Regisztráció Blogot indítok
Adatok
HSD

0 bejegyzést írt és 114 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az iGO most tízéves, amit egy nagy bejelentéssel körített sajtótájékoztatón ünnepeltek meg. Volt torta, lufi, miegyéb, és a cég jelen lévő vezetői azon a kanapén ülve meséltek a dicső múltról, amit egy hollandbútor-kereskedésben vettek, amikor kiderült, hogy le kéne…..
A világ napelemes piaca további dinamikus növekedést mutat a világban: az NPD Solarbuzz előrejelzése szerint idén már 50GW is lehet a teljes világpiac. Jelentős átrendeződések mutatkoznak, ahogy erről egy korábbi bejegyzésben már írtunk: Európa súlya kissé csökken, a világ…..
  Remek infografika az elektromos autók fejlődéséről Napjainkban egyre többet hallani arról, hogy a közlekedés 20-30 éven belül teljesen az elektrifikáció felé tolódik majd. Ennek alátámasztására szinte minden autógyártó kijött a saját elektromos gépkocsijával, sőt,…..
HSD 2014.06.26 00:53:01
@teddybear01: "Az elektromos autónak azaz egyetlen előnye, hogy nem oda piszkol, ahol használják."

Ez már egy számtalanszor megcáfolt, rendkívül primitív ócska hazugság, nagyszerű hogy pont ezzel indítottál, rögtön kiderült rólad, hogy a lehető leghalványabb lövésed sincs a kérdésről.

"A környezeti terhelése főleg részben a gyártáskor, részben pedig a töltéshez szükséges áram előállításakor"

Ugye magad sem tudod hogy ezzel mit akartál mondani? Ugyanis ez minden más meghajtású járműre is igaz.

"de főleg az élettartama végén történő lebontásakor jön össze."

Ez viszont már a teljes marhaság kategóriája. Hasracsapással önmagad találod ki ezeket, vagy segít valaki benne?

"Sajnos ez mind súlyosan környezetszennyező."

Kivéve amelyik nem. Pl. az áramtermelés lehet teljesen szennyezésmentes is, és a tévelygéseiddel szemben pont ez a rész esik legnagyob súllyal a latba. Ez elektromos jármű esetén akár nulla is lehet, de átlagos erőműmix esetén is jóval kisebb mint a kőolajalapúakénál.

"Mondjuk eléggé idegesítő, ha le akarnék menni a horvát tengerpartra, és közben kétszer-háromszor is meg kellene állnom két-három órára, feltöltetni a kocsit. Már ha akad hol töltetni.
A belsőégésű motoroknál elég egy kanna üzemanyag, amit akár az árokparton is bele lehet tölteni."

Ja persze, a belsőégésú motoros autóddal hogy szeled át az óceánt egy kanna üzemanyaggal? Az nem idegesít, csak a horvát tengerpart?

"Nem igaz, hogy az elektromos autót üzemeltetni olcsóbb, mint a belsőégésű motorral szereltet."

De, tökéletesen igaz, töredék annyiba kerül az üzemeltetése.

"Egyedül azért jöhetsz ki olcsóbban, mert a benzinre, dízelre horribilis adót raknak(jövedéki adó, útalap, stb.) és így piszkosul megdrágítják."

Elég nagy hülyének kell lenni ahhoz, hogy rögtön a rákövetkező mondatoddal képes voltál cáfolni a saját állításodat. Döntsd már el, hogy mit mondasz, akkor olcsóbb vagy nem olcsóbb?

"Iránban 30-40 Ft/liter az üzemanyag ára, itthon se lenne több, mint 70-80 Ft/liter, mert hozzánk még el is kell hozni a kőolajat."

Ez rohadt nagy érv, hogy Iránban mennyibe kerül a benzin így önmagában. Azt miért nem tetted hozzá, hogy Iránban mennyi az áram? Mert akkor egyből világossá vált volna számodra is hogy triplán is hülyét csináltál magadból?

"Az elektromos autóhoz szükséges áram előállítása jelentősen többe kerül."

Aha. Minél? Írjál légyszi még ilyen gyönyörű semmitmondó mondatokat! Ja, és az ne zavarjon hogy a kőolaj finomításához igen combos mennyiségű áramra van szükség. De nyilván az roppant olcsó, egy áram csak akkor lesz hihetetlen drága a Te idióta világodban ha nem olaj finomítására használják fel hanem elektromos autó töltésere. :)

"Ami pedig az elektromos autó hatékonyságát illeti, cipelnie kell a súlyos akkupakkot, ami ebből a szempontból állandó holt súly."

