Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Basia

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben? Inspirációként: http://www.bkv.hu/hu/tarsasag_tortenete/a_bkv_tortenete_1_resz;…..
Basia 2010.10.22 00:00:40
Sziasztok!
Egyáltalán nem értek azzal egyet, hogy a BKV szolgáltatása, hogy elvigyen A-ból B-be, hiszen igen ez az elsődleges funkciója de nem ez az egyetlen szolgáltatás amit nyújt hanem azt is, hogy aránylag kényelmes legyen. Véleményem szerint abszolút normális, hogy ezért az árért elvárja az ember és hozzá tartozónak tartja, hogy van fűtés a buszon meg ilyenek. Efelől egy repülőn se kéne fűtés, se fény se egyebek.
Szerintem az innováció nagyon fontos lenne a BKV-nál pl.: a beléptető rendszerrel abszolút egyet értenék így a bliccelők többségét ki lehetne szűrni.
Németországban láttam, hogy ott például a nyugdíjasoknak csak 9-től 13- ig és később 15- től jár ingyenes jegy. Mivel az a feltételezés, hogy nekik több idejük van így ne akkor menjenek pont orvoshoz meg ilyenek amikor a gyerekek iskolába a felnőttek meg dolgozni mennek. Ők így csökkentik a buszon való nyomorgást, meg a nem férek fel a buszra problémát. Szerintem ez teljesen praktikus, nyugodtan bevezethetnék ezt itthon is.
Amin szerintem mindenképpen változtatni kéne az a jegyrendszer egyrészt ha már maradna az ellenőrös változat akkor rikító színű bérleteket csinálnék, hogy könnyebb legyen kiszűrni azt akinek nem érvényes. Másrészről meg miért fizet az az ember ugyan annyit egy jegyért aki egy megállót megy meg aki pl.:Kőbánya-Kispesttől Újpest-városközpontig megy. Az biztos, hogy én bevezetném a megállók száma alapján számolt jegyeket.
Szerintem ezeknek a bevezetése nem kerülne sokba kivéve a beléptető rendszert bár az is hosszútávon megtérülne.
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként a munkaadó vállalat küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Inspirációként: http://www.google.com/corporate/index.html;…..
Basia 2010.10.20 13:26:15
Sziasztok!

Egyet értek azokkal akik úgy gondolják, hogy a küldetés egy nagy vállalatnál nem ad megfelelő mennyiségű információt, de egy kisebb vállalatnál már érdemes szerintem ezt is megvizsgálni, utána járni.
Számomra egyik legfontosabb szempont az, hogy a munka ne legyen a képességi szintem alatt, mert akkor unalmassá és komótossá válnak a minden napok(és az ember a munkahelyén nem kis időt tölt el naponta) Én inkább olyat választanék ami a határaimat feszegeti- így kihívás az egész.
Szerintem fontos, hogy a munkavállaló valamilyen szinten azonosulni tudjon a cég céljaival, eladni kívánt termékével, illetve szolgáltatásaival. Persze ez sokszor leszűkül a munkakör szintjére.
Fontosnak találom a környezetet is, munkatársak, iroda helye stb.
Természetesen érdekelnének az előre lépési lehetőségek hiszen ez tartja lendületben az embert, ha van cél amit el akar érni sokkal szívesebben végez el egy munkát. Az is fontos, hogy mennyi idő után van lehetőség előrelépni.
Fontos számomra, hogy amint rágondolok a cégre és az esetleges munkakörömre legyenek ötleteim.Az is számít, hogy a cég mennyire nyitott munkavállalók ötleteire és mennyire hagynak teret az egyéni érvényesülésnek.
Sokszor hallottam már, hogy az emberek többsége olyan helyen és olyan munkakörben dolgozik amit nem szeret de szerintem mindenből ki lehet hozni a legjobbat csak akarni kell és keresni. Szerintem az előbb említett szempontok közül ha már néhány megtalálható egy álláslehetőségben akkor az jól is elsülhet, hiszen valamilyen szinten nekünk is kell alkalmazkodnunk a céghez.
Milyen érvek szólnak a külföldön folytatott egyetemi tanulmányok mellett, és milyenek ellene? Gondolkodik-e abban, hogy külföldön folytat tanulmányokat? Inspirációként: http://atv.hu/kulfold/20100622_erasmus_osztondij_ketmillio_europai_fiatal_tanult_kulfoldon;…..
