Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Fzola

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy ismerősöm - ki már közel tíz éve Pécsinek is érzi magát - nekem szegezett egy kérdést:- Megtudod mondani, hogy miért olyan széles az Engel János út? Engel János József út napjainkban (fotó google streeview) Meglepődtem! Nem a kérdésen, ahogy mondani szokás, "a kérdés jogos"! De miért nem…..
Még napjainkban is döbbenten nézem a fényképeket. Ez itt történt Pécs főterén? Igen! Több mint 35 évvel ezelőtt a Széchenyi téren történt egy elképzelhetetlen tragikus esemény. 1983. augusztus 20.-án bekövetkezett városunk egyik legsúlyosabb autóbusz balesetéről, augusztus 22.-én és 23.-án számolt…..
Fzola 2018.08.30 18:50:10
@UsrComm: Megfogtad a lényeget! Lejtmenetben nagyon fontos a hatásos motorfék is. A buszvezető kevés gyakorlattal rendelkező fiatal ember volt. Nem vette figyelembe a tömeget, és helytelen fékezési módot választott. A motorfék mellett (ami dieselnél elég hatásos), segíthetett volna még a "bubu" nevü kipufogófék, és a szakaszos fékezés. Ez a busz a Misinatetőtől folyamatosan lefelé jött, a fékek túlmelegedtek, ezért csökkent le a hatásfoka. Sajnos a sofőr pánikba esett, pedig több, kevesebb bajjal járó vészmegoldást is alkalmazhatott volna.
A műszaki állapota egy busznak sem volt kifogástalan, így a szerelőkre bármikor rá lehetett bizonyítani vétkeket. De ez egy nagyon összetett dolog, sokat lehetne szövegelni róla.
Minden estre a baleset után hegyi járatra már csak olyan gk. vezetőket vezényeltek, akiket külön arra felkészítettek.
Borzadály, hogy mennyi műszaki okoskodó van itt!
Fzola 2018.08.30 18:59:01
@citrix: Szezont a fazonnal! :)
A Praga 2M SKODA busz volt, ilyen típusú Ikarust hogy gondolsz?
Amúgy I.-es fokozatot a nagyjárműveken (busz, teherautó) nem is volt szokás használni, ezért egy marhaság amit valaki írt, hogy I.-esbe kellett volna visszakapcsolni.
Fzola 2018.08.31 20:10:26
@citrix: Ellenkezőleg, idős vagyok. Lehet hogy ezért nincs meg az emlékeimben, hogy Pécsett közlekedtek volna akkoriban automata váltósok. (kivéve a Skodákat) Ezután mindent elhiszek.
1962-ben történt, hogy a pécsi salakhegy felrobbant!  Eredeti szándékom volt, hogy csak a súlyos szerencsétlenségről írok. Adatgyűjtés során egyre csak terebélyesedett a történet. Majd azon kaptam magam, hogy már nemcsak a robbanásról jegyzetelek. A történet a salakhegy létrejöttével kezdődik, ami…..
Drága Bloggerek!A 125 köbcentis robogók B kategóriás jogosítvánnyal történő vezethetősége 2010. augusztusában elbukott a parlament illetékes bizottságánál, pedig a nagyvárosi közlekedés érezhetően szellősebb lenne, ha mind többen robogóra ülnének autózás helyett. Ezért…..
Fzola 2011.02.10 20:52:51
@decens: Én vagyok a 2. ellenszavazó!
Szoktan mondani: autós jogsit csak annak adnék, aki már x időt motorozott.
Miért?: mert a motoron nincs fűtés, nincs ablaktörlő!!!
Közvetlenül érzékeled a veszélyeket, (gödör, olaj, másik jármű viselkedése)mondhatni a bőrödön.
Ez olyan felkészültséget eredményezhet, amit egy bádogkaszniban ülő sohsem ért meg.
Fzola 2011.02.10 21:16:17
@Somoskovy: Én is úgy vélem, hogy minden közlekedési eszköznek beazonosíthatónak kellene lenni, mert így korrekt a társasjáték. (régen a kerékpáron és a lovaskocsin is kellett névtábla)

Ugyanakkor cseszhetem, ha a kiherélt 1200-as végigbömböli az utcánkat és az icipici rendszámtábláját nem tudom leolvasni.
Fzola 2011.02.10 21:20:04
@Mark'yhennon: Az ilyen józan emberekkel szeretek én a közlekedésben "együttműködni".
Örök világosságot nekik, az emberekre még egy villanykapcsolót se szabad bízni, nemhogy komolyabb dolgokat. Semmit. Vélemények az azonos című írásunkról...
Fzola 2011.01.25 22:38:48
@kistukesz: Az ilyeneket hívom én potenciális gyilkosnak. Szánj egy kis időt a fotók tanulmányozására, talán bekattan.