Adatok
segédmunkás
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Cikksorozatunk 2. részében a PIKO és a ROCO után az osztrák JC, az olasz Rivarossi és a magyar Mk modell - POSCH modell kooperáció újdonságainak legérdekesebb metszetét mutatjuk be nektek!
A sorozat többi részét az alábbi linkeken éritek el:1. rész - Újdonságok - ROCO, PIKO3. rész - Újdonságok -…..
Volt egyszer, hol nem volt, egy átépítés. EU-s pénzből ment ez is, mint a többi, de volt időszak, amikor egész elfelejtődni látszott. Most azonban azon kapjuk magunkat, hogy Piliscsabára már hónapok óta jár az első villamos vontatású személyvonatpár, reggeli sűrítő…..
segédmunkás
2018.03.20 12:38:04
@Lovrin: Második bekezdésed végét megtoldanám a következőképpen:
(Győr) - Komárom - Székesfehérvár - Sárbogárd - Baja.
Sőt, akkor már Győrből beforoghatnának akár a Bakonyvasútra is!
(Győr) - Komárom - Székesfehérvár - Sárbogárd - Baja.
Sőt, akkor már Győrből beforoghatnának akár a Bakonyvasútra is!
A magyar regionális vasúthálózat jövője már több mint 10 éve foglalkoztatja változó intenzitással a közvéleményt. Ha a parttalan szócséplést forintosíthatnánk, már valószínűleg régen összegyűlt volna annyi pénz, amelyből az egész szegmenst rendbe lehetett volna tenni.…..
Legutóbbi szemlém után elfogott a vágy, hogy ismételten meglessem a kettes vonali kivitelezési munkálatait. Egy erősen szeles pénteki napon vettem szemügyre a történéseket, ezúttal Aquincumtól Ürömig.
Megfesteni egyszerűbb egy álmot, mint időben kivitelezni.
Ha volna…..
segédmunkás
2015.03.31 17:36:30
@Benbe: Én úgy saccolom, hogy ez a tervezőtől és kivitelezőtől független előírás, ergo aluljáró híján kénytelenek voltak így csinálni...
segédmunkás
2015.03.31 17:40:36
@Adani: Itt nincs aluljáró, így nem kerítheted le az épülettől távolabbi peron szintbeni megközelítését.
segédmunkás
2015.04.01 12:08:36
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Amennyire én tudom, az az útátjáró meg fog szűnni, amint átadják az új utat az Auchan felől. Tehát a peron hosszútávon nem lesz "félbevágva".
U.i: Egyébként Solymár peronjainak elhelyezésénél vélhetően ugyanaz a szempont játszik, mint Óbudánál, már a hosszanti eltolásra értem ezt.
U.i: Egyébként Solymár peronjainak elhelyezésénél vélhetően ugyanaz a szempont játszik, mint Óbudánál, már a hosszanti eltolásra értem ezt.
Húzassátok a cigánnyal, ugorjatok bele a nagybőgőbe, de halkan. A nyomorodhoz és örömödhöz nekem semmi közöm.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
segédmunkás
2012.09.05 19:20:22
@huleaks3: Hú, ezzel a 'hagyomány' szóval is de jót lehet bűvészkedni! Gyerekkoromban, ami nagyrészt a 70-es évekre esett, még nem volt szokásban ez az idióta dudálás esküvői menetek alaklmával! A felvirágozott autó és az ezt követő konvoj láttán mégis mindenki tudta, miről van szó, és kíváncsian, lelkesen fordultunk feléjük. De manapság ezzel a hivalkodó dudálással nem megosztani, hanem rátukmálni akarják a saját örömüket(?) másokra, márpedig ha valamit úgy akarnak rám tukmálni, akkor legyen az mégoly' minőségi termék, köszönöm, nem kérem!
Manapság is találkozni néha a villamosvágányokon fura, faburkolatú járművekkel, melyek villamosokat, alkatrészeket, néha teherkocsikat vontatnak. Ezek már csak "belszolgálati" célokat szolgálnak, a BKV saját szállításait végzik. De 1996-ig, amíg határozattal beszüntették a BKV vágányhálózatának…..
segédmunkás
2012.06.04 11:05:06
T. Hamster, köszönjük a posztot a fantasztikusan jó archív képekkel! A helymeghatározásban a többiek már megelőztek, de nekem is leginkább a 4. kép 'nyilallt elevenembe' (:-D), mivel egyéves koromban költöztünk az ott látható lakótelepre, körülöttünk még épült a többi panelház. A tehervillamosok látványa valóban mindennapos volt, de nem csak a szokásos 'X-es Mukik', hanem a 'kerekablakos' ( villamosok.hu/nza/7080an.jpg ) és a 'szögletesablakos' ( villamosok.hu/nza/7205-nzs.jpg ) tehermozdony is.