Basia 2010.10.12 22:10:31
Igen szeretnék külföldön tanulni, bár ez sok egyéb tényezőtől is függ nem csak attól, hogy mit szeretnék. Szerintem sok érv szól a program mellett, különben nem venne részt rajta évente olyan sok diák. Véleményem szerint a külföldi tanulás egy óriási lehetőség. Nyelv gyakorlási szempontból a legjobb, ha abban a kultúrában és közegben mozog az ember sokkal kevesebb idő alatt ragad rá tudat alatt annyi minden mint amikor itthon rákoncentrálva tanulja a nyelvet. Szerintem ez a legjobb nyelvtanulási forma természetesen csak akkor ha már valamennyire tud az ember az adott nyelven. Másrészről más oktatási kultúra folyik minden országban, egy kicsit más módszerekkel illetve egy kicsit más rávilágítással mutatnak be néhány problémát. Sok helyen olyan fejlett technikák állnak a diákok rendelkezésére amire esetleg itthon nincs lehetőség, vagy több száz diákra jut egy. Szerintem ez akár későbbiekben a magyar gazdaságnak is jól jöhet hisz más helyen megfigyelt technikákat ezek a diákok itthon is megpróbálják majd alkalmazni, így fejlesztve az itthoni tudományokat is. Természetesen vannak hátrányai is mivel legalább fél évet távol kell lennie az embernek a barátaitól illetve családjától. Sajnos az ösztöndíjjal járó összeg nem fedezik a teljes költségeket sőt sokszor a felét sem, így hát saját magunknak is eléggé sokat bele kell fektetni, és mint tudjuk a legtöbb országban drágább az "élet" mint nálunk. Az is esetleges hátrány lehet az ország szempontjából, mi van ha a hallgatónak megtetszenek az ottani lehetőségek és inkább kinn marad mint hogy haza hozná az ott megszerzett plusz tudást. Ezen hátrányok mérlegelésével is én csak javasolni tudom mindenkinek aki megteheti, hogy töltsön el egy fél évet külföldön és ez nem csak a szakmai tudás gyarapítása miatt mondom, hanem mert szerintem ez egy életre szóló élmény: egy teljesen ismeretlen helyen egyedül megállni a helyünket, új embereket megismerni. Mint már hallottuk sokszor az egyetemi évek alatt építeni kell a kapcsolatokat nos itt a lehetőség, úgyhogy ragadjátok meg.
 Véleménye szerint mi a közös a sportversenyekben és a gazdasági versenyben? Miben térnek el egymástól? Inspirálásként: http://www2.szie.hu/ujsag/v_13/23.html ; http://www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&st=1&pg=54&m5_doc=2349&m17_act=1 ;…..
Basia 2010.10.07 23:54:14
Mint aktív sportoló úgy vélem, hogy sok mindenben egyezik a kettő. Mind a kettőből egyszerű kilépni de belépni nagyon nehéz, fel kell mérni a versenytársakat és fel kell fejleszteni magunkat minimum ugyan arra a szintre legalább is kezdetként. Ez mind inspirálja és célt tűz ki az embernek. Amiben még hasonlít, hogy vannak olyan ágak amelyek kiemelkedő eredményeit kiemelik van amelyiket meg sem említik. Nem mindenkit vesznek számba és ez véleményem szerint nem jó. Egy alapvető különbség van szerintem a két verseny között, a sportnál lehetséges a vetélytársak barátsága míg a másikban nem mivel az sokkal jobban belefolyik a mindennapi életünkbe, sportverseny nincs minden nap míg a piaci versengéssel nap mint nap szembesülnek az emberek amint elmennek dolgozni. Olyankor tudok elképzelni esetleges barátságot amint valaki pontosan tudja hol a helye a rangsorban tudja mire képes és nem is vágyik sokkal többre így a legmagasabban állók számára még sem akkora vetélytárs. Nekem van mindig egy mottóm a versenyeken mi nem ellenségek vagyunk hanem ellen felek és ez addig tart amíg a verseny folyik amint szünet van a két forduló között ez megszűnik legalább is számomra. Mind a két versenyt súlyos szabályok határolják de mindig lehet találni kibúvót amit sokan tudatosan keresnek is.
