Adatok
Brushy
0 bejegyzést írt és 85 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Két évvel ezelőtt, A hobbit-trilógia első részének bemutatója környékén a VOX néhány vállalkozó szellemű szerkesztőjével közösen leültünk egyhuzamban lezavarni a teljes Gyűrűk Ura-trilógiát, méghozzá a bővített változatokat. A bő félnapos esemény krónikája a…..
Brushy
2015.01.03 10:01:37
Azok a k*rva sasok.. A filmben egy pillanatig sincsenek megmagyarázva. Az a baj velük is, mint Gandalffal, a film nem ad semmi hátteret, hogy kik ők, mik ők, mik a feladatuk. Nagyon leegyszerűsítve és egyénileg értelmezve ők, amolyan felvigyázói Középföldének. Hatalmuk elviekben a Szauronéval vetekszik, de "halandó" formájukban nem használhatják. A filmek és a történet szempontjából is teljesen logikus, hogy miért nem varázsol Gandalf egyet, azt meg van oldva minden baj, illetve, hogy a sasok miért nem vitték el Mordorba a Gyűrűt. Teljesen kézenfekvő megoldás, de nem ez a feladatuk. Ők, amolyan egyensúly őrzők, főleg a jó szolgálatában, nem végeznek "alja" munkát, inkább terelgetik a népeket a kívánt állapot felé. Gandalf jobban húz a halandók felé, ezért is segít annyit, amennyit tud, de igazi, teljes hatalmát nem használhatja. Ő egy az öt akkor még létező istari közül, egy maiar szellem, túlképp egy "földre szállt angyal", a teremtett földből, Ardából származnak. A sasok is hasonló céllal léteznek a világon, a Valák hívták őket életre. Persze ez valamennyire az én értelmezésem is, a filmekben egyértelműen semmi magyarázat nincsen, a könyvekben is több helyen kell keresni az istari és a sasok eredetét.
A sok évnyi együttélés után a közelmúltban összeházasodott hollywoodi álompár, Angelina Jolie és Brad Pitt egy egész különös módját választotta a mézeshetek eltöltésére. No, nem megyünk át bulvárba, mindössze arról van szó, hogy a páros kilenc évvel a kapcsolatuk…..
Brushy
2014.09.16 08:46:22
Az ember hozzá van szokva az olyan alapigazságokhoz, mint hogy a nagy játékkiadók csak újra és újra megnyúzzák a sikerjátékaikat, a végén már igazi tartalmat sem tesznek bele, csak új borítóképet nyomtatnak, és hozzáadnak egyet az előző évben megjelent cím végén lévő…..
Kult a pult alól
Van valami mélységesen elkeserítő abban, hogy a hatvanas-hetvenes évek európai és ázsiai kultikus műfaji klasszikusaira manapság a kutya sem kíváncsi - mármint egészen addig, amíg Hollywood elő nem ássa őket egy fejés erejéig, azaz ki nem hozzák odaát DVD-n…..
Brushy
2014.03.07 15:43:07
@Rusznyák Csaba: 1. Születnek ma is eredeti cuccok, születnek hű és értékes adaptációk, csak nem látjuk át a képet, még nem szűrte meg az idő rostája a sok mocskot, ami nap, mint nap a fejünkre zúdul. Ahogy fent is írták, régen is sok mocsok közül kellett kiválogatni az értékes dolgokat, csak 30-40 év távlatából már sokkalta szebb képet látunk, mintha mostani énünkkel akkor éltünk volna. Független filmesek és a giga-mega "gonosz" stúdiók egyaránt képesek normális alkotásokra, csak ritkán teszik ezt, mert kell az a zsebpénz nekik. Ez a sok kevés (igen, sok kevés) film majd ugyanúgy alapot fog adni 30-40 év múlva azoknak, akik majd ugyanezt a vitát fogják végigvinni.
2. Filmipar, ipar, tehát versenyszféra, nem tudom mit kell ezen meglepődni a 21. században, amikor minden kulturális és szellemi értéket kiárusít Hollywood. Érthető? Teljes mértékig, hiszen nem művészek, hanem pénzemberek ülnek a döntéshozói székekben. Jó ez a kultúrának? Nem, rohadtul nem.
Persze felháborító valahol, zavar engem is, de most még is mit tudsz tenni ellene? Nem adod nekik a pénzüket, írsz róla, beszélsz arról, ami értékes és jó, mi az, ami szar és kerülendő, lásd geekz.blog.hu. Minden más csak felesleges picsogásnak tűnik nekem, melldöngetésnek, "bezzeg régen minden jobb volt", közhelyes puffogásnak, morgolódásnak. A hitvallásotokat ismertük eddig is, de én személy szerint sokkalta jobban szeretek tőletek régi, ismeretlen alkotásokról, újdonságokról ajánlókat olvasni, mint arról, hogy.. (már leírtam, meg azért kell valahol a kattintás is, néha nem árt felkavarni az állóvizet.:) Szerintem azok az írásaitok sokkalta jobbak, értékesebbek, hasznosabbak.