A hatékonyságnak pontosan nulla köze van az akkumulátorok súlyához. Mellesleg a cipelésre vonatkozó állításod pont ugyanúgy igaz olajos autóra és az üzemanyagtankra is, megint fogalmad sincs mekkora hülyét csináltál magadból.

"Minden biztonsági és kényelmi szolgáltatás az akkupakkban eltárolt energia-készletből megy, azaz az elérhető hatótávot csökkenti."

Mint ahogyan így van ez az olajos autónál is.

"De akkor még nem beszéltünk olyan kényelmi szolgáltatásokról, mint például a téli fűtés, a nyári klíma, az autórádió, és a többi szórakoztató-elektronika.
Ez mind, mind az akkupakkból megy, azaz a megtehető távolságot csökkenti."

Mint ahogyan így van ez az olajos autónál is.

"Ráadásul minden akku télen a hidegben sokkal rosszabb hatásfokkal üzemel, akár 40%-al is!"

Ez megint a betonhülyeség kategóriája. Minden évszakban pont ugyanakkora az akkumulatorok hatásfoka. A hidegben a kapaciásuk csökken nem a hatásfokuk, de mivel annyira hülye vagy a kérdéshez, ezért ez a két teljesen különböző dolog neked egy és ugyanaz. Szánalmas.

"A hibridautó meg a lehető legrosszabb választás. Abban mindkét fajta meghajtás minden hátránya megvan, és csak kevés előnyt tud felmutatni bármelyikhez képest."

Az eszméletlen hülyeségsorozatodra ez felteszi a koronát. A valóság ennek pontosan a fordítottja, az előnyöket egyesíti és sok hátrányt vagy kiküszöböl vagy jelentősen csökkent.

"Na mindjárt kapni fogok a sok sötétzöldtől, de mindegy."

Nem, nem csak tőlük, hanem bárkitől aki ért a kérdéshez és tud gondolkodni is. Te nem értesz hozzá - de valami elképesztő módon nem - és gondolkodni sem tudsz.
Leülhetsz, elégtelen.
HSD 2014.06.26 01:10:55
@nincs_nick: Te ugye a tedybear-nek vagy egy hülyébb változata?
Elhanyagolható lenne? Fiam, neked fogalmad sincs mekkora baromságot állítottál!
Mutasd már be azt a számítást ami elátámasztja ezt az elhanyagolást!

"Gyakorlatilag betolják egy nagy csőbe a nyers olajat és a végtermékig csövekben utazik."

Aha persze, meg tankhajón is utazhat meg kamionokon is rengeteget. Ezek biztos mind lepkefinggal mennek meg szivattyúkat is az hajtja amivel a cuccot átnyomják egyik helyről a másikra.

"A krakkolás meg minimális kibocsájtással jár autónyi üzemanyag szinten."

A finomítás kapásból 15%-os veszteséget okoz. Nyilvánvalóan síkhülye vagy a kérdéshez.

" A vicc az, hogy kevesebb a teljes benzinkútig szállítás környezeti terhelése, mint az áramszállításnak, ha azt visszavetíted a termelési forrásra.:)"

Nem, a vicc az, hogy ilyen elmebetegeknek internetelérést adnak.
HSD 2014.06.26 01:27:31
@nincs_nick: "1kWh 5km megtételéhez elég egy Teslanak, ami már használható méretű autó."

