Regisztráció Blogot indítok
Adatok
SZPG

0 bejegyzést írt és 96 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
      A kormány az év végi hajrában időt kerített, hogy eldöntse a 2013-ban a felsőoktatásban felvehető államilag finanszírozott (a kormányzati újbeszéd szerint állami ösztöndíjas és részösztöndíjas) hallgatólétszámot, s annak képzési és…..
SZPG 2012.12.13 00:19:40
@Steve123: Kedves Steve, itt nem egyszerűen tandíjról van szó, hanem a teljes képzési költség (vagy a fele, de az is sok) áthárításáról, komprenzáció, azaz ösztöndíjlehetőség nélkül.
Ha az államnál eladósodik az állampolgár a diákhitel 2-vel, akkor Állam Bácsi ott van, ahol a part szakad: ugyanazt a pénzt odaadhatná egyenest is, de nem, inkább mandínerből adja, kölcsönöz, hosszú lejáratra. Van ennek értelme?!
Az adófizető állampolgár meg vegyen a nyakába egy hatalmas hitelt abban az életkorban, amikor az önálló egzisztenciájára, lakhatásra és gyerekvállalásra kéne költenie a pénzét? Már, ha van, mert a kezdők fizetése nem ér az egekig.
SZPG 2012.12.27 11:22:35
@Ponyva Mester: Sok dologban igazat tudok adni Neked, de valószínűleg Te sem úgy gondolod megoldhatónak a problémákat, hogy egyik napról a másikra baltával esünk neki a fa törzsének, a most jelentkezni akarókat pedig hadd üsse meg a guta. Finom részletszabályozásokkal meg lehet oldani, hogy kevesebb legyen a lemorzsolódó, felsőoktatásban irány nélkül bóklászó egyed. Ugyanez vonatkozik a tandíjra is. Felrúgni a működő rendszereket, egyik napról a másikra, ez bnem államigazgatás, hanem komisz kölkök randalírozása a homokozóban. De jól jönne egy csősz, aki sós puskával fenékbe lőné az ilyen komisz kölkeket!
  Tisztelt Honfitársaim,   Tisztelt Polgártársaim!   A szervezők arra kértek minden szónokot, így engem is, hogy röviden beszéljek. Igazuk van – és nem csupán a hideg miatt. Nincs szükség hosszú beszédekre ahhoz, hogy elmondjuk, miért vagyunk…..
  A hazai droghelyzet aktuális állapotát leíró „Jelentés” nem a szakmai lektorok által jóváhagyott formában, hanem „javítottan”, másképpen fogalmazva cenzúrázottan került ki Lisszabonba az EU Drogmonitorozási Központjába (EMCDDA). Amikor ez kiderült, az EMMI…..
SZPG 2012.12.02 18:39:16
Mártával sok dologban egyetértve teszem hozzá: a kábítószer-prevenciós munkában részt vevő ismerőseim elmondták, hogy az iskoláskorúaknak már kénytelenek nagyon sokkoló képeket mutatni a kábítószerek áldozatairól ahhoz, hogy egyáltalán meghallgassák őket. Az ilyen képeket a tévéadásokban le sem lehetne adni. Csökkent az ingerküszöb, csökkent a józan emberek szavába vetett bizalom, csak a horror hat még, úgy-ahogy.

