben a zebrán, mivel az egy útkereszteződés. Ha egy közút menne keresztbe a zebrán, az autók is ott mennek keresztbe mennek rajta. Ha a zebra két oldalán sima járda van, akkor már vitatható a dolog. Mert a járdán nem szabad kerékpározni, kivéve ha az úttest alkalmatlan rá, stb., tehét alap esetben előtte tolnia kell. Ilyenkor a kerékpárosnak elsőbbsége semmiképp sincs, szerintem az elindulás, útra való felkanyarodás szabályait kell alkalmazni rá. Az biztos, hogy csak nagy körültekintéssel szabad egy útra fel és lehajtani. Autóval is előfordul az, hogy valaki nem az útról, hanem mellőle indul el, és az is hogy átmegy keresztbe úgy, hogy a másik oldalon áll meg - neki sem kell tolnia. Mindez a zebrától független, a zebrán annyi a plusz, hogy ott nem szabad a gyalogosokat zavarni. A kreszben jelenleg a zebrán való leszállást semmi nem írja elő.
Több ponton változnak a közúti járművekre, köztük a kerékpárokra vonatkozó műszaki előírások. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kedden bejelentette, hogy egy hónap múlva, legkésőbb 2014. január elsején olyan közlekedésbiztonsági célú rendeletmódosítások lépnek majd…..
wowww 2013.12.03 13:49:31
@ex-dr. vuk: ki kell ábrándítsalak, nem annyira mint a hagyományos dinamót, de ezt is érezhetően nehezebb tekerni, mint anélkül (főleg bizonyos sebesség felett)
továbbá plusz súly és hibalehetőség (nekem már többször kilazult a vezeték)
és persze elöl-hátul állófényes lámpa nélkül szart se ér
nálam biztos nem a jövő
Habár egy 2013 márciusában a BKK részére készített döntés-előkészítő tanulmány több alternatívát is felvázolt arra, hogy hogyan lehetne kerékpárosbarátabbá tenni a Nagykörutat, úgy tűnik, ezek megvalósítása még várat magára. A társaság honlapján hétfőn jelent meg…..
Egy hét óta legálisan is áthajthatnak a brüsszeli útkereszteződések piros jelzésein a kerékpárosok. A döntést egyenesen a közlekedési miniszter jelentette be, miután a belga közlekedési intézet jóváhagyta a terveket. Múlt hét szerda óta két új közlekedési tábla jelzi…..
wowww 2013.09.20 15:44:23
@Johnny336: ne röhögtess már, hol írja a kresz, hogy meg kell várni míg átér?
rendszeresen a gyalogosok mögött mennek át az autók/kerékpárosok a zebrán, de érthető is, amennyiben nem zavarják őket
tévedsz abban is, hogy nincs ilyen 6 sávos út, pl. ha kikanyarodsz a Váci útra van ott még több sáv is -de te bizonyára így teszel, megvárod míg mindenki átér a zöldön a zebra túlsó végére és belemész a Váci úti kocsisorba...
Gulyás István riporter legendás interjújáról lesz szó, de távolabbról indítunk. Köztudott, hogy a magyar köztévé feladata, hogy alternatív valóságot fessen a kedves tévénéző nappalijába. Úgy tegyen, mintha visszatértünk volna a Kádár-rendszerbe, a magyarság ősi…..
wowww 2013.09.11 16:45:35
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: én is arról a szakaszról beszéltem wazze:) de úgy látom túlcifráztam, Hammer foglalta össze jól: ez tényleg egy LOL
wowww 2013.09.14 11:52:55
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
"az úttest NEM SPORTPÁLYA!" - óh hogy én hányszor és hányszor látok száguldozó, szabálytalanul előző v. sávot váltó autókat, az nem gond mi? de egy csapat bringástól már rettegsz... tényleg egyszerű vagy
