Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Cherrx

2 bejegyzést írt és 84 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Cherrx 2020.08.02 20:49:15
@MrzNur: +1
Én is szeretném, ha együtt tudna maradni a csapat, ha így lenne, legalább annyival támogatnám, mint eddig az Indexet, csak értesüljek róla időben.
(Egy csúnya szembetegség miatt napokig nem tudtam vágni, ezért a karácsonyra szánt kontent kicsit csúszik, elnézést. Boldog ünnepeket mindenkinek.) Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás…..
Van az Index mellett egy étterem, elég szörnyű kaját adnak, de az van a legközelebb, ezért elég sokszor járunk oda (főleg rossz időben). Fent van a Google Mapsen is, ezért pár éve megnéztem, milyen értékeléseket kap. Egy darab vélemény volt, az viszont ötcsillagos értékelés -…..
Megtöröm a blog nyári szünetét egy Heti retróval, ugyanis éppen San Franciscóban vagyok munkaúton, és ha már így alakult, megnéztem a Musée Mécanique nevű kiállítást, ahol több mint kétszáz, többnyire működöképes régi játék és/vagy szórakoztató vásári…..
Cherrx 2015.08.28 09:45:06
@A_G_A: Az én verziómmal játszottál anno (és értél el 40-et), vagy az eredetivel? Mert az enyém nehezebb, pontosan a lyukra kell ütni, az eredetiben az is jó volt, ha a patkány fejére kattintottál a lyuk fölé.

Klassz, hogy most is elszórakozgathat valaki a játékkal, amit 20 évvel ezelőtt raktam össze.
Sajnos a még régebbi fejlesztéseim már elvesztek. PC-re is csináltam már eltűnt játékokat, de C-16-ra és c-64-re is. 3 játékot még át is portoltam C-64-re C-16-ról, a Tutti Fruttit, a Cuthbert in tombs-ot, meg még egyet, ami most nem ugrik be... Előbb írtam egy kommunikációs progit, és két "slussz drótttal" összekötöttem őket. Majd végignyálaztam a kódot, és minden képernyő-,hang-,i/o-, megszakításműveletet (stb) átírtam a c-64-beli megfelelőjére. Jó volt látni, hogy a Tutti Frutti működik C-64-en.
De csináltam horgászos játékot, autóversenyeset, labirintusosat egy nagy villámló aggyal, sokmindent. Még turbóbetöltő progit is, ami gyorsabb volt azoknál, amiket használtam. Sajnos ezek a programok mind elvesztek, egy kazettám sincs meg :-(
Cherrx 2015.08.28 09:55:55
@Cherrx: Hmm, ahogy így elnézem, nem a cuthbert in tombs volt, hanem valamilyen hasonló... nem ugrik be a neve. Valamilyen elég nagy sprite-tal kellett menni labirintusban, összeszedni cuccokat.
Cherrx 2015.08.28 11:30:37
@Cherrx: Megvan, a Ghost Town volt az!
www.youtube.com/watch?v=eXM6h9Q3dDQ
Gyerekkoromban ősállatmániás voltam - jó, ki nem, de én tényleg megszállottan rajongtam a mindenféle szauruszokért. Kívülről fújtam a vonatkozó Búvár zsebkönyvet, rongyosra olvastam Az ősvilág állatóriásait, és amikor főiskolát kellett választani, hetekig őrlődtem, mire…..
Cskádár Péter ismerősöm a közösségi oldalról. Hol egyetért, hol vitatkozik velem. Mindkettőt a saját nevében teszi, ezért komolyan veszem a véleményét. Az egyik minapi bejegyzésemről ezt írta: „A médianapló mitől magyarabb, mint a blog?” Azt válaszoltam neki, hogy a…..
  Nagyjából egy hete ajánlottuk nektek a Family Rush nevű csodát, amit sokan jeleztek, hogy kifüggtek. Sajnos nincs második rész, de egy nagyon hasonló játékmenettel megáldott unaloműzőt hoztunk mára. A Fire and Might-ban kedvünkre ölhetjük sárkányunkkal a városlakókat, és…..
Cherrx 2015.03.11 21:45:01
IDDQD IDDQD képregény: Reboot 2015.03.04 10:35:34
...szóval majdnem ötéves szünet után megint lesz képregény a blogon. Nem tudom, milyen sűrűséggel, meglátjuk, ahogy bírjuk. Mindenesetre a következő már benn áll a sorban, várja az élesítést (valamikor jövő héten)...