A gyökereknél kezelni a problémát: igen, persze. Az ok azonban a széleskörű társadalmi anómia, a reményvesztettség, a kiúttalanság érzete. Nem csoda a mai viszonyok között.
Az a csoda, ha valakinek még van valami, ami megtartja, amibe kapaszkodhat: vagy a műveltsége, vagy a hivatása, a családja, a társadalmi kapcsolatai, a kisebb közösséghez való odatartozása. Akinek ilyen nincs, vagy nem érzékeli ezek meglétét, vagy éppenséggel elvesztette a fonalat hozzájuk, annak annyi. Ezért lenne fontos a bentlakásos gondozóhálózat kiépítése, hogy védett helyen, szakértő segítséggel tudja felfedezni a szenvedélybeteg, hogy mi az, ami megtartja a helyes úton, mi az, amibe kapaszkodva ki tud mászni a gödörből. Az élet keserű fintora, hogy sokak számára ilyen "védett hely" a börtön, ahonnan nem lóghat meg a páciens, és a segítő a börtönlelkész, mert az házhoz megy, és törődik a bajbajutottakkal. Sokakat ők mentenek meg.
Ott áll a Lipótmező, üresen, romosan... Milyen remek, munkaterápiával egybekötött, szenvedélybetegeket utókezelő intézmény lehetne... A munkaterápia az épület lassú, fokozatos rendbehozatala lehetne...Erre kéne költeni, és nem az EONra!
  A 2006 szeptemberében és októberében történtek az elmúlt hat év során a racionális politikai diskurzus keretein kívül ragadtak: a szemben álló politikai erők és hátországuk képviselői szinte vallásos hittel képviselték a hamis mítoszaikat. Míg az egyik oldal a…..
SZPG 2012.11.17 01:00:34
Tényleg nem értem, miért kell Bajnait belekeverni a 2006.őszi eseményekbe?! Semmi köze nem volt hozzájuk. Még GyF közvetlen felelősségét illetően is vannak kételyeim - a közvetett felelősséget azért számításba kell venni, elvégre miniszretelnök volt, és a főnök mindenért felelős.
Sokkal inkább elő kellene venni azt a Demszky Gábort, aki Gergényinek pár hónappal később fővárosi kitüntetést adott - ez engem komolyan kiborított, mert Gergényinek VOLT és közvetlen felelőssége volt az ügyben. Az ugyanis komoly, rendőri vezetői hiba volt, hogy a rendfenntartók ráhajtották a rendzavarókat a Fidesz-gyűlés résztvevőire. A kisrendőröket nem abajgatnám: parancsot teljesítettek, kellő kiképzés és eszközök hiányában rosszul, sok hibával. Sokan megsérültek közülük.
A másik probléma a 2006.október 23-i eseményekkel kapcsolatban szerintem az, hogy nemigen vizsgálták egészében az eseményeket, hanem részleteket kiragadva, egyes részletekről mondanak véleményt, ki-ki a maga szemszögéből. Volt, aki az eseményeknek csak az egyik végét látta, a másikat nem, holott egy folyamat volt mindaz, ami a Madách téren elindult tanktól az Erzsébet-hídig tartott. A rendőrök hibáztak súlyosat a Madách tértől az Astoriáig, de utána vajon miért és kik nem voltak hajlandóak ismételt rendőri felszólítás ellenére sem elvonulni a Kossuth Lajos utcából?! Kik és miért gyújtogattak a Curia utcában és emeltek égő barikádot az Erzsébet-hídnál?! Vajon a gyújtogatók közül felelősségre vontak valaha is valakit? vagy elszeleltek büntetlenül? az utóbbira gyanakszom...
SZPG 2012.11.17 23:05:59
@szbéla: Ennyi év távlatából már sokan nem emlékeznek jól, ezért a nagyközönség tudatában összekeverednek a dolgok. Kedves Béla, én akkor TV-n néztem az eseményeket, és emlékszem, hogy a rendőrök hangosbeszélőn bemondták, hogy a Fidesz-tüntetésről békésen hazavonulóknak a Kálvin tér irányában biztosították az utat. Aki arra indult, annak nem esett baja, így pl. Wilfried Martensnek, az Európai Néppárt vezetőjének sem. OV feltehetően őt kísérte poáncélautón. Honnan a fenéből tudhatták az elöl állók, hogy mögöttük jönnek a hőbörgők? Nem láthatták. Több ismerősöm, aki ott volt a Fidesz-gyűlésen, csak tőlem értesült arról, hogy közben a Madách téren elindult egy működésképtelennek vélt, a szabadtéri kiállításon bemutatott tank, és a lövegtornyát a rendőrök felé fordította, aki vezette a tankot. Én a tévéfelvételen láttam....Hát persze, hogy erre beindult a rendőri akció, csak éppen rosszul volt irányítva: rá a Fideszesek hátára, pedig lehetett volna másfelé is nyomni a hőbörgőket.

Aki a rendőri felszólítás ellenére nem ment el onnan, azok többsége bambán bámészkodott, azt hitte, a moziban van - 1956 óta nem volt ilyen utcai esemény, hát persze, hogy nem értették, csak amikor kaptak a könnygázból meg a gumibotból. Az utca emberét is, a kisrendőröket is felkészületlenül érte az egész helyzet. A Kossuth Lajos utcában már olyan rend szerint ment a tömegoszlatás, mint egy gyakorlat a kiképzésen.
  Az Eurostat legutóbbi mérései szerint a munkanélküliség szintje minden eddiginél magasabb, 11,6%  volt idén szeptemberben az eurozónában. 2008 vége óta – és ez a válság egyik legpusztítóbb hatása - a munkanélküliség folyamatosan növekszik, tavaly ilyenkor még…..
  A demokratikus ellenzéki politika egyik visszatérő toposza a 2010 előtti időszakkal szemben kialakított viszony. Lényegében egy dilemmáról van szó: a második Orbán-kormány által kialakított autokratikus rezsim egyenes folytatása a korábbi évtized (bizonyos…..
SZPG 2012.11.03 11:33:14
Köszönöm a cikkíró utalását az 1985-ös törvényre. Érdekes módon, az Antall-kormány idején volt politikai államtitkár, Kálmán Attila magánbeszélgetésben elmondta, hogy szerinte nem kellett volna a rendszerváltás után sokat vacakolni új oktatási törvénnyel, hanem az 1985-ös törvényt kellett volna egy kicsit módosítani, és a céloknak remekül megfelelt volna.
Másütt is megoszlik a közoktatásban a központi kormányzat (=politikai akarat) és a helyi önkormányzat szerepvállalása, de ez csak gondosan megtervezett, kiérlelt módon lehetséges. Az a nyomorult gyerek pedig MOST hatéves, ő nem várhat, amíg a politikusok kimerülnek a sok veszekedésben. Helyi kiskirályok és az ő méltatlan favoritjai sajnos, a mi kis kultúránkban nagyon jól ellébecolnak, akárki legyen is kormányon.

