Adatok
Statler & Waldorf
6 bejegyzést írt és 86 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Monty Pythonék nem ismertek se Istent, se embert, ha humorról volt szó. Attól sem riadtak vissza, hogy a vallásból csináljanak viccet, bár azért még tőlük is elég necces volt Jézus történetének kifacsarása, de szerencsére annyira szellemesen tették a dolgukat, hogy nem kövezték meg őket, sőt, még…..
Statler & Waldorf
2016.07.04 00:45:53
Nem, nem tudom melyik film ez, nem ismelem. Ja, hogy a Blájen élete? De, akkor mál tudom.
Drága Blog-olvasók!
Azt hiszem elfogultságtól mentesen írhatom, hogy Anyu mindig az elsők között fordult az új hírcsatornák, megjelenési formák (online tartalom, blog) megismerése és használata felé. Ezért is született meg e blog, mely új felületet adott a tudományos hírek, valamint Anyu tudása,…..
Bizonyos körökben rendkívül menő dolog Németországban is a traffipaxnak beintés. Ezekből a fényképekből komolyabb mennyiség kereng a neten, némelyik (szerintem) tényleg szórakoztatóra is sikerült:
Ja, igen, mellesleg Németországban hiába is próbálnánk…..
Drága Blog-olvasók!
Nehéz elkezdeni ezt a bejegyzést, az utolsót.. Anyu imádta ezt a blogot, itt bármikor megoszthatta Veletek azokat a fantasztikusan érdekes történeteket, felfedezéseket, eseményeket, melyek Őt…..
Statler & Waldorf
2015.08.12 16:23:32
Az oldalaimon gyakran felbukkannak a Deutsche Bahn nagysebességű vonatai, a fehér alapon piros csíkos ICE-k: az extra hosszúnak tűnő, kétmozdonyos ICE 1, a tulajdonképpen kettévágott ICE 1-esnek megfelelő ICE 2, a 300+ km/h-ra épített ICE 3-as, és az ívbe bedőlő ICE T. És akkor…..
kép innen
Nem, nem a sofőr ivott kissé többet a kelleténél. Nagyjából este fél kilenckor Güntersleben és Retzstadt között észlelte a 46 éves sofőr, hogy egy nyúl törte be a szélvédőjét.
Biztos, ami biztos, kihívta a rendőröket, és ők felvették az esetről a…..
A hamburgi S11-es S-Bahn (a magyar hév megfelelője) utasai kedden érdekes látvánnyal szembesültek, miután az Altona felé tartó vonat az egyik állomáson megállt. Az ajtó ugyanis be volt falazva.
kép forrása: Bundespolizei
Nem, nem becsukva, eltorlaszolva vagy ilyesmi. Az Ytong…..
Bár a berlini fal leomlott – ennek kapcsán már írtam egy, a szökéseket bemutató bejegyzéssorozatot itt a blogon – azért a világ még nem maradt falak nélkül, a szögesdrótok gyártóinak és az embercsempészeknek továbbra sem kell nélkülözniük, Kasmírtól Mexikóig. Ráadásul ez a lista a falakról korántsem…..
Statler & Waldorf
2014.11.09 13:11:23
@lutria: No és? Majd betelepítik krokodilokkal.
Statler & Waldorf
2014.11.09 21:06:04
@Le Orme 2: Ok, igaz, utánanéztem, és rosszul tudtam. Legközelebb így írom le, becsszó!
Statler & Waldorf
2014.11.09 21:33:29
@szbszig: Miért, a google maps-ban nem?
A fal felhúzása után még sokan megpróbáltak átmászni rajta, de a sok halálos áldozattal járó balul elsült szökési kísérletek híre hamar elterjedt. Más módszereket kellett választani, és az emberi leleményesség új utakat talált a meneküléshez. Eleinte a föld alatt, a csatornarendszeren keresztül is…..
Statler & Waldorf
2014.09.07 20:07:56
@wiener: Majd szerzek egy korrektort..
Statler & Waldorf
2014.09.07 20:08:52
@pingwin: szerintem még két rész lesz.
Utolsó év, elmúlik a nyár,Figyelnek bennünket, közel a határ.Készülj az útra, nem lesznek fegyverek,Egyedül megyünk, ahogy a többiek.Mindenki menekül, elöl a félelem,Átsüt a nap, még átsüt a hegyeken,Elöl a félelem, hátul a fájdalom,Utolsó szó a néma szájakon.