Nem, 1.1 kWh-t használ fel átlagosan 5 km-enként amiben a légkondícionálás és minden más is benne van, és nem csak hogy használható méretű autó hanem 5 felnőttet + 2 gyereket és még emellett számottevő menyiségű csomagot is el tud vinni egyszerre. Ez nem csak "már használható méret" hanem messze a legjobb a kategóriájában méretű. Óriási nagy különbség.
Úgyhogy nem hogy még egy Paks nem kellene ehhez, hanem még a jelenlegit sem kellene bővíteni hozzá.
2012-őt nyugodtan tekinthetjük a sorozatgyártású villanyautók évének, hiszen - elsősorban a Renault-Nissan csoport jóvoltából - idén lett először valódi elektromos járműkínálat Európában (Twizy, Kangoo, Fluence, Leaf). A villanyautók éve azonban nem esett egybe a…..
HSD 2013.03.09 01:14:27
@d.z.: Úgy látom ide leginkább elmebetegek írnak. Te soha a büdös életben nem számoltál utánna annak az elmebetegségnek amit leírtál. Mondjuk valószínűleg ez többszörösen meghaladja a képességeidet úgyhogy amúgy sem menne.
HSD 2013.03.09 01:20:28
@Pierr Kardán: Fiam, az alapján a szemét alapján amit ide behánytál, a napnál is világosabb, hogy Te vagy egy zsákutca, az evolúciónak egy nagyon csúnya zsákutcája, ahol a végtelen tudatlánság találkozik az idiotizmussal.
HSD 2013.03.27 23:59:07
@teddybear01: Látom Te még soha nem hallottál arról, hogy nem csak szigetüzemű napelemes rendszerek léteznek. Nézz utána, addig is elégtelen a produkciód.
2012, úgy tűnik, a hibridautók - viszonylag rövid - korszakának hanyatlásaként fog bevonulni az autótörténelembe. A dologban ráadásul az a paradoxon, hogy a hibridekkel a legkevésbé sem az lesz a baj, amit korábban sejtettek - és abszolút nem azok fogják környezetvédelmi…..
HSD 2012.07.24 12:42:10
Ez az írás úgy baromság ahogy van. Gyakorlatilag összegyűjti a témában majdnem az összes agyatlan tévhitet, és azt mindenféle bizonyítás, számok vagy hivatkozás nélkül kihányja. Ilyen szemétből millió van a neten, ezek száma növekedett csak tovább.
Az egész nem más, mint a valósággal homlokegyenest ellentétes egyéni vélemény felböfögése.

"2012, úgy tűnik, a hibridautók - viszonylag rövid - korszakának hanyatlásaként fog bevonulni az autótörténelembe."

Már a kezdőmondat is egy óriási nagy tökönlövés, és jól mutatja hogy a szerzőnek a leghalványabb lövése sincs a valóságról, ugyanis 2012 pont a hibridek gyorsított térnyeréséről szól. A Prius eladásai pl. majdnem megduplázódnak az előző évekhez képest, és elérik az 1 millió db/év-es eladási számot.

"amikor óriási terepjárókba és limuzinokba raktak a V8 mellé egy kis villanymotort, mondván: na ez aztán most kurvára öko."

Teljes hülyeség. A nagyobb járműveket azért érdemes hibridesíteni, mert ezzel lehget arányaiban a legnagyobb fogyasztáscsökkentést és üzemanyagmegtakarítást elérni. Ha egy ilyen jármű 20 literes fogyasztása lecsökken 12-re az sokkal nagyobb nyereség mintha egy 6 literes fogyasztású személyautó fogyasztása menne le 4.5 literre. Itt is az látszik, hogy a szerzőnek fogalma nincs az egészről.

"A gond nem ezzel volt: sokkal inkább a drága, bonyolult szerkezettel, a drága, bonyolult előállíthatósággal és a sokféle - köztük számos, súlyosan környezetterhelő módon kitermelhető nyersanyagból előállított - alkatrész kontinensek közötti utaztatásával, ami már üzembehelyezésük előtt súlyosan környezetpusztítóvá tette a környezetet védeni szándékozó benzin-elektromos autókat."

Ez egy teljesen megalapozatlan - valójában totális hazugság - állítás, nulla alátámasztással.
- Mit bonyolult előállítani benne?
- Milyen súlyosan környezetszennyező nyersanyag van felhasználva benne, ami más autókban nincs?
- Milyen alkatrészeket utaztatnak milyen kontinensek között és ez mennyiben különbözik más járművek alkatrészeinek utaztatása között?
Semmire nem ad választ a szerző, csak hasracsapásszerűen felsorol egy csomó hülyeséget bárminemű összehasonlítás nélkül.
Ha tudná a szerző a fenti kérdésekre a választ nem született volna meg ez az igénytelen írás, ugyanis az állításának pontosan az ellenkezője igaz.

