Regisztráció Blogot indítok
Adatok
h.pityu

0 bejegyzést írt és 109 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Heti merítés 2015.06.07 08:15:13
Motorozz négy keréken! A legőszintébb, legjobb visszajelzést egy kisgyerek reakciójából látjuk. Ott nincs irigység, se mérlegelés, hogy most ennek szabad-e örülni, vagy le kell-e nézni a másikat, netalán utálni kell-e az illetőt. Kisgyerek nem tetteti, mint egy szomszéd a…..
h.pityu 2015.06.07 09:16:25
@Én is itt vagyok:
szerintem a javításokhoz tartozó km. állást írta ki :)
Ady Endre tökéletes tesztpilóta lett volna az új Corsához, csak a Harc a Nagyúrral című verset kellett volna kicsit átírnia, és az Opel navigációját helyezni a disznófej-középpontba. Ha pedig még nem látta, hogyan próbálják átverni a Becsületesneppert német kollégái, ezt a…..
Belsőség Heti merítés 2015.03.01 07:25:22
Önazonos látványtalan őszinte nyugalom Sokan kérdezik, hogy hogy lehet egy ilyen öreg szarral járni. Ugyanakkor, ha már beülnek, sokak szerint "kellemes". Valójában egy rettentő unalmas autó. Sportos járgány Egyáltalán nem látszik rajta hogy hány éves. A vele egykorú…..
h.pityu 2015.03.01 09:22:21
@ZYLO:
üdv, az croma, már ha erre gondoltál: nepitelet.hu/autok/fiat/croma_1985/digo_limo/

gyűjtsünk ragasztóra :) amúgy ezek a 80-as, 90-es évek eleji japppppán gépek voltak szerintem a világ legjobb autói....a w126 után
Belsőség Heti merítés 2015.02.01 08:20:55
Ennyi pénzért nincs jobb Ha azt nézzük, hogy az autót vészmegoldásként vettem, a lehető legkevesebb pénzből (200 000 Ft), majd autóztam vele 30 000 km-t nem túl sok hibával akkor kijelenthetem, hogy nagyon megérte az a két év amit együtt töltöttünk. Saab - Född från…..
h.pityu 2015.02.01 12:56:52
@Aranyba mártogatott étnyúl:
Hát, nem tudom mennyi irónia volt a válaszodban, de azt tudom, hogy 600 ezer Ft-ot fizettem a dsg javíttatására, ráadásul úgy, hogy a végén kézi váltós lett a kocsi.
Ha érdekel, akkor a következőket produkálta:
- először kettőstömegűre utaló hang beindítás után pár percig, majd elhallgat(szerelő szerint, aki vw-vel kel és fekszik-ismerem elég jól), a váltás 4-ből 3-ba kicsit darabos
- ezt csinálta 2-3 hónapig azzal kiegészítve, hogy a kezdeti hang tovább volt hallható, a váltás maradt ugyanaz
- ház elől elindulva a váltót "D"-be húzva a kocsi áll, hátramenetbe rakva hiba dettó
- szerelő hív, majd tréler.....és akkor jöttek a telefonok
- szopást kezd meg egyes
- nem elég, hogy elfosta magát a mechatronika, de úgy, hogy semmilyen korábbi vészprogramra kapcsolást, vagy bármi hibaüzenet, egyéb akármi jelet adott volna a elromlásáról, hanem ő akkor is csak a váltást erőltette, így tönkre téve a teljes váltót is
- ok, váltófelújítás indul, szinkronok cseréje bontottból, olajcsere(kicsit megmelegítette "szegény"), majd fogaskerekek cseréje, mivel a szinkrongyűrűk után ezek voltak a következő gyenge láncszemek, de ő csak váltott tovább
- ezek a hibák persze nem azonnal derültek ki, hanem szép folyamatosan, több nap és elég sok szerelői telefon után
- közben a fő ludast, a mechatronikát is kellett volna javíttatni, de kiderült, hogy mivel még fiatal a cucc(7-es dsg), így senki nem csinált ilyet mo.-on, így német szerviz keresése, kapcsolatfelvétel kinti ismerős által, telefonok, miegymás, idő, pénz, idegsejtpusztulás stb. stb.
