Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szucster

26 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A projekt célja, hogy megismertesse azt a cigány kultúrát az amúgy elutasító és kirekesztő társadalommal, amelyben élnek, élni próbálnak. Ez segítheti beilleszkedésüket, illetve ösztönözheti őket olyan szemlélet- és életmódváltásra, aminek köszönhetően nagyobb lesz…..
A harmadik világ egy végtelenül összetett fogalom. Rengeteg társadalomtudománnyal foglalkozó terület részét képzi és szinte eltünteti a határokat köztük. Összehozza a politikai gazdaságtant és a politológiát a szociológiával a fejlődéstannal és a…..
A mai fiatalok többségét nem igazán izgatják a másféle vallások és kultúrák, valamint a különböző népek történelme, néhol hányattatott sorsa. Ez az alapvető indoka a projekt létrejöttének. Mivel a zsidók már beolvadtak a magyar népbe, nagyon fontosnak tartjuk, hogy a…..
A projekt a szlovákiai magyar nyelvterületekről származó, elsősorban a felsőoktatásban részt vevő fiatalok nyelvi és nemzeti identitásának fejlődését vizsgálná. A szlovákiai magyar tannyelvű alap és középfokú oktatásban három nyelv tanítása kötelező (magyar, szlovák,…..
Biológiai létezésünket a kezdetekben nem önmagunk határozzuk meg. Úgy születünk, ahogy, olyan testi- és lelki adottságokkal, amikkel édesanyánk hozott világra. Természetesen idővel – és adott esetben megfelelő anyagi háttérrel már változtathatunk a megjelenésünkön,…..
Az Élő könyvtár (Human Library) mint tényleges projekt a kétezres évek elején Dániában jelent meg, akkor még, mint egy erőszakellenes szerveződés. Az alapítók egyik barátját arab származása miatt megkéselték Koppenhágában, s ez az esemény volt a prekurzora a mozgalom…..
Az Arc kiállítás már hosszú évek óta a magyar marketingpiac egyik legjelentősebb eseménye. A kiállított reklámokat a beküldött munkák közül választják ki internetes szavazáson a kíváncsi látogatók. A pályázatra vicces, ironikus reklámtáblákat lehet beküldeni, melyek…..
Kutatásom fókuszában a Kaly Jag Roma Nemzetiségi Szakközépiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény identitásformáló státuszát vizsgálom a cigány diákokra nézve, szerepét és befolyását az életútjuk kialakításában, kitekintve a romák hátrányos helyzetére az…..
Projekttervezetem témájául egy filmet választottam, mely bemutatja egy magyarországi roma fiatalember átlagos napját.  A film címe: Egy nap.  Azért választottam ezt a projektet, mivel hazánkban az egyik legnagyobb kisebbség a roma kisebbség, ezzel egyidejűleg ennek a…..
A média hatalom. Mindannyian tudjuk, hogy megjelenése óta emberek százait lehet manipulálni a segítségével, olykor jó, olykor pedig rossz irányba. A 20. század elejétől kezdve a romákról és zsidókról alkotott kép elmozdult egy rasszista megközelítés felé, ebben pedig nagy…..
Projekttervemben a volt lágerek területén vagy a holokauszttal kapcsolatos más helyszíneken felállítandó „installáció” vázlatát készítem el. Főleg E. van  Alphen játékos holokauszt-reprezentációkról szóló szövegére támaszkodom, mivel tervem hasonló az ott említett…..
  1. rész: a közösségi tett Szeretnék a holokauszt-emlékezethez kapcsolódóan lehetővé tenni egy közösségi tettet. Amit én elindítanék – és közösen megvalósítanánk – az Pilinszky János KZ-oratórium című művének az előadása. Nem írhatom, hogy meg szeretnék…..
Dolgozatunk célja egy olyan projektterv bemutatása a holokauszt-emlékezettel kapcsolatban, amit a jövőben szívesen elkészítenénk. Az ötletünk egy tökéletes számítógépes játék létrehozása, ami az auschwitz-birkenaui koncentrációs táborban játszódik, és hűen mutatja be az…..