"A másik probléma a hibridekkel az volt - pontosabban lett -, hogy valójában nem volt elég alacsony a fogyasztásuk és a károsanyag-kibocsátásuk. "

Na ez már a legalja, az elmúlt 15 évben számtalan mérés és teszt biznyította ennek az ellenkezőjét, 5 perc alatt lehet találni ilyeneket tömegével, íme itt van egy a legkorrektebbek közül:

www.youtube.com/watch?v=ySR0flj6QnQ

"Idén például piacra kerül jónéhány olyan benzinüzemű autó, amely fogyasztásával, kibocsátásával súlyosan megszégyeníti a piac összes hibridjét. A Ford Focus/Fiesta/B-Max az ezres Ecoboost motorral, a Fiat Panda, a Punto, az 500 és az 500L a kilencszázas twin-airrel és végül, de a legkevésbé sem utolsósorban a kompresszoros, háromhengeres Micra mint ökoautó bizonyosan súlyos csapást fog mérni a hibridpiacra."

Hol vannak a számok/tesztek amik ezt - az egyébként teljesen elmebeteg - állítást bizonyítják? Szokás szerint sehol, hiszen a valóság pontosan az állítás ellentéte.
A szerzőnek fogalma sincs hogy működnek a legjobb hibridek, ezért képes ilyen ostoba álltásokra. A nem hibridek mindig is súlyosan el fognak vérezni városban a hibridekhez képest ezen soha nem fog változtatni egy 1-2%-al takarékosabb belsőégésű motor. Vagy ha olyan nagy ugrás lenne a belsőégésű motorok termikus hatásfokának növelésében, hogy akár csak megközelítenék vele a hibridek városi fogyasztását - de ez elméletileg sem lehetséges a termodinamika főtételeinek tulajdonságai miatt -, akkor azt a motor hibridesítve ugyanúgy megmarad a hatalmas különbség a hibridek és nem hibridek között. Minimális tudással erre egy általános iskolás is kitalálja, a szerzőnek ez sem sikerült.

"Nem beszélve a már említett előállítás alatti környezetszennyezésről és nyersanyagszükségletről, amely - ha bevezetnék a teljes életciklus alatti kibocsátás kategóriáját - a hibridek azonnali bukását eredményezné."

A szerző nem említett meg semmit és nem tud semmit. A legjobb hibridek teljes életciklusra vetített környezetterhelése ugyanis 30-40%-al kisebb mint a hasonló nem hibrideké, lsd:

www.youtube.com/watch?v=dLGsKWhSqNQ

Ami itt egyedül megbukott, az maga a szerző.

"Nissan mérnökei már évekkel ezelőtt konkrétan kimondták: iszonyatos faszság a Peugeot által erőltetett dízelhibrid, és - ki nem mondva bár - sejttették, hogy egyáltalán nem hisznek a hibridek jövőjében."

A NIssan mérnökei soha nem mondtak ilyet. Sőt annyira nem, hogy azóta saját hibrid hajtásláncot fejlesztettek ki (lsd Infinity M35h) aminek továbbfejlesztett változata nemsokára fog megjelenni az Altima hibrid változatában. A hibridekről addig beszéltek csak zárójelben amíg nem volt saját fejlesztésű ilyen megoldásuk és kénytelenek voltak a Toyotától licenszelni azt (lsd. Altima hibrid előző változata). A szerző itt megint súlyosan keveri a szezont a fazonnal, plusz még belekavarja az egészbe a saját rémálmait is.

"Ugyanez a helyzet a Fiatnál"

Szó sincs róla, a FIat saját hibrid hajtásláncot fejlesztett, igaz elég pocsék lett és nem is versenyképes, ezért kénytelenek mással szenvedni.

"Viszont annyi bizonyos: a legkörnyezetkímélőbb megoldás továbbra is az, ha - lehetőség szerint - autó helyett minél gyakrabban a lábunkat, a biciklit vagy a tömegközlekedést használjuk."

Igen, és a végére a már milliárdszor elpuffogtatott hülyeség. A kerékpár nagyon fontos ugyan, de teljesen értelmetlen ide kavarni mert se annyi személyt se annyi csomagot, se olyan sebességgel szállítani nem tud mint egy személygépjármű.