Épp ezért írtam azt, hogy a fostenger ellen úgy sem lehet túl sok mindent tenni, mert a stúdiók nem vagy csak rohadt lassan és akkor is apránként fognak megváltozni, épp ezért örülök minden egyes olyan újságnak, újságírónak, blognak, bloggernek, kritikusnak, alkotásnak, amik képesek értéket felmutatni, kritikát megfogalmazni, felnyitni szemeket, elősegítve azt, amikor az az egy ember az ezerből elkezd kutakodni, érdeklődni.
2. Filmipar, ipar, tehát versenyszféra, nem tudom mit kell ezen meglepődni a 21. században, amikor minden kulturális és szellemi értéket kiárusít Hollywood. Érthető? Teljes mértékig, hiszen nem művészek, hanem pénzemberek ülnek a döntéshozói székekben. Jó ez a kultúrának? Nem, rohadtul nem.
Persze felháborító valahol, zavar engem is, de most még is mit tudsz tenni ellene? Nem adod nekik a pénzüket, írsz róla, beszélsz arról, ami értékes és jó, mi az, ami szar és kerülendő, lásd geekz.blog.hu. Minden más csak felesleges picsogásnak tűnik nekem, melldöngetésnek, "bezzeg régen minden jobb volt", közhelyes puffogásnak, morgolódásnak. A hitvallásotokat ismertük eddig is, de én személy szerint sokkalta jobban szeretek tőletek régi, ismeretlen alkotásokról, újdonságokról ajánlókat olvasni, mint arról, hogy.. (már leírtam, meg azért kell valahol a kattintás is, néha nem árt felkavarni az állóvizet.:) Szerintem azok az írásaitok sokkalta jobbak, értékesebbek, hasznosabbak.
Épp ezért írtam azt, hogy a fostenger ellen úgy sem lehet túl sok mindent tenni, mert a stúdiók nem vagy csak rohadt lassan és akkor is apránként fognak megváltozni, épp ezért örülök minden egyes olyan újságnak, újságírónak, blognak, bloggernek, kritikusnak, alkotásnak, amik képesek értéket felmutatni, kritikát megfogalmazni, felnyitni szemeket, elősegítve azt, amikor az az egy ember az ezerből elkezd kutakodni, érdeklődni.
Brushy
2014.03.07 16:50:27
@Rusznyák Csaba: Hanem? (A személyeskedéstől eltekintek.)
Brushy
2014.03.08 03:24:55
@Rusznyák Csaba: Elmagyarázok én minden alapfogalmat, ha igényed van rá, de nem erről szól a vita. Az már megint más kérdés, hogy "miről beszélünk?" illetve az, hogy te miről akarsz beszélni.
Persze, olvassak vissza! Ilyen betonbiztos érvrendszerrel még senki nem találkozott az internet létezése óta! Bár mintha egy leheletnyi lenézést, felsőbbrendűséget is hordozna magában ez a kijelentés, hiszen én minek is ereszkedjek le a vitapartneremhez (mit partner, pfff), olvasson vissza, nem fogok neki válaszolni, ugyan már!
Szóval. Kezded azzal, hogy régen minden jobb volt. (Ezt ügyesen letagadod, gondolom el akartad kerülni picsogó puncinak tűnj, de erről szól az első bekezdés.) Aztán beszélsz arról, hogy az ipar és főleg Hollywood inkább választotta az egyszerűbb utat és még annyi energiát sem akar/akart belefektetni a filmekbe, amit azelőtt. Aztán jön egy hipszter "before it was cool" sajnálkozás, persze itt is szépen tagadod, de azért a nagyi főztje kicsi mennyiségben volt jó, iparosítva már szar. Mi ez, ha nem a tipikus hipszter sirám? "Fasza volt az XY zenekar, de aztán kijött a második album és kurva sokan elkezdték hallgatni, elkurvultak, már nem azok, mint régen.. Aztán jöttek a gigakoncertek minden nyáron, bezzeg, amikor évtizedenként egyszer jöttek ide! Meg, amikor csak egy fesztivál volt! Meg, amikor vadásztuk a zenéket, most meg unjuk már a ma kijött újdonságokat is, már ha meghallgatjuk egyáltalán." Vagy mint a tipikusan sarkított black metal körökben népszerű mindset: "Ha már van egy hallgatótok, akkor mainstream vagytok." Aztán persze ott az elitista hozzáállás is, nem akarod, hogy a nagyközönség is megismerje a legelborultabb geek faszságokat, mert az csak miénk, mert ők nem lehetnek "igazzy rajongók". Ahogy fent már írták, ez a mostani "fake geek girl" utálat egy tipikus példája.
Az írás második fele meg arra akar rámutatni szerintem, hogy az exploitation ma már egyszerű pornó, semmi más. Robot, cápa, cgi, robbanás, akció, kínzás pornó. Az ipar már nem akar semmit, csak kiszolgálni alantas ösztöneinket, nekünk alantas ösztönlényeknek.