Pál Utcai Fiúk - Utolsó év
A…..
Statler & Waldorf
2014.08.30 22:12:37
@sish: Örülök az ilyen sztoriknak, mert egyrészt befűzhetem a folytatások valamelyikébe, másrészt mert másokat is érdekel ez a szerintem nagyon izgalmas történet, a berlini fal története.
Statler & Waldorf
2014.08.31 13:40:59
@maxval a bircaman: Azt olvastam, hogy a diplomata útlevéllel nem volt egyszerű az átjárás a két Berlin között, de nem tudtam, hogy pontosan miért. Köszönöm az infót, tényleg érdekes. Egy német ismerősöm mesélte, hogy csak egy helyen történhetett meg, hogy diplomata útlevéllel keltek át a belső berlini határátkelőkön, a Glienicker hídnál, de az egy másik (érdekes) történet. Fogok még róla írni.
kép forrása: akte 20.24 tényfeltáró műsor (screenshot)
Stefan K. spanyol kiruccanása nem túl jó véget ért. Párjával Barcelonában töltötték szabadságukat még március végén, és egyik napjukat egy belvárosi kiskocsmában zárták, ahol a fényképeiket nézegették a telefonjaikon. Miközben 11 órakor a…..
Statler & Waldorf
2014.05.12 12:29:23
@tulpon: @Mészáros Laci: Sorry, és ez így igaz, a moderálással késtem el, de most inkább kikapcsoltam ezt a funkciót..
Statler & Waldorf
2014.05.12 17:34:07
@Yoss: @dukeekud: Megpróbáltam alaposabban utánanézni, hogy hogyan lehetséges, hogy egy sim kártyáról egyidejűleg több tucat hívást is indítható.
Csak egy cikket találtam ez ügyben, de is fizetős (www.heise.de/ct/inhalt/2014/1/66/), nem volt kedvem megvenni..
Az eset mindenesetre nem egyedi, elég sok hasonló történetet találtam a neten, sok esetben a szolgáltatók az ügyfelekkel részben vagy egészben ki is fizettették a számlát, a szerződésükre hivatkozva (míg nem kerül a kártya letiltásra, a számla fizetendő).
Csak egy cikket találtam ez ügyben, de is fizetős (www.heise.de/ct/inhalt/2014/1/66/), nem volt kedvem megvenni..
Az eset mindenesetre nem egyedi, elég sok hasonló történetet találtam a neten, sok esetben a szolgáltatók az ügyfelekkel részben vagy egészben ki is fizettették a számlát, a szerződésükre hivatkozva (míg nem kerül a kártya letiltásra, a számla fizetendő).
Bátran állíthatjuk, hogy az itthon szinte teljesen ismeretlen Sylt a világ legizgalmasabb helyei közé tartozik. Ahhoz persze, hogy ezt belássuk, szükséges némi extrém érdeklődés a különleges földrajzi adottságok és a szinte lehetetlen vasúti megoldások iránt. Máskülönben…..
Statler & Waldorf
2014.04.04 13:36:25
Tavaly év vége óta jelentős bírálatok kereszttüzébe került az Európa Unió egyik legpedánsabb tanulójának számító Németország. A főként amerikai kezdőlökéssel megindított kritikaáradat – amely azóta az Unión belül is igen jó táptalajra lelt – éles hangon felszólal…..
Statler & Waldorf
2014.02.18 19:04:20
egy ide kapcsolódó Bild (jó, nem ez a leghitelesebb forrás szerint) egy átlagos görög háztartás "értéke" 102 ezer euró, míg egy átlagos német háztartásé 52.000. (www.bild.de/politik/ausland/griechenland-krise/mehr-rente-weniger-steuer-griechen-sind-doppelt-so-reich-wie-wir-deutsche-34537770.bild.html)
Valószínűleg ez is egy fontos tényező a háttérben, hiszen e szerint a görögök kétszer gazdagabbak a németeknél. Sok aspektusa van még ezeknekek a számoknak..
Valószínűleg ez is egy fontos tényező a háttérben, hiszen e szerint a görögök kétszer gazdagabbak a németeknél. Sok aspektusa van még ezeknekek a számoknak..
