Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vonulós

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Senki nem hiszi, hogy a nagy fekete autó azért tol le, mert így biztonságos és gyors. Vélemények az azonos című írásunkról...
vonulós 2011.02.11 10:57:14
Sziasztok. Kicsit sem leszek népszerű, de ezt is el kell mondani valakinek.
A külföldi védett személyek közlekedési biztosítását nemzetközi egyezmény határozza meg. Több fokozatra oszlik, hogy kinek mi jár, ezt a fogadó ország KÖTELES biztosítani. A fokozatok a veszélyeztetettség mértékétől függenek. A legalacsonyabb fokozatban sima rendőri felvezetés jár, a legmagasabban más jármű nem mozoghat az adott útfelületen. '90 elött egyszerűen lezárták a várost egy iylen delegációnál, ma csak szakaszokat zárnak, hogy a legkevesebb gondot okozzák. A rendőr nem mérlegelhet, a leírt szabályok szerint vezeti fel, biztosítja a konvojt. Ezért van az, hogy hiába lassít, húzódik félre az autós, a rendőr meg akarja állítani a konvoj elvonulása idejére.

A hazai vezetőknél más a helyzet. Sokan összekeverik a kékkel száguldozó fekete autókat a valóban védett személyeket szállító járművekkel. előbbiekre nem térnék ki, mert nyílik a bicska a zsebemben...utóbbiakról annyit, hogy azokat a kormányzati szereplőket, akiket valamilyen okból védelem illet meg (és itt a miértekbe nem megyek bele, az külön 100 oldalon lehetne boncolgatni) jól képzett emberek szállítják.l A legtöbb esetben nem a politikus dönt a mkj. használatáról, hanem a biztonsági főnök. 15 év alatt nem láttam olyat, hogy ezek a fickók bárkit veszélyeztettek volna. Az is tény, hogy a legkorszerűbb páncélozott limó sem ér semmi ha áll, ezért igyekeznek azokat mindenképpen mozgásban tartani.Persze ők is emberek, hibázhatnak.

Hogy ki-miért siet? Egy normál forgalomban haladó járművet nem lehet védeni...
vonulós 2011.02.11 20:12:34
@Motordoktor: "azokra, akik szerint ezt a gyakorlatot hazánkban is alkalmazni kell."
akkor okoskodjunk kicsit! Kiemelném: nem tudom, csak gondolom! ugye érted???
Egy ország miniszterelnökét valami eszelős agyonüti egy téglával.azonnal esni kezd az ország fizetőeszközének árfolyama, a helyettesítésig bizonytalanság lesz, a befektetők nem veszik az állampapírokat...ez mindenkinek pénzbe kerül. Egy Unios és NATO tagállam miniszterelnöke minden nap, minden percben célpont bizonyos szervezeteknek.megtarthatjuk azt a romantikus képet magunkban, hogy mi kis ország vagyunk, érdektelenek vagyunk,de ez sajna hamis biztonságérzetet kelt. A kockázatok elemzését profik végzik, a nemzetközi kapcsolatok révén sok mindenről értesülhetnek, amit nem osztanak meg a nyilvánossággal és ez így van jól. Ráadásul mikor csatlakoztunk ezekhez a szervezetekhez vállaltuk, hogy a titkok (pl.NATO) tudóit bizonyos védelemben részesítjük...Magyarországon szerencsére kevés olyan beosztás van, amit védeni kell, azokat viszont KELL! Ez nem akarat kérdése. Ugyanez a válasz azoknak, akik szerint járhatnának egy Poloval vagy Swiftel. Nem elég biztonságos.Arról már nem is szólok, hogy mekkora égés lenne nemzetközi szinten... Egyébként a védettek autóparkja meglehetősen öregecske, megtalálod benne a 2001- es évjáratú Mercedes S430-at is, meg a 2001-es M. E320-at is. Azon is meglepődnének sokan, hogy az autópark legfiatalabb darabjai az AUDI A8-ak, amik valamikor 2005 körül jöttek közel sem fullosak. Sok minden kimaradt belőlük azért, hogy a lista ár alatt legyenek. Ez szigorúan a védettek autóira vonatkozik, a többit nem tudom, csak elképzelésem van róla....
Persze ez csk az én privát véleményem!
Én szégyenleném, ha az országom maroknyi vezetője leharcolt Suzukival járna, annak ellenére, hogy én is egy ilyenben ülök. Ha jól végzik a dolgukat és gyarapszik, működik a Hazám nem érdekel, hogy mennyibe kerül az autójuk.Ha viszont nem, akkor nem a kocsi a gond, az utast ell cserélni.
SZERINTEM....
Ja, még valami! Azt értem, hogy zavarja az embereket, ha kékkel veret egy kormányzati verda. Én Műszaki mentőszert vezetek a szabadidőmben, annak is betartanak, nem húzódnak félre, pedig nem kizárt, hogy valamelyik rokonukat, ismerősüket kellene kivágni egy roncsból...
vezettem kékkel pár országban:
Ausztria
Németország
Olaszország
Szlovákia
Lengyelország
Szerbia
Szlovénia
Ukrajna
Horvátország
Soha, sehol nem tapasztaltam, hogy valaki szándékosan betartott volna a gépkocsioszlopnak. Azt viszont igen, hogy a rendőrök drasztikusan érvényt szereznek az akaratuknak.
Azoknak, akik azt írták, azért sem húzódnak le csak azt mondhatom, hogy ha ezt külföldön is meg akarják próbálni a kockázatokról és mellékhatásokról kérjék ki egy ügyvéd, meg egy baleseti sebész véleményét.
Egyenlőre itthon ez nem fenyeget.

Ez viszont tapasztaltam.