Én így látom az írásod és ezekre reagáltam saját meglátásaimmal. Én kérek elnézést, hogy megpróbáltam gondolatban előremenni és pozitív képet vetíteni a jövőre, hogy hiába az elkurvulás az iparban, de attól még születnek jó és értékes alkotások (legyen szó bármiről). Ami most fullasztó fostenger, az le fog tisztulni szépen lassan az évek során, majd akkor úgy is rosszabb lesz, hiszen most minden jobb. És arra is megpróbáltam rámutatni, hogy teljesen felesleges olyan dolgokon merengeni, amik mindig is így voltak, csak akkor még nem láttunk rá, nem voltunk benne a folyamatokban, nem volt ennyire felpörgetve az ipar. A videó játékos hasonlat meg eléggé mellément, mert bár annak a médiumnak baromi fontos a vizualitása, nem arra épít, mint a film, így semmi keresnivalója itt. Max annyi, hogy ott kórosan másolni akarják a filmek nyelvezetét, ami megint egy fail a stúdiók és a fejlesztők részéről. A játék szórakoztató interaktivitás, nem cutscene, gameplay, cutscene, gameplay.
Szóval biztos van még valami rejtett szemantika a nem is annyira sikerült gonzósan tagolatlan mondataid mögött, de ahhoz már kérek megoldókulcsot is. Kérlek legyél olyan elnéző velem, ereszkedj le a szintemre és magyarázd meg már nekem, hogy miről is akarsz beszélni, mert úgy látom a fentiek értelmezésében valahogy tényleg semmi köze nincs annak, hogy ez az egész csak egy kibaszott üzlet, ahol semmi nem számít, főleg nem a filmek és a folyamatosan átvert néző.
Persze, olvassak vissza! Ilyen betonbiztos érvrendszerrel még senki nem találkozott az internet létezése óta! Bár mintha egy leheletnyi lenézést, felsőbbrendűséget is hordozna magában ez a kijelentés, hiszen én minek is ereszkedjek le a vitapartneremhez (mit partner, pfff), olvasson vissza, nem fogok neki válaszolni, ugyan már!
Szóval. Kezded azzal, hogy régen minden jobb volt. (Ezt ügyesen letagadod, gondolom el akartad kerülni picsogó puncinak tűnj, de erről szól az első bekezdés.) Aztán beszélsz arról, hogy az ipar és főleg Hollywood inkább választotta az egyszerűbb utat és még annyi energiát sem akar/akart belefektetni a filmekbe, amit azelőtt. Aztán jön egy hipszter "before it was cool" sajnálkozás, persze itt is szépen tagadod, de azért a nagyi főztje kicsi mennyiségben volt jó, iparosítva már szar. Mi ez, ha nem a tipikus hipszter sirám? "Fasza volt az XY zenekar, de aztán kijött a második album és kurva sokan elkezdték hallgatni, elkurvultak, már nem azok, mint régen.. Aztán jöttek a gigakoncertek minden nyáron, bezzeg, amikor évtizedenként egyszer jöttek ide! Meg, amikor csak egy fesztivál volt! Meg, amikor vadásztuk a zenéket, most meg unjuk már a ma kijött újdonságokat is, már ha meghallgatjuk egyáltalán." Vagy mint a tipikusan sarkított black metal körökben népszerű mindset: "Ha már van egy hallgatótok, akkor mainstream vagytok." Aztán persze ott az elitista hozzáállás is, nem akarod, hogy a nagyközönség is megismerje a legelborultabb geek faszságokat, mert az csak miénk, mert ők nem lehetnek "igazzy rajongók". Ahogy fent már írták, ez a mostani "fake geek girl" utálat egy tipikus példája.
Az írás második fele meg arra akar rámutatni szerintem, hogy az exploitation ma már egyszerű pornó, semmi más. Robot, cápa, cgi, robbanás, akció, kínzás pornó. Az ipar már nem akar semmit, csak kiszolgálni alantas ösztöneinket, nekünk alantas ösztönlényeknek.
Én így látom az írásod és ezekre reagáltam saját meglátásaimmal. Én kérek elnézést, hogy megpróbáltam gondolatban előremenni és pozitív képet vetíteni a jövőre, hogy hiába az elkurvulás az iparban, de attól még születnek jó és értékes alkotások (legyen szó bármiről). Ami most fullasztó fostenger, az le fog tisztulni szépen lassan az évek során, majd akkor úgy is rosszabb lesz, hiszen most minden jobb. És arra is megpróbáltam rámutatni, hogy teljesen felesleges olyan dolgokon merengeni, amik mindig is így voltak, csak akkor még nem láttunk rá, nem voltunk benne a folyamatokban, nem volt ennyire felpörgetve az ipar. A videó játékos hasonlat meg eléggé mellément, mert bár annak a médiumnak baromi fontos a vizualitása, nem arra épít, mint a film, így semmi keresnivalója itt. Max annyi, hogy ott kórosan másolni akarják a filmek nyelvezetét, ami megint egy fail a stúdiók és a fejlesztők részéről. A játék szórakoztató interaktivitás, nem cutscene, gameplay, cutscene, gameplay.