A hét egyik nagy híre, hogy a Eurogamer búcsút intett a játékkritikák pontszámainak. Nem lesznek többé 6/10-es, 8-/10-es, sőt 10/10-es játékok, három darab plecsnivel fogják jelezni, ha egy játéknál egyáltalán jelezni akarnak valamit: Az Essential plecsnit alapművek fogják…..
Sokszor hangoztatott frázis, hogy a játékipar már a filmiparral van pariban, ami a bevételeket illeti – ez pedig magában hordozza a lehetőséget, hogy a filmmágnásokhoz hasonlóan pár ember nagyon megszedje magát videojátékokból. A Game Beyond készített is egy válogatást, amibe…..
Cherrx 2015.02.04 19:23:26
@jürgen baromartz:
Az ilyen gazdag emberek, informatikai kapcsolatokkal, már simán elérik, hogy a neten lévő összes fotójuk, amin csúnyán leivott nyakkendőben és zakóban vannak, mikrofonállványosra fotoshopoltra legyenek lecserélve. Látszik azért a módosítási baki, mert a feje árnyéka más szögben esik, mint a mikrofonállványé. Így buktak le a hamis Holdraszállós képeknél is a názások.
Cherrx 2015.02.05 09:04:25
@jürgen baromartz: :-)
Valószínűleg nem látod rosszul, de nálam nem az.
Ez azért van, mert a pornófilter böngészőkiegészítő, amit felraktál, ugyan minden pornóoldalt kiszűr, de ellenben a nempornó képeket is kiegészíti azzal.
Emlékszel? Amikor felraktad a kiegészítőt, a leírásban benne is volt, elfogadtad a feltételeket.
Szabadfordításban:
"Kiegészítőnk lehetővé teszi, hogy a munkára koncentráljon. Ön pornófüggő? A kiegészítőnk segítségével nem tud többé pornóoldalt meglátogatni, viszont az önt motiváló képeket a munkájához használt oldalakba becsempészve megfelelő motiváló hatást érünk el. Munkára fel! Ezentúl nem csak a szeme káprázásában kell bíznia, hogy mindenhol pornót lásson, mi besegítünk!"

Na ugye, jól működik a filter.
Cherrx 2015.02.06 08:56:12
@jürgen baromartz: Köszi, nekem is tetszett. Jó dolog vicceskedvű embernek lenni, mert a saját vicceimen is jól tudok szórakozni. Pláne, ha a partnerem is jól érti és műveli a humort :-)
Kicsit messziről indítom a posztot: emlékeztek még a Black & White-ra? Peter Molyneux akkor még frissen gründolt cégének, a Lionhead Studiosnak volt az első játéka. A készülését elég nagy figyelem övezte a kilencvenes évek végén, hiszen ez volt Molyneux első megint…..
Cherrx 2015.01.29 12:15:36
@Alick: A nulláról való tanulás az embereknél sem létezik. Egy újszülött csecsemő már iszonyú sokat tud, ezt a tudást az evolúció során évmilliók alatt alakította ki a természet: kell egy alap, amin elindulhat egy ember.
A postban említett nulláról indulás is egy illúzió. Inkább úgy kellene fogalmazni, hogy "közös alapról indulás" minden játék esetében.
Az MI létrehozásában fontos az alapok megteremtése, és az a rendszer, ahogyan ezt bővíti.
Cherrx 2015.01.29 22:15:39
@Sztyepan Asztahov: szerintem amit írsz, az ugyan általánosan elfogadott nézet (laikus szinten), de nem megalapozott feltevések eredménye.
Valóban, úgy képzelhetjük, hogy az "igazi" MI öntudattal rendelkezik, de ez csak elképzelés, maga az öntudat fogalma nem jól behatárolt, és megléte nem is ellenőrizhető.
Az sincs alátámasztva, hogy öntudatos gép, intuíció (stb) előállítható-e (vagy sem) utasítások végrehajtásával.
Valóban, ha feltételezzük, hogy minden embernek létezik öntudata, akkor az agy tökéletes másolatáról is feltételezhetjük, hogy kialakulhat benne, de ez egyrészt nem biztos, másrészt ha igen, akkor ez nem feltétlenül az egyedüli út.
A kvantummechanikát is szeretik ebbe belekavarni, valójában semmi köze a kvantumállapotoknak (főleg nem a határozatlansági elvnek) az öntudathoz (de ez hosszú sztori).
Viszont nem kell ennyire messzire menni. Elég, ha Turing elvét véve egy olyan gépet alkotunk, amivel való kommunikáció során nem tudjuk kizárni, hogy nincs öntudata, vagyis elég intelligens. Ennyi az MI tényleges definíciója.
