Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Grgabácsi

2 bejegyzést írt és 403 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Profigrammer's Villanykamion 2019.05.13 07:22:27
Kamionoknak építettek ki felsővezetéket, így villamosították az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszt a németek. Közgazdászok azonnal feltették a Portfolioban is olvasható kérdést: pénzkidobás vagy a jövő közlekedésének első lépése a beruházás? Mi értelme van a hibrid kamionoknak, amikor a…..
A sok busz- és villamosfelvonulás után ma pihenjünk egy kicsit: itt van a múltkori, 1990-es videó folytatása két évvel későbbről. A ruhákat nézve körülbelül ekkor ért véget Magyarországon a nyolcvanas évek, bár a közlekedésen még nem nagyon lehetett ezt érezni, talán csak levetett nyugati autóból…..
Grgabácsi 2018.12.03 09:43:34
@Comandante en Jefe: Nem, hanem a menetregisztrálók elterjedésekor. Mondjuk annak meg épp az a bizonyos baleset volt a(z egyik) kiváltója.
Utaslemaradások, felesleges sorban állások az agglomerációban. Besokalltak az utasok a megváltozott jegyvásárlási rendszer okozta kellemetlenségek miatt, kampányt indítottak az előző rendszer visszaállítására. Azt kérik mindenkitől, aki egyetért, hogy támogassa őket egy like-kal a "Követeljük a…..
Grgabácsi 2018.10.04 15:55:54
@PonDrow: Minden nap. Csak a régi rendszerben ha jött a kalauz, akkor fizettek, ha nem jött, akkor ingyen volt. Most meg fizetős lett a hév, ez a bajuk.
Két héttel ezelőtt megkérdeztünk Titeket Instagramon és Facebookon, hogy ha változtathatnátok egy dolgot Budapesten, akkor mi lenne az? Szerencsére sokak fantáziáját megmozgatta ez a kérdés, így mi is rengeteg izgalmas választ olvashattunk. Volt azonban öt olyan „kívánság”, ami jóval gyakoribbnak…..
Grgabácsi 2018.10.04 07:30:01
@hunsly: Budapestnek a belvárosban ha nem is kiváló a közlekedése, de legalábbis relatíve jó. Ha nem tették volna tönkre a metróra hivatkozva a villamoshálózatot, akkor pl egész jól lehetne a belvárosban is tömegközlekedni. Viszont ha már a külvárosokból akarsz bejutni, akkor bizonyos irányokban kifejezetten szopóág van. Csak hát ugye a belvárosi értelmiség hajlamos elfelejteni, hogy a város nemhogy a Nagykörútnál, de még a Hungáriánál sem ér véget.

@különvélemény: az önvezető elektromos autók kb semmit sem fognak megoldani, sőt, még több egyéni közlekedési igényt fognak generálni.

Amúgy messze az első helyen kéne állnia a rettenetesen balkáni állapotú köztereknek és aluljáróknak. Ilyen még a lesajnált Bukarestben sincs. Ehhez jönnek hozzá főleg a pesti oldalon a nagyobb csomópontokat ellepő lecsúszott tömegek, bezombult népségek, akik egyrészt szédületes tempóban lakják le a tereket, másrészt eléggé aláássák a komfortot.
Grgabácsi 2018.10.04 09:11:32
@gigabursch: A budai fonódó melyik metróvonallal párhuzamos?
A 70-es években megcsonkított villamoshálózat jelentős része pedig pont olyan vonal, ami ma is megélne akár metró (vagyis felett) is. Lásd pl. a Deák és a Lehel tér között.
Grgabácsi 2018.10.04 09:13:21
@Zabalint: Melyik európai nagyvároshoz viszonyítva? Mert az általam ismert európai nagyvárosokhoz (Bécs, Berlin, München, Hamburg, Drezda, Prága) képest kifejezetten rossz, bár vannak talán rosszabbak is.
Talán a Bosch és a Daimler sem gondolt bele teljesen, hogy mennyire iránymutató az a technológia, amit elérhetővé tettek a W116-os S-Merciben 1978-ban. A fékezett kerekek blokkolását gátló rendszerük, ami ABS (Anti-lock Braking System) néven vált ismertté, mára rengeteg életet mentett meg, ráadásul…..
Grgabácsi 2018.08.31 20:11:37
@csúti csüngőhasú tolvaj: Na azt megnézem, amikor másodpercenként mondjuk 100-szor kiértékeled mind a négy kerék aktuális szögsebességét, csúszását, és - nincsenek nagy elvárások - csak fékkörönként visszaszabályzod a nyomást.
Az Átlag Józsi leginkább azt hiszi el, hogy az ABS-szel ugyanúgy, ugyanolyan fékutakat lehet elérni bármilyen útviszonyok közt, mint szárazon. Aztán ebből jön az, amit leírtál. És igen, pont ezért csúsztál ki a pirosnál, mert jól beszoptad.