Szóval biztos van még valami rejtett szemantika a nem is annyira sikerült gonzósan tagolatlan mondataid mögött, de ahhoz már kérek megoldókulcsot is. Kérlek legyél olyan elnéző velem, ereszkedj le a szintemre és magyarázd meg már nekem, hogy miről is akarsz beszélni, mert úgy látom a fentiek értelmezésében valahogy tényleg semmi köze nincs annak, hogy ez az egész csak egy kibaszott üzlet, ahol semmi nem számít, főleg nem a filmek és a folyamatosan átvert néző.
Épp az imént fejeztem be a The Last of Us nem rég megjelent egyjátékos kiegészítőjét, a Left Behindot (tudom, laza péntek), és épp tegnap futott be a hír, hogy az Underworld- és Resident Evil-filmekről elhíresült(?) Screen Gems adaptálja vászonra Sam Raimi produkciós…..
Kellett már a reform. Világéletemben tízes skálán osztályoztam (mióta osztályozom), és jól is éreztem magamat ezen az intervallumon mozogva, még úgy is, hogy a "tíz-per-hét" és tsai leírás matematikailag messzemenőkig helytelen volt. Aztán az elmúlt 1-2 évben valami…..
Gondolom, többen láttátok már, de azért maradjon nyoma itt is: a Call of Duty legújabb, Ghosts alcímű része nyúlt egy kicsit a sorozat egy korábbi részéből, a Modern Warfare 2-ből. Tessék megnézni a lenti videót, jobbra a Ghosts, balra az MW2, ugyanaz az animáció és…..
Brushy
2013.11.11 22:46:01
1982 nevezetes év volt a hollywoodi filmgyártás történetében: ekkor került mozikba a Rambo, az E.T., a Tron, a Szárnyas fejvadász, a 48 óra, a Star Trek 2, a Rocky 3, A dolog, A vadak ura és Schwarzenegger első igazi nagy filmje, a Conan, a barbár.
Az osztrák testépítőből lett…..
Brushy
2013.11.03 14:28:30
@Wind Callman tér: Akkor rossz novellákat olvastunk. Pont a napokban olvastam újra ki a gyűjteményes kiadást és ismét csak megerősített abban a véleményemben (amivel valószínűleg kurvára egyedül vagyok az interneten), hogy az Schwarzenegger féle Conan filmek kurvára messze állnak Robert E. Howard Conan figurájától. A 2009-es Jason Momoa féle film bár szar volt, de sokkalta hűbb volt az eredeti novellákhoz.
Conan egy vadállat, nem egy hős. Még csak nem is antihős. Egy barbár ösztönlény, egy vadállat, szerencsevadász, aki a háborúért, az öldöklésért, az ivászatért, a mulatságért és a nőkért él. Mindig csak saját ösztönei és érdekei vezérlik, bár nem önző, de semmiféle civilizált morális vezérlőelv nem működik benne. Pl. a lehető legnyugodtabban lemészárol bárkit, aki egy kicsit is ártott neki (de az is elég, ha csak megfizetik) és volt nem egy történet, amiben nem azért nem erőszakolt meg egy nőt, mert az nem tisztességes vagy erkölcsös és morálisan teljesen elítélendő dolog, hanem mert 1. nem volt lehetősége, 2. nem volt kedve.
Szóval mondhat bárki bármit, de a Schwarzenegger féle Conan filmek lehetnek bármilyen jók, elég távol állnak a Robert E. Howard által megteremtett figurához.
Conan egy vadállat, nem egy hős. Még csak nem is antihős. Egy barbár ösztönlény, egy vadállat, szerencsevadász, aki a háborúért, az öldöklésért, az ivászatért, a mulatságért és a nőkért él. Mindig csak saját ösztönei és érdekei vezérlik, bár nem önző, de semmiféle civilizált morális vezérlőelv nem működik benne. Pl. a lehető legnyugodtabban lemészárol bárkit, aki egy kicsit is ártott neki (de az is elég, ha csak megfizetik) és volt nem egy történet, amiben nem azért nem erőszakolt meg egy nőt, mert az nem tisztességes vagy erkölcsös és morálisan teljesen elítélendő dolog, hanem mert 1. nem volt lehetősége, 2. nem volt kedve.
Szóval mondhat bárki bármit, de a Schwarzenegger féle Conan filmek lehetnek bármilyen jók, elég távol állnak a Robert E. Howard által megteremtett figurához.
A tévés szórakoztatás világában elvileg baromi nehéz komoly sikert elérni, mert szemben egy mozifilmmel, nem csak egyszer kell leültetni a nézőt, hanem minden héten, éveken át. Az ember azt hinné, itt nincsen pardon, nincs marketinges gimmick, ehhez tényleg baszott jónak kell lenni.…..
Jeffrey Jacob, hát ez meg mi a csuda akar lenni? Ezt a Stranger (azazhogy Idegen) című találós kérdést dobta a postaládába nemrég a Bad Robot, mi meg törhetjük rajta a koponyánkat. A sokak által hőn epedve várt Lost-mozifilm? Újabb házivideó a Cloverfield főszereplőjéről?…..