- már a porsche pesttel is lett kapcsolat, ott közölték, hogy az egész móka(új váltó+mechatronika csere komplett) 1.3 millió Ft(a kocsi értéke úgy 2,2-2,4 millió)
- futárral alkatrész kiküldése mémetbe, majd kb 2 hét múlva ugyanaz, ugyanabban az állapotban vissza, zsákutca
- közben vw-nél kérdezősködni, hogy milyen visszahívások voltak a dsg-re, kiderült, hogy volt sok, de az enyém 2 hónappal öregebb(2008.08.), így ez is ugrott
- lett bontott mechatronika, de az 1,4 tsi-é(az enyém 1,9 pd), így persze, hogy beszerelés után derült ki, hogy hiába 7-es az is, de más időben kapcsol, mint a dízel, így az is zsákutca
- később a vw-nél kiderült, hogy kérhetek méltányosságot a mechatronikára, ami a polcról 580 ezer Ft, csak a kocsim adatai kellenek(évjárat, futott km) és ha minden ok, akkor 50% kedvezményt kaphatok
- nem kapok, mert öreg!!!!! az autóm és sokat futott(132.000 km-t!!!!!), így 10%-ot tudnak adni.....azaz még 530 forint az eddigieken túl.....itt telt be a pohát
- átalakítás kézi váltósra, az összes zubehörrel együtt(féltengely, komplett váltó, pedálsor, elektromosan átalakítani kézisre stb. stb.)
- kész lett a kocsi, ezalatt eltelt 6 hónap és kétszer 300 ezer Ft-ot hagytam ott(eredetire alakítás 300, majd kézire is 300)
Rohadt hosszúra sikeredett, újra leírni és átélni is elég szar érzés, de elmondhatom, hogy a dsg váltós autók kurva jók, amíg működnek, csak elég sok hibát a gyár később nem hajlandó garanciában orvosolni, az itteni átlag bérek meg nem ilyen javíttatásokra vannak tervezve(Minden pluszpénzem erre ment+az asszony akkor 1 évig meló nélkül volt otthon a két gyerekkel. Ez nem a kocsi hibája, de frankó volt otthon beadagolni a pénzeket).
Szóval ennyi. Ilyen valóban nincs a Carinával, csak egy 2 literes őskövület motor, nagy hely, meg a bágyadt egyhangúság és a magamba rejtett halk öröm, amit csak én érzek, mikor kiszállok belőle.
Jól tudjuk, hogy az Év Autója Díj valójában nem nyom annyit a latban, nincs akkora jelentősége, mint amennyit a körötte lévő hype sugall. Na és ha ez ennyire fontos, akkor mennyire befolyásoló tényező egy bármilyen lap/egyesület vagy akárki által kiosztott díj? Kapcsolódó…..
h.pityu 2014.12.31 11:06:19
@rush4you:
Cégünknél van belőle egy rahedli......az nem embernek tervezett autó, hanem egy kupac sz@r. Büdös, mint a dög, gyakorlatilag nincs hátsó lábtere(volt V-ös Golfom, ami elvileg a H konkurense, hát 190cm vagyok, de a gyerkőcöm nem volt benne a bordáimban), ráadásul aki az index-ablaktörlő kapcsolót kitalálta benne(illetve ha jól tudom, akkor az a c vectrából indult) azt két hétig tartanám a hátsó ülésen kenyéren és vízen. 1.6-os létére lomha dög, cserébe 130-nál ki akar esni belőle a motor, mert úgy 4 ezret pörög...130-nál!!!! (mostani Toyotám 150-nél teszi ugyanezt). Soha nem volt saját opelem, de nem tudom azt az élethelyzetet elképzelni, hogy egy ilyen f@startály vásárlása mellett döntenék....nálam a franciákkal és az olaszokkal van egy helyen(jó mélyen). Sokan mondják, hogy a német autóknál az opel a ford előtt van, volt Focus I-em, az is 1.6-os volt, az a motor-váltó-futómű-műszerfal nálam istencsászár volt, cserébe senki nem fért el mögöttem, de én vigyorral szálltam ki belőle.
