Adatok
eper05
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Manapság a fogyasztói hatalomátvétel időszakát éljük, ahol a vevő „on-demand” fogyaszthatja a reklámokat, hatással bírhat a legnagyobb cégek marketingjére is. Ugyanakkor a web 2.0 vívmányai egyszersmind a reklámszakembereknek is lehetőséget adnak arra, hogy a…..
Véleménye szerint üzletileg előnyösebb vagy inkább hátrányos, ha egy borászat egyidejűleg több piaci szegmensen van jelen? Gondoljon a középkategóriájú és prémium piacokon való jelenlétre! Online marketing esetén hogyan kellene a két célcsoportot kezelni?A több piaci szegmens…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egyetértek argóval, szerintem a látszat csal. Bár úgy tűnik, sokkal nagyobb hatalom összpontosul a fogyasztók kezében, valóban hatással lehetnek a vállalatokra, ez a valóságban mégsem egészen így néz ki. Ami persze nem jelenti azt, hogy nem is lenne rá esély. A web 2.0 tényleg jobb alkupozíciót biztosíthatna a fogyasztóknak, de vajon tényleg kihasználják-e? Általánosan elterjedt-e, hogy élnek a lehetőségeikkel? Én úgy gondolom, hogy itt erőteljes fejlődés várható a fogyasztók részéről, változások fognak bekövetkezni, de nem hiszem, hogy jelenleg a web 2.0 a fogyasztók kezében lenne erősebb fegyver.
Ezt egyrészt azért gondolom így, mert ne felejtsük el, hogy manipulálnak minket. Amiben az a veszélyes és megdöbbentő, hogy még akkor is hatásos, hogyha tudjuk, tudatosítjuk magunkban ezt a tényt. Beszéltem már reklámszakemberrel, aki az átlagos fogyasztóhoz képest érzékenyebben ezekre a fogásokra, jobban- többet észrevesz belőlük, esetleg tudatosan keresi egy-egy reklámban, hogy mivel, hogyan próbálnak hatni rá. Ő mondta, hogy hiába van tisztában ezekkel a dolgokkal, mégsem mondhatja el magáról, hogy ne csábulna el egy-egy reklám hatására- nem tudja magát függetleníteni még ő sem.
A manipuláció mellett én a tudatosságot emelném ki, ami miatt a web 2.0 a vállalatok számára előnyös, s nem a fogyasztók alkupozícióját erősíti feltétlenül. Itt arra gondolok, hogy bár egy-egy fogyasztó igazán frappáns, jó ötlettel tud előállni, összességében a reklámszakemberek sokkal több időt töltenek azzal, hogy ilyen dolgokon törjék a fejüket. Nem gondolom, hogy mindannyiójuk átlagon felüli képességekkel rendelkezik, de vannak köztük tehetségesek, akik mindig egy lépéssel előttünk járnak. Biztos vagyok amellett, hogy jól át vannak gondolva, ki vannak találva a lépések, amelyeket követnek, elemzik a hatásukat, s ha nem ők kerülnének ezáltal erősebb helyzetbe, akkor nem lenne web 2.0. Ez az előregondolt lépés, amit mi, fogyasztók még nem látunk át…