Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Darky_

18 bejegyzést írt és 417 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fenyvesi Kornél, Wing Tsun mester számomra a tavalyi év meglepetésembere. Nincs elszállva magától, de nem is álszerény, reálisan képes elhelyezni magát és az irányzatát a harcművészeti életben. Nem isteníti a tisztelettől félájultan a távol-keleti mestereket, nem akar valamiféle titkos, misztikus…..
Darky_ 2017.04.20 12:04:59
@SunyiSanyi: Nyilván mindkettő igaz. Az viszont tény, hogy bármely stílus ahol van megmérettetés, ott a kéztechnika ökölvívó szerű mozgássá alakul át. Ahol nem boxkesztyűt használnak, (pl az MMA-ban, a Kudo-ban, egyes önvédelmi rendszerekben avgy éppen bármilyen szabadharcban) ott is ökölvívó szerűek az ütések/kézmozdulatok, egyszerűen csak a taktika más, nincsenek vagy ritkák pl. a szurkálások.
AikiMag Mi az, hogy működik? 2015.06.29 16:43:00
„Azt álmodtam, hogy két macska voltam és játszottam egymással.” Vagy hogy egy blog vagyok és vitatkozom magammal. „A királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz.” Nem ígérem meg, hogy nem traktállak titeket újabb idézetekkel, de ezt a kettőt nem tudtam nem…..
Darky_ 2015.06.29 17:05:06
Alapvetően nem a fentieket kérdőjelezik meg sokan, hisz ebben a megközelítésben természetesen "működik", mert pontosan ezeket adja egy harcművészet. Technikailag vannak működésbéli hiányosságai, mivel a harc jellege megváltozot az elmúlt évtizedekben. Már nem nagyívű támadások vannak, viszonylag hosszú fegyverekkel és nyílt szándékkal. Ezenfelül más egy önvédelmet gyakorló "szamuráj" stressztűrő képessége is. Míg régen a harctéren edzőttek a gyakorlók, mára max az edzőtermi stressz marad. Ez vajon az utcán elég lesz?
powerteam.blog.hu/2013/01/24/22_kuzdomuveszetek_ii_hatekonysag
Régebben írtam erről bővebben, azóta már lefolyt néhány liter víz a Dunán, szóval kiegészíteném pár dologgal.
Ha egy harcművészetet abban a működésbeli képességében vizsgálunk, hogy egy konkrét harcban megálja-e a helyét, olyan szempontokat érdemes figyelembe venni, hogy:
reflexszerű mozdulatokra épít-e, figyelembe veszi-e a reakcióidőt, a ma jellemző támadások jellegét (parasztlkengők, viszonlag rövid ütések, ismétlődő gyors szúrások, bökések), a harc minden elemét figyelembe veszi-e, és kínál-e rá megoldást (állóharc, dulakodás, földharc, fegyver elleni védekezés), van-e stressz alatti gyakorlás, stb. Ha ezek megvannak, akkor beszélhetünk hatékony önvédelemről!
A fenti képen egy egy kezes mellső mérleget tartok, a hazai saját súlyos erőedzés emblematikus alakjával, a világbajnoki harmadik helyezett Szarka Ákossal. Mi az Erő?             A fizika elég objektív választ ad erre a…..
Darky_ 2013.11.10 18:06:44
Egy újabb összeállítást láthatnak kedves olvasóink arról, hogy miért veszélyes a penge, és mennyire limitált a védekezés egy ilyen támadás ellen.Ezt a videót  előfutárnak szánjuk a Sayoc Kali szeminárium beszámolója kapcsán, amit hamarosan szintén itt lesz…..
Most nem lélekápolós nyunnyogás következik, kötelező Coelho-idézettel, azért tessék a fészbuk releváns csoportjához csatlakozni. Én a testi erőről beszélek. Arról, hogy az erő és a tömeg nem keverendő, ezt már fizikából is tanultuk. És arról, hogy a súlyzós edzéstől…..
a saját testsúlyos edzést imádók (fegyencedzők, fegyencek) szidják a szabad súlyos erőedzést és a testépítést.a testépítők és a szabad súlyzós erőedzők lenézik a saját testsúllyal edzőket.  (tisztelet az értelmes kivételnek.) miért van…..
Darky_ 2013.04.28 02:32:09
@gregg71: Hát ez egy kicsit árnyaltabb ennél azért, mert a súlyemelők is felmennek elég gyakran a 10-es sorozatszámokig, miközben az ismétlések 1-3 között maradnak. Alapvetően a 2-3 sorozat nagyon kevés középhaladó szinttől kezdve, és 10-es ismétlésszám alatt.
Igaziból nem az ismétlésszámok, hanem az izomfeszülési idő a kulcs, illetve ugyanolyan hangsúlyos a sorozatok közti pihenőidő és a heti edzésszám is.