Brushy
2013.08.19 22:45:29
@Kovács Erzsébet: Hát igen, főleg, ha a sorozat végén azt mondják, hogy a megoldás az egy konkrét alma és nem hagyma. Ja, hogy nem ezt vártad? Ja, hogy ez a sorozat nem csak neked szólt egyes egyedül? Elnézést az alkotók nevében.:)
Brushy
2013.08.20 02:58:41
@Kovács Erzsébet: Nekem semennyire nem fájt a Twin Peaks, élveztem annak, aminek én azt gondoltam.:) A Lostra reagáltam.:)
Szinte látom magam előtt a random sci-fi fps szerencsétlen takarítóját, akinek egy-egy kiadós deathmatch után el kell tüntetnie a sok mocskot és szemetet az űrállomásról. Nagy sóhajtással gumikesztyűt húz, összeszedegeti a töltényhüvelyeket, no meg a shotgunok által a falakra…..
Brushy
2013.08.02 00:47:12
@Androsz: Játékot nem is, de véleményem szerint egy Unreal 3-as motorral futó játék elég jól lefedi az igényeidet. Pl Gears of War első része pc-re. Nem mai történet, de elég jól skálázható, gyenge gépen is szép látványt nyújt és tűrhető teljesítményt, míg csúcskategóriában is van egy határ, aminél még meg tudja izzasztani a gépeket. Én elég sok UE3-as játékkal játszottam, játszom és amióta egyre jobb a masinám folyamatosan látom a fejlődést és hogy mit lehet még kihozni a konfigomból és mi az amire érzékeny még.
Brushy
2013.08.02 02:55:17
@Androsz: Ja értem már (azt hiszem, vagy nem:)). Hát, ami mostanában a legdurvább gépigényű játék az azt hiszem a Metro: Last Light és talán a Far Cry 3, esetleg a Crysis 3. Most lusta vagyok guglizni van-e belőlük demo, de azt tudom, hogy ezek azok, amik ma a csúcskategóriás gépeket is képesek megfingatni extrém magas beállításokon. De ahogy írtad egy középkategóriás gépet szeretnél összeállítani, akkor lehet egy nem mai, de azért még mindig releváns játékot kellene alapul venni, mint mondjuk a Battlefield 3.
A Bioshock Infinite legelején, kb. a játék 1 százalékánál van egy rész, ahol a főhőst, Booker DeWittet megkeresztelik, amint megérkezik Columbia lebegő városába. Ezt a jelenetet nem lehet átugrani vagy megkerülni, a játékosnak csak egy választása van: a „nyomd meg az X-et, hogy…..
Brushy
2013.04.24 21:28:49
@ezanicknevem: Öröm olvasni, hogy ilyen szépen általánosítasz a muszlimokról. Nem védem az elvakult, elmebeteg fanatikusokat, de azért na..
A következő szvsz, meg akinek nem inge nem vegye magára, meg ilyesmi.
A másik meg, ami felmerült bennem, hogy mennyire eltorzult sok ember értékítélete, ha a vallás kerül a szóba. Ha valakiről kiderül, hogy vallásos ember, akkor egyre inkább lenézőek az emberek velük. Nem akarok én sem általánosítani, de sokszor ezt tapasztalom.
Főleg a keresztények esetén figyelhető ez meg. Most ne menjünk bele abba, hogy rászolgáltak, mert ott is van ezernyi "egyház", felekezet, irányzat, idióta, fanatikus, mindenféle rációra és toleranciára képtelen véglény. Persze, vannak. De akkor se általánosítsunk.
Szóval miért nem foghatnánk fel a történetet úgy, hogy volt egy játékos, akinél egy momentum a játékban kiütötte a biztosítékot és visszakérte a pénzét.
Érdekes, hogy milyen jókat szórakozunk azokon az embereken, akik tiltakoznak a játékokban látható erőszak miatt (más kérdés, hogy ez vajon mennyire őszinte a tiltakozók részéről), de meg lehet nézni a legtöbb kommentet, meg magát blogbejegyzést is, hogy mennyire elutasítja a vallást. Ennyire toleránsak lennénk a legtöbbször parttalan erőszakkal szemben, míg egy szimbolikus vallási szertartásra ennyire fújunk?
Felhozhatnánk még azt is érvként, hogy ez csak játék, ez csak fikció, de ez azért valahol csak önámítás, sarkított példa: vajon mennyire lenne sikeres egy olyan fps, amiben egy pedo stalkert lehetne "játszani", becserkészni gyerekeket, elrabolni őket, aztán hadd ne folytassam.. "Ez csak játék!"
Szóval arra akarok kilyukadni, hogy ha már ennyire elfogadott a játékokban az erőszak és legtöbbünk ingerküszöbe olyan magas már, hogy alig van, ami azt megütné, akkor ne legyünk már ennyire ellenségesek egy olyan játékossal, akinek egy vallásos szertartást nem fért bele a játékélményébe (ami szintén érthetetlen valahol, mivel megint egy FPS-ről beszélünk, benne megkerülhetetlen erőszakkal).
A következő szvsz, meg akinek nem inge nem vegye magára, meg ilyesmi.
