Regisztráció Blogot indítok
Adatok
segédmunkás

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Cikksorozatunk 2. részében a PIKO és a ROCO után az osztrák JC, az olasz Rivarossi és a magyar Mk modell - POSCH modell kooperáció újdonságainak legérdekesebb metszetét mutatjuk be nektek! A sorozat többi részét az alábbi linkeken éritek el:1. rész - Újdonságok - ROCO, PIKO3. rész - Újdonságok -…..
segédmunkás 2018.09.10 17:28:07
T. Földesi Gergely!
Majdnem egy évvel később szólok hozzá, így nem tudom, olvasod-e még?
A RIVAROSSI témához írnék egy-két gondolatot!
Idén tavasszal jártam úgy, hogy meg akartam vásárolni a fent is említett "Spree-Alpen-Expressz" első szettjét. Gondoltam, pont megfelel gyerekkorom "Favorit-Expresszébe" is, melyet rendszeresen láttam anno a Balatonnál, még csíkos-bajszos Szergejjel.
El is mentem a kiszemelt üzletbe, és ott, a portéka kicsomagolása közben vettem észre, hogy ezeknek a kocsiknak bizony nem keskenyedik a vége (felülnézetből)! Akkor csalódottan vitettem vissza az eladóval a készletet (önvigasztalásul vettem helyette egy Roco DR-es MITROPA hálót), és elkönyveltem magamban, hogy a Rivarossi, sajnos, ezen részlet tekintetében kissé nagyvonalú volt, ezt nem dolgozta ki a modelljén.
Végül most, cca. félévvel később döbbentem rá internetes olvasgatások alapján, hogy nem a Rivarossi hibázott, hanem ezek a kocsik még az eredeti "B" kocsik modelljei, amelyeknek a valóságban sem keskenyedett el a végük!
A Roco és a Tillig már a későbbi, ún. "Y", ill. "Y/B-70" verziókat modellezi, amelyeknél már fennáll ez a keskenyedés! (Sőt, a homlokoldali átjáró ajtajuk ablakai is mások!)
Miért írom le mindezt? Az általad felvetett esetleges MÁV vonatkozások kapcsán!
A MÁV-os kocsiknak szintén keskenyedik a végük, a keletnémet gyártmányú WLAB hálókocsiknak is! Tehát a fenti Rivarossi modellek -sajnos- mégsem lennének megfelelő alapok a MÁV-os változatok elkészítéséhez!
A keskenyedő kocsivéghez bizonnyal egy teljesen új szerszám szükségeltetne, amit nem tudom, bevállalna-e a Rivarossi?
A meglévő szerszámmal viszont nem lenne valósághű egy esetleges MÁV-os kocsi elkészítése!
U.i: Mindez, amit itt elmondtam, nem vonatkozik a fenti étkezőkocsi modellre! Tudtommal abból a valóságban is csak a 20 db "B" változat létezett a DR-nél, MÁV vonatkozása pedig egyáltalán nincs!
(Illetve a 70-es évek "Favorit-Expresszében" természetesen ott futhatott a balatonparton, más DR, ill. CSD kocsik társaságában. Tehát a MÁV pályán helye van, ha nem is MÁV-os festéssel! :-))
Üdv: Cs.Tamás (~segédmunkás)
Volt egyszer, hol nem volt, egy átépítés. EU-s pénzből ment ez is, mint a többi, de volt időszak, amikor egész elfelejtődni látszott. Most azonban azon kapjuk magunkat, hogy Piliscsabára már hónapok óta jár az első villamos vontatású személyvonatpár, reggeli sűrítő…..
Legutóbbi szemlém után elfogott a vágy, hogy ismételten meglessem a kettes vonali kivitelezési munkálatait. Egy erősen szeles pénteki napon vettem szemügyre a történéseket, ezúttal Aquincumtól Ürömig.  Megfesteni egyszerűbb egy álmot, mint időben kivitelezni. Ha volna…..
segédmunkás 2015.03.31 17:36:30
@Benbe: Én úgy saccolom, hogy ez a tervezőtől és kivitelezőtől független előírás, ergo aluljáró híján kénytelenek voltak így csinálni...
segédmunkás 2015.03.31 17:40:36
@Adani: Itt nincs aluljáró, így nem kerítheted le az épülettől távolabbi peron szintbeni megközelítését.
segédmunkás 2015.04.01 12:08:36
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Amennyire én tudom, az az útátjáró meg fog szűnni, amint átadják az új utat az Auchan felől. Tehát a peron hosszútávon nem lesz "félbevágva".