  Mi a jobb? Homokba dugni a fejünket és eljátszani, hogy a jelenség nem létezik, vagy ellenkezőleg: ha már valaki csinálja, vagy ki akarja próbálni, akkor amennyire lehet, segíteni és tanácsot adni neki saját (és más) testi épségének minél jobb megóvása érdekében? Na…..
h.pityu 2014.12.25 14:11:56
@Pepejoe:
Azt konkrétan semmi, hacsak annak az elhagyatottnak tűnő kukoricásnak van gazdája és egy kicsit átrendezi az ember a domborzati viszonyokat a kocsival. Nálam ez kb vetekszik azzal, mikor az erdőben motorozó, quadozó srácokra kihúzza a birka a damilt, drótot, stb. Gyerekként ilyen helyeken tekertünk, motoroztunk, akkor a kutyát se zavartuk, de ma már itt a liberalizmus, ami szerintem egy kicsit egyoldalú....Tájvédelmi körzet ugye nem szorul magyarázatra(sajnos...).

Szomorú hallani, hogy 6-7 kilóból áll meg egy ilyen kocsi reálisan nézve, ahhoz a pár havas naphoz és a tc-s csapatós napokhoz, de főleg a magyar viszonyokhoz képest ez siralmasan sok. De az élmény.....

Régebben a városligetben ment a csapatás, megérkeztünk a régi F. transitokkal, ment a besz@rás, hogy itt a yard, most mi lesz? Hát, az lett, hogy beszálltunk egy-két körre mi is....jó volt, igaz se volt.
Ilyenkor, karácsony körül megtelik az internet fenyő szállítós fotókkal. Az egyik kabrióban, a másik veterán Porsche tetejére gumipókozva, aztán meg van, aki a nyitható tetejű, gombkerekű Bianchijában állítva viszi haza a fát. Na, de motoron? Nem szokás, nem emlékszem ilyen…..
Ha az északi félteke fagyos segglukát keresed, a Ferenc József-földön megtalálod. A 80. és 82. szélességi kör között található szigetcsoport havas, kopár, de mindenek előtt rideg és távolságtartó, csak úgy, mint az ott felejtett rozsdahalom, több száz tonnányi katonai…..
Kovács Zoli olvasónk küldte át ezt a három linket. Mindhárom egy készülő film promóciós-beharangozó anyaga. És ha azt mondom, hogy hosszú percekig szájtátva-bólogatva, könnybe lábadt szemmel néztem, akkor nem hazudok. Mert ami a Forma-1-ben a Ferrari, az a túraautók között a…..
h.pityu 2014.10.13 22:13:16
@Altezza:
Megnéztem, büntet nagyon. A második felétől a Vatanen rész nagyon állat, a fia néha elkerekedő szemmel ül a fiestában, a Bmw törés után csoda, hogy odaadták neki :D.

A rush pedig szerintem elég nézhető kategória, kár, hogy szinte a teljes autós rész zöld hátteres vetítés, de hát ma már sajna minden film ilyen.
Vajon Karotta elégedett a legújabb, rettenetes Renault-jával? Assur elmondja, mennyit csalnak a gyári fogyasztási adatok, és hogyan döntött rekordot egy Volvóval, Winkler pedig megkínálja Karottát a maratonisták szuperpempőjével. Az Égéstér 139. adásának…..
h.pityu 2014.10.03 14:37:08
@Leadfoot:
Néhányszor(tényleg nem sokszor) már említette, pl. a rendőrös sztorinál, mikor megállították külföldi rendszámú tesztkocsival(asszem infiniti, v. nissan) és ott mondta, hogy mi az igazi neve. Amúgy meg a gugli jó barát :)
Tegnap este Budapesten, a Szabadság híd budai hídfőjénél ellenőrizték a robogósokat a rendőrök. Két motoros járőrrel találkoztam, akik éppen egy ötvenesként, tehát rendszámtábla nélkül használt Vespa ET4 125-öt nézegettek. Aki azt hiszi, hogy egy ilyen rendőri…..