  9/11 emlékművei Augmentált valóság installációnk a 2001. szeptember 11-i, az Egyesült Államok ellen irányuló terrortámadásokra reflektál. Viszonylag friss eseményről beszélünk, amelyről történő dialógus folytatása kényes kérdés, s ahogyan más történelmi…..
 24 éves fejjel vajmi kevés emlékem van a rendszerváltás időszakáról. Véleményem szerint a mai fiatalok, különösen az 1990 utáni születésűek számára elvesztetette jelentőségét ez a rendkívüli horderejű esemény. A Szovjetunió széthullása és a demokratikus Magyar…..
A játék mint az emlékezés formája – a holokauszt közösségi és emocionális megközelítésének kísérlete Holokauszt-emléknap, 2014. április 16.   A projekt elméleti megközelítése A projektem elméleti megközelítéséhez Ernst van Alphen Szerepjátékok és…..
Zsidó vallású középiskolába jártam, ezért nagyon sok megemlékezés formával találkoztam a holokauszttal kapcsolatban. Számomra a legmegmozdítóbb a Yad Vasem múzeum volt Jeruzsálemben. Ebben a múzeumban több féleképpen is reprezentálták a történteket. Az egyik ezek közül,…..
„Az emlékhelyek a ritualizálják az emlékezetet, és a vég realitását jelölik…” (James E. Young) A múltunkra való emlékezés minden kultúrában és vallásban egyaránt fontos. Nem szabad elfelejteni a történteket, mert egyrészt abból tanulunk, másrészt a múltunk meghatároz…..
Projekttervezetem középpontjában egyazon terület két időben közel álló és összekapcsolódó barbár eseménye áll. A következőben Kárpátaljáról lesz szó, pontosabban a térségben a náci lágerekbe, valamint a málenykij robotra való deportálásokról. Elképzelésem az, hogy…..
A fénykép valóság reprezentációs képességét illetően az egyik legmagasabb szinten áll minden médium közül. Mondhatjuk úgy is, hogy a kép „agresszív kommunikáció”. A fotók szemmel látható bizonyítékot szolgáltatnak, ezért szinte feltétel nélkül megbízunk bennük.…..
„A felejtés legjobb módja csinálni egy Holokauszt Múzeumot, mert akkor az embernek nem kell többé megtapasztalnia a valódi fájdalmat, csak egy elviselhetővé temperált fájdalmat. […] A múzeum […] olyan entitás, amely helyettünk érez, szenved és emlékezik." (Artur…..
Az élet, a pozitívumok az elfogadás hirdetése az Életvonal Múzeum létrehozásának legontosabb célja, amiben továbbra sem gondolom, hogy szerepe kell, hogy legyen a holokausztnak. Az elmúlt hatvan, hetven év hozzáállása nem célravezető. A zsidóság áldozatként való…..
A munkámat egy terjedelmes cikknek vagy tanulmánynak képzelem el, amivel megvilágítanám az emberek számára, amit valahol ők is tudnak, hogy miben különbözhet egy utód és egy tanú emlékezete, hogyan élheti bele magát valaki hitelesen ebbe a traumába, hogy élte meg egyik szerette…..
A projekttervem elkészítése előtt két kérdés fogalmazódott meg bennem. Az első, hogy hogyan lehetne egy olyan emléket állítani a holokauszt áldozatai számára, ami nem csak számokból, dátumokból és a történelemkönyvek ismétlődéséből állna. A másik, hogy az…..
Ez a blog azokat a projektterveket gyűjti össze, amelyek a holokauszt-reprezentációval foglalkozó órára készültek. A feladatleírás így szólt: "A holokauszt és esztétika összefüggéseivel foglalkozó órán számos kérdés merült fel: - hogyan képes a szenvedés, üldöztetés…..