Regisztráció Blogot indítok
Adatok
turboman

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A tegnap esti Való Világ beszavazás során három műanyagból jól-rosszul összetákolt, izé, ún. nő közül lehetett választani, volt közöttük két átlagosan semmilyen, az egyik biokertész vagy mi a jóisten, a másik meg pornószínésznő. Nem is ők voltak a lényeg, hanem az a…..
Egy harckocsit elindítani nem könnyű feladat. Egy tankhajót még nehezebb. Megmondjuk, hogyan csináld. Vélemények az azonos című írásunkról...
turboman 2010.11.30 15:26:41
@akos696: Nem vadászgépekbe szerelték, hanem jellemzően felderítők, bombázók voltak a beépítés helyei. Ivánéknál főleg PE-8, YER-3, stb. meg kísérleti jellegel bármi, amit a hangár környékén találtak, a németeknél a 200-as sorozatú Jumo motorok (204, 205, 206, 208, 218) voltak ilyenek, azokat a JU-86, Do-16, Do-18.
A motorok karekterisztikája, szerkezete nem tolerálta a gyakori fordulatszámváltozásokat, az esetlegesen légcsavar túlpörgés miatti emelkedett fordulatszámot, hanem a kifejezetten nyugis, folyamatos üzem volt számukra a megfelelő.
A nagyfokú elősűrítés miatt tudtak ezek a gépek nagyobb magasságokban is megfelelő teljesítménnyel dolgozni, ezért sok esetben a II. vh. elején pl. nem tudták az első Hurricane-ek befogni a felderítő Dorniereket, mert nem tudtak abban a magasságban üzemelni a túltöltés nélküli benzinmotorok. 1941 környékétől viszont már a legtöbb benzines gép kapott centrifugálkompresszort, túladalékolt spec. repülőgép-benzint. Ezekkel a módosításokkal már elérték a dízelek magassági teljesítményét rövidebb időkre, amikor pedig elkezdték a hengereket belülről hűteni (pl. WM-50 befecskendezés), akkor már tartósan tudtak akkora teljesítményt leadni.