A másik meg, ami felmerült bennem, hogy mennyire eltorzult sok ember értékítélete, ha a vallás kerül a szóba. Ha valakiről kiderül, hogy vallásos ember, akkor egyre inkább lenézőek az emberek velük. Nem akarok én sem általánosítani, de sokszor ezt tapasztalom.
Főleg a keresztények esetén figyelhető ez meg. Most ne menjünk bele abba, hogy rászolgáltak, mert ott is van ezernyi "egyház", felekezet, irányzat, idióta, fanatikus, mindenféle rációra és toleranciára képtelen véglény. Persze, vannak. De akkor se általánosítsunk.
Szóval miért nem foghatnánk fel a történetet úgy, hogy volt egy játékos, akinél egy momentum a játékban kiütötte a biztosítékot és visszakérte a pénzét.
Érdekes, hogy milyen jókat szórakozunk azokon az embereken, akik tiltakoznak a játékokban látható erőszak miatt (más kérdés, hogy ez vajon mennyire őszinte a tiltakozók részéről), de meg lehet nézni a legtöbb kommentet, meg magát blogbejegyzést is, hogy mennyire elutasítja a vallást. Ennyire toleránsak lennénk a legtöbbször parttalan erőszakkal szemben, míg egy szimbolikus vallási szertartásra ennyire fújunk?
Felhozhatnánk még azt is érvként, hogy ez csak játék, ez csak fikció, de ez azért valahol csak önámítás, sarkított példa: vajon mennyire lenne sikeres egy olyan fps, amiben egy pedo stalkert lehetne "játszani", becserkészni gyerekeket, elrabolni őket, aztán hadd ne folytassam.. "Ez csak játék!"
Szóval arra akarok kilyukadni, hogy ha már ennyire elfogadott a játékokban az erőszak és legtöbbünk ingerküszöbe olyan magas már, hogy alig van, ami azt megütné, akkor ne legyünk már ennyire ellenségesek egy olyan játékossal, akinek egy vallásos szertartást nem fért bele a játékélményébe (ami szintén érthetetlen valahol, mivel megint egy FPS-ről beszélünk, benne megkerülhetetlen erőszakkal).
Már egy ideje foglalkoztat a dolog. És nemcsak engem, Gábor, a férjem is benne lenne. Szex közben legalábbis ezt mondja. Aztán utána meg nem beszélünk róla. Nem tudom eldönteni, hogy csak a vágy hevében mondja ki ezeket a fantáziákat, vagy csak engem akar felizgatni vele. Vagy saját…..
A fantasztikus, fiktív tájak és országok már az ókortól kezdve megmozgatták az emberiség fantáziáját, Platón Atlantiszát hamarosan korabeli térképeken is feltüntették, a középkorban keresztes hadjáratokat szerveztek János pap mesebeli országába, Swift Gulliverje eljutott…..
Brushy
2013.03.26 15:37:48
@Chavez: Bocs, de meg kell kérdeznem, miért is mondható szegényesnek? Végigolvasol mondjuk egy Benedek Elek népmesegyűjteményt és az agyad eldobod mennyi témát érintenek a mesék, megtalálhatóak bennük az élőholtaktól kezdve, a beszélő állatokon, tündérországon, boszorkányok, óriásokon keresztül minden szar, amit csak az ember kitalálhatott itthon, Európában és a világon. És ezek a mesék mind a népi hiedelmekből alakultak ki. Egyáltalán nem szegényes ez, semmi szégyenkeznivalónk nincsen a többi népekhez képest, sőt még viszonylag jobban is állunk, mint más európai népek, mert még "időben" kezdtük el lejegyezni, összegyűjteni a régi korok tudását. És bár a mai életben szinte már alig él valami a régi hagyományokból, ha az ember utánanéz, akkor hatalmas mennyiségű információra találhat, ami anno csak szájhagyomány útján terjedt, öröklődött.
Igaz, hogy a VFX-ipar döglődik Hollywoodban, de ez nem akadályozza meg a mesterembereket abban, hogy halottakat támasszanak fel - ezúttal Audrey Hepburnt, aki egy csokireklámban tér vissza CGI-formában. Hogy hogyan, arról itt olvashattok részletesen. Sajnos maga a reklám területkódos…..
Brushy
2013.03.02 22:35:44
Kedvencem az volt, amikor a Gyűrűk ura filmek tájait, épületeit kezdték el fikázni, aztán csak kiderült, hogy azok makettek voltak és maximum színezésben nyúltak hozzájuk.:)
A vicc az, hogy ha tudják az emberek, hogy cgi-ban gazdag filmet fognak látni, akkor rögtön megy utána a fika, de ha már olyasmit látnak, amiben fel sem merül bennük, hogy cgi, akkor észre sem veszik és képesek csak a filmélményre összpontosítani. Tanulság? Talán már az elején a filmre kéne koncentrálni, nem a látványra.