Most lehet agyalni azon, hogy mi volt rossz és hogyan volt elbaltázva, de még jobb lenne, ha előre néznénk, és azon agyalnánk, hogyan lehetne jobb a jövőben? Egy dolog fix: a pedagógusbéreket emelni kell. Véleményem szerint egy méltányosabb bér pozitívan szelektálna, azaz, visszaáramlanának a jó szakemberek az oktatómunkába, és kipotyogtatnák a kevésbé alkalmasakat.

Az erkölcstan oktatását pedig nem kell kicselezni hittannal, mert az rossz a gyereknek is, meg a hitnek is. Az viszont nem árt a sok randalírozó kölyöknek, ha erkölcstan címén megtanítják nekik, hogy nem jó hazudozni, csalni,becsapni tanárát és szüleit, erővel elvenni a másikét, vagy összeverni valakit csak azért, mert van rajta (vagy nincs rajta) sapka.A szomorú az, hogy ezt a közoktatás keretében kell megoldani, mert a kedves szülők nem foglalkoznak ilyesmivel.
SZPG 2012.11.06 17:58:12
@Windblower: Jól is néznénk ki, ha a hit vagy az erkölcs a kormány milyenségétől függene!... Mindkettőnek lényege évszázadok, sőt, mondhatni, évezredek alatt formálódott dolog. Az emberek vagy igazodnak a kormányzathoz, vagy éppenséggel fütyülnek rá, akármilyen erkölcsöt vagy hitet is akarnak ránk tukmálni. (Én a pártállami időkben nőttem fel.) Mindkettő az ember saját, szűkebb közösségében formálódik, és a külvilág vagy megerősíti, vagy megrendíti a gondolkodásmódot. De ha semmi efféle impulzust nem kap a gyermek, akkor mégiscsak kell valami gondolatot adni neki, nem nőhet fel úgy, mint árokparton a vadkender.
Aki pedig erkölcstant fog tanítani az iskolában, az hozzánk hasonlító tisztességes, egyszerű ember lesz, aki remélhetően meg tudja világítani egy gyereknek, mi a különbség a betyárbecsület és az igazmondás közt - mert ilyen apró, napi gyakorlati kérdésekről van szó!

Tanítani mindig a pedagógus fog, akinek egyéniségén szűrődik át a tudnivaló a gyermekhez. Akármi van az alaptörvényben, a pedagógus önmagát adja, a gyermekhez szól, és nagy ívben tojik a pártpolitikára, mert fontosabb dolgok foglalkoztatják. Hagyják őt békén dolgozni, és kész. (Aki meg belehülyült a politikába, az alkalmatlan pedagógusnak - mint az a tanár, aki leverta a falról Kertész Imre fényképét.)
Szóval azzal egyetértek, hogy a politika ne kavarjon bele se a pedagógiába, se a gyógyításba, se a ... (sorolhatnám)
SZPG 2012.11.06 17:58:16
@european: A közoktatás nem esik uniós szabályozás alá, nem véletlenül. minden tagállam a maga akarata szerint formálja a közoktatási rendszerét. Nem nacionalista tehát az, aki azt mondja, hogy külföldiek ne szóljanak bele a közoktatási rendszer kiaéakításába. A magunk érdeke az, hogy olyan közoktatásunk legyen, amely képessé teszi a tanulókat arra, hogy a mai munkaerőpiacon eladható szakmát tanuljanak, vagy felső fokú tanulmányokra készüljenek fel. Ad hoc érdekek - pl. egy betelepülő iparág vagy gár igényei - ezt érdemben nem befolyásolhatnák, ha lenne eszünk. Elvégre a mai ember aktív pályafutása során többször is pálymódosításra, új ismeretek elsajátítására kényszerül, a munkaerőpiac változása miatt. Ehhez kellenek olyan alapismeretek és készségek, amelyek nélkül az ember elveszett.

