Regisztráció Blogot indítok
Adatok
limbeau

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Újabb két autópálya-szakasz épül Horvátországban: az A12-es 86 kilométer hosszú lesz, s 45 milliárd forintnak megfelelő kunából épül, ez körülbelül 0,5 milliárd forint kilométerenként. Igaz, egy 23 kilométeres szakasz már létezik gyorsforgalmi útként, amit csak…..
limbeau 2009.04.29 10:13:45
@Elpet: "Bele lehet szarni, amikor valamit már magyarázni kell." Ez így van. És az autópályák esetében már ott tartunk, hogy minden egyes részletet, minden indokot, minden tettet magyarázni kell. Nemcsak az irreálisan magas költségekkel van baj. Rossz az utak minősége; az M7-es mellett saját tapasztalataim szerint már tönkrement az M9-esnek csúfolt kaposvári elkerülő, helyenként szinte repül az autó. De senki nem beszél magáról a gyorsforgalmi úthálózatról: miért erőltetjük még mindig a sugaras szerkezetet? Csak Budapest elérése lehet az egyetlen cél, vigyük rá a nemzetközi tranzitot a fővárosra örök időkre? Csak mellékszálként: a ma kiteljesedő hálózati struktúrát a Minisztertanács 1971. évi 3073-as rendelétben határozta meg. Azóta gyökeresen megváltozott a világ, máshogy és némiképp másra használjuk az autópályákat, de a koncepció változatlan. Ilyen erős az útügyi lobbi.
w Térfélcsere 2008.05.27 04:00:00
Kimegy az ember egy sörért félidőben, és mire visszaér, nem ismer rá a csapatokra. Nemrég még teljesen nyilvánvaló volt, hogy Gyurcsány Ferenc a józan, reális, és az elkerülhetetlen áldozatokat el nem hallgató felelős hazafiság egyszemélyes élvonala, aki nem kertel, hanem…..
Mandiner blog Bauernél a Lola-T 2008.04.26 04:01:00
 Gyerekkorunk kedvenc játékai közé tartozott az autóskártya. A mindent vivő kártyalap a Lola-T nevű szuperjárgány volt. Ma legördült a futószalagról a balliberális Lola-T, ki is nyomtatták az értelmiség lapjába'.  Bauer Tamás a mai ÉS-ben tökéletesen összefoglalta…..
w Te is más vagy, te sem vagy más 2007.10.15 07:15:00
A nemzeti rockot nem muszáj szeretni, ahogy egyébként semmi más zenét, de hát az is csak egy keret, mint a klezmer vagy a britpop. Azon belül lehet szart csinálni és jót is. A Kárpátiának nem egy dala fülbemászó, kellemes sláger, ami kellő mennyiségű sörrel vidám közös…..
limbeau 2007.10.15 10:24:12
Egyrészt szokásos Tóta-írás: utána nem néz, zsigerből ír, sarkít, persze vitát csak így tud indukálni. Összességében azt tudom mondani, hogy az Ismerős Arcokat összemosni a bkv-gyújtogató csíkosakkal pofátlan torzítás. Nyilván van közös metszet, igen, lehet, hogy szélesebb is, mint a Neoton Família esetében, de ez a zenekar inkább Ákos közönségét szólítja meg, sem mint a Kárpátiáét. Legalábbis ez én közvetlen tapasztalatom ez.
Másrészt megint sok itt az okoskodó, a közvetlen ismereteket nélkülöző, Tóta állításait viszont kritika nélkül elfogadó hozzászólás. Drágáim, kellene hallgatni egy kis Ismerős Arcokat, el kellene menni egy kis időre Erdélybe, meg kellene ismerni a hazai cigányság életét, gondolkodásmódját, és utána talán már lehetne itt is pofázni egy kicsit.
És képzeljétek el, én egy olyan munkahelyen dolgozom most már négy éve, ahol őseszdéeszes alapító-rendszerváltó atyák sora és a mai kormány mai értelmiségi bázisának egy nagyon fontos szelete dolgozik. És én ezen a helyen kutatom a magyar társadalmat. Miközben itthon Ismerős Arcokat hallgatok. Pedig nem vagyok skizoid allkat. Csak kritikus. Ha elvadul mondandójában, röhögök a szadeszes mogulon, szemtől szemben is akár, és átpörgeteg egyes számokat a winampban, ha ökörségekről szól a nóta.
