Adatok
RometPark
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A napokban olvashattuk, hogy a BKK (alvállalkozóján, a VT Transmanon keresztül) 150 új Mercedes Citaro buszt állít forgalomba tavasszal. A szintén nemrég megjelent hír szerint a BKV közel 100 új trolit és 100 új villamost "vásárol" 98%-os EU- támogatással 2014-ig. Mindemellett az…..
RometPark
2012.11.12 14:15:38
@Önnek megyünk:
"Gondolom akkor se a vázcserés felújítás, se a váz korrózióvédelme, se motor/váltó csere kifejezések nem túl ismerősek számodra."
Lemaradtam valamiről? Hány BKV buszban cseréltek motort és milyenre? A 260/280-as Ikarusokban legalább már D10-es motorok vannak? A 400-asokban Euro6-ok? Hány busznak cserélték a komplett vázát? Ne vicceljünk már.
De még ha minden egyes buszon mindezt meg is csinálták volna felújítás címén (amit nem tettek), akkor is ugyanott tartunk, hogy van egy rakat elavult buszunk, aminél max annyit sikerült elérnünk, hogy gurulgatnak még egy darabig meg jó esetben nem eszi meg őket a rozsda. Azért hagy ne ez legyen már a szint egy ország fővárosában! Az átlagéletkor, attól még átlagéletkor, ezen a felújítás nem segít, legfeljebb az üzemkészségen.
Igen, én is olvastam a maszlagot arról, hogy miért kell szegény VT-nek Mercedes Citarokat vennie, csak ugye ha Dávidka valami okból nem erőltette volna, hogy feltétlenül bérelni kell a buszokat egy magáncégtől milliárdokért, akkor nyugodtan lehetett volna magyar buszt is venni. Szívesen megnézném, hogy a 150 Citaro egyetlen éves bérleti díjából hány db Credo jött volna ki.
És tudod pont ez az amit a legjobban rühellek ebben a bandában. Nyomatják itt a nagy nemzeti dumákat, nemzeti összefogás, meg hazai termék, hazai munkaerő, aztán közben az ellenkezőjét teszik és ponthogy megfojtják a hazai ipart, még azt a részét is, ami eddig működött.
Abba szerintem ne nagyon menjünk bele, hogy kinek miről nincs fogalma és kiről mi süt. Politikai döntéseket nehéz nem politikai oldalról nézni, márpedig sajnos nem nagyon volt olyan időszak amikor a BKV-ban nem politikai, hanem tisztán szakmai döntések születtek volna. A VEKÉ-s korszakából kiindulva én bíztam Vitézyben, de amit művel azóta, hogy a BKK élére került arra már szavaim sincsenek.
"Gondolom akkor se a vázcserés felújítás, se a váz korrózióvédelme, se motor/váltó csere kifejezések nem túl ismerősek számodra."
Lemaradtam valamiről? Hány BKV buszban cseréltek motort és milyenre? A 260/280-as Ikarusokban legalább már D10-es motorok vannak? A 400-asokban Euro6-ok? Hány busznak cserélték a komplett vázát? Ne vicceljünk már.
De még ha minden egyes buszon mindezt meg is csinálták volna felújítás címén (amit nem tettek), akkor is ugyanott tartunk, hogy van egy rakat elavult buszunk, aminél max annyit sikerült elérnünk, hogy gurulgatnak még egy darabig meg jó esetben nem eszi meg őket a rozsda. Azért hagy ne ez legyen már a szint egy ország fővárosában! Az átlagéletkor, attól még átlagéletkor, ezen a felújítás nem segít, legfeljebb az üzemkészségen.
Igen, én is olvastam a maszlagot arról, hogy miért kell szegény VT-nek Mercedes Citarokat vennie, csak ugye ha Dávidka valami okból nem erőltette volna, hogy feltétlenül bérelni kell a buszokat egy magáncégtől milliárdokért, akkor nyugodtan lehetett volna magyar buszt is venni. Szívesen megnézném, hogy a 150 Citaro egyetlen éves bérleti díjából hány db Credo jött volna ki.