lásd itt és még számtalan más filmben, pl Zodiak, ahol valóságot teremtenek számítógépekkel
www.youtube.com/watch?v=oxTNhNe6Fbc
A vicc az, hogy ha tudják az emberek, hogy cgi-ban gazdag filmet fognak látni, akkor rögtön megy utána a fika, de ha már olyasmit látnak, amiben fel sem merül bennük, hogy cgi, akkor észre sem veszik és képesek csak a filmélményre összpontosítani. Tanulság? Talán már az elején a filmre kéne koncentrálni, nem a látványra.
lásd itt és még számtalan más filmben, pl Zodiak, ahol valóságot teremtenek számítógépekkel
www.youtube.com/watch?v=oxTNhNe6Fbc
Játéktörténelmi esemény volt a napokban: a Grammy-díjakért felelős akadémia nyilvánosságra hozta az 55. Grammy-díj jelöltjeit, és egy videojátékhoz komponált zene is bekerült a jelöltek közé. Tavaly már volt ilyesmi, sőt a Civilization IV főcímzenéje, a Baba Yetu nyert is,…..
Brushy
2012.12.14 21:27:41
@filk: Uhh, ezt hogyan is felejthettem el! Ezt amikor először meghallottam egy háztetős üldözés közben...
Úgy tűnik, eldől a vita, hogy a videojáték művészetnek tekinthető-e. Pár éve még olyan nevek ostorozták a videojátékokat, mint a neves filmkritikus Roger Ebert, de később Ebert is kisebb arcvesztéssel jött ki szerencsétlen nyilatkozataiból (kijelentette, hogy a videojáték soha…..
Brushy
2012.12.07 12:13:52
@algi: No ezzel azért vitatkoznék. Azt leszögezném, hogy általános művészet definíció nincsen. De van néhány dolog, ami be lehet lőni mi manapság a művészet. 1. A művészet mindig az, amit az adott társadalom annak fogad el. 2. A művészet egy önkifejező alkotó tevékenység. (Vagy nem, mert nem mindig van köze a tudatossághoz.) 3. A művészet törekszik a műélvezetre, tehát a katarzisra. A mű és a műélvező közti "kommunikációra", de legalább is észlelésre. 4. És hogy csavarjunk a dolgon. A művészet az, amit annak kiáltanak ki, amit abban a kontextusban helyeznek el. Lásd Andy Warhol, vagy pl a fennmaradt görög vázák újraértékelése a modern korban.
ötödiknek még írhatnék olyat, hogy mögöttes tartalom, több, mint aminek látszik, stb, de ezek annyira megfoghatatlan dolgok és annyira szubjektívek, hogy nem erőltetem. Mások már megtették helyettem több könyvtárnyi irodalommal.:) A legfontosabb, hogy mindig az adott kor és társadalom által elfogadott értékek szerint van meghatározva, hogy mi az, ami művészet és mi az, ami nem.
Szóval nem ilyen egyszerű ez a dolog. Nem függvénye az "igényességnek" (Mi az igényesség?:P) és nem is köthető a "szépséghez". Lehet a pornó is művészet, ahogyan a videó játékok is.
ötödiknek még írhatnék olyat, hogy mögöttes tartalom, több, mint aminek látszik, stb, de ezek annyira megfoghatatlan dolgok és annyira szubjektívek, hogy nem erőltetem. Mások már megtették helyettem több könyvtárnyi irodalommal.:) A legfontosabb, hogy mindig az adott kor és társadalom által elfogadott értékek szerint van meghatározva, hogy mi az, ami művészet és mi az, ami nem.
Szóval nem ilyen egyszerű ez a dolog. Nem függvénye az "igényességnek" (Mi az igényesség?:P) és nem is köthető a "szépséghez". Lehet a pornó is művészet, ahogyan a videó játékok is.
Természetéből adódóan nehéznek tűnik megválaszolni a „miféle film a Felhőatlasz?” kérdést, minthogy a válaszadó sorolhatja a jelzőket, műfajokat, hogyizé, dráma, antiutópia, sci-fi, thriller, vígjáték, és ebből még mindig nehéz lesz összerakni a képet – de hé, no…..
Brushy
2012.12.07 10:01:02
@Rusznyák Csaba: Hát amennyire a rajongók, meg a kritikusok, meg az egyszeri moziba járó, meg mindenki ajnározta.. "Az évtized, az évszázad, az évezred legjelentősebb, legfontosabb, legeredetibb filmje!" Legleg blablabla, nem egy helyen olvastam. Szóval már akkor simán túlnőtt a "látványos akciófilm, gondolkodni valóval megspékelve" skatulyán. Helyén kéne kezelni azt a filmet, de nagyon. Kiváló példa mennyire be lehet szopatni az embereket. Nem rossz film, szórakoztató nyári blockbuster, lehet rajta csámcsogni, de azért ami még máig is tart körülötte..
Felhőatlaszt (még) nem láttam, de trailer alapján egy az egyben a fenti kritika fogalmazódott meg bennem is.
Az idézetre meg nem tudok mit mondani.:) Kb az lesz ebből a párosból, mint Lucasból. Kibekkelnek egy trilógiával egy egész életet, írnak néhány jó sztorit, jogdíjból meg jöjjön csak a pénz, amíg el nem adják az egészet a Disney-nek.:)
Felhőatlaszt (még) nem láttam, de trailer alapján egy az egyben a fenti kritika fogalmazódott meg bennem is.
