Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kontratibi

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Robogó Robogózzunk télen is! 2012.12.20 15:59:34
Beugrott Tito barátom, de éppen csípőszűrésen voltunk a Szipojjal, így nem tudtunk beszélni. Szipoj a lányom, három hónapos és szűrni kell a csípőjét, hogy majd faszán tudjon motorozni. Tito hozott motor alakú sütiket, én meg majd cserébe adok neki buzisört, betáraztam már…..
S-blog Zöld van, lökjed! 2012.03.30 12:19:00
A magyar motorosok többsége még emlékszik a segédmotornak nevezett szoci borzalmakra, a mindig elromló Rigákra, a sosem induló Komarra és Rometre, az elképesztően lassú Babettára és a Simsonos kalandokat is talán csak az idő szépíti meg. A következő képek nekik különösen…..
kontratibi 2012.03.30 18:07:37
Ja, lehet, hogy az amcsik csodálkoznak, de mi nem.
Mi az összes szart kipróbáltuk kamasz korunkban.
De jó nosztalgiázni... Rigák- Verhovinák melyeken csak lassító fék volt. A rendőr azzal szívatott minket, hogy behúzott fékkel toljuk meg a motort. Pestig eltoltuk volna, annyira szar volt rajtuk a fék. De úgy tettünk, mint aki erőlködik a tolásnál. Volt még betegségük a szovjet mociknak. Harmat gyengék voltak, havonta szaggatták a bowdeneket és a lámpájuk pislákolt csak. De volt Komárom is. Az egy kicsit jobb volt. Bár, berúgni is alig lehetett, annyira csúszott a kuplungja. 46-nál már visszapofázott. Volt szerencsém az egy és a két sebességes Babettához. Az egy sebességes lényegesen megbízhatóbb konstrukció volt, bár harmat gyenge az is. Induláskor talpalhattál mert el nem indult a nagyobb termetű emberrel. A karburátoruk alatt állandóan állt a benzin. Ezt az újabbak, a két sebességesek is elmondhatták. Azok jobban gyorsultak, jó volt a lámpájuk és a földig boríthattad őket, annyira el volt találva a vázuk.
de motorikusan megbízhatatlanok voltak. 45-nél végük volt. Szerettek megragadni, gyakran elnémult a gyújtásuk, hullott szét a hajtásláncuk. Volt még Riga Deltám is. Az nem lett volna rossz ha 3 sebességes lett volna és a kuplungja nem hullik szét hetente. Szóval, megszenvedtem a motorozással addig, még lett egy Simsonom. Azok voltak a legjobbak. De torony magasan. Tartósabb és megbízhatóbb motorokkal azóta sem találkoztam.
" kár, hogy azok a régi jó dolgok már..."
a mai fiatalok már ezt nem tudják..
Utálom a városi legendákat, amelyek szinte alap nélkül terjednek szájról szájra, apáról fiúra. Amikor a Lada fűtése szóba került, heves vita robbant ki a szerkesztőségben. Szerintem a Lada jó fűtése csak egy sztereotípia, de most kiderül az igazság Kapcsolódó cikkünk…..
kontratibi 2012.02.02 09:01:30
Sziasztok! Jó ötlet volt a fűtések összehasonlítása, de a mérésnek nem voltak azonosak a feltételei. Egy öreg autónak se a fűtése, se a hűtése nincs már olyan, mint új korában. Ez a vízkő lerakódásoknak köszönhető.
Még új a kocsi, ahogy megmozdul, ömlik be a meleg levegő. Ez már egy húsz éves autónál nem igaz. Csak sokkal később melegszik be az autó. De hűtés oldalról is alátámasztom az egészet. Még újak voltak a Ladák,140-el kenték őket a fiatal srácok. Most, ha 100 fölé mész egy 25 éves Ladával, el kezd melegedni. Egyébként tényleg brutálisan jó fűtésük volt a Ladáknak.
Mínusz 20 C fokos hidegben is atlétára vetkőztetett. A nejem egy öreg Samarát használ. Már annak sem jó a fűtése. Mindig, akkorra van meleg az utastérben, mire megérkezik valahonnan a városból. De ha átmosnánk a motort és a vízrendszert, esetleg fűtőmotort cserélnék 7 ezer Ft-ért, akkor ismét jól fűtene. De minek költenék már rá, amikor a kasznija el van rohadva?
Egyébként, amikor az oroszok átvették az olaszoktól a FIAT 124 -est, több pontban változtattak rajta. Megerősítették egy kicsit. A fűtéssel szemben, az volt a követelmény, hogy -40C fokban is minimum +20C fokosra tudja melegíteni az utasteret. És tudta.
Egyébként jó ötlet volt a teszt. Én még folytatnám a helyetekben! Vegyetek elő a nyugati kocsikból is,30 éves példányokat!
A Ladából meg keressetek egy új példányt is! Kíváncsi lennék az eredményekre. Üdv. Tibi