wowww 2013.09.17 17:00:55
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): faszikám szereptévesztésben vagy, nem vagy a tanárom, másrészt szövegértési gondjaid vannak, nem adtam mentséget senkinek semmire. Csupán jeleztem: hogyha az út nem sportpálya, akkor nagyságrerndileg súlyosabb problémát jelentenek a gépjárművel száguldozók, a sávok között cikázók. A súlyos balesetek kb. 30%-a gyorshajtás miatt következik be, ez a fő kockázati tényező. És nem a kerékpáros edzések, amelyek a legtöbb esetben teljesen veszélytelenek másokra. nevetséges ez a szájtépés, miközben nem olyan vicces ez a téma...
Veszprémben a néhány napos rossz idő elég volt ahhoz, hogy súlyosan megviselje a százmilliókért épített vadonatúj beruházásokat. Miközben tóvá változott a belváros közlekedési csomópontban a 150 milliós aluljáró, a város határában épült kerékpáros alagútban mocsár…..
wowww 2013.08.30 08:53:32
@Fazakas László: neked tényleg lövésed sincs erről, bár ez már a komcsizásnál kiderül. nem homok van ott, hanem lösz. ha az megindul, nincs ami megállítsa. ha meg az egész dombot elhordták volna, természetrombolás lenne a vád... nem tudom, mi lett volna a tökéletes megoldás, de nem olyan egyszerű ez, ahogyan te elképzeled
wowww 2013.08.30 13:58:17
@wowww: ez vicces.. most akkor eltűnt az is amire válaszoltam? :)
A Napirajz feltalálója, a kézzel reszelt biciklik mestere a Eurobike-ról jelentkezik élőben. Fogadják szeretettel sorait. Az Eurobike Európa legnagyobb és legrangosabb kerékpáros kiállítása. Három nap, amikor Friedrichshafen a kerékpár Mekkája, ide egyszer el kell jönni és…..
wowww 2013.08.30 12:20:57
@Dworkyll: én meg a pesti síkságról járok át a budai hegyekbe, mert az emelkedőkön nagyobb élmény a bringázás mint a pusztaság közepén:)
Aki mondjuk rendszeresen a hegyekben jár dolgozni, annak megértem, hogy könnyítés, de az élmény részében kételyeim vannak. Először szenvedés felmenni egy meredeken, de ha belejössz, szerintem nagyobb élmény önerőből mint egy e-csettegőn. Ahol legelőször dőlt rólam a víz, ott kényelmesebb tempóban lazán feltekerek 1-2 nagy szuszogással a végén. Ehhez képest az, hogy kicsivel nagyobb sebességgel haladsz, nem nagy különbség. A hegyen száguldozni vágyók nagymotorral tolják.
Síkon meg az utazótempóm 30 feletti rásegítés nélkül... akkor minek vegyek?:)
Az eddigi legkerékpárszerűbb elektromos kerékpár a napokban debütált sanghaji China Cycle 2013 kiállításon, olasz fejlesztés, és csak tekerni kell. A Zehus Bike+ állítólag olyan hibrid, mint a Toyota Prius, csak nincs nagy és nehéz akkumulátora. Az egyetlen külső jel, hogy nem…..
wowww 2013.08.23 16:03:49
@Void Bunkoid: én meg azt látom a munkahelyemen, hogy magas fizetésű vezető beosztásúak is azzal járnak be, ha csak tehetik. persze biztos van, aki meg spórolásból, de azt nem hiszem, hogy mínuszokban valaki anélkül teker rendszeresen, hogy nem szeretné. Túlöltözni ugyanolyan egészségtelen, de nem ragozom tovább, a legtöbb nyavalyát a tömegközlekedéssel lehet elkapni, hosszú távon meg a mozgásszegény életmóddal.