Cherrx 2015.01.31 10:58:01
@Holnap Kapitány: Látod, ebben pont ez az érdekes: számodra a breakout primitív, de egy számítógép számára ez igen bonyolult feladat. Számos olyan elem található egy játékban, ami egy ember számára készségszinten, automatikusan megy, egy gépnek nehéz felismerni a lényeges elemeket, a célt, a taktikát és stratégiát.
A konzoltörténelem egyik úttörő gépét járjuk körbe a mostani cikkben, a Saba Videoplayt, amely 1977-ben jelent meg. Lánykori nevén Fairchild Channel F-nek kell szólítani, ugyanis a Saba csak liszenszt vásárolt, az eredeti gép 1976-ban jelent meg. (További változatok: Luxor Video…..
Cherrx 2014.10.31 14:35:33
@Wertzui: Nem hinném, hogy voltak hardveresen támogatott grafikai objektumok. A videomemória (2kB) volt megcímezve és plusz 64 bájt (hogy ez a regisztereket is jelentette-e, vagy az még pluszban volt, azt nem tudom). De a progi néhány kilós ROM-ban volt, az igen valószínű :-)
"A fiam első játéka, Unityvel csinálta" - hirdette ki büszkén Twitteren John Carmack tegnap. My son's first video game, made with #unity : http://t.co/upNzbz6WDa — John Carmack (@ID_AA_Carmack) August 18, 2014 Aki nem tudja esetleg, kicsoda John Carmack, az süllyedjen el…..
Valós játékcsajok után jöjjön megint egy virtuális, egyenesen a nyolcvanas évek végéről, kilencvenes évek elejéről, vagyis a kalandjátékok aranykorából. Úgy hívják, Laura Bow, és a Sierra egy rövid életű sorozatának főszereplője volt, két játékkal: The Colonel's…..
Cherrx 2014.07.13 09:10:37
@Komojtalan: Én annakidején a Kyrandiával játszottam:
www.youtube.com/watch?v=_c5QrnYYk3Y
Szerintem sok ilyen játék ma is szépnek számít, főleg, ha pixel art-ként tekintesz rá.
A goblen és a fényképposzter közti különbséghez hasonlítanám: mindkettő lehet szép is és csúnya is.
Aki azt hitte, hogy az indie fejlesztők körében népszerű - eleinte nagyon vicces, aztán egyre fárasztóbb - poén, a szimulátorparódia a kecskeszimulátorral csúcsra ért, az nagyon téved. Készül ugyanis a Rock Simulator 2014, Steamen már lehet Greenlightba beszavazni (a Valve meg…..
Cherrx 2014.06.26 23:59:35
@keer_eye: Én ennél sokkal epicebb tervet dédelgetek (és sejtheted, hogy mennyire jó lesz, ha még a tiednél is jobb, pedig rötyögtem magamban amíg olvastam az ötletedet): a számítógép szimulátor. Nulla bájtos lájtos fájltalanságot kapsz, ha megvásároltad. Tökéletesen szimulálja a géped, észre sem veszed a különbséget. Futtatható rajta akár a sziklaszimulátor is, és kikapcsolás esetén beépített Darkness Simulatorral rendelkezik.
Munkahelyi használat esetén az Epic Boss a hátad mögött helyezkedik el, teljes 3D élmény.
Hogy ne bukj le a munkahelyi játékkal, főnökgombot is implementálok hozzá, bármelyik gomb az lehet, csak nyomogatni kell, mintha dolgoznál.
Az így szimulált gépre szintén megvásárolható és telepíthető a számítógép szimulátorom, hardcore gamerek megpróbálhatják a szimuláció lehetséges mélységét feltárni (felrakják a szimulátort, azon belül ismét, majd azon belül ismét, stb,stb -- vajon hányat bír a gép egyszerre futtatni?), erre külön csomagot bocsátok majd ki, 1000 példányban is meg lehet majd venni a progit 10% kedvezménnyel.
Jó hír, hogy a rendszer kész, bétatesztelők jelentkezését várom.
Az is lehet, hogy titokban fogom terjeszteni, felrakom egy csomó gépre, hogy lássam: minden rendben megy. A steam főnökének a gépére már felcsempésztem, azóta sem tudja, hogy a progimat használja, úgyhogy valószínűleg tökéletes a rendszer: az egyetlen szoftver, ami elméletileg is tökéletes, bugmentes lehet.
Várom a gratulációkat!
Köszönöm.