A magyar közoktatás jelenleg olyan állapotban van, hogy egy vagyont kellene belerakni ahhoz, hogy normálisan működjön. Ez a politika feladata, és nem az, hogy belekavarjon a tanításba, és ötpercenként új struktúrát és szabályozórendszert tegyen a pedagógusok és a gyerekek nyakába.
  A miniszterelnök 2012. október 27-én, egy önkormányzatok helyzetével foglalkozó rendezvényen jelentette be, hogy 1956 önkormányzattól 612 milliárd forint adósságot vállal át az állam. Magáról a javaslatról azóta sem derült ki sokkal több, csak annyi, hogy még a kormánypárt is vitatkozik róla,…..
SZPG 2012.11.06 17:57:53
Akit az önkormányzatok eladósodásámak okai érdekelnek, az nézze meg az önkormányzatok gazdálkodásáról szóló, eddig érvényben volt törtvényt. Az önkormányzatok gazdálkodását ugyanis csak az Állami Számvevőszék ellenőrizhette. Rajtuk kívül csak az önkormányzat által felkért külső szakértő cég ellenőrizhetett, ilyen megbízást azonban nemigen adtak az önkormányzatok... Mármost, a kapacitásokat figyelembe véve az ÁSZ-nak átlag 20 évente lett volna módja minden önkormányzatot súlyba-lébhoz venni...

Ráadásul 1990 után nagyon sok lelkes amatőr került be az önkormányzati apparátusba, és bizony, igencsak visszaéltek politikai alapú hatalmukkal, rengeteg esetben elkótyavetyélték az önkormányzati vagyont, vagy más pénzügyi hibát követtek el, nem részletezem.

Ehhez járul az a tény, ami valóban kormányzati hiba volt, de nem egy kormányzaté, hanem többé: a fejkvóta szerint járó összegeket csökkentették évről évre (oktatás, szociális ellátás, kultúra, egészségóügy), mondván, hogy ami hiányzik, azt gazdálkodják ki az önkormányzatok. Na de mibul, ha egy önkormányzatnak sem érdemi vagyona, sem érdemi bevétele nem volt (pl. aprófalvak)? Erre találták ki az önhiki-t, az önhibáján kívül problematikus anyagi helyzetbe került önkormányzatokat megsegítő költségvetési forrást, amire pályázni lehetett. Már az első évek után szűk lett a keret...

A harmadik tény a hitelfelvétel és a kötvénykibocsájtás volt, meglehetősen felelőtlen módon, lásd Esztergom.