Az úttesten menni korántsem nem életveszély, ha az ember értelmesen használja, a valóság egyébként is sokkal nyugisabb mint ami pl. ennek a blognak trolljai alapján következne. A leginkább ott érzem magam biztonságban, a legtöbb veszélyes helyzet Pesten épp az elcseszett kerékpárutaknál ért.

Az autó arra van amit írtál (én is azzal megyek nagybevásrlásra), nem arra hogy fizikailag ép emberek ácsorogjanak vele naponta a dugókban.naponta.
wowww 2013.08.23 16:06:10
@igazi hős: ezt a beírást még nem láttam, másképp nem ismételtem volna meg szinte teljesen:)
wowww 2013.08.23 16:12:10
@wowww: mielőtt belekötne vki, véletlen duplán tagadtam az életveszélyest, sorry
A budai rakparton feltűntek a kerékpározás ellenfelei. Bár fogalmunk sincs, hogy merre lehetne elvezetni az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárútvonal részét is képező Bem rakparti biciklisávot, ha ott megszüntetnék, a II. kerületi ittlakunk.hu szerint mégis vannak, akik ezt…..
wowww 2013.08.22 15:51:37
@Altdel: látszik, hogy nem ismered a pesti kerékpárútnak nevezett szarokat. Sokezer km alatt a legtöbb veszélyes helyzet itt ért (autó, kerékpár, gyalogos ebbe benne van egyaránt), a legtöbbször kerékpárút átvezetésben akartak elcsapni a drága autók (miközben elsőbbségem lett volna)
HAZUGSÁG hogy az úttest veszélyesebb lenne. Épphogy jobban belátható és szélesebb, ezért biztonságosabb. Persze a kerékpárostól is felelősségteljes közlekedést vár el (meg autóstól IS)
Mkerékpárúton a szembejövő kerékpárossal meg 50-60 a különbségem
A Magyar Kerékpárosklub egyáltalán nem lehangoló adatokat olvasott ki a rendőrség kerékpárosokat érintő razziájából. László János klubelnök szerint kifejezetten jó eredménynek tekinthető, ha a csengő hiányát is beleértve, ami a közlekedés biztonságát igazán nem…..
wowww 2013.08.05 11:55:38
@MIx: a 11-es úton azért mennek, amiért te. Te miért arra mész, miért nem összevissza a kis, rossz minőségű utcákon? Nyilvánvaló és érthető, hogy miért nem arra. Nagyjából ugyanazért jobb nekik is arra. (A 11-es egy részén van ugyan kijelölt gyalogÉSkerékpárút mellette, egy igazi gányolás - én azon többet nem megyek, az biztos, inkább kerülök egy nagyot)

A stop táblánál elsőbbséget meg nem adóknak, piroson keresztbe áthajtóknak nincs semmilyen mentsége, be kellene tartani ezeket a szabályokat. Látok sok ilyet én is, néha nem is értem, mit akarnak, van jó pár ökör. Ahogy látom az elsőbbséget meg nem adó, kerékpáros elé bevágódó gépkocsikat is.