Az idézetre meg nem tudok mit mondani.:) Kb az lesz ebből a párosból, mint Lucasból. Kibekkelnek egy trilógiával egy egész életet, írnak néhány jó sztorit, jogdíjból meg jöjjön csak a pénz, amíg el nem adják az egészet a Disney-nek.:)
Brushy
2012.12.07 11:21:41
@algi: Pacsi! :)
Kedves Szülők! Anyukák, apukák, miért..?
Megannyi elhibázott élet, mennyi eltékozolt tehetség, a napi robot és a sikertelenség kalodájába zárt sas lélek, melyet aztán a szerencsétlen gyermekben próbálnak maguk helyett életre kelteni, sikerre vinni.
-Mi már negyvenévesen nem…..
Itt élnek közöttünk, szinte észrevétlenül. Annyira megszoktuk őket, hogy fel se tűnnek, bele se gondolunk létezésükbe. Pedig ahogy élt itt egy kis generáció, úgy élnek velünk együtt, de inkább mellettünk a párhuzamos társadalmak a saját szokásjogaik, saját…..
Übercukiság következik: miközben a gazdi az Assassin's Creeddel játszott, a macsek felfedezte, hogy egy kutya mászkál a képernyőn. A közmondásosan kíváncsi állat megpróbált utánajárni a jelenségnek, mire a gazdi letette a kontrollert, és bekapcsolta a videokamerát. A…..
Több tucat játékhőst zsúfolt egy képre egy ismeretlen grafikus – hogy ki, azt nem tudom, mert sajnos a kép eredeti forrását nem tudtam kinyomozni (a képet innen szedtem, de a cirill betűs feliratokból ítélve orosz lehet az elkövető). A karikatúraszerűen megrajzolt karakterek…..
Hosszú még az út, amíg a videojáték-sajtót tényleg újságírásnak lehet tekinteni - a zsákszámra osztogatott ingyen játékok, a kiadó által fizetett stúdiótúrák, a szinte kizárólag pozitív előzetesek és a jövőbeni hozzáféréssel sarokba szorított írók nem éppen…..
Brushy
2012.06.09 03:56:14
@különvélemény: Na az volt az egyetlen olyan FPS, ami szvsz tökéletes egyensúlyt talált a realitás és a szórakoztatás közt. Aki nem játszott vele, annak annyi, hogy minden küldetésen volt (ha jól emlékszem 7) korlátozott számú mentési lehetőséged. A sebzés is érdekes volt, mert ha bekaptál egy lövést, akkor egyrészt vesztettél HP-t, másrészt a maximum HP-d is folyamatosan csökkent, egészen az aktuális értékig. Na olyankor kellett az, hogy fedezékbe vonulsz, majd ellátod a sebeidet. Ha az osztag medicje kötözött be, akkor fullra visszaállt a max HP-d. (Igen, jól gondolod, a játékszopatós pályáin sokszor egyedül voltál.:) Ez a rendszer mindig is tetszett.
A fenti videót még nem néztem és bár lehet a fickó fizetett, de én nekem látatlanban az a bajom a felvetett problémával, hogy nem illik egy játékban a kettőt összehozni. Tehát egy realisztikus környezetben, félig valós eseményeken alapuló háborús fps szerintem egy olyan stílus, ami valahol azért komolyan veszi magát. Míg a headshot counter meg multiba, meg bevallottan ökörködős játékokba való. Nekem ez így a problémám. Már amennyire lehet ma már egy Mohát, codot, battlefieldet komolyan venni.:)
A fenti videót még nem néztem és bár lehet a fickó fizetett, de én nekem látatlanban az a bajom a felvetett problémával, hogy nem illik egy játékban a kettőt összehozni. Tehát egy realisztikus környezetben, félig valós eseményeken alapuló háborús fps szerintem egy olyan stílus, ami valahol azért komolyan veszi magát. Míg a headshot counter meg multiba, meg bevallottan ökörködős játékokba való. Nekem ez így a problémám. Már amennyire lehet ma már egy Mohát, codot, battlefieldet komolyan venni.:)
Mert ugye ki az alkoholista? Aki ugyanannyit iszik, mint mi, csak nem szeretjük. Nem mellékesen a mai poszt szerzője ismét Brother Love, aki egyre gyanúsabb így A modoros hívő után: akár Bruder Leibowitzból is angolosíthatott volna.
Az antiszemita A vulgár-antiszemita…..
Brushy
2012.04.19 10:51:53
@lárvalányhaj: Nem kell én sem utálom a melegeket, de nem egyszerűbb "szemét pasik"-ozni egyet, miután kikezdtek veled? Na látod, ezért vagyok én időszakos náci.:)
Azt hiszem, most már nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a Mass Effect 3 vége a játéktörténelem egyik legvitatottabb befejezése. Persze, nem ez volt az első lezárás, ami megosztotta a játékosokat, viszont remek alkalom arra, hogy a régebbi, sokak által rossznak mondott befejezéseket is…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz