Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Budakeszi Blog

34 bejegyzést írt és 35 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Budakeszi Blog Tanulmány-hatás 2019.05.02 13:00:00
A hétfői VÁROSHÁZI fórumon ismét terítékre kerülnek a nagyszénászugi kérdések. Feltehetően nem utoljára... Bartik Balázs írása ..
Budakeszi Blog 2019.11.18 07:38:14
@törzsmókus: Nem sikerült, és jól látod, a jegyzőnek október 26-ig meg kellett volna szerveznie a fórumot.
A Budakeszi Dugóhúzó szervezésében 6:30-tól 8:30-ig félpályás útlezárást tartanak Farkashegyi Repülőtér előtt, a főút Budaörsről Budakeszire vezető sávjában. A helybéliek húsz éve várnak a megoldásra, és nem akarnak további tíz évet rostokolni a reggeli dugókban, mire történik valami. (A…..
Budakeszi Blog 2019.10.16 13:02:58
@Zabalint: Ez is igaz, de csak félig, ha teljesen az lenne, kerületnek hívnánk :) A "kisváros" elnevezés egy kompromisszum, talán a "városrész" lenne a legadekvátabb, csak közigazgatásilag nem az: budakeszi.blog.hu/2016/04/25/falu_vagy_varos_leginkabb_varosresz
Budakeszi Blog 2019.10.16 20:00:00
@Irimiás Ákos: Igen, a probléma közlekedés-szervezési hatásköri vetülete tényleg az, hogy egy funkcionálisan fővárosi gyűjtőút miért a Magyar Közútnál van: budakeszi.blog.hu/2017/09/25/a_fo_utca_mar_regota_nem_budakeszi_foutcaja De abban azért bízunk, hogy az érintett önkormányzatokat rá tudjuk bírni a lakosaik érdekképviseletére, és ők már együtt nagyobb nyomást tudnak gyakorolni a Magyar Közútra, mint közvetlenül a helyi civilek. Bár ez utóbbit sem zárnám ki, vannak még eszközök a tarsolyunkban ;)
Budakeszi Blog 2019.10.17 07:04:57
@serantnemo: A poszt úgy kezdődik, hogy húsz éve próbálkozunk meggyőzni a választott képviselőinket, hogy csináljanak már valamit, mert ez így tarthatatlan.
Az itteni reggeli csúcsban autóval közlekedő kb. 5000 ember egy napra buszra ültetésének feladatát pedig szívesen átengedjük Neked, mi már mindennap azzal járunk. Csak egy jó tanács: előtte szólj a Volánnak és a BKK-nak, hogy arra a napra ássanak még elő kb. kétszer annyi buszt ;)
Célegyenesbe ért a kampány. Ha valaki még mindig nem tudná, hogy egyáltalán kire voksolhatna, adunk egy kis segítséget. És egy kis ízelítőt, hogy mitől olyan izgalmas a politika ebben a bő másfél hónapban, amelynek a végéhez közelítünk. ..
Budakeszi Blog 2019.10.09 19:45:28
@pocpet: Azért vannak a posztban a belinkelt Facebook-profilok, hogy közvetlenül lehessen kérdést feltenni azoknak, akiket illet :)
Budakeszi Dugóhúzó néven indult új civil kezdeményezés, amely a település közlekedési anomáliái közt szeretne rendet vágni. Kezdve a reggelente a főváros felé kialakuló dugóval, hogy a gyökerénél ragadják meg a legfőbb problémát. ..
Budakeszi Blog 2019.10.01 11:05:30
@Fikalnyik Eugén: Lezárják. A fővárosi zsilipelést a Budagyöngye lámpa végzi, azért raktak mellé buszsávot. És teljes joggal védik a túl sok autóstól a Szilágyi Erzsébet fasornak azt a szakaszát, ahol (még) nincs buszsáv.
Budakeszi Blog 2019.10.02 12:23:30
@Fikalnyik Eugén: Csak arra az egyetlen mondatra reagáltam, amit írtál. Gondolta a fene, hogy ilyen litánia van mögötte :) De bocs, ez utóbbi nekem nem elég fókuszált, ha a dolog komplexitását kívántad jelezni, abban teljesen igazad van. Viszont az összetettségétől nem megijedve valahol el kell kezdeni piszkálgatni a problémát, mert ahogy azt többen is írták, a közlekedés-szervezők az elmúlt 20 évben a Kuruclesi úttól kijjebb nem csináltak semmit, ami előrelépés lett volna.
A forgalmas áruház megnyitása rengeteg autót vonz, és ezzel felborítja a környék eddigi közlekedését. Az önkormányzatnak pedig nincs koncepciója, hogyan lehetne ezt megelőzni – akár itt, akár máshol Budakeszin. Javaslat egy Akácfa utcai lakótól. Ibránszki Tibor írása ..
Jobbnál jobb ötletekkel segíthetjük Budakeszi közlekedését, de ha nem korlátozzuk az M1/M7 felől érkező utánpótlást, akkor újra és újra meg fog telni autóval. És minden más, tíz- meg százmilliós fejlesztés pár hónap alatt értéktelenné válik. Tóth Gábor írása ..
Budakeszi Blog 2019.09.08 14:04:55
@Koós Kolos: Nagyon jó kérdések, annyira hogy előbb-utóbb a többségükről lesz külön poszt :)
Bicikliút épül Budakesziről kifelé, egészen a repülőtérig, 211 millió forintból. De mi kerül ezen a kerékpárúton ennyibe??? Kóródi Péter írása ..
Május 6-án, hétfőn várják a városházára (nem a művházba!) a nagyszénászugiakat, hogy a terület fejlesztéséről beszélgessenek. Ami a különélők egy részében másképp csapódik le, mint azt egy városlakó elsőre gondolná. Felsmann-Vass Virág írása ..
A Kerekmező átadása alaposan át fogja rendezni a helyi oktatást, valódi választási lehetőséget kínálva minden budakeszi családnak. ..
Budakeszi Blog 2019.02.04 14:26:50
@DrDávid Károlyné: Csak kiegészítésképpen jegyezném meg, hogy a 2011. évi népszámlálás során a magukat vallásosnak jelölők közül országosan 71%, Budakeszin 70% a katolikusok aránya.
Miért nem kivételezünk a helyi lakosokkal? Villámposzt egy közlekedő polgártól. Sárvári Endre írása ..
Egy vonzó alternatíva az átutazók számára. De miért hagyjuk, hogy az legyen? December 3-án talán választ kapunk rá. Tóth Gábor írása  ..
Villámposzt egy szülőtől. Magyar Ágnes írása  ..
A városnak minden adottsága megvan hozzá, hogy a budakörnyéki bringás túrák csomópontja legyen. Csak a hiányzó útszakaszokat kellene kijelölni, néhány fejlesztést pedig e célhoz igazítani. Széplaki Tibor írása..
Május 6-án, vasárnap reggel 9-kor a Mamutfenyőktől indulnak a budakeszi bringások, hogy a túra végén, Biatorbágyon találkozzanak a Zsámbéki-medence többi kerekezőjével. A térség lankásabb terepviszonyai kiválóak a szabadidős biciklizéshez, a lelkes sporttársak pedig újabb és újabb útvonalakat…..
A 8102-es főút budakeszi szakasza minden irányban túlterhelt, és fővárosi gyűjtő vagy elkerülő forgalmat bonyolít. Az önkormányzat a Magyar Közútra mutogat, akik viszont nem tesznek semmit. A probléma paradigmaváltást követel Budakeszi közlekedés-szervezésében: le kell válni az országos…..
Budakeszi Blog 2017.09.26 09:05:56
@rnz: A városvezetés már több mint 20 éve "próbálkozik" a globális rendezéssel, látható, mekkora eredménnyel. Talán érdemes lenne azt a kevés lokális, tüneti rendezést megejteni, de ehhez ki kell venni a Magyar Közút kezéből a semmittevés hatáskörét :)
Budakeszi Blog 2017.09.26 11:15:04
@pisco elqui: Az úthálózat átsorolása önmagában tényleg csak papírgyártás, de a besorolástól függ, hogy ki a kezelője, azaz ki takarítja, ki kátyúzza, és Budakeszin főleg, hogy ki dönt a forgalomtechnikai, fejlesztési kérdésekben.
Budakeszi Blog 2017.09.28 20:04:43
@rajen: Bingó! Ezért a kommentért jár egy nagy LIKE!
Mikor lett ilyen fontos a közvilágítás? Vagy az orvosi ellátás? A megkérdezettek fele az utak és járdák felújítására voksolt, lámpákról és orvosi ellátásról szó sem esett. A városvezetők nem a lakossági igények, hanem a saját ötleteik és érdekeik alapján adósítanák el Budakeszit. ..
Budakeszi Blog 2017.02.28 16:13:30
@Six: Közfeladat volt korábban is, évtizedeken át, mégsem vettek fel rá hitelt. Igazából nem arra voltam kíváncsi, hogy honnan lehetne rá pénze az önkormányzatnak, hanem hogy elfogadhatónak tartod-e, hogy hitelből fejlesszenek, ha nincs rá máshonnan forrás.
Budakeszi Blog 2017.02.28 16:44:30
@Six: A hitel nem szitokszó, kétféle van belőle. Az egyik olyan beruházást finanszíroz, amely pénzt termel, és visszafizethető belőle maga a hitel is. A másik olyan beruházást finanszíroz, amely nem hoz pénzt (fogyasztási hitel), aminek a visszafizetése más tevékenység hasznából történik, azaz nem jövedelmet termel, hanem jövedelmet von el.