A hibrideket a hozzá nem értők a megszületésüktől fogva, már 15 éve egyfolytában temetik, ennek ellenére a hibridek pontosan a fordítottját csinálják, folyamatosan növelik a részesedésüket az eladásokban. A Toyota Japánban már 50% feletti hibrideladásnál tart, összeladásait tekintve pedig 20% felett.
"A hibridkorszak végjátéka" című abszolút dilettáns förmedvényről Einstein egyik mondása jut eszembe:

"Az emberi hülyeség és a világegyetem végtelen, az utóbbiban nem vagyok biztos" :)
HSD 2012.09.08 01:09:08
:)
Megér vajon nem egész 182 ezer forintot minden egyes zöld kilométer? Hollywoodban mindenképp. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
HSD 2012.09.03 01:26:39
@Boka1: Nem szerintem másról van szó. Tudod vannak genetikailag tehetségtelen gépjárművezetők. Mindegy mibe ülnek bele, 30-40%-al többet fogyasztanak mint az átlag. :)
HSD 2012.09.03 01:32:48
@NperA: Megjöttél hülyegyerek? Ismét nagyon nagy idiótát szeretnél csinálni magadból? LOL! :)
Minden mozdulatoddal sikerül ez, kár még erőlködnöd is. Majd 2015-ben is visszajövök röhögni az ostoba fejeden! LOL! :)
HSD 2012.09.03 01:36:04
@karlmann: Fizikaórára te sem jártál, de ha a hülyeségeidet kijavítom, akkor az is ott van az írásban amiért könyörögsz. Könyörgés helyett mi lenne, ha olvasnál inkább?
Többen is megpróbálták az idei Pikes Peak hegyiversenyt elektromos autóval teljesíteni, és nem is voltak esélytelenek. A Toyota prototípus hatodik ideje mutatja, mennyire nem. Azt viszont sosem gondoltam volna, hogy ekkora csalódást okoznak. Amikor a 80-as évek végén először…..
HSD 2012.08.18 11:56:07
@NperA: Látom még mindig nem heverted ki minden idők legnagyobb pofáraesését. :) Ízlelgesd csak, sokáig veled marad ez az érzés! LOL! :)
HSD 2012.08.18 12:23:37
@2-More: Nem neked sötétbarna nácinak írom ezeket, mert nyilvánvalóan képtelen vagy felfogni még annak az agyatlanságát is amit ide behánytál nemhogy a cáflolatot mint NperA cellatársad LOL! :), de mások számára jó leszel egy röhögésre. :)

"lokális CO kibocsájtás, érdemes pl kinát megnézni, hogy mitől fekete a himalája lassan, és társai."

CO kibocsájtás amitől fekete a himalája? LOL! :) Te hányszor buktál kémiából? Vagy nem is jártál ilyen órára, úgy mint ahogy NperA iskolába nem? LOL! :)
Egy színtelen-szagtalan gáztól mi lesz fekete te szerencsétlen? :)

"És amióta atomenergia az pfujj, találd ki miből. Bizony, nem szélből meg napból, meg vizből, mert az egy teljesen fasza dolog, csak látványpékség. És bizony egy fornetti se tudna ellátni egy 500 férőhelyes üzemi konyhát. Evvan."

Amikor nem volt "pfuj" akkor sem volt másképp lénygileg a helyzet, dehát miért tudnál bármit is jól amihez hozzászólsz? Ezen kívül, ha 100%-ban fosszilis forrásból jönne a delej, az elektromos autó akkor is kevesebb szennyezést okozna mint az olajalapú, de persze ez sehol sincs így, úgyhogy a helyzet mégjobb. Persze a Te NperA-szintű agyad ezt képtelen feldolgozni. :) "Evvan" LOL! :)

"az oké hogy 2 rész hidrogént ad ki, és az egy rész oxigénnel mi is lesz? Kiengeded a szabadba?"

Miért a hidrogénnel mit csinálsz, bebetonozod és elásod? LOL! :)

Istenem, miért építeted ilyen alacsonyra a kerítést? :)
HSD 2012.08.22 20:41:35
@2-More: Ész? Kisfiam, neked fogalmad sincs arról, hogy mi is az.

CO lokális emisszióról fröcsögtél kisgyerek, nem koromról, hanem CO-ról, semmi másról. És szerinted emiatt fekete a himalája. LOL! :)

"Továbbá, a villany, amivel megy, azt is meg kell termelni, annak a hatásfokát ha beleszámolod, máris nem olyan rózsás a helyzet"