Ja: és MAGYAR vagyok. És az is maradok, ha néhány itt kommentező barom hagy engem továbbra is szabadon gondolkodni.
w Vackor néni busza 2007.06.13 06:00:00
Szaftos hörögnivaló készülődik, máris ünnepelhet a hörgipar. Be lesz itt zárva több száz iskola. Megö-hö-lik a falut, húgybasüppesztik, véknyába tipornak a falunak ezek, mert gyűlölik a puszták népét, mert ezek azok. Pedig igen, be kell zárni, mégpedig sürgősen. Viszont…..
limbeau 2007.06.13 08:36:38
A településhálózat mai jellemzőinek megértéséhez figyelmetekbe ajánlok egy máig ható, alapvető fontosságú, ám sajnos elfeledett jogszabályt: Országos Településhálózat-fejlesztéasi Koncepció, 1971. (A Magyar Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány 1007/1971. (III. 16.) számú határozata) Sajnos nincs fönt a neten, nem tudom belinkelni. De csak olvassátok el, főleg te, Árpád, hogy világosabban lássátok a falvak helyzetét, a településrendszerben zajló több évtizedes folyamatok politika mozgatórugóit egy olyan világból, amikor minden "Fönt" (értsd: Bp-en, a megyeszékhelyen, a járásközpontban, a közös tanács székhelyén) dőlt el. No, a rendszerváltással és a helyi önkormányzatok megalakításával elvileg ennek van vége. De tiszta sor, hogy csak elvileg. Nemcsak metrót és autópályát építünk a 60-70-es évek tervei szerint, az akkori világképnek, kultúrának, társadalmi berendezkedésnek megfelelően, hanem iskolákat és településeket is, sajnos. Mindezt persze úgy, hogy csak ágazati minisztériumaink vannak, csak ágazati irányítás zajlik, míg a térbeliség érzékelése és kezelése gyakorlatilag teljes mértékben hiányzik az államigazgatásból. Decentralizáni kellene, leadni a kompetenciákat helyi szintre (ha már állandóan a régiókról pofázunk), hogy ott döntsék el, mi jó nekik (tudjátok: szubszidiaritás). A településhálózat térben oly mértékben differenciált, hogy az egy kaptafára történő körzetesítés bizonyos vidékeken biztos és tökéletes kudarccal végződne (nemhogy buszok nincsenek, utak se, csak hogy kiemeljek egy szempontot). De még egyszer mondom: ezt csak helyi szinten lehet eldönteni.
w A ló elszáll 2007.05.29 04:00:00
Amikor a kétezres évek elején Gyurcsány Ferenc elhatározta, hogy visszatér a politikába, és valamit csinál ezzel az országgal, nyilván a személyes kötődések miatt magától értetődően választotta ehhez az MSZP-t. Ott volt esélye a csúcsra emelkedni; joggal gondolta magát…..
w Híd a semmi ágán 2007.05.24 04:00:00
Alkalmam nyílott a múlt héten megtekinteni a Köröshegyi Völgyhidat, nemzetünk büszkeségét. Ez Közép-Európa legnagyobb műtárgya, 1,7 kilométeres hosszával bőven elérne Szántódtól Tihanyig, át a Balaton felett. Misztikus, gondolkodtató hangulat fogja el a magyart, ahogy…..
limbeau 2007.05.25 21:26:48
Néhány kritikai észrevétellel, valamint néhány bulvár-ízű, bizonyíthatatlan állítással tudok szolgálni az ügyben. Munkám során többek között az autópályák területfejlesztő hatásaival foglalkozom, ráadásul a Balaton érintett szakaszán élek, innét az infók, észrevételek.
1. Elhibázott a nyomvonal. A gyorsforgalmi úthálózat tervei kb. 40 évesek, most építjük meg az akkori társadalmi-gazdasági folyamatokra és igényekre tervezett autópályákat, miközben az ország gyökeresen megváltozott (a motorizáció foka, a területi folyamatok, a fejlesztési szempontok, és nem utolsó sorban a gazdasági feltételek). A közelekdési szakma - számomra érthetetlen, illetve ismeretlen okokból - hallani sem akar a tervek felülvizsgálatáról, bár ezzel jelen esetben már el is késtünk.