Itt olvashatsz erről részletesen:
1. www.tesztoszteron.hu/emagazin_01_04_aer194_program_tervezesi_kiskate.php
Állami szintű fittségi felmérés - Hungarofit A Hungarofit és Mini Hungarofit rendszer mérési és értékelési útmutató az egyének fizikai állapotának méréshez.            Ez a felmérés 5 pontból áll. Mindegyik…..
Kedves Squatting Stingray és Lokál Patrik! Nehogy hülyének nézzetek: nem most jöttem a falvédőről, tisztában vagyok azzal, hogy ez csak két ilyen kamu művésznév lehet, hogy az ismeretlenség homályába burkolózva folytathassátok áldatlan tevékenységeteket - azt az igazi…..
Darky_ 2013.02.11 10:22:27
@Juci SFG: Nem, de ott az alapfizetés is más, és azért a 15-25 dollár a jellemzőbb a csoportos órákra. A szórás inkább a személyi edzésekre jellemző, itthon is találhatsz 1.000 és 25.000 forintért is zongoratanárt per óra ;)
Darky_ 2013.02.19 22:15:59
@Lokál Patrik: :D
@Juci SFG: Imáid meghallgatásra találtak :) www.thorgym.hu/
Powerteam blog 54. Könyvajánló 2013.02.08 10:08:10
Régóta foglalkoztat már, hogy ajánljak nektek néhány könyvet az általam olvasottak közül. A sorrend természetesen csupán a véletlen műve. A lista persze nem teljes, úgyhogy igyekeztem azokra a könyvekre szorítkozni amik hatással voltak-vannak rám, és másoknak is jó szívvel…..
Darky_ 2013.02.12 15:08:50
@A te hangod mélyebb: Szia!
Ahogy írtam is, a CC fokozatosan van felépítve, úgyhogy a tömegek ezzel sokkal inkább tudnak mit kezdeni. Függetlenül attól, hogy végigcsinálod-e sorban a lépéseket vagy nem, de táblázatba van szedve minden, ezért bárhol is állsz, pontosan tudod, hogy mit kell tenned.
A "meztelen harcos" nem egy konkrét rendszert ír le, hanem ötleteket ad arra vonatkozóan, hogy a két "mesterlépést" hogyan érd el. Azért nem kezdőknek való könyv, mert bár egyes technikákat kiragadva jól lehet fejlődni tőle, de a teljes megértéséhez tisztában kell lenni olyan dolgokkal, ami a könyvben nincs benne. Sérülésektől nem kell tartani, legalábbis nem jobban, mint bármilyen más gyakorlatnál.
Nekem a CC körüli hype kicsit már sok volt, Pavel szavaira pedig érdemes odafigyelni, úgyhogy én a Meztelen Harcosra szavazok, de az emberek 90%-ának a CC-t ajánlanám első körben. Igaziból a két program nem zárja ki egymást, szerintem középhaladó szinttől kezdve jól össze lehet passzintani őket (Mondjuk 2 hét CC, két hét MH)
Kezdők (pl. aki nem tud húzódzkodni vagy zárt lábbal 30-50-et guggolni) pedig jobban járnak a CC-vel.
 A gumiszalag nagyszerű eszköz, hogy egy kis változatosságot vigyünk edzéseinkbe. Több fajta erősségben és minőségben is kapható, igen baráti áron (1000-10000 Ft). Segítségével az összes izomcsoport átdolgoztatható. Mivel az ellenállás a kötél feszítésével erősödik, a mozgástartományok más pontján…..
Powerteam blog 36. Futás 2013.01.31 15:56:01
A futás az egyik legnépszerűbb testedzési forma. A kardiovaszkuláris rendszer (állóképesség) fejlesztéséhez az egyik legegyszerűbb mozgásfajta. Bár sokan támadják mostanában a futást, számtalan előnye van a többi testedzéshez képest. A közhiedelemmel ellentétben az aerob…..
Darky_ 2013.02.01 09:42:44
@Silentthunder: 1. Azért a heti 3x1 óra aerob tartományban még nem hosszútávfutás. 2. Nem vagyok a futás ellen, sőt alapvetően funkcionális mozgásforma! 3. Az ideális futótáv régóta központi téma az edzésguruk között. Bár én nem vagyok a téma szakértője, de azt gondolom, hogy senkinek sem lesz baja, ha rendszeresen fut 5-10 km-es távokat. Azonban az bizonyított tény, hogy a rendszeres, 5 km-en túli futástartomány nincs jó hatással az izmok tömegére. Ennek többféle oka is van, tényleg csak a példa kedvéért ilyen a regenerálódás kérdése. 4. Az intervallum módszer helyesen alkalmazva jelentős teljesítménynövelő hatású, elég csak megnézni a KLink módszert (Erdei Zsolt, Női vízilabda válogatott), az Észak-Amerikai topligákban alkalmazott NASM alapelveket, vagy magát a aTabatát (A hat hetes kísérelt során bebizonyították, hogy az általuk kidolgozott nagy intenzitású rövid ideig tartó edzésmunkával az oxigénfelvevő képesség (VO2max) a vizsgált sportolóknak 28%-os átlagos emelkedést mutatott) 5. Én -nem titok- a rövid sprinteket, és a Cooper teszthez alkalmazkodó 12-15 perces futásokat preferálom, mert szerintem ennek van funkcionális haszna átlagemberek számára napjainkban. (Sportolóknál persze el lehet térni ettől a választott sportágnak megfelelően) 6. Sajnos -akárcsak a többi sportág- a futás sem mindenkinek ajánlott:
www.tesztoszteron.hu/emagazin_01_79_kip_566_miert_nem_szabadna.php
Darky_ 2013.02.01 12:16:43
@Silentthunder: Rendben :) Válasszuk szét akkor az átlagos fittségi és a sportágspecifikus képességfejlesztést. Az én alapsportágam jelenleg a Defendo, ami ugye nem küzdősport, de most az egyszerűség kedvéért soroljuk be ide. Amikor még fiatalabb voltam (és Ju Jitsu-ztam), hetente többször is róttam a szigetköröket, és volt egy jónak nevezhető kondícióm. Most inkább intervall típusú erő-állóképességi edzéseket végzek (zsákolás, kettlebell, sparrowbag). Azt kell mondjam, hogy számomra hatásosabbak az ilyen típusú edzések, mert sokkal jobban átvihetőek az eredményei az alap sportágamra. Később következik be nálam a fáradtságból adódó teljesítménycsökkenés, ezenkívül a technikákhoz szükséges erő és robbanékonyság is pozitív tendenciát mutat. DE! természetesen az ideális az lenne, ha a Crossfit-hez hasonlóan 5-10 km-es futások is szerepelnének az edzéstervemben, de ez a munka, a suli, a család és a jelenlegi edzések mellett egyszerűen már tényleg nem fér bele. Ha általános képességfejlesztésről beszélünk, akkor természetesen helyet kell csinálni az általános aerob edzéseknek, bár hozzáteszem (és ez a saját tapasztalatom szintén), hogy mind a máshol alkalmazott erő alapú megközelítés (kardió mellékhatással), mind az általam preferált erő-állóképesség fejlesztésben (metabolikus kondicionálás) nagyobb potenciált látok, ha a helyzet nem ideális, és az idő szűke miatt választásra kényszerülsz az adott edzésmódszer alkalmazásának tekintetében.
A TRX egy speciális eszköz, amit az amerikai haditengerészet elit csapatainál (NAVY SEALS) fejlesztettek ki. Megalkotását tulajdonképpen a szükség szülte: a hajókon, tengeralattjárókon szolgáló katonáknak nem áll rendelkezésére sem változatos eszközkészlet, sem megfelelő hely a sokoldalú…..
  "Te mennyi pénzt költesz edzésre?Nincs mit szépíteni a dolgon, minden pénzbe kerül. Az edzésre is áldoznod kell, persze cseppet sem mindegy, hogy a pénzed hasznosan vagy tök feleslegesen költötted el! Kicsit elgondolkodtam, hogy a különböző árkategóriákban én…..
Darky_ 2013.01.31 14:31:36
: Jogos! A kaját mondjuk érdemes edzéstől függetlenül is rendbe tenni! De abban 100% igazad van, hogy megfelelő tápanyagbevitel nélkül pl. a hagyományos testépítő edzések nem fognak kielégítő fejlődést eredményezni. De itt most kizárólag az edzésről magáról volt szó, nem lett figyelembe véve a szükséges ruházat, eszközkészlet, sem az étkezés, illetve az ehhez kapcsolódó egyéb dolgok sem (pl. táplálékkiegészítők, vitaminok, stb.)
Életünk minden egyes része ciklusokból áll. Minden egyes résznek megvan a maga szerepe és természetesen minden résznek megvan a maga ellentéte is. Hagyjuk most a tudományos maszlagot, és beszéljünk hétköznapi nyelven. Emlékeztek még a szentháromságra? Edzés. étkezés, pihenés. A pihenés célja,…..
Újra itt van, újra itt van, újra itt van a nagy csapat...Itt az új szinkronblog bejegyzés, tudjátok: egy téma több szemszögből. Lelkes blogtársaim, ConfidenceZsolti és   Geri segítségével úgy döntöttünk, hogy most a táplálkozást vesszük górcső alá. Olvassátok el mindenki véleményét, és ha kedvet…..
Egy érdekes, és újszerű kezdeményezésnek lehettek szemtanúi: blogger-társaimmal egy témát fogunk körbejárni, különböző szemszögből. A témát igen, de a tartalmat nem egyeztettük egymással, így számunkra ugyanúgy érdekes lesz a többiek véleményét olvasni…..
Mivel sokan belekezdtek a Fegyencedzés programba önállóan, itt az ideje, hogy rendbe tegyünk pár felmerülő dolgot. A könnyebb érthetőség miatt FAQ formában adom közre gondolataimat. (Fontos megjegyezni, hogy az itt leírtak elsősorban a könyv első részére vonatkozik.…..
Darky_ 2013.01.29 14:05:53
@DonJak: Legfőképpen pihenést, másodsorban regeneráló edzéseket (a vissza az alapokhoz jegyében), aztán nagyon hatékony még az SMR henger, illetve egy hozzáértő masszőr is segítené a rehabilitációt. Ha megvan a Fegyencedzés könyv második része, abban egy egész fejezet foglalkozik az általad felvetett témával.
A mai posztban érzékeny terepre merészkedem; megvizsgáljuk a kés elleni önvédelem lehetőségeit. Mint minden harc esetében, itt is az elkerülés az első, és legfontosabb szempont. Próbáljunk úgy viselkedni, hogy ne hívjuk fel senki figyelmét magunkra. Egy átlagos…..
Darky_ 2013.01.27 20:00:01
@Silentthunder: Köszi! Annyit azért hozzáfűznék, hogy az Eskrima mellett mindenképpen javaslok egy tipikus önvédelmi szemináriumot is a témában, mert a stressz kezelés és a szituációs gyakorlás legalább olyan fontos, mint bármely stílus technikáinak begyakorlása. Ezenkívül -akárcsak a pusztakezes küzdelmet- a kés elleni védekezést is érdemes több szempontból megvizsgálni a realitás végett.
Napi Maflás KÉSELÉS ÉLESBEN 2013.01.22 06:00:00
Ma szinte minden utcasarkon találunk egy dojót, ahol késharcot oktatnak. Aki késharcot tanul, annál nagy valószínűséggel lesz penge, és azért hordja magánál, hogy használja. Ez persze nem jelenti azt, hogy magasan képzett késharcosok mászkálnak az utcán. A késharc…..
Darky_ 2013.01.24 21:00:38
@Sátán meg a Jocó: Semmi bajom az ostorral, hozzáértő kezekben durva lehet (mint minden más hidegfegyver). Csak az a kérdés Mo-on, nagyvárosban mennyire életszerű a használata :)
Darky_ 2013.01.24 21:29:58
@cannist: Van egy háromszög és annak három pólusa. Az egyik a gyakorolt rendszer, a másik az azt oktató személy, és a harmadik maga a gyakorló. Ezt a hármat érdemes egyben kezelni
Sok küzdőművészeti oktató rémesen leegyszerűsíti a nők önvédelemre való felkészülését. Néha kiemelik, hogy a nők milyen hatékonyan használhatják a herére rúgást, vagy belenyúlhatnak a pasi szemébe, de ezenkívül az adott stílusra jellemző technikákat gyakoroltatják mindkét nem számára. Nincs is ezzel…..
Az önvédelemre való felkészülés szinte minden küzdő rendszer részét képezi. Ahány rendszer, annyiféleképpen készülnek fel a lehetséges szituációra. A különböző stílusok sokszor kizárólag a konkrét technikai gyakorlásban merülnek ki, pedig az önvédelem ennél sokkal sokrétűbb ismereteket…..
Az önvédelemre való felkészülés speciális területe a különböző küzdő rendszereknek. Van ahol előtérbe kerül a felkészülés során és van ahol csak ímmel-ámmal foglalkoznak vele.Ha önvédelemről beszélünk, általában a technikai gyakorlást értjük alatta, pedig az önvédelemnek csak az egyik része (igaz,…..
Az önvédelem az egyik legtöbbet magyarázott és talán mégis a leg-félreértettebb területe a küzdőművészeteknek. Sokféle szempont van, ha önvédelmi képzést választunk. Van aki a harcművészetekre, van aki a küzdősportokra és van aki a speciális önvédelmi rendszerekre esküszik. Mivel több száz féle…..
A testedzési módszerekhez hasonlóan rengeteg információ kering a különböző küzdőművészetek viszonyáról, melyekből nehéz leszűrni az igazságot.  Az előző posztomban utaltam rá, hogy ezeket nem is lehet élesen kategorizálni, mert rengeteg az átfedés köztük. Mindegyik alapja a küzdelem, a másik felett…..