Nem, de még mindig sokkal rózsásabb mint a szaros olajalapú közlekedésnél, ez az amit a magadfajta ostoba képtelen felfogni. Soha a büdös életben nem számoltad ki/nem néztél utána - hogy is tudnád, amikor az alapfogalmakkal sem vagy tisztában - mennyi az egyik és a másik szennyezése a forrástól a kerékig, csak a trágyát nyomod ki a fejedből folyamatosan. Ez a legrosszabb fajta, nem tud semmit de azt is hibásan miközben kurvára meg van győződve róla, hogy milyen májer a témában.
Leülhetsz, elégtelen.
Nagyon bátor az a reklámcég, amely kitalálta, hogy a halálfélelemmel próbál népszerűvé tenni egy alapvetően nyugalmat árasztó autót. Pedig pontosan ez történt a Lexus esetében. Úgy látszik, a japánok is megelégelték, hogy potenciális vásárlóik minden eddigi…..
HSD 2012.08.07 19:58:02
@NperA: A hozzád hasonló hülyék mindig ugyanazt az idióta mintát követik. Miután mindennel orbitálisan nagyot pofára estek és elérték a mélypontot, azután kétségbeesetten próbálnak még nagyobb hülyét csinálni magukból, de még ez sem sikerül nekik, hiszen már nincs lejjebb. :)
Szenvedj hát akkor tovább mint disznó a jégen, had röhögjünk rajtad még tovább. :)
HSD 2012.08.08 00:03:09
@NperA: Én már semmit sem vártam tőled, aki nemhogy nullára de egyenesen negatívra küzdötte magát, és többször is közölte, hogy most már figyelmen kívül fog hagyni. Igen, még ez sem sikerült neked. LOL! :)
HSD 2012.08.10 01:12:41
@NperA: Mondtam én, hogy kell még neked egy kicsit szenvedni mint disznó a jégen, hiszen így legalább van kin tovább röhögni. :)
Az idézett járművet pontosan a hozzád hasonló síkhülyéknek találták ki, akik minden ilyen hír hallatán fröcsögő nyállal visítva tapsikolnak hogy íme, hát itt a jövő, de már több mint 40-éve teszik ezt! LOL! :) A nyomorékoknak soha nem tűnik fel, hogy minden autókiállításon mindig benyomnak egy ilyen gumicsontot az idiótáknak, amiből aztán természetesen soha az életbe nem lesz megvásárolható jármű, csak és kizárólag a parasztok vakítására és a konkurencia megtévesztésére szolgálnak.
Minden nagyobb autógyártónak legalább 10 éve van ilyen cuclija, amit te hihetetlen újdonságnak gondolva rendszeresen be is szopsz. LOL! :)
Semmi baj, ez pont a te szintednek szól, drukkolj neki nyugodtan, és majd 2015-ben vegyél is belőle! Szépen majd betuszkolod a 30 négyzetméteres panelod főzőfülkéjébe és ott nézegetheted, mást ugyanis nem fogsz tudni vele csinálni mert hidrogén az nem lesz hozzá. LOL! :)

Ígérem, hogy 2015-ben visszatérek, és az újabb megapofáraesésedet látva még egyszer jó nagyot fogok röhögni az ostoba tudatlan fejeden! LOL! =)
Amúgy az elmúlt 15 évben nagyon sok elődöddel megtettem már hasonlót, és nagyon sok kellemes percet okoztatok ezzel nekem. :)
Omnibusz Buszozzunk tisztán! 2012.08.07 09:00:00
Elektromos buszt tesztelt júniusban a BKV. Különös élmény az olajsáros megállókból felszállni a jövő tiszta ígéretére, de valóban itt a jövő? A BKV már ne is vegyen több dízelbuszt?   A busz Kínából érkezett, a neve BYD e-bus12 vagy BYD K9B vagy a szabványos kínai…..
HSD 2012.08.07 18:38:02
@Pa Lee: Azért mert a hülye embert a legkönnyebben arról lehet felismerni, hogy nemhogy közép de még rövid távra is képtelen tervezni.
HSD 2012.08.07 19:53:15
@D4D: Lehet, de ebből nem következik az, hogy akkor minden kinai gyártmány az csak szar lehet. Ezt azért megérted?
HSD 2012.08.08 00:19:54
@uboat: "Biztos, hogy nem egy kínai busz!"

Miért? Mert Te mondod?

"Ráadásul az akksik hamar tönkremennek."

Miért? Mert Te mondod?

"Az a 250 km-es hatótáv is csak az első 2 hétben lesz annyi. Rohamosan lecsökken majd."

Ezt is csak te mondtad, de ez viszont könnyen bizonyíthatóan a nettó hülyeség kategóriája. A BKV kicsivel több mint 2 hétig használta, és semmilyen hatótávcsökkenést sem tapasztaltak.

"Szerintem a trolibusz nagyon jó találmány. Én teleraktam volna vele a várost."