Két indok, miért rossz a nyomvonal.
a) Közel van a Balaton. A Balaton egy, a turizmus révén időszakosan túlterhelt, fokozottan sérülékeny ökológiai rendszer. Ez a rendszer lényegében a tóból és annak teljes vízgyűjtőjéből áll, de a part menti sáv különösen fontos a vízháztartás és az alapvető biológiai (ökológiai) folyamatok szempontjából. (A Balatoni Kiemelt Üdülőkörzet 164 települést foglal magába.) Az autópálya környezetszennyező infrastruktúra. Oly mértékben, hogy ezt több tíz km hosszan bevinni egy fokozottan érzékeny régióba minden bizonnyal jelentős ökológiai kockázattal jár (nem is beszélve a zavaró tájsebekről). A Balaton Régió fejlesztési dokumentumai ráadásul ezt a természeti potenciált szeretnék megőrizni és a helyi lakosság, valamint a turisták javára fordítani, fenntartható módon. Ezt az elvet nem vették figyelembe az építtetők.
b) A 2003/128-as törvény preambuluma többek közt így indokolja a gyorsforgalmi utak építésének szükségességét: "...a regionális fejlettségbeli különbségek csökkentése, a hátrányos helyzetű térségek elérhetőségének javítása, a kiegyensúlyozottabb térségi fejlődés elősegítése, valamint a belső gazdasági és társadalmi kohézió erősítése érdekében az Országgyűlés a következő törvényt alkotja..." Na most: A Balaton parti települések és a Kaposvár közötti somogyi terület az ország legelmaradottabb térségei közé tartozik. Ha a GKM a saját maga által fogalmazott törvényt komolyan veszi (mármiont hogy erőteljes területfejlesztő hatásai vannak az autópályáknak), akkor az M7-est sokkal közelebb viszi Kaposvárhoz, megadva a feltételezett esélyt az útba eső somogyi falvaknak + Kaposvárnak magának, egyúttal tehermentesítve a Balaton környékét, amit észak-déli, felújított utakon érhetett volna el a jónép a sztráda felől.
2. És a pletykák: A hídra elsősorban a Hídépítő Rt. finanszírozása érdekében volt szükség; ne firtassuk, mennyi folyt vissza és hova. Magyar mérnökök ilyet még nem építettek, szakmai referenciának is jó volt ez a beruházás. Kőröshely életerős férfiainak egy része munkát kapott az építkezésen, persze feketén, így nekik is jól jött a buli. És hogy miért kellett elhalasztani egy jó fél évvel az átadást: 2004 nyarán a középső, legmagasabb pillérek közül kettő megsüllyedt. Itt ugye laza az altalaj, ez a Balaton árterülete volt, berek a tó szabályozásáig, ez alapján akár hihető is a sztori. Egyébként ezt egy, a híd építésén dolgozó munkás mesélte nekem x sör után Földváron, a Pub-Lik nevű kiváló kocsmában.
w Élt, él, élni fog 2007.05.07 06:00:00
Feltámadott az Ő felsőteste. Üres a sír. A holttestét megbolygatók nyilván azt hiszik, hogy győztek, pedig a koporsóból kiszabadult a lelke is. De azt a sírrablók nem látták, hiszen ostobák, mint a szent földjük. Szellemét a tűz nem égeté meg. Mert ebben a jelenetben két…..