A hitel és tőke viszonyában: akkor érdemes hitelhez folyamodni, ha a tőkédet jobb hozammal tudod befektetni, hasznosítani, mint amennyi kamatot a hitelre fizetsz. Az önkormányzatnak nincs olyan tőkebefektetése, ami számottevő hozammal bírna, a hiteleit a jövőbeni egyéb jövedelméből (adóbefizetésekből) termeli ki, nem magasabb hozamú tőkebefektetésekből.
Budakeszi Blog 2017.02.28 21:43:52
@Six: Remek meglátás, köszönöm az egyszerűsítést :)
A múlt héten nem a városüzemeltetés, nem a BVV bukott meg. A legkritikusabb helyeken az elmaradt aszfaltozás és a vízelvezetés hiánya miatt váltak járhatatlanná az utak. Ez pedig a városvezetők felelőssége, akik meghekkelték a saját szennyvízprojektjüket, és ígérgetnek meg pályázgatnak ahelyett,…..
Budakeszi Blog 2017.02.08 07:20:08
@pocpet: Jöhetnek a képek meg az "élménybeszámoló" a blog.budakeszi@gmail.com címre.
Budakeszi Blog 2017.02.08 12:07:12
@guy: Az önkormányzatnak kellene tudnia (értsd: felmérnie és megmondania), hogy mennyibe kerülne az egyes szakaszokon a vízelvezetés. A poszt éppen arról szól, hogy nem tudják, hanem mindig megállnak valahol hamarabb, és a városüzemeltetéssel végeztetik a tüneti kezelést. Egyelőre a menedzsment hiányzik, nem a pénz.