Viszont abban, hogy mindez kialakult, nagy szerepe van azoknak, akik kerékpárút címszó alatt értelmes módon használhatatlan és veszélyes szarokat alkottak, normális átvezetéseik nélkül, saját tapasztalatom, hogy a közúton sokkal könnyebb szabályosnak lenni.
wowww 2013.08.06 20:28:07
@D4D: mert amúgy jobban tudnál menni rajta, ha nem lenne tilos? hát pont ez az! egy rutinosabb bringásnak itt nem a 11-es a vasúti sín, nem az a járhatatlanabb és a veszélyesebb, hanem az a csalinkázás, ami mellette van
Kiterjedt razziát indított a rendőrség kedden a biciklisek ellenőrzésére. A háromnapos akcióra a kerékpáros közösség interaktív térképpel válaszolt, amelyen bejelölhetők, hogy ki hol látott ellenőrzésre kiélesített rendőrt.Itt tehát megnézheti, hogy merre kell tekernie,…..
wowww 2013.07.29 14:30:52
@olcso: hú de rühellem én is autóban, két keréken vagy akár gyalogosként is ezeket a bunkókat, akik azért dudálnak, mert előttük valaki (teljesen mindegy miért) megállt. Az ilyen önkéntes seriffek, akik vélt v. valós igazuk miatt keltik a zavart, a legveszélyesebb közlekedők közé tartoznak. Donki pl. nagyon jól hozza ezt a figurát, aki egyszerre buta és bunkó, aki a kreszre hivatkozik, de még az alapelvekkel sincs tisztában (pl. egyből a kresz harmadik mondata: "Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben")
Legalább itt lehet látni, mi van a fejükben. A szomorú, hogy az utakon is lehet látni őket.
wowww 2013.08.03 21:30:41
@promontor: még mindig ezen megy az agyalás?
A Váci úton pl. olyan 6 v. ennél többsávos egybefüggő zebrák vannak, ahol amikor a gyalogosoknak zöld, a forduló autóknak is zöld. A sok sáv miatt a gyalogos alig tud átérni időben. Szóval Te megvárnád a kanyarodással azt, amíg egyetlen gyalogos sincs a zebrán? Hát erre nagyon ráfáznál, mert esélyed se lenne így átjutni, de nagyon szép kis torlódás lenne belőle...
wowww 2013.08.05 11:27:34
@promontor: nincs a kreszben semmi következetlenség: szabályos esetben a forduló autó megáll a zebra előtt, megvárja míg elmegy előtte a gyalogos és befordul - ez megy az összes sarkon is, ahol nincs zebra. Ez az elsőbbségadás, nem kell megvárni míg átér a túloldalon, zavarni nem szabad (pl. egyből a sarkára fordulni) Többsávos úton a megálló autó mellett meg kell állni, de még itt is tovább lehet haladni, miután meggyőzödött arról, hogy nem sérti a gyalogos elsőbbségét (azaz már átment előtte)
A gyakorlatban mondjuk számtalan esetben tojnak az elsőbbségadásra vagy zavarólag befordulnak a gyalogosok elé, de ennek semmi köze a kreszhez. Sőt még kresz nélkül is taplóság, mégis naponta látom.
Kisebb városi távokon, munkába járásra egy hétig elég egyetlen egyszer rádugni a hálózatra, a hétköznapokat pedig élvezetessé teszi az autókat megszégyenítő gyorsulás és a teljes versenyző szettbe öltözött bringások előzgetése a budai hegyeken. A pedelec rendszerű…..
wowww 2013.07.31 15:05:01
@turulpina: Nem tudom hol mész, csak abból tudok kiindulni amit írtál. Ezt írtad: "Nem szeretek autók közt menni, inkább megyek a járdán fele sebességgel, mint kocsik közt". Járdázni sima bicajjal is taplóság (sokkal inkább mint a tarkaruha) és felesleges hozzá a rásegítés.
Ahol az úton mész, arra ez nem vonatkozik.
wowww 2013.07.31 15:21:33
@igazi hős: nem hiszem, hogy lesz olyan, hogy az összes lassú, kacsázó bringás pedelecre vált, mindig is lesznek különbségek. de szerintem önmagában is elég baj lenne, ha megugorna a forgalmi tempó ezeken a bringagyászokon, mert a jelenlegi körülmények között sem tartom őket biztonságosnak (sokkal kevésbé, mint egy széles utat)
wowww 2013.07.31 15:26:34
@Keelhaul: én már azt se értem, hogy mit izgat egy hetero embert az, hogy más milyen gatyóba teker:) a csajok seggét szoktam nézni, de egy fickóé nem köt le annyira