Más: a Mercikben nem 1987-től széria az ABS, hanem 1993-tól. 1988-tól a W124-ben, majd 1990-től a W201-ben (a.k.a. 190-es) az alapmotorokat (1,8 benya és 200D) kivéve. A C-osztályban már széria volt.
Még napjainkban is döbbenten nézem a fényképeket. Ez itt történt Pécs főterén? Igen! Több mint 35 évvel ezelőtt a Széchenyi téren történt egy elképzelhetetlen tragikus esemény. 1983. augusztus 20.-án bekövetkezett városunk egyik legsúlyosabb autóbusz balesetéről, augusztus 22.-én és 23.-án számolt…..
Grgabácsi 2018.08.30 08:05:52
@UsrComm: Miután egy buszon légfék van, így a fékfolyadék túlmelegedése olyannyira kizárt, mint ma egy Michael Jackson koncert.
Grgabácsi 2018.08.30 08:11:28
@ninimimi: "Továbbá a pécsi sofőrökről írtakhoz vegyük hozzá a vizet ivó gyerekre rendőrt hívó miskolci sofőrt, vagy a gyalogosokat most már sorozatban gázoló budapesti - főleg - villamosvezetőket. Akiknek valószínűleg soha nem vizsgálják a baleset vészhelyzeti elkerülhetőségére irányuló kötelezettségét."