Küldök most egy kis energiát – néz bele a szakállas a szemembe, mély áhítattal, majd félig lehunyja a szemét a nagy erőlködésben, ez tisztán látszik a fél szoba falát elfoglaló hiperhd felbontású és megafogyasztású tévén. Nézem, nézem én a villanyórát, de csak nem lassul. Na, ezt is bebuktam, valami…..
Statler & Waldorf
2014.02.15 20:34:04
Statler & Waldorf
2014.02.15 20:43:25
@BKV reszelő: Modjuk, ha hunyorítok és messziről nézem, akkor az AWL is egyfajta nativ assembly. A PLC-technológiát még nem rohanták le a gigabájtok, és a ciklusidőkön is sokszor nsec-eket kell prórolni. Ilyenkor jön el az ideje a regiszerszintű műveleteknek..
Statler & Waldorf
2014.02.15 20:44:51
Társai kiszabadították a bebörtönzött maffiagyilkost az olasz Gallarate-ból, majd pár nappal később lekapcsoltak egy nagymenő maffiózót az USA-ban, majd ugyanaznap a mexikói rendőrség is elkapta az egyik drogkartell ifjú vezérét..
A maffiákról szóló hírek szinte naponta bizonyítják, hogy a sokak…..
Statler & Waldorf
2014.02.07 18:00:52
@Szelid sunmalac: Nem tudom, te hogy vagy vele, de nekem már herótom van a magyar un. politikusoktól. Nem akarok velük foglalkozni. Nem is fogok. Van arra elég blog :).
Statler & Waldorf
2014.02.07 19:46:22
@InteriorLulu: akkor azt hiszem, rosszul fogalmaztam. Szóval a jellemzően helyett más szinonimákat alkalmaztam. Egyébként megnéztem (az autós bejegyzés), és igaza volt.
Statler & Waldorf
2014.02.07 19:50:17
@Szelid sunmalac: Kim és tsai-ról a diktatúrák pont alatt találsz pár bejegyzést (jobbra fent), a maffiák meg a maffiák világa alatt gyűlnek. Nem hiszem, hogy össze kellene őket vetni, szerintem elég csak bemutatni a tevékenységüket.
fotó: dpa
A dél-koreai rezsimellenes aktivisták ismerik a széljárást – mind átvitt és mind direkt értelemben. Amikor a széljárás nekik kedvez, jókora léggömbökre aggatják küldeményeiket és bízzák azokat a kedvező szelekre. A csomagokba az észak-koreaiak számára kurrens dolgokat pakolnak össze: pár…..
Statler & Waldorf
2014.02.02 18:03:15
@nandras01: „A Szabad Európa rádió adásainak zárt lakásban történő hallgatása csak akkor valósítja meg a népi demokratikus államrend elleni izgatás bűntettét, ha ez más jelenlétében történik, vagy pedig, ha a lakáson kívül tartózkodó személyek részére is lehetővé vált ezzel ezen rádióállomás uszító híreinek hallgatása, ezen utóbbi esetben azonban csak akkor, ha nemcsak az nyert tényként megállapítást, hogy a kívül levő személy tudta, hogy a lakásban a Szabad Európa rádiót hallgatják, hanem az is, hogy e rádióállomás milyen híreit hallotta.” A Legfelső Bíróság (LB) 1955-ben hozott elvi döntése látszólag megszorító értelmezéssel kívánta a szocialista jogalkalmazás számára pontosítani a népi demokratikus államrend elleni izgatás bűntette megállapíthatóságának körét, valójában a lényegen semmit nem változtatott. A hatályos törvénykönyv – a BHÖ. – ugyanis változatlanul a legkülönbözőbb államellenes tényállások szankcióival volt képes büntetni a „külföldi, ellenséges, magyar nyelvű rádióadók” hallgatásával megvalósított magatartásokat. Ezen rádiók körében a „különösen veszélyes ellenség” megjelölést – a műsorsugárzás 1951-es megindulásától – a Szabad Európa Rádió érdemelte ki a pártvezetés, illetve a Belügyminisztérium részéről.
Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Szabad_Eur%C3%B3pa_R%C3%A1di%C3%B3
Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Szabad_Eur%C3%B3pa_R%C3%A1di%C3%B3
Statler & Waldorf
2014.02.02 18:18:27
@nandras01: Csak jelezni szerettem volna, hogy ez a nem is volt betiltva / be volt tiltva dolog sem volt soha egyértelmű.