Amit még különbség ként tüntetnék ki az az, hogy a sportverseny egy abban a bizonyos pillanatban adott teljesítmény az eredménybe konkrétan nem számít bele a vele töltött munka(pl.:az úszásnál senkit sem érdekel, hogy a múlt héten kétszer ilyen gyorsan úszott), míg a piacon ez egy hosszadalmas folyamat ami nem egy aktuális egy pillanatban hozott teljesítmény hanem éppen milyen felmérés alapján lehet havi vagy éves eredmény.
Milyen kiváló magyar termékeket ismer? Hogyan segítené elő, hogy ezek a magyar termékek nagyobb súlyt kapjanak a hazai piacon? Inspirálásként: http://www.youtube.com/watch?v=ZvIbhbE2CTo és http://tudatosvasarlo.hu/cikk/%E2%80%9Emagyar-termek%E2%80%9D-cimkek Kedves Hallgatók!Nagyon…..
Basia 2010.10.07 23:38:37
Fentebb szólókkal egyet értek, hogy igen nehéz azt meghatározni, hogy mi számít magyar terméknek. Én személy szerint talán azt tartom annak amit itt termelnek növelve a helyi munka lehetőséget illetve növelve a befolyó adó mennyiségét az államkasszába és magyar a tulajdonos. Véleményem szerint az is nagyon fontos, hogy ezek a cégek alapanyagul is a hazai termékeket használják fel(természetesen azokra az alapanyagokra gondolok amik itthon is előállíthatók/megtermelhetők).
A reklámozásra igazán fektethetnének egy kicsit nagyobb hangsúlyt ezek a cégek mivel összehasonlítva egy amerikai vagy német reklámmal igen silányan állunk. Természetesen ez befektetéssel jár de mind ez megtérülő befektetés(mivel egy kisgyerek például az olyan termékért fog sírni az anyukájánál amit látott a tv-ben és megtetszett neki nem az olyat amiről nem hallott semmit vagy abszolút unalmas volt a reklámja)
Szerintem sok embert az állandó tulajdonos váltások is megzavarják, manapság már mindennek utána kéne nézni valahol vajon az a termék tényleg magyar vagy csak régebben volt az és mára már régen eladták és egy külföldi cég tulajdonában van.
Nem rég változtatott nevet a Telenor, addig a pontig sokan abban a hitben voltak, hogy az a cég magyar és ezért voltak annál a telefon társaságnál, ekkor derült ki, hogy a cég már évek óta nem magyar vállalat hanem a Telenor leányvállalata lett.
Véleményem szerint sok kitűnő lehetőség van de nem aknázzák ki pl.: miért adtak el több hektrányi szőlő tőkét, hiszen borászatunk remek.
Tegyük hozzá, hogy nagy lehetőség van a mezőgazdaságban volt olyan a történelem során amikor a magyar mezőgazdasági termékek láttak el több országot is nem csak saját magát.
Az emberektől nem várhatjuk el, hogy szokjanak rá a drágább bár magyar termékre ilyen fizetések mellet, úgy vélem itt a másik oldalnak is kompromisszumot kéne kötnie, természetesen tudom, hogy ez nagyon nehéz dolog és most nem fogom ezzel a kijelentésemmel megváltani a világot.
Persze az sem ártana, ha a terméken nem nagyítóval kéne keresni a származási helyét lehet ha jól láthatóbban tüntetnék ezt fel akkor többen odafigyelnének rá, mivel sokszor oly mindegy a vevőnek, hogy melyiket veszi le a polcról de ahhoz már lusta, hogy utána járjon( igen ez már több generációs probléma, hogy lusták vagyunk)
A külföldi elismeréshez és ahhoz, hogy oda is tudjunk nagyobb mennyiségben exportálni, előbb itthon kell elfogadtatni és keresletet teremteni a magyar termékeknek.
A vásárlók valamilyen ösztönzése mindenképp hatásos lehet pl.: a fent említett pontgyűjtő rendszer jó lenne mivel mindenféle pont gyűjtős akción emberek ezrei vesznek részt még akkor is ha nincs szükségük arra a dologra mait megszerezhetnek vele
Igen fontos kérdés lehet, hogy a világszerte ismert hungarikumokat miért nem veszi meg a Magyar Ember?