Egyébként Budakeszinek évi 80-100 milliója van fejlesztésre, ebből 5 milliót minden évben járdára (építésre, nem tervezésre!) költenek, egy másik 5 évi milliós tétellel minden évben előre lehetne lépni a csapadékvíz-elvezetés ügyében is.

És tényleg nem minden vélemény értékes :)
A terület óriási, a feladatok sokrétűek: sem a települések, sem az erdőgazdaság nem képes önállóan kiaknázni a turisztikai lehetőségeket. Változtatniuk kell az eddigi gyakorlaton – ahogy az elkezdődött a Normafa esetében. Koós Kolos írása ..
A 2016-os pénzek kifutottak, és az állami beruházó nem várt tovább: elindította a közbeszerzést a kisebb, 11 tantermes iskolára. És akkor egyszer csak leesett az égből egy uszoda. Ugye nem a hiányzó termek helyett? ..
Budakeszi Blog 2017.01.18 16:04:27
@DrDávid Károlyné:
Kedves Olvasó,
teljesen egyetértek, nagyon fontos tartom a tanuszodát, és nem tudom eléggé dicsérni a polgármester szerepét az ügyben, pontosan azt szándékoztam írni, hogy az uszoda MELLETT nagy szükség lenne a teljes iskolára.
Egy civil szervezet örömmel vállalta volna, hogy különleges közparkot hozzon létre. De a polgármester már megint nem látott tovább a politikai érdekeinél. Meddig lehet ezt így folytatni? Koós Kolos írása ..
Újra és újra beépítenék Budakeszi egyik legszebb természeti helyét. A szakhatóság immár megszokott módon közreműködik, csak az önkormányzatban bízhatunk. Koós Kolos írása ..
Budakeszi Blog 2016.08.04 18:11:05
@gigabursch: Igen, elnézést, a túlzott leegyszerűsítés vétségébe estünk, az egyetlen mentségünk, hogy meg kívántuk kímélni az olvasókat a természetvédelmi hatóság, építéshatóság, kormányhivatal n+1-dik főosztályának alosztálya és egyéb megkülönböztetésektől.

Tehát felhívjuk kedves olvasóink figyelmét, hogy a posztban szereplő szakhatóság nem a Ket. terminológiája szerint egy eljárásban résztvevő társhatóságot, hanem a jelenleg természetvédelmi hatóságként első fokon eljáró Pest Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztályát jelöli, amely a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség utódja.
Most, hogy megkaptuk a nyertes ajánlat egyetlen sorát, kiderült, hogy mennyiből nem sikerült rendesen megcsinálni a csatornázott utcákat. Nem kevésből. Frank Tamás írása ..
Mindenekelőtt: SENKI NE SAJNÁLJA TŐLÜK! Az ugyanis a minimum, hogy rendes bért kapjanak a munkájukért, hiszen akkor várhatjuk el, hogy megdolgozzanak a pénzükért. Csak néha elmondhatnák, hogy mit is csinálnak. ..
Budakeszi Blog 2016.03.02 11:06:21
@_@o": Igen, lehet így is, csak ehhez minimálisan válaszolni kellene az érdeklődő e-mailre, például ezt:

"Légy szíves, nézd meg a jegyzőkönyvekben, annál többet nem tettem."

Tényleg csak kultúra kérdése.
Most, hogy épül egy új a Kerekmezőn, lesz róla egy fórum. Szóval február 24-én este 6-kor a SZIÁ-ban végre beszélhetünk arról, hogy szerintünk milyen legyen. És ez nemcsak a gyermekek meg a szülők ügye, hanem az egész városé. Felsmann-Vass Virág írása ..