Mikor fogjuk végre megtanulni, hogy a felvett kölcsönt vissza KELL fizetni, kamatostul?! Mikor fogjuk végre felelősségtudattal kezelni a közvagyont? Mert amíg ezt a leckét nem tanuljuk meg, addig nem lesz itt jólét, csak bukdácsolunk kölcsönről kölcsönre.
Ez történik most, ha az állam átvállalja az önkormányzati adósságok jelentős részét.
Én még egyetértenék azzal, hogy a kistelepüléseket szanálják, mert ők többnyire a fejkvóták csökkentésének áldozatai. De hogy azokat, akik felelőtlenül, szíre-szóra soha meg nem térülő nagyberuházásokra vettek fel köolcsönt, vagy bocsájtottak ki kötvényt, azokat nem menteném fel a következmények alól!
  "Egy önmagát finanszírozni képes felsőoktatási rendszerben gondolkodom, ahol az állam minden egyes magyar diák számára, aki az egyetemek által előírt minimális követelményt képes teljesíteni, biztosítja annak lehetőségét, hogy saját maga finanszírozhassa a tanulását…..
SZPG 2012.10.29 17:48:50
Az önfinanszírozó felsőoktatás elméletileg lehetséges, de magyar körülmények között még sokáig (évtizedekig) irreális elgondolás. A keresetek nem olyan magasak, hogy további hitelfelvételekkel terhelhetőek lennének: éppen elég teher az otthonteremtés - márpedig az mindenki számára az első és a legfontosabb, ráadásul kulcskérdés a gyermekvállalás tekintetében is.
A világgazdasági válság egyik fő eleme a hitel-lufi kipukkadása. Nem lehet folytatni a hitel-lufi további, irreális mértékű felfújását. Mese nincs, a fiataloknak reálisabban kell gondolkodni a munkaerőpiaci elvárásokról.
A munkáltatókon is van éppen elég teher, nem várható el, hogy fedezzék a leendő (?) alkalmazottaik tanulmányi költségeit. Ehhez a magyar gazdaság nem áll elég jól, és ha így mennek tovább a dolgok, még évtizedekig nem is fognak. Nem is beszélve pl. a közszféráról, ahol a pedagógusok, egészségügyiek és szociális dolgozók állnak alkalmazásban. Szóval, marhaság úgy, ahogy azt Orbán Móric elképzelte.
A hazai felsőoktatás sajnos, valóban sok esetben csak diplomagyár. Túl sok benne az olyan hallgató, aki nem is tudja, mit is akar csinálni az életben, csak az a fontos, hogy sokat keressen és keveset (nem fizikai jellegűt) dolgozzon. Álomvilágban élnek.Ilyen meló manapság nem létezik.
Növelni kellene a felsőfokú szakképzést, amit akár integrálni is lehet a felsőoktatásba, és a képzettséget alacsonyabb, bachelor szintű diploimával igazolni. Elvégre pl. egy fűtésszerelőnek ma már tisztában kell lennie minden fűtési módszerrel, kell tudnia a technikát elméletben és gyakorlatban, tehát majdnem mérnöki jellegű tudásra van szüksége.
Alapvetően azonban még évtizedekig az államra hárul a felsőoktatás költségének jelentős része. Nem kétséges, hogy racionalizálásra van szükség, de nem úgy, hogy kidobjuk a gyereket a fürdővízzel együtt, máról holnapra.
Honfitársaim!   Köszönöm a meghívást! Köszönöm, hogy elmondhatom, mit gondolok közös ügyeinkről.   Nehéz döntés volt a nézőtérről visszajönnöm a színpadra. Hiszen legutóbb, március 15-én is itt voltam, együtt veletek. Akkor ott álltam, ebben a sokszínű…..
SZPG 2012.10.29 15:04:30
@CSENDES: Egyetértek Csendessel, nagy szükség lenne arra, hogy ne csak a Facebookon lehessen jelezni, hogy szimpatizánsok vagyunk. Feltehetően az egyesületek hivatalos bejegyzése után lesz erre is mód, meg arra is, hogy megadott számlaszámon anyagi támogatást is küldhessünk - mert ne csak a szájunk meg a klaviatúránk járjon!
Manapság az Európai Unió rengeteg kritikát kap azért, hogy bajba jutott tagországainak nem nyújt kellően hathatós támogatást. A mi kormánypárti politikusaink is előszeretettel használják lábtörlőnek a csillagos kék zászlót. „Brüsszel nem Moszkva, nem diktálhat nekünk”…..
SZPG 2012.10.16 23:09:26
@Miazmás: Minthogy az egyházak jelentős részben a tagjaik adományaiból élnek, az adómentességük indokolt, másképpen kétszer lenne adó fizetve ugyanazon összeg után.
Az egyházak első sorban a közszolgálati feladatok ellátásához kapnak állami támogatást (oktatás, egészségügyi és szociális gondozás, közgyűjtemények). Még a műemlékek karbantartására is csak pályázati úton van pénz, pedig a műemlékek a nemzeti vagyon részét képezik. Az egyházak minimális állami támogatást kapnak akkor, amikor a javukra a SZJA-ból felajánlott összegeket kiegészítik. Állami pénz jön be még az elkobzott épületvagyon utáni járadékból, de az még a műemlékek karbantartására sem elég. Csekélységem az egyik -régen történelminek nevezett - egyház országos szintű költségvetésének és egy helyi gyülekezetének költségvetése több évre visszamenő, alapos ismerete birtokában írta meg ezt a szösszenetet. Hagyd békén az egyházakat, jóval többet adnak, mint amennyit kapnak.
             Mivel a kormánytöbbség semmit nem tett a választási reform átláthatóságáért, joggal gyanakodnak a szakértők és a pártok, politikusok. Pedig lehet, hogy számos hasznos változtatást meg lehetett volna értetni minden érdeklődővel. Az új eljárási szabályok…..
SZPG 2012.09.24 11:51:13
Jó lenne tudni, hogy a (majd véglegesen megszavazott) választási törvényt a Velencei Bizottság elé lehet-e vinni? már most láthatóak benne olyan kitételek, amelyek, amelyek az európai normáknak nem felelnek meg - és még most jönnek az utolsó percben esedékes módosítók...
Más.
Az aláírásgyűjtő aktivisták nyilvántartása sajnos, biztonsági okokból valamennyire indokolható. Nem mindegy, hogy kinek nyitok ajtót, és ha igen, akkor aláírást kér, vagy kirabol? Aláírásokat lehet gyűjteni közterületen és erre a célra kijelölt irodákban.
Sokkal jobban szeretném, ha olyan szabályok lennének, amelyek tiltják az állampolgár otthonában való megkeresést (telefon vagy személyes) - ne zaklassanak a békés otthonomban.