az mondjuk szerintem is vicces, amikor egy időben minden túraútvonalo láttam pár pocakos Lance Armstrongot sárga trikóban, aztán hirtelen ez kikopott, de egészségükre
Nem a kerékpárosokat érintő háromnapos razzia eredményét veszi alapul a rendőrség a bringások ellenőrzését érintő döntéseknél. A 2013. július 13-16. közötti razzia eredményéről kiadott hivatalos statisztika szerint az ellenőrzött 446 kerékpáros közül csak egyetlenegyet…..
wowww 2013.07.28 09:56:22
@cso zsi: én ezekre reagáltam: "A hátsót most bontottam ki, még van két bontatlan.
Sárvédőre kell(ett) felszerelni, ritkán lopták azokat."
"A többség tényleg vacak, mert nem 150, de 15 méterről sem feltétlenül látható.
Ezek útmegvilágításra is alkalmatlanok. A képen látható első lámpa 30 méterig elvilágított dinamóval, és 6 voltos égővel."

szóval akkor a későbbiekkel halgatólagosan te is elismered, hogy az általad ajánlott, hagyományos dinamós lámpák mégsem biztonságosak. ok, ez volt a lényeg.
wowww 2013.07.28 09:57:05
@wowww: haLLgatólagoan, elnézést
wowww 2013.07.30 14:00:07
@cso zsi: és minek kell ennyi mindent becopyzni? :) én csak egyet jeleztem: a hagyományos, dinamós lámpa, amit itt ajánlgattál másoknak, NEM BIZTONSÁGOS!

Egyébként nekem van agydinamós, állófényes is, megbántam: sokkal több hibalehetőség, nehezebben javítható, kevésbé praktikus, mint az elemes v. akkus, ár/érték arányban messze rosszabb. Mindenképp érdemes tartalékba legalább egy elemes, mert sokkal könnyebben pótolható az éjszaka közepén.
Nos EZ AZ OKA, hogy ez terjedt el leginkább. Persze, hogy a tescós gagyi semmit se ér, mindenképp megfelelő minőségű kell!
Szigorúan ellenőrzi a rendőrség a bringásokat Budapesten, adta ki közleményében a BRFK. A szervek ellenőrzik azt, hogy vannak-e lámpáink, macskaszemünk, és hogy nem tekerünk-e részegen, esetleg bódult állapotban. A pontosság kedvéért változatlan formában közüléjük a…..
wowww 2013.07.16 20:28:47
@olcso: nálam már volt rá eset, hogy jó volt a sisak, miután leszálltam a bringáról, bevágtam volna a fejem pakolászás közben:) továbbá kerékpárútnak nevezett ösvényeken jól jött gallyak ellen. szerencsére ütközés még nem volt vele, viszont néha nem az autóson múlt. a sisak mellett legalább ilyen fontos lenne a jó fék. azt pl. nem nézik csak a sisakot ami nem is kötelező?

úgyhogy semmi kifogásom ellene, ha a bringásokat ellenőrzik fokozottan, de cserébe nagyon örülnék annak, ha lennének kerékpáros rendőrök is (van aki látott már mutatóba a városligetnél korzózni, de olyanra gondolok, akik a várost járnák. a bringások ellenőrzése így sokkal stílszerűbb és hitelesebb lenne + saját bőrükön szembesülnének, milyen amikor semmibe veszik őket (centizés, elé vágás, elsőbbség meg nem adása, stb.)
wowww 2013.07.16 20:57:22
@olcso: ha verőfényes nappal nézik a lámpát, az valóban olyan lesz, mint autóknál az eü.csomagos kötekedés (csak azt módosította a népharag)
A céges autók ideje lejárt. A sokirodás, nagy multicégeknek célszerűbb bringaparkot építeni. Nem beszélve arról, hogy ez mennyivel menőbb is. ..
wowww 2013.07.11 12:26:42
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): futott km-re vetíteni a károkozást teljesen nonszensz még autók között is. Tegyük fel, hogy ketten közülük ugyanakkora kárt okoznak Ft-ban. Amelyikük a balesete előtt autópályán száguldozik 3 óra hosszát 150-nel, az futott km-re vetítve kevésbé kártékony sofőr, mint aki városi forgalomban, balesetveszélyes kereszteződésekben megy előtte 400 km-t.

