Regisztráció Blogot indítok
Adatok
A reggeli motoros

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Én még soha nem húztam fel magam annyira, hogy telefonon tegyek panaszt, email formájában viszont kétszer is csináltam ilyet. A Zóna taxi válaszra sem méltatott, a Tele5taxi meg lerendezte annyival, hogy elvileg kapott egy ejnye-bejnyét a sofőr. A reggeli motoros egy harmadik céget…..
A reggeli motoros 2010.08.27 10:30:55
Kedves Olvasók és Komenntálók!

Olvasgatván a hozzászólásokat, szeretnék megosztani pár gondolatot a posztban és a hozzászólásokban leírtakkal kapcsolatban. Azért gondolom, hogy helye van, mert sok értékes hozzászólás is született, amiket nagyon köszönök.

Érdekesnek találom mindenek előtt azt, hogy sokan leragadnak a motoros – taxis / taxis - motoros problémánál, annak ellenére, hogy a történetnek ez csak a kezdete. (Sajnálom, hogy van aki úgy érzi, hogy a biciklisek iránt érzett személyes érzéseinek is itt kell fórumot találnia.)
Érdekes, hogy senki nem ragadta ki a momentumot, amikor egy három sávos útszakaszon (amiből a két szélső sáv jobbra kanyarodó, a belső sáv pedig balra kanyarodó) a vadorzó a legszélső sávból, két sávon át, a középső sávból besorolni akaró autó elé vág, így biztosítva a helyét a piros lámpánál álló kocsisorban…
Továbbá, ha megnézzük azt, hogy ez a hajsza az idővel kb 4 km-en keresztül zajlott, és a végén a szabályosan, másokat nem veszélyeztetve, 50 km/h-val közlekedők ugyanabba a sorba álltak be a piros lámpánál, mint az ámokfutó …

Amiért ez a poszt megszületett, az egy nagyon egyszerű dolog, és úgy mondják empátia. Akár ha a taxis elejtett volna egy laza „bocs”-ot, vagy ha a diszpécser nem indulatos lerázásba kezd a foglalkoztatási viszonyok elemzésével, ez a leírás nem született volna meg. Ami felháborított az egész történetben az a mérhetetlen arrogancia, amit mind a két fél tanúsított.

A közúti közlekedés különböző szereplői/csoportjai iránt érzelmeiket kultúrálatlan módon kinyilvánítóknak szeretném felhívni a figyelmét, hogy jelenleg a KRESZ szabályai lehetővé teszik, hogy gyalogosok, biciklisek, segédmotoros kerékpárral közlekedők, autósok (és egyben taxisok), teherautósok, stb. a közúti közlekedés szabályainak eleget téve használják a közutakat közlekedésre.
Az autós kontra motoros kategorizálást azért is helytelennek tartom, mert a két körnek elég nagy a metszete, és sok motoros egyben autós is, illetve fordítva. Sokkal helytállóbbnak érzem a felelőtlenül, másokat veszélyeztető módon közlekedők (tekintet nélkül a jármű fajtájára, vezető nemére és egyéb sztereotípiákra) vs szabályosan, biztonsággal közlekedni vágyók megkülönböztetést.

A poszt célja (a blog-hoz hasomlóan), alapvetően sokkal inkább az, hogy a közlekedési morállal kapcsolatos gondolatokat indítson meg. Belefoglalva a nem elhanyagolható tényt, hogy ha adott esetben hibázunk, vagy nem a lehető legkorrektebb módon is közlekedünk egyéb körülmények miatt, alapvetően EMBEREK vagyunk, akik csoportosan veszünk részt a mindenapjaink részét képező közúti közlekedésben és mindenki egyéni szabadsága csak addig terjed, amíg azzal nem korlátozza egy másik egyén egyéni szabadságát!

Köszönöm még egyszer az értékes hozzá szólásokat, biztos vagyok benne, hogy sokan értékelték még rajtam kívül!