Erős kételyeim vannak a levélbeni regisztrációt illetően, ugyanis nem kerül sok figyelmetlenségbe elgórni egy levelet akár a postán, akár a hivatalba beérkezése után. Így korlátlanul lehet csökkenteni a szavazólistákat... Az ügyfélkapus megoldás pedig számítástechnikailag problematikus, mint már többen írták a kommentekben.
Az egész regisztráció egy marhaság, csak annak kéne előírni, aki nem az állandó magyarországi lakhelyén akar szavazni, vagy ilyenje nincs is nekije, mert kettős állampolgár és nem Magyarországon él - utóbbiak estében továbbra is antidemokratikusnak tekintem, hogy szavazhatnak Magyarországon, sőt, minden valószínűság szerint a másik állampolgárságuk szerinti országban is (egy ember, dupla szavazati joggal?!)

További súlyos gondnak látom azt, hogy a választások során bekövetkező problémákra (csalás, rendzavarás, stb) miatt enm lesz mód jogorvoslatra az új tervek szerint, az pedig szégyenletes, hogy a választásokat ellenőrző nemzetközi szervek nem állhatnának szóba az állampolgárokkal - hát hogy képzelik ezt a Fideszes Mórickák?!? Csak nem gondolják, hogy az EBESZ vagy az Európa Tanács kiküldöttjét ilyesmiben korlátozhatják?!
Csöndben remélem, hogy 2013-ig még sok idő van hátra, és lesznek olyan változások addig, amelyek csökkentik ezt az őrületet.
    A Kindle-ön való olvasgatásnak számos előnye van. Nemcsak az, hogy nagyobb kiterjedésű ugar közepén is annyit és azt olvasgathatunk, amennyit, és amit csak akarunk, hanem az aktuális könyvhöz kapcsolódóan azt is megmutatja az elmés kis szerkezet, hogy mit…..
A Haza és Haladás Közpolitikai Alapítvány új tanulmányának (a tanulmány, az összefoglaló prezentáció) célja, hogy megvizsgálja a parlamenti mandátumtöbbség megszerzésének lehetőségét egy győzelemre készülő demokratikus ellenzéki szereplő nézőpontjából az új,…..
SZPG 2012.08.18 21:42:45
@kennyking: Javasolom a svédeket. Nulla korrupció, munkamorál, maximális teljesítőképesség, jó szervezettség - és ha meghívjuk őket, hogy szállják meg az országot, hát amilyen becsületesek, ki is vonulnak, ha már rendet csináltak itt.
SZPG 2012.08.23 11:21:17
@lokomotív: Kedves Lokomotív, írd csak le nyugodtan a polgári balközép fogalmát. Nem a szavak a bűnösek, hanem az a szellemi elvadulás, ami a szavak valódi értelmének eltorzításán, lejáratásán alapul. Már a szavak is a politikai karaktergyilkosság áldozataivá válnak, a fene egye.

Egyébként pedig messzemenően egyetértek mindazokkal, akik a Bajnai-Oszkó-Balázs Péter triót látnák szívesen újra kormányon.De azt kétlem, hogy egy új, önálló politikai formációt fel lehetne építeni 2014-ig úgy, hogy a választások eredményeképpen vezető politikai erőként léphessen fel.
A következő két évben kegyetlen politikai acsarkodások, karaktergyilkossági kísérletek, megalapozatlan bírósági hercehurcák, lejárató sajtókampányok és a politikai furkapiszkák egyéb formái várnak mindazokra, akik a Fidesz ellenzékeként nyikkanni mernek. Lesznek itt áldozatok, sőt, végleg el is lehet vérezni ezeken az ütközeteken, ha nincs megtartó politikai hátország, azaz: összefogás.
Természetesen nem tudjuk, hogy a közoktatásban tanító pedagógusok mekkora hányada támogatja a második Orbán-kormány oktatáspolitikáját. Ilyen típusú közvélemény kutatásoknak általában a kormányzat a megrendelője, a jelenlegi kormányzat azonban csak „nemzeti…..
SZPG 2012.08.03 05:26:18
@Krisztiantara: Egy kollégám "szellemesen" megjegyezte, hogy ő is oktatáspolitikai szakértő, elvégre 17 évig járt iskolába....
(egyetemet is beleszámítva)
Hát efféle érzések mocorognak a zemberekben, ha oktatásról (vagy fociról) van szó. Ezekhez mindenki érteni vél. De azért megengedi a gyerekének, hogy ne készítse el a házi feladatot, ha fáradt a sok különórától, és ordít, ha a pedagógus netén nevelő szándékkal azt mondja a gyereknek, hogy ejnyebejnye. És jön, és megmutatja annak a gaz tanbetyárnak...
                      A miniszterelnök és Kósa Lajos bejelentette, hogy a kormánypárt bevezeti a kötelező regisztrációt a következő parlamenti választásokon. A homályos bejelentésben foglalt jogintézmény hazánkban szükségtelen. Az utóbbi évek meghatározó…..
SZPG 2012.07.29 20:06:03
A regisztrációról való elképzelés - ha jól tudom - ütközik a közigazgatási törvénynek azzal a kitételével, miszerint a közhivatalokban rendelkezésre álló adatok közléséért nem lehet az állampolgárt abajgatni, hanem az adott közhivatali adatnyilvántartásból kell beszerezni. Ebben a nagy fene jogalkotási rohamban persze, lehet hogy törölték már ezt az értelmes rendelkezést. (Én még akkor tettem köztisztviselői szakvizsgát, amikor ez érvényben volt.) Megnézhetné az ombudsman.