Elmész ám te a jó messzire. Csak ülj be egy pár napra kb bármelyik frekventált vonalon vezető kolléga mellé és igyál egy felest minden alkalommal, amikor megmenti egy hullajelölt életét. Másnap Zacher Gábor fog neked jó reggelt kívánni. Amikor takarásból kilép valaki a vasúti pályán, azt nem lehet kivédeni. Amikor a fasoron az idióta nő (nyugodjon békében) a zárt ajtót próbálja felfeszíteni, miközben 3 perc múlva jön a következő villamos, azt megint csak nem lehet a vezető nyakába varrni. Szóval inkább meg lehet a budapesti villamosvezetőknek köszönni, mert ha nem figyelnének, akkor naponta gázolnának el négy embert, nem évente egyet vagy kettőt, mint ami a sokévi átlag.
Grgabácsi 2018.08.30 08:12:14
@Helga Beauty Salon: "Itt az a nagy tanulság, hogy utólag úgyis rádvernek bármit amit akarnak." Itt a pont.
  Szeretném előrebocsátani, hogy amennyire lehet megpróbálom kerülni az autós közlekedést és nagyobb távokra a távolsági buszt vagy a vasutat veszem igénybe. Többször is belefutottam az utóbbi időben a pofonokba, de azt csak bugnak tartottam. Jóhiszeműen. Ma már fícsör a lerohadás, a késés, az…..
Grgabácsi 2018.07.26 08:28:46
@Kishableany: A közösségi közlekedés, mint szókapcsolat, már akkor is létezett, amikor a facebook meg az uber még gondolat sem volt.
Grgabácsi 2018.07.26 08:37:29
@midnightcoder2: Féltudás forevör. Az új kocsik tudnak visszatáplálni, és azt sem a síneken, hanem a harmadik sínen keresztül. Ezen a vonalon pedig mindig is működött, (volna, ha 1976 és 2016 között arra alkalmas vonatok jártak volna rajta) és most is működik. Feltéve, ha éppen van olyan vonat, amelyik a visszatáplált energiát fel tudja venni. Ha nem, akkor marad a fékellenállás, (amit te tudatlanul villanykályhának nevezel) mint minden járművön, még a legkorszerűbbeken is. Vészfékezéskor pl. eleve meg sem próbál visszatáplálni.
Grgabácsi 2018.07.26 09:06:14
@midnightcoder2: Rosszul gondolod. A cucilizmusban ugyanúgy szervókontrolleres vezérlésűek voltak a metrókocsik, mint a "felújítás" előtt. Azok pedig sok mindent tudtak, visszatáplálni azt nem. Sőt mi több, az indításhoz is ugyanezeket az előtétellenállásokat használták, mint a fékezéshez.
Állandó olvasóink biztosan tudják már hogy blogunk az MTI Fotóarchívumával kötött együttműködése révén mutat be képeket ebből az egyedülálló magyar gyűjteményből. Budapest, 1958. január 21. A Fővárosi Szekérfuvarozási Vállalat (FŐSZEFU) lovaskocsija halad a Tanács kőrúton. MTI Fotó: Seidner…..
Grgabácsi 2018.06.08 13:14:30
@leljebbmárnincs: És idegen megszálló hatalom.
Mindenesetre elképesztően jó képek!
Harcolni a szennyezés és a klímaváltozás, valamint azok káros egészségügyi hatásai ellen széles körben elfogadott magatartássá vált. Kézenfekvő, hogy ennek egyik módja a városi autós közlekedés csökkentése. De minden változtatásnak vannak nemkívánatos következményei, főleg,ha olyan nagy mértékűről…..
A Queen, a U2 és igen, még a Guns’N’Roses is adott már ki olyan albumot, melyet még most is bánnak. De melyek voltak ezek és hol csúszott félre minden? Utánajártunk, mi vezetett a legsikeresebb zenekarok legcsúnyább bukásához...
Grgabácsi 2018.04.03 08:43:00
Bár egyre többen vitatják eredeti célját, a gazdasági előnyöket, idén még mindenképpen sor kerül a nyári időszámításra való átállásra, amikor egy órával előre kell tekerni az óramutatókat. Sokan az egészségre tett hatása miatt is ellenzik ezt, hiszen nem csak arról van…..
Grgabácsi 2018.03.26 12:13:52
@LPista: Pláne ha másnap meg tök mindegy, hogy mikor kelsz, mert nem kell menned dolgozni, vagy esetleg délutános vagy.
Gyakran hallhatunk az autósok szájából olyan kijelentéseket, hogy „engem nem érdekel, milyen kocsit vezetek, mert az a lényeg, hogy elvigyen A pontból B pontba…és a hétvégéken C-be”. Nos, ez nettó hazugság. Hiszen ki ne szeretne végig döngetni a Balaton partján egy olyan autóban ülve, aminek a…..
Akinek majomra van pénze, annak legyen banánra is- hangzik ősi dakota közmondásunk. Én persze azonnal kontrázok, hogy aki banánnal fizet, az ne csodálkozzon, ha majmot kap. Ugye, hogy minden igaz és annak az ellenkezője is? Most, hogy jól kimajmoztuk magunkat az olcsó humor oltárán, térjünk rá…..
Egy átlagos családi háztartás számára jelentős kiadást jelent az üzemanyagköltség. Adódik a kérdés, hogy az üzemanyagköltségen tudunk e valamelyest  csökkenteni, ha már évente több százezer forintot költünk el utazásra? A válaszom az, hogy igen! Gyakorlatilag jelentős üzemanyag spórolást érhetünk…..
Grgabácsi 2018.02.07 09:14:35
@abcd1234: Szóltak már, hogy nem keverékolajzás van a motorban, hanem szivattyús? Annak meg egy valami számít, a fordulat. Van fordulat = van olajnyomás. Vagyis ha a piros vonalon elveszed a lábad a gázról, akkor sem lesz semmi baja a motornak.
Grgabácsi 2018.02.07 10:55:29
@Kocsó: Ez már országúton is egyre nagyobb divat. Agyon is kéne lőni, aki ezekben a szürke takonyos időkben így közlekedik.
Már előre látom, hogy a kétbites kommentelők gyurcsányozni fognak, esetleg SZDSZ-bérencnek (nem ezzel a kifejezéssel) hívnak, pedig aki olvasta a korábbi posztjaim, tudhatják, hogy ez pont nem így van. Viszont vannak olyan területek, melyeken az állam láthatóan nem jó gazda, és ahol minőségi…..
Grgabácsi 2018.02.05 07:43:03
@midnightcoder2: Az egészségügyben azt kellene elérni, hogy ne a befizetett pénzekből gyógyítsuk drága pénzen a láncdohányosokat és az alkoholistákat. Szóval ha valaki direkt elherdálja az egészségét, akkor viselje a következményeit.

Vasút: nem liberalizálni kellene, hanem egy központi megrendelői szervezet, ami egyrészt meghatároz egy minimális szolgáltatási szintet, másrészt diszponál a bevételek felett, harmadrészt az egyes viszonylatokat/csoportokat megpályáztatja. Ha az államvasút úgy gondolja, akkor indulhat érte. Ha teljesíti az előírásokat, akkor elnyerheti. Ha nem, akkor jöjjön a másik üzemeltető az új, tiszta járműveivel.
A legnagyobb parasztság az, ha valaki nem tartja be a követési távolságot. Ez elég balesetveszélyes, hiszen elég csak egy pillanatra elbambulnia, és meg is történik a baleset. Nem csak magát veszélyezteti, hanem mindenkit körülötte...
Akárcsak a téli-nyári gumicseréről, arról is mindenkinek megvan a határozott véleménye, vajon van-e értelme télen, hideg időben bemelegíteni az autónkat indulás előtt. Ezzel a kérdéssel kapcsolatban is eléggé megoszlanak a vélemények és nagyon sok ellentmondással találkozhatunk. Lássuk hát. A…..
Grgabácsi 2018.01.09 11:43:52
@0rdas: Mit tegyen az ember, ha nem akar a hideg autóban ülni?