Ennyire téves és a valóságtól elrugaszkodott látásmód után ezen nem is csodálkozom. Az ára miatt biztos nem raktad volna tele vele a várost, ráadásul akkor még a szükséges hálózat kiépítéséről egy szót sem ejtettünk, aminek a kiépítése és karbantartása sem egyszerű. És itt nem csak az árról van szó, egy csomó helyen városképi szempontokra hivatkozva nem is engedik a hálózatépítést.
A valóság egyáltalán nem olyan mint amilyennek hiszed, és ráadásul sokkal bonyolultabb mint amilyennek gondolod.
Kicsit módosítottam, hozzátettem ehhez az íráshoz. Mostanában sokat gondolkodtam azon, hogy a tisztán elektromos hajtású autók valóban használhatók lesznek-e és tényleg környezetkímélők-e? Itt van pontokba szedve, mire gondolok.  Az első kérdés az, mi van, ha a…..
HSD 2012.07.29 22:34:03
@Csák Morritz AKA Alibiman: Na ez az ami soha nem lesz elterjedve. Felejtsd el.
HSD 2012.07.29 22:38:07
@Csák Morritz AKA Alibiman: Akkor az egy botcsinálta fizikus. A mai benzines/gázolajos autóknál miért nem jelent gondot az az iszonyatos mennyiségű vízgőz amit kipuffognak, erre miért nem gondoltál?
HSD 2012.07.31 01:49:21
@Csák Morritz AKA Alibiman: Szerintem meg ha valaki rosszul írja le - és ugyan csak 1 betű a különbség, de gyökeresen mást jelent a kettő -, akkor nem elütni kell a dolgot hogy mindenki arra gondol - én sem gondoltam arra, tehát biztos nem igaz a mindenki -, hanem elismerni, hogy ez így teljesen értelmetlen és ordító hiba is, mivel 10-ből 6-an súlyosan keverik a két fogalmat.

De, én mindig pontosan fejezem ki magam, pláne ha le is írom és az nyilvánosan megjelenik amit potenciálisan rengeteg ember olvashat.

50 kWh-t nem tud "eszméletlen gyorsan" elfogyasztani egy villanyautó. Mondom, legalább 300-400 km-t kell mennie hozzá, ennyit meg a személygépjárművek 1% sem megy naponta.

A Braziloknál soha nem jártak metanollal, legfeljebb etanollal (megint csak 1 betű a különbség, de totálisan mást jelent vele mint nélküle). De se a metanol, se az etanol soha nem lesz se a jövő se elterjedt és számottevő mennyiségben használt üzemanyagfajta egyik sem. És ennek semmi köze ahhoz, hogy Magyarországon mennyi a jövedéki adója az E85-nek, ehhez a fizikai törvényeknek van közük.

Abból, hogy egyesek fölvetették a vízgőz problémáját önmagában nem következik, hogy tényleges probléma lenne, mivel ha rosszul látják, akkor csak a fejükben probléma ez a valóságban nem. De teljesen mindegy, mert soha nem lesz probléma, mivel a hidrogén még annyira sem terjedhet el, mint az E85, szintén fizikai okok miatt.
Kicsit bűntudatunk is van azért, mert mindig csak az érdekes, valamilyen szempontból kiemelkedő dolgokkal foglalkozunk mindig. Gyarlók vagyunk, számunkra is vonzóbb egy Ferrari mint egy Skoda. Pedig a hétköznapi autók mögött legalább akkora tudomány - ha nem több - áll, mint a…..
HSD 2012.06.08 21:51:06
@Péter 2: Alapvetően mint tudjuk, csak a nagyon tudatlan ökrök égetik magukat ilyen kijelentésekkel. 10 éve még hordákban toltátok ki a fejeteken ezt a hülyeséget, mára már csak néhány utolsó mohikán tart ki a valóság pontos ellentétének ismételgetése mellett.
HSD 2012.06.08 21:54:40
@Frantic8910: Ne zavarjon az a tény, hogy pl. az M62-nek az ég egy adta világon kívül semmi köze sincs a hibridekhez. Továbbra se értsd meg hogy mi a hibridség lényege, és ezeregyedszer is nyomd ezt a cuccot, mert trágyát olvasni jó.
Vagy az Ampera drága, vagy a benzin túl olcsó, nem tudom. De nem kizárt, hogy hamarosan röhöghet a markába, aki megveszi. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..