Még annyi emlék a témához, hogy amikor '80 körül megérkeztek a Tátrák, azokat is Mukik húzták be Rákospalota felől a kocsiszínbe, talán 6, vagy esetleg 8 db. T5C5 motorkocsit fogott közre két Muki. Feltételezem, hogy Rp.-Újpest vasútállomásig pőrekocsin érkeztek, bár sajnos azt nem láttam...
Még annyi emlék a témához, hogy amikor '80 körül megérkeztek a Tátrák, azokat is Mukik húzták be Rákospalota felől a kocsiszínbe, talán 6, vagy esetleg 8 db. T5C5 motorkocsit fogott közre két Muki. Feltételezem, hogy Rp.-Újpest vasútállomásig pőrekocsin érkeztek, bár sajnos azt nem láttam...
segédmunkás
2012.06.04 12:31:09
@Hamster: Igen, gyerekkoromban még gyakran emlegették így a lakótelepet, de az általad idézett cikkben szereplő történetekről nem hallottam.
(Viszont, ha már szellemek, később olvastam olyat általánosságban, hogy a szellemeknek /vagy UFO-knak/ tulajdonított elektromos jelenségeket okozhatja pl. gömbvillám! (:-D))
(Viszont, ha már szellemek, később olvastam olyat általánosságban, hogy a szellemeknek /vagy UFO-knak/ tulajdonított elektromos jelenségeket okozhatja pl. gömbvillám! (:-D))
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Majdnem egy évvel később szólok hozzá, így nem tudom, olvasod-e még?
A RIVAROSSI témához írnék egy-két gondolatot!
Idén tavasszal jártam úgy, hogy meg akartam vásárolni a fent is említett "Spree-Alpen-Expressz" első szettjét. Gondoltam, pont megfelel gyerekkorom "Favorit-Expresszébe" is, melyet rendszeresen láttam anno a Balatonnál, még csíkos-bajszos Szergejjel.
El is mentem a kiszemelt üzletbe, és ott, a portéka kicsomagolása közben vettem észre, hogy ezeknek a kocsiknak bizony nem keskenyedik a vége (felülnézetből)! Akkor csalódottan vitettem vissza az eladóval a készletet (önvigasztalásul vettem helyette egy Roco DR-es MITROPA hálót), és elkönyveltem magamban, hogy a Rivarossi, sajnos, ezen részlet tekintetében kissé nagyvonalú volt, ezt nem dolgozta ki a modelljén.
Végül most, cca. félévvel később döbbentem rá internetes olvasgatások alapján, hogy nem a Rivarossi hibázott, hanem ezek a kocsik még az eredeti "B" kocsik modelljei, amelyeknek a valóságban sem keskenyedett el a végük!
A Roco és a Tillig már a későbbi, ún. "Y", ill. "Y/B-70" verziókat modellezi, amelyeknél már fennáll ez a keskenyedés! (Sőt, a homlokoldali átjáró ajtajuk ablakai is mások!)
Miért írom le mindezt? Az általad felvetett esetleges MÁV vonatkozások kapcsán!
A MÁV-os kocsiknak szintén keskenyedik a végük, a keletnémet gyártmányú WLAB hálókocsiknak is! Tehát a fenti Rivarossi modellek -sajnos- mégsem lennének megfelelő alapok a MÁV-os változatok elkészítéséhez!
A keskenyedő kocsivéghez bizonnyal egy teljesen új szerszám szükségeltetne, amit nem tudom, bevállalna-e a Rivarossi?
A meglévő szerszámmal viszont nem lenne valósághű egy esetleges MÁV-os kocsi elkészítése!
U.i: Mindez, amit itt elmondtam, nem vonatkozik a fenti étkezőkocsi modellre! Tudtommal abból a valóságban is csak a 20 db "B" változat létezett a DR-nél, MÁV vonatkozása pedig egyáltalán nincs!
(Illetve a 70-es évek "Favorit-Expresszében" természetesen ott futhatott a balatonparton, más DR, ill. CSD kocsik társaságában. Tehát a MÁV pályán helye van, ha nem is MÁV-os festéssel! :-))
Üdv: Cs.Tamás (~segédmunkás)