Állófűtést kell beszerelni, vagy olyan autót kell venni, amiben van. Nem lesz tőle üzemmeleg a motor, de kellően meleg ahhoz, hogy egy pár km alatt elérje az üzemi hőfokot. És az utastér is felmelegszik.
vancello.hu 50 éves a Ford Escort 2017.11.25 22:21:29
Emlékeztek még az első generációs Ford Escort kólásüveg-sziluettjére? Az Escort valaha a Ford egyik legnépszerűbb típusa volt, 37 éves pályafutása során négy kontinens 18 helyszínén gyártották a különféle változatokat hat generáción keresztül. Népszerűsége szinte végig töretlen volt a vásárlók…..
Grgabácsi 2017.11.27 08:11:26
@Tweed: Anno a fordos közegben sem volt egységes az álláspont, hogy az Escortnak hány generációja volt. Hivatalosan az 1990 utáni kasztni két további generációt élt meg: az első még egyenes beömlős maszk után a keskenyebb, de magasabb oválmaszkosat Mk6-nak hívják, az utolsót a lekerekített első lámpákkal és vékonyabb oválmaszkkal Mk7-nek hívják.
Az Mk6 belseje még a régebbire hasonlított, a 7-esé pedig a tipikus kilencvenes évekbeli agyongömbölyített rettenet.
Szerintem amúgy teljesen jó választás volt a nevet nyugdíjazni, az akkoriban (az is lassan 20 éve!) elég modern Focusnak olyan szinten semmi köze nem volt a dinoszauruszok korából származó Escorthoz köze, hogy még.
Bizonyára mindenkinek megvan a saját álomautója, vagy esetlegesen több ilyet is meg tud nevezni. Van, akinek a szobája falán lógott a vágyott autó posztere, van aki makettként csodálta az asztalán, vagy a vitrinben. Illetve vannak olyanok is, akik a garázsukban tudhatják a saját álomautójukat, sőt…..
A magyar gyorsforgalmi útfejlesztés az elmúlt években elérte azt a kiépítettségi szintet, ahol a további fejlesztések egy részét szakmai indokok alapján már meg lehet kérdőjelezni. Ennek remek táptalajt ad az ismert, és unalomig ismételt miniszterelnöki mondat az egri…..
Az autóipar fejlődésének számtalan hasznos, és néhány kevésbé jól sikerült technológiai megoldást köszönhetünk. Mostani írásomban ez utóbbiakról, a bukott fejlesztésekről esik szó, hiszen összegyűjtöttem 5 olyan technológiát, amelyet alkotóik forradalminak szántak, mégsem lett belőlük semmi. Volt…..
Grgabácsi 2017.07.13 15:05:10
@Albert Ejstejn: Ja, tényleg. Előtétellenállásokkal az utcát fűtve, mert akkor még nem volt teljesítményelektronika.
A IX. kerületi Allure Residence lakópark az egyik legjobb dolog, ami történhetett a Duna-parton Ferencvárosban. Barátságos, napfényes lakásokat kínálnak, és bár még csak most épül, máris elkelt az otthonok fele...
Próbáld ki az uras, vagy nyugger-módszert vezetés közben! A módszer a következő:1.)   - Egy jól ismert útvonalon, ami lehet akár a napi munkábajárás útvonala is, taposd ki a járműved belét, miközben mérd az időt! A visszaúton ezt ismételd meg!2.)   - Ugyanezen az útvonalon haladj végig a járműved…..
Grgabácsi 2017.06.21 07:51:53
@Bambano: Nekem még van az autómban olajnyomásmérő, ami 3 bárig van skálázva. 1500-as fordulatnál már simán felütközik üzemmeleg motornál.
Az autóipar fejlődésének köszönhetően mára kényelmesebb, csendesebb, biztonságosabb és jól felszerelt autók juttatnak el minket az úticélunkhoz.  Az azonban kétségtelen tény, hogy számtalan olyan új szolgáltatás kerül évről évre a gépjárművekbe, amelyeket a felhasználók egyáltalán nem, vagy csak…..