Regisztráció Blogot indítok
Adatok
osos

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Volt-nincs buszsáv az M1-M7 budapesti bevezetőjén. 20 év fővárosi és környéki közlekedésszervezésének minden baja összegződik most egy ügyben.Hogy mik ezek a bajok?1. Társadalmi, gazdasági problémák. A kerületekre tagolt főváros és a vele szorosan összenőtt önkormányzatok…..
osos 2011.06.03 12:06:18
A posztíró által vázolt megoldás lenne az ideális megoldás a bp-i agglomeráció közlekedésére.
Nem kellene átszállni, hanem a lakóhelyről a belvárosba, vagy adott esetben a város/agglomeráció másik végébe lehetne eljutni kényelmesen, idegeskedés nélkül. Szerintem az agglomerációban lakók többsége ezt a közlekedési módot választaná szgk. helyett.
Nem pöfögne a Bp-en lakó orra alá az elővárosi.
Nyilván tiszta, pontos, gyakran és ütemesen járó vonatokkal, többféle közlekedési eszközzel jól megközelíthető állomásokkal megvlósítva.
Többen írták már, hogy nem lenne rá elég pénz. Szerintem pedig csak akarat kérdése.
Vegyük csak a mai belvárosi pályaudvarokat és az azokhoz tartozó rendező-pályáaudvarokat, egyéb területeket. Ezek, a mélyállomásokkal többnyire kiválthatók lennének. Hatalmas értékük van ezeknek a területeknek! Eladva, bérbeadva, hasznosítva a források egy része már meg is van.
Az EU hatalmas összegeket szán a közlekedés, ezen belül a tömegközlekedés, intermodális közlekedés támogatására. A következő EU-s költségvetési ciklus(ok)ban erre is kellene szánni pénzt a (majd ki tudja, milyen nevű) Fejlesztési Tervben. (Források másik része.)
Aztán közvetetten nagy értéket/megtakarítást képvisel az is, hogy a munkahelyre eljutási idők lecsökkennek.
Nem mellékes hatása lenne az, hogy immár az is perspektíva lenne egy mondjuk Vácott élő munkát kereső embernek, ha mondjuk százhalombattán hirdetnek neki való állást.
Szóval ez a megoldás nagyon sok előnnyel járna.

Igazából a 4-es metró helyett már ezt a vasúti alagutas megoldást kellett volna finanszírozni. Nagyságrendileg kb. ugyanannyi pénzből ki lehetne hozni legalább az alagutat és a mélyállomásokat. A 4-es metró 10-ed annyi embernek hasznos, mint a vasútak ilyen fejlesztése. Ugyanakkor a vsúti fejlesztéssel a 10-ed annyi ember nagy része is jól járt volna (Dél-Budáról a belvárosba jutott volna 3 belvárosi megálló is lenne).