Nyilván a párhuzam így is kissé erőltetett, mert Magyarországon azért kisebb esélye volt annak, hogy a SZE-ért valakit halálra ítéljenek. Ezzel csak azt akartam kiemelni, hogy az SZE is illegális volt, mégis sokan hallgatták.
Nyilván a párhuzam így is kissé erőltetett, mert Magyarországon azért kisebb esélye volt annak, hogy a SZE-ért valakit halálra ítéljenek. Ezzel csak azt akartam kiemelni, hogy az SZE is illegális volt, mégis sokan hallgatták.
Statler & Waldorf
2014.02.02 18:55:32
@Bernik: nem, csak előmoderáció. A trollokkal rossz a tapasztalatom. Engedelmeddel a másik kettő, teljesen azonos tartalmú bejegyzésedet töröltem.
átjáró: Frederik Pohl bild.de
Már egy éve bottal ütheti (és üti is) a német rendőrség a berlini alagutas rablók nyomát, annak ellenére, hogy a kirámolt Volksbank 25.000 eurónyi nyomravezetői díjat dobott fel, és a rablók DNS-nyomokat és ujjlenyomatokat is hagytak maguk után. Meg egy gyakorlatilag…..
Statler & Waldorf
2014.01.21 00:40:33
@cworm: Ha volt egy kis eszük, melósruhában, kukásöltönyben és rendkívül gondterhelt arccal mászkáltak a parkolóban. Így senkinek sem jutott eszébe megkérdezni, hogy mégis mit csinálnak. A bank falát meg hétvégén fúrták át, az épület (a fenti képen látszik) elég távol áll a lakóházaktól és az alagút fölötti földréteg is rendesen elnyelhette a hangot.
A borzalmas filmet évekkel ezelőtt valószínűleg a bányáiból milliárdossá avanzsált ausztrál Clive Palmer (59) is látta, mert úgy érezte, életművét csak ennek a hajónak az újjáépített mása koronázhatja meg. Az a milliárdos, aki korábban – feltehetően szintén filmélményei hatására – megkísérelte…..
Statler & Waldorf
2014.01.16 18:28:53
@kezdovideki: A Sátántangóra.
Statler & Waldorf
2014.01.16 23:34:32
@¿Qué tapas hay?: Körülírtam, mert lusta voltam utánanézni.
Statler & Waldorf
2014.01.17 10:04:12
@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: Elvben egyet tudok érteni veled, imádom a gőzgépeket, de.. Egyrészt ma már nincs meg a tapasztalat, szaktudás és technikai háttér egy ilyen gép legyártásához. Egyedi gyártásban egy ilyen gép horribilis összegeket emésztene fel. Másrészt a mai környezetvédelmi, tűzvédelmi és egyéb normatív előírásoknak sajnos egy gőzgép sem tudna megfelelni, illetve ha mégis, az olyan technikai kompromisszumokkal járna, amik pont ezeknek a gépeknek a szépségét venné el.
Önnek is elege van a munkahelyéből, a napi mókuskerékből? Úgy véli, rosszabb már nem lehet? Nos, akkor talán az alábbi képsor majd segíteni fog önnek feldolgozni a helyzetét. Vagy ötleteket adhat, hogy igazán különleges munkakörökben próbálja ki tehetségét...
Statler & Waldorf
2014.01.14 19:26:02
@Morgan kapitány: Szia, köszönöm a korrektségi pontot. Az összes bejegyzésnél feltüntetem a forrásokat, és lehet, hogy elsiklottál fölötte, de a bejegyzés alján szerepel egy invitálás a facebook csoportba, ami egyébként: www.facebook.com/passport.blog.hu
Statler & Waldorf
2014.01.14 19:29:17
@sEm: Kedves sEm, sajnálom, de nekem csak most tűntek fel Nancy Rica fotói, és éltem a blogírói szabadságommal, és írtam belőle egy bejegyzést. Sehol nem írom, hogy a bejegyzéseim aktuálisak, a témák érdekességére koncentrálok, függetlenül attól, hogy "lefutottak", vagy sem. A kedves olvasó szabadsága az, hogy elolvassa a bejegyzésemet, vagy továbblapoz.
a halálvonat, fotó: haritonoff.livejournal.com
A helyszín a Szovjetunió, Moszkva, időpont 1983. augusztus 9. Nem, Stirlitz nem volt ott. A Szovjetunió Kommunista Pártjának Központi Bizottsága úgy határozott, hogy zöld utat ad a РТ-23УТТХ "Молодец" programnak. A fejlesztést a NATO az SS-24…..