Kérdéses számomra az is, hogy a külföldön élő kettős állampolgárok esetében mit szól majd a regisztrációhoz a másik állam, amelynek a területén él a kettős állampolgár, és állampolgára annak a másik országnak is. Magyarul: mit fog szólni a román állam ahhoz, ha egy román-magyar kettős állampolgár székely ember regisztráltatja magát a magyraországi választásokra? Szerintem bunkósbottal várják a mócok a kijáratnál... Hinnye, lesznek még itt nemzetközi nagy balhék!

A Velencei Bizottság már a választási törvényünk kritikájának megfogalmazásánál jelezte, hogy a végrehajtási szabályok megalkotásakor további problémák merülhetnek fel. Hát itt vannak.
Hogy nincs elég bajunk enélkül is?!

Persze, lehet, hogy ez egy gumicsont, amit odadobtak, hogy elvonják a figyelmünket az IMF-tárgyalásokról, és aztán, megérezve a nagy össznépi ellenszenvet, nagy nehezen feladják végzetes tervüket. Hát, szóval, érzékeltessük csak! Hátha megyünk vele valamire. Álmodik a nyomor...
A jövőre hatályosuló új Btk. egyik legvitatottabb újítása a büntethetőség korhatárának 12 évre történő leszállítása. Vajon felkészült-e a magyar igazságszolgáltatás és gyermekvédelem az új szabályozás következményeire, és mi történik majd azokkal a 12 éves…..
SZPG 2012.07.17 17:06:41
A súlyos, elzárással büntethető cselekményt elkövető 12-14 éves gyerekre nem úgy kell tekinteni, mint egykori magunkra, vagy az általunk nevelt gyerekre. Ők, sajnos, mások. Mire ma egy gyerek ilyen cselekményre eljut, nagyon sok van mögötte, mégpedig többnyire a szülők és a környezet kiéletlen dominancia-törekvései, erőszakossága, a nevelés, sőt, gyakran a látszükségletek biztosításának hiánya is.

Nehezíti a helyzetet a gyerekben kialakuló Stockholm-szindróma, azaz, ragaszkodás vagy vonzalom az őt bántalmazó, elhanyagoló személy (családi környezet)iránt. Ez a motívum akadályozza, gyakran lehetetlenné teszi a kívülről nevelő jószándékkal hozzá közelítők munkáját.

A nevelés hosszú folyamat, a bűncselekmény azonban robbanásszerűen következik be, és azonnali intézkedést kíván. A nevelés hosszú folyamata ráadásul csak bizalmi alapon tud működni. Ha a gyereknek nincs bizalma az őt nevelni szándékozó személyhez, akkor annak minden erőfeszítése meghiúsulhat. Ez a bizalom nagyon nehezen alakítható ki. Nem várható el egy egész osztállyal foglalkozó pedagógustól, mert neki csak áttételes nevelő hatás kifejtésére van módja, és az nehéz esetekben kevés.
Kell a mediátor, az iskolapszichológus, a népnevelő - de éppen ezeket a státuszokat építik le a legkönnyebben a takarékosság jelszavával. Egyedül marad a problémás gyerek.