És tudod pont ez az amit a legjobban rühellek ebben a bandában. Nyomatják itt a nagy nemzeti dumákat, nemzeti összefogás, meg hazai termék, hazai munkaerő, aztán közben az ellenkezőjét teszik és ponthogy megfojtják a hazai ipart, még azt a részét is, ami eddig működött.
Abba szerintem ne nagyon menjünk bele, hogy kinek miről nincs fogalma és kiről mi süt. Politikai döntéseket nehéz nem politikai oldalról nézni, márpedig sajnos nem nagyon volt olyan időszak amikor a BKV-ban nem politikai, hanem tisztán szakmai döntések születtek volna. A VEKÉ-s korszakából kiindulva én bíztam Vitézyben, de amit művel azóta, hogy a BKK élére került arra már szavaim sincsenek.
RometPark
2012.11.12 14:21:26
@tusuanzen:
Los Angelesben NABI buszok járnak, de amúgy rájuk is igaz amit írtál. A Kravtex azért van nehezebb helyzetben, mert ők nem állították le a gyártást, hogy ne kelljen alkalmazottakat elbocsátaniuk, így hosszú ideje raktárra gyártanak, abban a hitben, hogy majd lesz itthon aki megveszi.
Csak ugye a kormány annak ellenére letiltotta a Volánok buszbeszerzéseit, hogy nekik lett volna rá pénzük, a BKV meg ugye Mercedes-t vetet magának, szóval ha így megyünk tovább akkor az egyik legnagyobb magyar buszgyárat is sikerül tönkretenniük.
Eközben meg a Rábából akarnak közpénzből buszgyárat csinálni, akik korábban megbuktak ezzel, ahelyett, hogy hagynák élni azt aki megél magától is.
Nem is tudok már erre mit mondani, komolyan.
Los Angelesben NABI buszok járnak, de amúgy rájuk is igaz amit írtál. A Kravtex azért van nehezebb helyzetben, mert ők nem állították le a gyártást, hogy ne kelljen alkalmazottakat elbocsátaniuk, így hosszú ideje raktárra gyártanak, abban a hitben, hogy majd lesz itthon aki megveszi.
Csak ugye a kormány annak ellenére letiltotta a Volánok buszbeszerzéseit, hogy nekik lett volna rá pénzük, a BKV meg ugye Mercedes-t vetet magának, szóval ha így megyünk tovább akkor az egyik legnagyobb magyar buszgyárat is sikerül tönkretenniük.
Eközben meg a Rábából akarnak közpénzből buszgyárat csinálni, akik korábban megbuktak ezzel, ahelyett, hogy hagynák élni azt aki megél magától is.
Nem is tudok már erre mit mondani, komolyan.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A felújított jármű nem új, máshol is újítgatnak fel járműveket, attól még az életkoruk annyi amennyi. Mint ahogy szarból se lehet várat építeni, régi buszból se lesz új busz attól, hogy újra festik és kicserélik a kijelzőket, attól az még ugyanolyan elavult, korszerűtlen jármű marad.
Az újrafestés meg most lehet, hogy nem kerül pénzbe, de majd fog, amikor vissza kell festeni erről a gusztustalan, ocsmány bugyikékről, ami a budapesti tömegközlekedés történelmétől tökéletesen idegen és kb még nem láttam embert akinek tetszett volna. Persze értjük, hogy a Fidesz ezzel akarja jelezni, hogy mennyi sok "új" buszt hoztak Budapestre, mert esetleg fennáll a veszélye, hogy a színén kívűl másból nem vennénk észre, hogy "új" buszon ülünk és így nem tudunk hálásak lenni a Kedves Vezetőnek.
De majd a hazai ipar támogatásának jegyében Széles Gábor cégétől "olcsón" bérelt 150 új Mercedes busz... (miközben hegyekben állnak a Credo buszok Győrben)
Gusztustalan ami ebben az országban folyik.