Mindenki másfelé és máskor jár, de ugyanazon útvonalon és időpontban is értelmetlen összehasonlítani km alapján különböző járműveket, mert aki adott távot több idő alatt tesz meg, az ezalatt többször is hibázhat, továbbá más forgalmi szituációk adódnak számára (pl. a közutak többsége nem a kerékpárosokra van optimalizálva, de még a kerékpárutak többsége is rohadtul nem kerékpárosbarát)

A lényeg azonban abban van, amit Perillustris írt, ebben a statisztikában azonos értékű baleset, ha egy kerékpáros megijedve elesik egy gödörben meg az is, ha egy autó letarol egy komplett buszmegállót - a valóságban viszont közel sem az.

Egy éves statisztikai adat mindenesetre biztosnak tűnik: autópályán, autóúton nem történt kerékpáros baleset, eszerint ott a legbiztonságosabb menni, lásd M0-s...
wowww 2013.07.11 21:06:33
@Nanenáné: nem csökkenti semmiben a tettét, de az ott nem járda, hanem egy kerékpárút. Pontosabban fizikailag egy járda, ami kerékpárútnak lett kijelölve. Épp ma mentem rajta, borzasztóan keskeny, élesen kanyargó és rossz minőségű, a felhajtók kritikán aluli megoldásúak. Sajnos nem ez lesz az utolsó baleset ott.
wowww 2013.07.11 21:56:44
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): és miben cáfolja ez azt, amit írtam? szerintem semennyiben, cégen belül hasonló járműveken, hasonló típusú útakon közlekedőket rangsorolnak, de érdemes-e összemérni egy nemzetközi kamionsofőrt és egy bkv buszsofőrt?
Egy szekszárdi kerékpáros hétfőn a youtube-on osztotta meg baleset közeli élményét, amelyet egy T-s autó okozott. A bringás szerint „különösképpen szomorú”, hogy egy autósiskola gépkocsija szorította le, és a felvétel tanúsága szerint sem a tanulóvezető, sem az oktató…..
wowww 2013.07.04 22:47:38
@álfirkász: "baromkám" "ugatsz" és társai: igen frusztrált lehet te pajtás, miközben elég konkrét tényekről volt szó. Hogy jön ide az állásidő, ha közben nem kell megállni? Persze, hogy nem a csúcsforgalomban, épp ezért írtam oda, hogy forgalmi helyzettől függően. Konkretizáljuk még? Igen, lehet megtenni több mint 30 km-t egy óra alatt sörhasú amatőrként is megállás nélkül, sík utakon, szélcsendben, egyedül (remélem nem hagytam ki semmit)
Egy mentséged van, ha nem ültél több éve birciglin, megértem, hogy igen frusztrált lehetsz... Hát ha orvosilag lehet, kezdj neki újra, sosem késő, láttam már 50 körüli fazont is repeszteni mint a golyó, ha meg sajnos nem lehetséges, más terápiás mozgásforma után kellene nézni a vagdalkozás helyett...
wowww 2013.07.04 22:58:37
@orszagutikerekparos: akik itt osszák az észt, többnyire a minden blogbejegyzésnél kötekedők, láthatóan kevés hozzáértéssel, előítéletekkel. Az index címlap vonzza be őket. Ennyi...

Viszont szerintem jók az ilyen videók, mert az értelmes ember tud tanulni belőle, mire érdemes figyelni autósként/kerékpárosként hasonló szituációban. És talán még a többiek is elgondolkoznak rajta.
wowww 2013.07.06 22:04:25
@álfirkász: ki írta, hogy végig Budapesten vagy végig városi forgalomban lehet menni ezt az egy órát? ORSZÁGÚTRÓL hallottál már? Tudod, ami a posztoló nevében is ott van.
Pont azt hangsúlyoztam, hogy a forgalmi helyzettől sok függ, ezért konkretizáltam megállás nélkülire, hogy ebbe se lehessen belekötni (hiába). Mellesleg amerre én járok, sokszor előfordul, hogy több mint egy óráig nem kell, hogy földet érjen a lábam.