A társadalmat is meg kell védeni a bűnelkövetőktől. Az elzárással járó büntetésnek van ilyen funkciója is. A gyereket - ha már odáig fajult a helyzet, hogy súlyos bűncselekményt követ el - valóban szembesíteni kell a tettével. A bírósági eljárás és az elzárás nagy megrázkódtatás ebben a korban, de éppen ez hozhatja meg a katarzist is számára. ("Nem csinálok többé olyet, hogy ez történjen velem") Az elzárás, a családból történő kiemelés pedig az elhanyagolt gyermeket - fura módon - gyakran jobb helyzetbe hozza, mint amelyben addig élt... Gondoljunk a gyermek-szegénységi adatokra, amelyek sajnos, valóságosak.

Sok fiatalkorú csak a zárt intézményben jut el oda, hogy rendszeres, egészséges, higiénikus életvezetést sajátíthat el. Már önmagában ez is meghozhatja benne azt a megkönnyebbülést és azt a bizalmat, amit a nevelő fel tud használni a gyermek javára - én onann már nyitva az út.

Csak legyen ilyen hely, sajátosan a legsúlyosabb helyzetben levő gyerekeknek! csak legyen ilyen nevelő! Vannak, tudom. Talán az sem lenne rossz megoldás, ha az országban egy vagy két helyre átcsoportosítanák őket, és ezeken a helyeken aztán a nevelési maximumot biztosítanák az elítélt gyerekeknek. Ha már arra kényszerültünk, hogy ez legyen...

A jó kormányzásnak az is része, hogy a nevelést segítők státuszát kőbe vésetten biztosítja, és így elejét veszi annak, hogy elzárással kelljen büntetni gyerekeket.
    Az EB május 22-én a European Framework for Roma Inclusion keretében adott ki Közleményt a tagországok roma emancipációs stratégiáinak, azok elkövetkező tíz évben követendő szakpolitikai intézkedéseinek, beavatkozásai elképzeléseinek nyugtázásaként. Nem egy korszak…..
SZPG 2012.07.16 07:57:42
Leszögezem, hogy általában ellenzem a szegregációt, de bizonyos esetekben meg lehet békélni vele. Ilyennek tartom a nyíregyházi ügyet is. Nem felejthetjük el, hogy a gyerek, főleg az alsó tagozatos, jobban érzi magát egy olyan iskolában, amely közel van a lakóhelyéhez. A Huszár-telepen ráadásul az épületben nemcsak iskola van, hanem a felnőttekkel is foglalkoznak, felnőttnevelési programok és kulturális programok is vannak az iskoláskoron túliaknak. Ennek felbecsülhetetlen értéke van a romák felzárkóztatása szempontjából - nem részletezem.
Ha az iskola jól felszerelt, tiszta, jól működik, a gyerekek jól érzik benne magukat, és a szülőknek is élő kapcsolatuk van az intézménnyel, akkor nem lehet nagy baj!
Az egyházi háttér pedig nem egyedül a vallási életet jelenti, hanem egészséges magatartási és életvezetési normákra nevelést is - márpedig a roma integrációnak ez az egyik kulcskérdése. A másik az a bizalom, amit azok iránt éreznek, akik foglalkoznak velük, akiket ők el tudnak fogadni, akikre hallgatnak - ez a legnehezebb eleme a munkának. Márpedig a görög katolikus egyház megtalálja velük a hangot, a javukra szolgál.
A romák ügyét (nem szeretem a roma kérdés kifejezést, a hitleri idők szóhasználatára emlékeztet) a helyi sajátosságok szerint érdemes kezelni, hiszen az egyes közösségek háttere, összetétele más és más. Sokféle jó megoldás lehetséges. Nem jó elméleti alapon egyensapkát húzni rájuk: az eredményesség a valódi kritérium.
Adjunk időt a nyíregyháziaknak, pár év alatt kiderül, hasznos-e a romáknak. Aztán, ha az eredmények elmaradnak, akkor elő lehet jönni más megoldással.
    Miközben sokat hallhatunk a kormány által előszeretettel csak „Új Széchenyi Terv”-ként emlegetett 2007-2013-as EU-források felhasználásáról – és fel nem használásáról – megjelentek az első, a 2014-2020-as uniós tervidőszakkal kapcsolatos hírek is. A…..
  Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) vezetői általában dicsérik az EU-támogatásokat kezelő intézményrendszer működését, és a 2010-es „disznóólhoz” képest jelentős előrelépésről beszélnek. A pályázók, a „közönség” kevésbé elégedett. És egyre többen…..
  Lassan egy hónapja, hogy megalakult Izrael történetének egyik legszélesebb koalíciója. Egészen május 8-ig úgy tűnt, hogy a kormánykoalíciót alkotó kicsi, de annál erősebb érdekérvényesítő képességgel rendelkező jobboldali nacionalista és ultraortodox pártok…..