Regisztráció Blogot indítok
Adatok
eper05

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Manapság a fogyasztói hatalomátvétel időszakát éljük, ahol a vevő „on-demand” fogyaszthatja a reklámokat, hatással bírhat a legnagyobb cégek marketingjére is. Ugyanakkor a web 2.0 vívmányai egyszersmind a reklámszakembereknek is lehetőséget adnak arra, hogy a…..
eper05 2011.02.25 13:08:35
Sziasztok!

Egyetértek argóval, szerintem a látszat csal. Bár úgy tűnik, sokkal nagyobb hatalom összpontosul a fogyasztók kezében, valóban hatással lehetnek a vállalatokra, ez a valóságban mégsem egészen így néz ki. Ami persze nem jelenti azt, hogy nem is lenne rá esély. A web 2.0 tényleg jobb alkupozíciót biztosíthatna a fogyasztóknak, de vajon tényleg kihasználják-e? Általánosan elterjedt-e, hogy élnek a lehetőségeikkel? Én úgy gondolom, hogy itt erőteljes fejlődés várható a fogyasztók részéről, változások fognak bekövetkezni, de nem hiszem, hogy jelenleg a web 2.0 a fogyasztók kezében lenne erősebb fegyver.

Ezt egyrészt azért gondolom így, mert ne felejtsük el, hogy manipulálnak minket. Amiben az a veszélyes és megdöbbentő, hogy még akkor is hatásos, hogyha tudjuk, tudatosítjuk magunkban ezt a tényt. Beszéltem már reklámszakemberrel, aki az átlagos fogyasztóhoz képest érzékenyebben ezekre a fogásokra, jobban- többet észrevesz belőlük, esetleg tudatosan keresi egy-egy reklámban, hogy mivel, hogyan próbálnak hatni rá. Ő mondta, hogy hiába van tisztában ezekkel a dolgokkal, mégsem mondhatja el magáról, hogy ne csábulna el egy-egy reklám hatására- nem tudja magát függetleníteni még ő sem.

A manipuláció mellett én a tudatosságot emelném ki, ami miatt a web 2.0 a vállalatok számára előnyös, s nem a fogyasztók alkupozícióját erősíti feltétlenül. Itt arra gondolok, hogy bár egy-egy fogyasztó igazán frappáns, jó ötlettel tud előállni, összességében a reklámszakemberek sokkal több időt töltenek azzal, hogy ilyen dolgokon törjék a fejüket. Nem gondolom, hogy mindannyiójuk átlagon felüli képességekkel rendelkezik, de vannak köztük tehetségesek, akik mindig egy lépéssel előttünk járnak. Biztos vagyok amellett, hogy jól át vannak gondolva, ki vannak találva a lépések, amelyeket követnek, elemzik a hatásukat, s ha nem ők kerülnének ezáltal erősebb helyzetbe, akkor nem lenne web 2.0. Ez az előregondolt lépés, amit mi, fogyasztók még nem látunk át…
Véleménye szerint üzletileg előnyösebb vagy inkább hátrányos, ha egy borászat egyidejűleg több piaci szegmensen van jelen? Gondoljon a középkategóriájú és prémium piacokon való jelenlétre! Online marketing esetén hogyan kellene a két célcsoportot kezelni?A több piaci szegmens…..
eper05 2011.02.11 22:01:24
Sziasztok!

Szerintem van abban is igazság, amit tkazmer írt, de talán kicsit más szemszögből is meg lehet közelíteni a dolgokat. Egyetértek Varga úrral a hitelességi kérdésben. Ha külön pincészetet alapítanak a prémium kategóriás boroknak, eltérő márkanevet alkalmaznak, akkor ezzel tudatosan elhatárolódnak a középkategóriás boraiktól. Ezzel számomra azt sugallnák, hogy minőségileg nem tartják vállalhatónak a középkategóriás borokat, csak nyereségorientált szempontból készítenek olyanokat is.

Úgy érzem, itt cseppet sem erről van szó, éppen ezért jó döntésnek tartom, amit a Varga pincészet meghozott. Két szempontból is előnyös szerintem, hogy nem alapítottak külön pincészetet a prémium kategóriás boroknak. Mindkét szempont nagyban kötődik ahhoz, hogy borról, és nem más alkoholtartalmú italról beszélünk- s mint az előadáson is elhangzott, ez külön hangulatot feltételez, nemhiába a készítő neve márkajelezi a borokat. S végül is az előadás során is az derült ki számomra, hogy pozitív visszajelzéseket kaptak eddig mindig, mikor erre a különleges, családias hangulatra apelláltak- pl. a borosüvegeken feltüntetett fényképpel, személyes ajánlással.

Az én két szempontom, melyet említettem, a következő:

1. Aki korábban a középkategória fogyasztója volt (akár amiatt, mert fiatalként még nem tudta /akarta megfizetni a prémium árkategóriát, akár azért, mert már több éve dolgozó emberként kap jobban fizető állást, s így többet költekezhet, vagy nyugdíjasként azt gondolja, hogy most már megengedheti magának ezt a „luxust”), és meg volt elégedve azokkal a borokkal, akkor szerintem ha anyagilag lehetősége nyílik rá, akkor szívesen választja ugyanazon bornak a prémium kategóriáját, melyet korábban is fogyasztott. Van abban valami bensőségesség, hogy megszerette azt a „márkát”, s pozitív lehet, hogy ez a márka megváltozott élethelyzetéhez is megfelelő lehetőségeket kínál.

2. A másik szempont, ami miatt szerintem nem kell elhatárolni a középosztályú és prémium kategóriájú borokat, mert talán jobban, szélesebb réteget lehet célozni így: a prémium kategóriát egyrészt kínálja egy tehetősebb rétegnek (mint „különleges”, az átlagtól eltérő embernek, aki megengedheti magának), másrészt az átlagembereket is célozhatja vele- mint olyan bor, melyet igazán különleges alkalmakra ajándékozhat, tartogathat.

Az online marketing szempontjából külön honlapot semmiképp nem üzemeltetnék a két kategóriának, viszont a külön facebook rajongói oldal nem lenne szerintem rossz ötlet. A középkategóriás oldalakon mindenképp feltüntetném, hogy létezik egy prémium kategória is, viszont a prémium termék oldala csak az Aranymetszetről szólhatna, ott nem tüntetném fel a középkategóriás borokat.