h.pityu 2014.10.01 18:24:39
@alvázvédelem: "közreműködik abban, hogy jog vagy kötelezettség létezésére, megváltozására vagy megszűnésére vonatkozó valótlan adatot, tényt vagy nyilatkozatot foglaljanak közokiratba, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő"
szerintem elgondolkodtató....
h.pityu 2014.10.01 20:26:28
@Breacher:
csak idéztem a pontos szöveget, szerintem is túlzás a letöltendő, de ha akad egy kis pénzmag, akkor bármi lehet.....mondjuk így lehetne jogsi+papíros motor is :)
Belsőség A nyeretlen bajnok 2014.09.29 18:20:01
Hogy miért is kedvelem én sok, nagy sztárnál és híresebb bajnoknál jobban ezt a nyomott orrú, kopaszodó kis embert? Miért is gondolom úgy - és miért is gondolják így azok is, akik vele versenyeztek -, hogy az egyik legnagyobb ikon annak ellenére, hogy egyetlen bajnokságot sőt:…..
Nemrég belefutottam a kérdésbe a carthrottle-ön, hogy ha három autód lenne, mi lenne az. Egy hétköznapokra, egy hétvégére és egy pályázni. Be is küldtem a kérdést a szerkesztőségi levelezőlistánkra. Íme, a válaszok: Pere László (karmageddon)Hétköznapokra: Mivel van…..
Belsőség Heti merítés 2014.09.14 07:49:07
Ezüst nyíl Pontosan olyan, amilyenre számítottam.Szűk, nekem pláné a 196 centimmel, lassú (automata) de nem érdekel. Uras, szép, masszív vas Az érzés? Mesés. Higgadtan, vigyorogva vezet az ember, biztonságérzet, peace, ha meg kell, akkor ez a 150 lovacska jó egy-két…..
h.pityu 2014.09.14 18:33:53
@KissGecihuszár:
ezt magam sem mondhattam volna szebben :D , bár a 220-as motortól a kopasz nem nagyon volt elájulva
h.pityu 2014.09.15 07:24:39
@KissGecihuszár:
Dehogynem, ésszerű keretek közt szerintem elég, Csikós egyik korábbi nepperűzős írásából maradt meg bennem, hogy a 220-ast nem dicsérte a többi kockamotorhoz képest.
Mit vegyünk és hogyan hozzuk be? Motorok, autók és álrendőrök. Korrupció és nepperűzés. Égéstér fullextra! Az Égéstér 136. adásának kommentposztja. Direklink a letöltéshez...
Amikor megjelent az előző teszt rögtön elkapott a hév, hogy miért ne lehetne megcsinálni a Totalcar saját kis dolgozatát. Kezdetben még nagyon nehézre sikeredett de itt van a végleges verzió, amit most te is kitölthetsz! Lehet, hogy valamelyik kérdésnél több helyes válasz is…..
A Carthorttle oldalt már régóta olvasom, jó anyagaik vannak és a felületük is guszta. Külön kedvencem a Car Memes, még matricát is rendeltem tőlük. Tegnapelőtt vettem észre a posztot, amiben a Carwow kvízének kitöltése a cél, 60% felett állítólag Jedi szint. Beküldtem a…..
h.pityu 2014.08.17 22:59:28
Kellett volna a németeknek az olasz gyártó, végül lemondtak róla. Csikós ellenben valóra váltotta álmát. Milyen áron? Az Égéstér 131. adásának kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
Belsőség Ha lemaradsz, kimaradsz 2014.08.04 14:28:10
Alig pár nappal a rendezvény előtt kezdenek felpörögni a XI. Belsőség-találkozó körüli dolgok. Ez egy pár hasznos infót tartalmazó posztocska, megelőzendő a sok kérdést. Ja, hogy nem tudod, mi ez? Itt elolvashatod, de röviden csak annyit: ez az a hétvége, ahol együtt…..
Belsőség Heti merítés 2014.08.03 08:22:08
Igazi élményroadster. A hétköznapokban is. Az autót amúgy mindenki megnézi, legyen csaj vagy fiú, fiatal vagy idősebb, egyszerűen a rikító piros szín és a gyári króm dolgok vonzzák a tekintetet. „Feeling Bus” a retro korszak ismeretlen ikonja Eredetileg tűzoltó busz,…..