limbeau 2007.05.08 19:09:50
Bocs, csak "neantropus" hozzászólásáig olvastam, ott megtaláltam gondolataim fonalát. Először is én jót röhögtem az egészen; mostanában igyekszem mintegy kívülről nézni ezt az országot, hát, marha jó börleszk. Nemcsak asír kirablása, hanem az azt követő nyilatkozatok... Még most is lefordulok a székről. A tett másnapján egy baráátommal megbeszéltük, hogy no, most aztán lehet majd felvonulni esernyővel (barna eső hullik, ugyebár), meg lehet szervezni az újratemetést, ahol Lendvai asszony elsírhatja magát, Moldova pedig kidülledt szemekkel küldheti el valahová a mi házi fasisztáinkat. Mit ad isten, este látom a tévében, hogy reggel Moldova már megtette a magáét. Szélsőfasiszták, az. A Teve utcai székházra is azok lőttek rá, igen. És a választási nagygyűléseken is ők akartak robbantani, természetesen. Ők maguk a terrorveszély. De kik ők? A maszop hazahozta Szabó Albit? Vagy Ekrem Kemál fegyveresen meg akarja dönteni a rendszert, már megint? Vicc. Ezek a kókemény árpádsávos keretlegények már profi sírtolvajok is, mi? Képesek csöndben, észrevétlenül kiásni egy két méter mély sírt, zaj nélkül kivágni a fémkoporsót, majd még pirkadat előtt a csontokkal le is lépni onnan. Aha, és hiszünk az aranyhalban is, aki teljesíti három kívánságunkat. A maszop népszerűsége már alig mérhető, az ún. reformok nagyon nem haladnak, az államigazgatásban állandó a kapkodás, a fejetlenség, előkészítetlenül, érzésből hoznak jogszabályokat, miközben a társadalmi problémákat nem megoldani, csak elkendőzni, max. enyhíteni akarják. Hát vegyük elő megint a fasiszta-kártyát. Csakhogy nem igazán jött be a dolog, nem lett tömegtüntetés, óriási felháborodás, ezért van most erről is kuss. Szilvásy megpróbálta ezt is, nem jött be. De legalább néhány őskiszes most leborulva imádhatja a Mestert valahol, mikor összejönnek bebaszni a régi táborok emlékére. Gratulálok a Szolgálatoknak, szép munka volt. És jó szórakozást kívánok a következő akcióhoz, fiúk!
w Ismeri a Szandi Mandit? 2007.02.19 14:13:00
Szeretném azt hinni, hogy Pilhál György viccel a mai glosszájában, de ha így van, akkor az eddig megszokott göcsörtös-bumburnyák stílustól merőben eltérően, faarcúan, angol módra teszi.A Magyar Nemzet nagy becsben tartott zászlóshajója ugyanis azon élcelődik Kiss Péter angol…..
w Heads Up! 2007.02.12 06:00:00
Hányásába fúlt nemzet vagyunk. A magyar állampolgár eleve elég tudatlan. A tömegek pletykalapokból és a kereskedelmi tévék álhíradóiból tájékozódnak, de külföldi híreket a magát műveltnek tartó közép- és felső osztály se szívesen fogyaszt – már azon kívül,…..
limbeau 2007.02.15 20:36:02
Árpi, persze megint ráéreztél valamire. De tudod, nemcsak "a magát műveltnek tartó közép- és felső osztály" nem lát a határainkon túlra, hanem e nép közül szinte senki. Én alapvetően nem abban látom a problémát, hogy nem vagyunk napi hírfogyasztók, hogy nem reagálunk elég érzékenyen a külföld fontosabb eseményeire (hisz sokszor fel sem ismerjük őket). Tapasztlataim szerint iszonyatos problémák vannak a Világról, a Földről megszerzett, alapvetőnek tekinthető ismeretek terén is, márpedig ezek nélkül képtelenség biztonságosan mozogni a külpolitikában, a globálisan értelmezhető kulturális stb. folyamatokban. Sajnos földrajzi világképét és ismeretanyagát tekintve nemcsak apáink generációja sík hülye, de a mai fiatalok is. Nehéz úgy beszélni középiskolásoknak pl. a határainkon túli magyarságról, ha a szomszédos országainkat még csak felsorolni sem tudják. Egy egyetemi tanársegéd barátom nemrég megkért szociológus hallgatókat, hogy Franciaország vaktérképére írjanak be annyi földrajni nevet, rajzoljanak be annyi folyót, hegységet, amennyit csak tudnak. Nem a pontosság volt a lényeg, játék volt az egész, csak egy kis goldolkodást akart kérni tőlük. Az eredmény: Párizs még csak-csak, de hogy a Szajna átfolyik rajta (és hogy azt a valamit Szajnának hívják), az már alig néhány fő számára volt egyértelmű. És még hosszan sorolhatnám. Igen, Győzike tarol. Meg a zenei adók, meg az 500 dolcsiból forgatott filmek. A világ dolgain gondolkodni nehéz, fárasztó, uncsi... És persze nem trendi.