És mi ez a hangnem? Ezzel mit akarsz kompenzálni vagy bizonyítani? Na mars vissza a trollbarlangba, ez volt az utolsó, hogy válaszoltam!
Újra csak felröppent mostanában a pletyka, miszerint David Lynch folytatni akarná mindazok kultsorozatát, akik a kilencvenes évek elején szívhattak bele az első legális cigarettába (hiszen kávét és cseresznyés pitét már addig is fogyaszthattak). Bár Cooper ügynök huszonöt év…..
wowww 2013.06.13 10:02:01
@É2I: az a helyzet, hogy igazából nem zárták le, leesett a nézettség és ezért idő előtt kellett eszkabálni neki egy kvázi finálét, de Lynch is szerette volna folytatni.
Aztán persze ennyi idő után már nem igazán lehetne ugyanott és ugyanúgy folytatni, de szerintem simán lehetne gyártani a Twin Peaks univerzumból egy új évadot amire állítólag vannak is rá tervek.
Az ország legnagyobb biciklis szervezete, Magyar Kerékpárosklub arra kéri a budapestieket, hogy ha tehetik, üljenek bringára, segítsék ezzel is a főváros közlekedését. Az MKK honlapján megjelent közlemény szerint Budapest óriási közlekedési káosznak néz elébe, miután az…..
wowww 2013.06.12 15:49:35
@közösperonos átszállás: amit írsz, azt nagyjából így gondolom én is, de ami kevésbé veszélyes, az is veszélyes. Valamint nem csak azért kell megállni, mert veszélyes, hanem ez egy forgalom rendező elv. Ha tömegesen tojnának rá, abból káosz lesz. A pirosba beragadt kocsisornál ez már jól megfigyelhető.

Továbbá lehet úgy ítéled meg, hogy veszélytelen, de tévedhetsz. Nekem az az elvem (autóval és kerékpárral egyaránt), hogy minden pirosnál megállok, akkor is ha nyilvánvalóan senki sincs a környéken (aztán max. óvatosan átsettenkedek). Ez egyfajta automatizmus, ami sokkal egyszerűbb és kényelmesebb mint minden egyes szituációban mérlegelni a körülményeket és sokkal jobban kizárja a hibázás lehetőségét(mert elég egy rossz döntés)
wowww 2013.06.12 16:01:44
@közösperonos átszállás: ja és jelenleg az a helyzet, hogy a valóságban elvétve büntetnek pirosért áthajtásért, pedig tömegesen lehetne autót is, bringást is
ami van, az afféle alibi rendőri intézkedés, itt- ott elkapnak valakit (és persze hogy nem a legveszélyesebb helyeken és a legveszélyesebb esetekben, ahol igazából kellene)
wowww 2013.06.12 16:09:55
@közösperonos átszállás: oké, túl ez már tárgyalva:) nem is konkrétan neked címeztem ezt, hanem azoknak, akik úgy fogják fel, hogy bringával még "belefér" a pirosozás -
még ha nem is olyan veszélyes, bringásként is igen zavaró, amiket GG81 is írt: a zöldön minden irányból kifordulnak eléd, a pirosnál meg kiugranak mögüled, aztán meg előtted csalinkáznak
A miniszterelnök a magyar sajtó előtt alig-alig mutatkozott kerékpárral. Nemrég ugyan szerepeltek egy képen, de nyeregben szinte soha. Pedig tavaly nyáron Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtó­főnöke azt állította, hogy Orbán kifejezetten kerékpártúrával töltötte…..