U.i: Egyébként Solymár peronjainak elhelyezésénél vélhetően ugyanaz a szempont játszik, mint Óbudánál, már a hosszanti eltolásra értem ezt.
TComment Násznép, kuss! 2012.09.05 05:53:30
Húzassátok a cigánnyal, ugorjatok bele a nagybőgőbe, de halkan. A nyomorodhoz és örömödhöz nekem semmi közöm. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
segédmunkás 2012.09.05 19:20:22
@huleaks3: Hú, ezzel a 'hagyomány' szóval is de jót lehet bűvészkedni! Gyerekkoromban, ami nagyrészt a 70-es évekre esett, még nem volt szokásban ez az idióta dudálás esküvői menetek alaklmával! A felvirágozott autó és az ezt követő konvoj láttán mégis mindenki tudta, miről van szó, és kíváncsian, lelkesen fordultunk feléjük. De manapság ezzel a hivalkodó dudálással nem megosztani, hanem rátukmálni akarják a saját örömüket(?) másokra, márpedig ha valamit úgy akarnak rám tukmálni, akkor legyen az mégoly' minőségi termék, köszönöm, nem kérem!
segédmunkás 2012.09.07 09:17:07
Azért jó, hogy a végére némileg csitultak az indulatok!
Egy dolog szerintem még nem lett megemlítve, noha itt többen hasonlítgatták a ház körüli/kerti zajokat az esküvői dudáláshoz. Lényeges különbség, hogy az előbbi (többnyire) egy adott hasznos/szükséges tevékenység kellemetlen mellékterméke, még utóbbi egy öncélú zajkeltés.
És ezen az alapon persze lehetne öncélú zajkeltésnek nevezni a lakodalmas muzsikaszót is, csakhogy utóbbi -még akkor is, ha történetesen az utcán húzatják- elsősorban a násznép saját szórakoztatására szolgál, még a dudálás akkor harsan fel igazán, ha „kívülállók kerülnek a képbe”. Pedig az embernek van szeme, észreveheti amit akar dudaszó nélkül is, integethet, minden jót kívánhat ismeretleneknek így is. De nem, csak azér’ is dudálunk, mer nehogy má’ ne velünk foglalkozzá’!” , akkor is, ha esetleg van más gondod, talán pihennél, vagy éppen ne adj’ Isten, gyászolsz. Utóbbit ajánlom figyelmébe a ’Falu végén kurta kocsma’ párhuzam felvetőinek, hogy ne csak a mérleg egyik nyelvével érveljenek!
Szóval mindezek együttes hatására ’jön át’ úgy többünknek, hogy ez az esküvői dudálás nem más, mint otromba és agresszív magamutogatás, amit ha mellőznének, semmivel sem lenne kisebb a résztvevők öröme, akié mégis, ott az az öröm nem a lélekből, hanem az ösztön-lény legmélyéről fakad…
Manapság is találkozni néha a villamosvágányokon fura, faburkolatú járművekkel, melyek villamosokat, alkatrészeket, néha teherkocsikat vontatnak. Ezek már csak "belszolgálati" célokat szolgálnak, a BKV saját szállításait végzik. De 1996-ig, amíg határozattal beszüntették a BKV vágányhálózatának…..
segédmunkás 2012.06.04 11:05:06
T. Hamster, köszönjük a posztot a fantasztikusan jó archív képekkel! A helymeghatározásban a többiek már megelőztek, de nekem is leginkább a 4. kép 'nyilallt elevenembe' (:-D), mivel egyéves koromban költöztünk az ott látható lakótelepre, körülöttünk még épült a többi panelház. A tehervillamosok látványa valóban mindennapos volt, de nem csak a szokásos 'X-es Mukik', hanem a 'kerekablakos' ( villamosok.hu/nza/7080an.jpg ) és a 'szögletesablakos' ( villamosok.hu/nza/7205-nzs.jpg ) tehermozdony is.
Még annyi emlék a témához, hogy amikor '80 körül megérkeztek a Tátrák, azokat is Mukik húzták be Rákospalota felől a kocsiszínbe, talán 6, vagy esetleg 8 db. T5C5 motorkocsit fogott közre két Muki. Feltételezem, hogy Rp.-Újpest vasútállomásig pőrekocsin érkeztek, bár sajnos azt nem láttam...
segédmunkás 2012.06.04 12:31:09
@Hamster: Igen, gyerekkoromban még gyakran emlegették így a lakótelepet, de az általad idézett cikkben szereplő történetekről nem hallottam.
(Viszont, ha már szellemek, később olvastam olyat általánosságban, hogy a szellemeknek /vagy UFO-knak/ tulajdonított elektromos jelenségeket okozhatja pl. gömbvillám! (:-D))