Regisztráció Blogot indítok
Adatok
borut

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegnap délután elkezdődött a Budavári Borfesztivál. A több mint kétszáz kiállító között könnyű elveszni, ezért idén is készítettem egy A4-es bédekkert, talán lesz olyan olvasónk, aki örömmel fogadja. A célközönség az érdeklődő, de nem diehard borrajongó (a keménymag…..
borut 2010.09.10 10:20:25
@Quentin vagyok, Montargis-ból: mindig elgondolkodom, hogy a téves információ milyen hatásosan tudja gerjeszteni a közönséget. Először is honnan veszed, hogy minden stand 5száezerbe kerül, honnan veszed, hogy 20%-ot kell visszaadni?? Van fogalmad arról hogy egy ilyen rendezvénynek mekkora költségei lehetnek? Mindazonáltal én is azt mondom, hogy manapság minden, értsd minden, valamire való borfesztiválon való megjelenés nagyon nagy anyagi teher a pincészetnek. Nyilván minél kisebb, minél ismeretlenebb annál inkább! Irreálisan magas járulékos költséget jelent amellett az elvárt, elsősorban imázs erősítő haszon mellett, amit egy egy fesztiváltól várunk. Csak egy példa a költségekre: helypénz (190-600ezer+áfa),utazási költség+szálláskölts+étkezésikt+munkabér/sajáterő(?) kb.napi 50-60ezer, áruérték+fuvar kb 3-4százezer,jutalék a szervezőknek itt 15%, ugye lassan már a millióhoz érünk!!!! Mégis azt kell mondani, hogy aki nincs jelen a közönség előtt soha nem is meri meg a fogyasztó. Bocs de hülye példa azt mondani, hogy egyik vagy másik itt a fesztiválon relatíve drágán adott bort a nagy üzletláncokba "bagóért" meg lehet venni. Hát persze!!! Csak annak is más az üzenete és egy fesztiválnak is más az üzenete! Szerintem két kulcsszó körül forog ez az egész profit/non profit orientált katyvasz: CÉL és BIZALOM.Ha azt a CÉLt, hogy a jó magyar bort és a jó magyar bort előállító pincészeteket meg szeretnénk ismertetni a fogyasztó közönséggel, akkor támogassuk ezt a célt. A borászok forgalombahozatali járulékának ilyen célú felhasználása minden bizonnyal közérzetjavító lenne! Ha azt akarjuk, hogy a termék, az azt előállító borász iránt erősödjön a BIZALOM, akkor közösségi szinten adjunk meg minden lehetőséget!
Még mielőtt valaki arra gondolna, hogy szerintem az ilyen és ehhez hasonló nagyon magas szinvonalú rendezvényeket a szervezőknek szerelemből kellene csinálni, megelőzöm, és azt mondom, hogy mindenki aki dolgozik kapja meg a munkájáért járó díjazást. A borászok a munkájukért befizetik a forgalombahozatali járulékot, amit bormarketingre kell fordítani. Nem lehetne itt valami közös nevezőt találni??
Egyébként egy jó hír, kicsik és újak is található a borfeszten!! nagyon kellemes meglepetés borok és nagyon ésszerű árak vannak a 81-es standon. Azt hiszem ez a tipusú kiállító, most egyedüli. Duna Borrégió Borút Egyesület