Statler & Waldorf
2014.01.12 13:43:04
@ll: Az egyik forrásanyag megemlékezik arról, hogy a "rakétás" vonatkocsi tengelyterhelése meghaladta az Szu-ban engedélyezett értéket, ezért azt "szétosztották" három kocsira. Erre nem jöttem rá, hogy hogyan csinálták.
Motorvonatok esetén van arra példa, hogy speciális, gyakorlatilag a forgóvázhoz kapcsolódó kupplung-szerkezetet alkalmaznak, amin keresztül az egyik kocsi tömege "átterhelődik" a szomszédjára, de itt ilyen megoldást nem találtam. Hiába no, a szovjet mérnökök tudtak.
Motorvonatok esetén van arra példa, hogy speciális, gyakorlatilag a forgóvázhoz kapcsolódó kupplung-szerkezetet alkalmaznak, amin keresztül az egyik kocsi tömege "átterhelődik" a szomszédjára, de itt ilyen megoldást nem találtam. Hiába no, a szovjet mérnökök tudtak.
A China Railway High-speed (kínaiul: 中国铁路高速, rövidítése: CRH) a kínai nagysebességű vasút projekt megnevezése, mely a Kínai Államvasút (CNR) és a Kínai Vasúti Minisztérium (China's Ministry of Railways: MOR) felügyelete alatt áll. A program keretein belül 2012-ig 10.000 km pályát 200 km/h…..
Statler & Waldorf
2014.01.08 14:09:40
@walter sobchak: Több hasonló, vonatos írást tervezek, viszonylag jól ismerem ezeknek a világát. A Maglevről is lesz egy külön posztban szó, itt van a lezért laborja az épületben..
Egészen a közelmúltig ez a terület nem szerepelt a térképeken, a szovjet és az orosz kormányzat tagadta a létesítmény létét és persze a nukleáris katasztrófák tényét is, melyek méretükben és hatásaikban is felértek Csernobillal...
Statler & Waldorf
2014.01.05 19:50:12
@SB_U2: Ez az adat szerepel több forrásban is, például itt: dbpedia.org/data/Mayak.rdf
Egy másik (német) dokumentum www.ifz-muenchen.de/heftarchiv/2003_2_3_maddrell.pdf a 38. oldalon az U2-es berepülések által megerősített információkról ír, bár a dátum itt nem egyértelmű.
Egy másik (német) dokumentum www.ifz-muenchen.de/heftarchiv/2003_2_3_maddrell.pdf a 38. oldalon az U2-es berepülések által megerősített információkról ír, bár a dátum itt nem egyértelmű.
A LHB, MBB, AEG, BBC, Siemens és MAN által kifejtesztett első vonatot a 1973-ban kapta meg a DB tesztelésre. Az első három leszállított vonat 1974/75-től állt forgalomba, de az elhúzódó tesztelés miatt a kezdeti időszakban ezek még mozdonyra akasztva közlekedtek. Egy szerelvény…..
Statler & Waldorf
2014.01.05 02:02:20
@Kerti Öröm: inkább azt mondanám, hogy a Neigetechnik nem egy sikertörténet. :)
Az ember néha behozza a restanciáit.
Lelkiismeretfurdalás miatt kerültem a könyvet, mert egyrészt nem olvastam el azonnal, csak bele, másrészt...
Minden félelmem beigazolódott.
Már akkor gyanút kellett volna persze fognom, amikor a nagyobb gyerekeimhez nem lehetett szólni, mert…..
Statler & Waldorf
2014.01.04 21:40:58
a canfranc-i pályaudvar napjainkban, fotó: esfreudidiota.blogspot.de
A pályaudvart eredetileg a Spanyolországot és Franciaországot összekötő fő vasúti vonal csomópontjának és átrakó pályaudvarának szánták és ehhez a funkcióhoz méretezték, de a vonal története másként alakult. Napjainkban két pár…..
Statler & Waldorf
2014.01.04 13:19:06
@engelbert: javítottam: Ráadásul a második világháborúban a nácik ezen a pályaudvaron keresztül rakodták át a Spanyolországból és Portugáliából a rabolt aranyért cserébe beszerzett fontosabb alapanyagokat, például volfrámot.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz