Regisztráció Blogot indítok
Adatok
soad1221

0 bejegyzést írt és 8325 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha az ember szívesen kipróbálná magát külföldön, akkor jó választás lehet az önkénteskedés, ami már sokaknak bejött. Persze mint mindig, akad olyan is, akinek nem volt olyan jó élmény. Most egy ilyen beszámoló következik Pétertől, elöljáróban csak annyit hangsúlyoznék, hogy ez egy ember története,…..
soad1221 2018.08.13 12:24:53
@DieNanny CH: én meg úgy tudtam, hogy a szállást, étkezést többnyire és nyilván nem 5 csillagos szinten de állják, de fizetésről még én se nagyon hallottam..
úgy tűnik tévedtünk :)
Határátkelőként a versenyhelyzet talán még keményebb, mint Magyarországon élve, hiszen külföldön kell bizonyítani, adott esetben helyi munkavállaló mellett, párjaként dolgozva. Erről írt most Margit, akinek korábbi írásai a svájci idősgondozásról és a külföldi…..
soad1221 2018.06.12 09:40:47
@kardio1: :)
Úgy hozta az élet (szerencsére előfordul az ilyesmi), hogy nem sokkal azután, hogy bő egy hete megjelent Kati szülői benyomásokat összegző írása a svéd iskolarendszerről (ha nem olvastad, itt pótolhatod), kaptam egy másik levelet is, ami szintén a svéd iskolával foglalkozik –…..
soad1221 2018.06.07 10:09:57
@fhdgy: na ebben rohadtul nem értek egyet. egy picit rálátok a nébih-re és mint minden állami (meg persze nem államinál is) szervnél itt is nyilván vannak agyament dolgok, de a nébih léte és működése, illetve az élelmiszerre vonatkozó szabályok kurva jók, hogy vannak. És persze lehet parodizálni azon, hogy a búzaszembe gravíroztass, de bőven elég a beszrzésről a számla és a hozzátartozó szállítólevél. Ha legálisan szerzed be, a nébih nem kötekszik. Ha nem, akkor pedig lássuk be, nem náluk van a gond.

Igen, tökéletesen egyetértek azzal az elvvel, hogy bármilyen élelmiszer útja legyen nyomon követhető a termőhelyétől indulva a boltok polcáig.
soad1221 2018.06.07 10:17:08
@fhdgy: te most kevered az adórendszert és a szociális rendszert. CSodabogár sem azt mondta, hogy a szociális rendszer jó itt, ezen lehet vitatkozni, hogy ki kapjon segélyt és mennyit és milyen feltételekkel, de ennek semmi köze az adórendszerhez, és ahhoz, hogy a te őstermelői minőségedben milyen alap költségek vannak. Az, hogy vki elad 1 db tojást az azért elég életszerűtlen. Az aki háztáji csirkék alól kiszedi a tojást eladásra, úgy saccolom, hogy havi pár száz db tojásnál indul, és mondjuk 20-30 ezer ft bevétellel. különben semmi értelme, ez alatt magának meg a családnak termeli. Ebből nyilván sok a kb 10 ft kötelezően befizetendő költség, de azért nem mínuszról beszélünk. És ezen a ponton még a nébih és a nav sem mozdul, ez még rohadtul nem éri el az ingerküszöböt náluk...
Határátkelő Úgyis hazajönnek 2018.06.05 06:30:00
A jelek szerint kommunikációs váltás történt a magyar kormány környékén a külföldi munkavállalás kapcsán. Míg korábban (igaz, nem túl sikeres) programmal is próbálkoztak a határátkelők hazacsábítására, most az a mondás, hogy ilyesmire már semmi szükség, hiszen akik…..
soad1221 2018.06.06 11:57:06
@Határátkelő: "azaz sokan még rosszabbul is járnak azzal, hogy a szürkéből átkerülnek a fehér gazdaságba"

Miért járna rosszabbul? A munkavállaló is pontosan ugyanúgy jól jár, mint a gazdaság egésze, még ha a nettó keresete emiatt nem is változott. Az egyetlen aki rosszabbul jár az a munkaadó, aki most már adózik is utána (félreértés ne essék, nem sajnálom a munkáltatót, ez így lenne egyébként normális, csak objektíven ő többet kell, hogy fizessen, mint eddig).
Múlt héten jelent meg Zozie írása, melyben felsorolta, melyek azok a dolgok, amik miatt jó Grazban élni. (Természetesen a Tíz dolog-sorozat keretében.) Most jöjjön az „ellenposzt”, melyben az idegesítő dolgokat írta meg ugyanő, hiszen így lesz kerek a történet. Két dologra…..
soad1221 2018.05.25 13:56:15
@Taxomükke (UK): @Se vasalo se munka: @libslobsi fuszal: a 60/40 még talán ok, bár itt bp-en igen hamar meg tudom előzni, ha tötymörögnek előtte, soha nem akadok fenn ezen..
Pirosra vált és meg kell állnom? tényleg nagyon ritkán, de ez zavar engem is néha, de tényleg nagyon-nagyon ritka, ha épp ennyire sietnem kell. Ha épp pirosra vált, akkor a következő lámpánál nagy valószínűséggel amúgy is meg kell, hogy álljak, szintén nem érzem tragikusnak. Ha beáll 60-ra, az városon kívül valóban idegesítő, de eléggé hamar meg tudom előzni, szintén nem élem meg tragikusnak...

Viszont a 30/20 különbség konkrétan jelentéktelen. Ilyenkor valójában az zavarja, hogy előtte van, nem az, hogy nem halad...
Határátkelő Szex idegenben 2018.05.21 06:30:00
Meglehetősen intim, érzékeny téma a mai, talán ezért is esik kevesebb szó róla, pedig társat találni külföldön semmivel sem könnyebb (sőt…), mint Magyarországon. A tapasztalatok persze nagyon személyfüggők, így Margit írása (előző posztját itt találjátok) is inkább amolyan vitaindító...
soad1221 2018.05.22 12:08:52
@Catwoman1: ez mind tök cuki, meg minden, csak épp egy dolgot hagysz figyelmen kívül, mégpedig azt, hogy nem feltétlen az intelligens ember ismérve az, hogy egy intim témát nem akar nyilvánosan kibeszélni. Merthogy én speciel tökre nem szeretném veled akár közönségesen, akár kulturáltan megbeszélni a szexuális életemet, és tudod van mér néhány ember ezzel így, és úgy egyébként az ilyen "unalmas" meg "prűd" embereknek ez eléggé... nos, közönséges..
Az pedig, hogy szerinted ilyen skatulyák léteznek, sőt csak ezek léteznek, egy meglehetősen szűkre szabott világképre vall. Veheted ezt rosszindulatnak, engem nem zavar.

Ja és még egy: nem feltétlen akar minden férfi félrelépni, nem biztos, hogy mindenki ilyen "izgalmakra" és "kalandokra" vágyik...
Ausztráliáról a legtöbbünknek alighanem meglehetősen romantikus elképzeléseink vannak, a napsütés, az óceán, szörf, kenguruk, és alapvetően egy kellemes, nyugodt élet. Csakhogy Ausztráliának is, mint minden országnak, több arca van, ráadásul nem csak a helytől, hanem embertől…..
soad1221 2018.05.18 11:12:53
@LepesMez: nem vagy kissé üldözési mániás ezzel? szerinted, ha listázni akarnak, vagy bármilyen infót rólad, akkor ma a címed lesz a legfontosabb adat rólad? :D
Általában azt gondolná az ember, hogy tanárként elég nehéz elhelyezkedni külföldön, hiszen gyerekeket oktatni azért elég speciális munka. És tényleg az, ám ezzel együtt nem lehetetlen. Ezt mai szerzőnk, Dávid példája is mutatja, aki már több kontinensen is tanított, úgyhogy…..
soad1221 2018.05.08 10:31:37
@sörm: ez a "többet kell tanulni" miben nyilvánul meg? időben?
nem kifejezetten neked szól, bár nem tudom pontosan mire érted ezt, de több bölcsésztől hallottam már így összehasonlítani magukat egy mérnökkel, szóval ami erre nekem mindig a válaszom, hogy szerintem sehol nem a tanulás idejét, vagy a tudás mennyiségét fizetik meg, hanem a szükségességét. Ne mérnökkel vesd össze a fizetésed/tanulási idődet, ha a mérnökből éppen kurva nagy hiány van. Ha bölcsészből rengeteg van, akkor a bölcsésznek bizony ki kell tűnnie a speciális tudásával a többi bölcsész közül - tehát igen, többet kell tanulnia. De nem a mérnökkel, hanem a másik bölcsésszel összevetve. Aztán majd fordul a kocka és lehet, hogy belőletek lesz hiány, hidd el én nem fogok panaszkodni.. :)
ahogy most sem panaszkodom, hogy egy cnc marós, vagy minősített hegesztő, akár a dupláját keresi az én béremnek. kissé torz ez az összehasonlítás :)
soad1221 2018.05.08 11:49:26
@sörm: igazából az tanulás-összehasonlítás is egy hülyeség. nyilván latint és ógörögöt megtanulni nem könnyű, én nem is tettem, de teljesen értelmetlen összehasonlítani a körmössel vagy a mérnökkel. Még a tudás mennyiségét vagy tanulás idejét is. megjegyzem a mérnök az nem azt csinálja, hogy megtanult 3 képletet és onnantól mérnök, hanem neki azért elég naprakésznek kell lennie, ami nyilvánvalóan folyamatos és állandó tanulást követel meg, szóval nemigen találkoztam olyan mérnökkel, aki végzett és ő már kész , megbecsült és megfizetett mérnök. :) Bár lehet, hogy a latint is örökké kell tanulni, ezt nem tudom, mindenesetre az ilyen elég speckó tudásra elég kevés helyen van szükség, és feltételezem elég kevesen akaják ezt finanszírozni, hiába a beleölt évek és energia. Nyilvánvalóan ilyen szakmát az ember szerelemből választ, nem a majdani kereseti lehetőségeit nézi, bár ezt nem tudhatom :)
Határátkelő Szegény magyarok 2018.04.25 06:30:00
Ha azt mondom, hogy tavaly 33 millió ember élt súlyos anyagi nélkülözésben az Európai Unióban, akkor az elég durván hangzik. És az is. Pedig ez már egy sokkal jobb szám, mint a korábbi években. Mi a helyzet a magyarokkal? A kérdés már csak azért is érdekes, mert nyilván a…..
soad1221 2018.04.25 12:30:08
Ass blaster Gyerekiahóra... 2017.09.16 22:40:11
Körülbelül két évvel ezelőtt írtam egy posztot. A poszt nem érdekes, nem vagyok rá büszke később bocsánatot is kértem érte. Nem ez a lényeg, hanem hogy a hozzászólások között teret adtam egyik barátomnak akinek, hát hogyis mondjam, elég sajátos világképe van. Több más blogról kitiltották már, de…..
soad1221 2018.03.14 11:59:04
@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: csak terelsz és terelsz.
Ja, és már erről beszéltünk, sok hülyeséget hordasz össze Dawkinsról. pl nem azért vitatkozott a kreacionistákkal, mert könnyű, hanem azért mert ők támadták a legvehemensebben. Megint kiemeltél egy részigazságot, amit a te szemszögedből legkedvezőbb formában tálalod némi csúsztatással, és így máris igazolod a saját állításaid.
soad1221 2018.03.14 12:04:55
@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: gondolom a következő pillanatban össze is fogod mosni a szcientológiával :)

Milyen önkorrekcióra képes? A te példád nem jó, a geocentrikus világkép? Még csak felsorolni sem lehet mennyiszer jelentette ki a tudomány, hogy egy elméletben tévedett. Ha már szóba hoztam, Hawkins is kijelentette már, hogy volt amiben tévedett. Sőt, valójában minden tudós számtalanszor kijelenti, hogy tévedett. Ilyen a tudomány. Sok-sok elméletből lesz sok olyan, ami tévedésnek bizonyul. Aztán van ami nem. És köztük a legtöbb olyan, ami nem pontos, tehát kiegészítik. Engem nem zavar, ha vallásnak nevezed ezt, de kevesebbszer röhögnek ki, ha nem beszélsz olyanról heves meggyőződéssel, amiről egyébként saját bevallásod szerint sem tudsz sokat.

Részemről ennyi volt, read-only on :)
soad1221 2018.04.21 10:42:24
@diggerdriver: inkább ide írom, nincs kedvem beszállni a szavazatszámlálós kommentek közé, szóval oké, értem mit akarsz mondani, de akkor lényegében elvárod, hogy mindenki viselkedjen színpadiasan. én pl sose fogok sem kesztyűvel, sem csipesszel, sem fogóval, sem semmilyen látványos dologgal szavazni.
Említették páran annál a posztnál, kicsit összemosod a szavazókat, említesz népet, fidesz szavazókat, fiatalokat, Y generációt, stb, hogy egynél sem láttál fityulát. Már ez sem állja meg, mert fogalmad sincs, hogy az Y generáció többségében kire szavazott, így fogalmam sincs, hogy miért kéred számon rajtuk... de lépjünk túl.
Vegyünk egy átlag fidesz szavazót, teljesen légből kapott szám, legyen a rájuk szavazók mondjuk fele, akik nem hívők, hanem jobb híján szavaztak a fideszre. Ha nem csinál semmi színpadias dolgot, akkor automatikusan elfogadja a gátlástalan viselkedést? Nem lehet, hogy ezt vki csak bohóckodásnak tartja és nem akar magából bohócot csinálni?
Határátkelő Így szavaztatok ti 2018.04.09 06:30:00
Tucatnyi országból írtátok meg, hogyan zajlott a vasárnapi parlamenti választás. A határátkelők rendkívül aktívak voltak, nagyjából kétszer annyian mentek (mentetek) el voksolni, mint négy évvel ezelőtt. Volt olyan hely, ahol a Nemzeti Választási Iroda tájékoztatása szerint…..
soad1221 2018.04.09 12:43:54
@London2009: gondolom mert nem utasít el mindent zsigerből , ami fideszhez fűződik :)
soad1221 2018.04.09 14:55:01
@Arthamyr: most ez más kérdés, de attól még élnek :)
soad1221 2018.04.09 14:57:01
@szÖveges professzor: nem, azok a szavazatok még nincsenek megszámolva, lévén azokat bekeverik az eredeti lakóhelyük szerinti szavazatok közé. ahogy a levél és külképviseleti szavazatoknál is, ezért lesz szombaton végeredmény. csak ez már nem fogja döntően befolyásolni az eredményt...
Egy ideje egyre erősebben foglalkoztat egy olyan téma, amit ma szeretnék felvetni nektek, és amiről szerintem elég kevés szó esik a külföldre költözés kapcsán. Ez pedig nem más, mint a többszöri oda-vissza költözés. Úgy vettem észre ugyanis, hogy amikor határátkelésről van…..
soad1221 2018.04.05 12:49:22
@Arthamyr: nem tudom mikor vettél fel hitelt, de jelzálog hitel kizárólag közjegyzői okiratba foglalással lehetséges, így a szerződés megkötésekor kellett, hogy találkozz közjegyzővel. Ez a bankban történt, nem te mentél külön közjegyzőhöz. :)

törlődni nem fog, ha te beadod a kérvényed a törlésre, akkor viszonylag hamar, néhány héten belül megkapod a határozatot a törléstől. Ha nem csinálsz semmit, akkor nem fog történni semmi :)
soad1221 2018.04.05 13:32:02
@Arthamyr: nem, a földhivatal 8 napon belül dönt, megszületik a határozat a törlésről. Az, hogy mikor kerül a kezedbe, viszont lehet néhány hét. mondjuk 2 hét, nem tudom :)
De a lényege az volt, amit írtam, hogy teljesen mindegy, hogy hány hét/hónap/év telik el a végtörlesztéstől, amíg a bank által kiadott törlési engedélyt nem nyújtod be a földhivatalhoz, addig nem történik semmi. Ha még aznap benyújtod, 8 napon belül lesz határozat és törlik a jelzálogjogot.

Nem tudom máshol hogy megy, csak itthon volt ingatlan adás-vételem, itt viszont biztos, hogy közjegyzői okiratba foglalják. Én ügyvédet csak az adás-vételi szerződésre bíztam meg, azt nem tudom, hogy hitelfelvételhez is meghatalmazhatod-e, illetve a közjegyzői okirat aláírásánál az ügyvéd meghatalmazottként eljárhat-e, de ha igen, akkor is szerepel benne, hogy a végén a jelzálogjog törlés a te feladatod.
Szóval az a lényeg, hogy hiába mondod, hogy 5 év alatt nem sikerült törölniük, ha te nem kezdeményezted a törlést. A földhivatalnak ehhez semmi köze, magától nem találja ki, hogy mikor végtörlesztettél. Te vagy az ingatlan tulaja, te tudsz a törlésről gondoskodni. A bankot a végtörlesztés pillanatáig érdekli az ügy, ad róla egy igazolást, hogy töröltetheted. Max az ügyvédi iroda az, aki helyetted léphet, de ő is a te megbízásodból.
soad1221 2018.04.05 22:51:47
@Arthamyr: lehet, de azert ez nem olyan bonyolult. Gondolom azert mashol is vannak ertelmetlen burokratikus szabalyok, sztem ez pont nem olyan nagy dolog, van azert mas hajmereszto baromsag. Ez annyi, hogy van egy papir, amit ad a bank, es beviszed egy hivatalba es majd kapsz egy masikat, amin mar toroltek a jelzalogot. Vagy viszi az ugyved, ha fizetsz neki...
Mondjuk ha jol ertem ott is fizeted, szoval gondolom ott sem biztos,hogy automatikus.. :)
Avagy variációk a London Eye-ra, azaz nem árt néha egy városra (még ha oly jól ismerjük is) kicsit más szemszögből is rálátni. Például a brit fővárosra felülről – ami sajnos nem a szerző anyagi helyzetét tükrözi (legalábbis nagy valószínűség szerint, hiszen nem ismerem…..
soad1221 2018.03.28 12:38:00
@Golf2: lehet, hogy bennem/bennünk van a hiba, de tökéletesen megmutatja, hogy neked egy ember haláláról a vagyona jut eszedbe elsőként. és nekem is megvan a véleményem demjánról, de egyetlen pillanatra sem jutott eszembe a vagyona. Neked ez az első.
a london eye-ról gerendai jut eszedbe és hogy adócsaló bűnöző milliárdos. nekem nem.
nem gond, csak ahogy megnyilvánulsz bármilyen témában, szinte bárkiről, az rohadtul olyan, mintha irigy lennél. de semmi gond, nem vagy egyedül ezzel
soad1221 2018.03.28 13:22:48
@Golf2: átfogalmazom: amikor én olvastam demján haláláról, benne, hogy a második leggazdagabb, satöbbi, egyetlen pillanatig nem jutott eszembe, hogy a vagyonát egyáltalán megemlítsem. mindegyik cikk leírja, milyen gazdag, szerintem mindenki tudja, de rajtad kívül senkinek nem azon ragad meg a szeme, hogy mennyi pénze volt. Neked igen, ez volt az első és egyetlen mondat amit írtál ide. semmi más, sőt ez volt az érv, a "tőkésnek/vállalkozónak/üzletembernek semmi nem elég" mantrára. Írtam, hogy persze, ilyen a kapitalizmus. Írtad, hogy ő sem tudta magával vinni a pénzét. Csak neked jut eszedbe a pénze, és hogy azzal, most hogy meghalt, semmit nem ér. Érthető amit írok?
soad1221 2018.03.28 13:51:20
@Golf2: na, kezdünk közelebb jutni, örülök.
de én akkor most kiegészíteném még egy szóval: sokat foglalkozol MÁS pénzével.
erre találták ki azt a szót, hogy irigy. ami sütött gerendairól és csányiról írt mondataidból is.

de lehet változni, ha az ember belátja a hibáit. :)
Múlt héten olvashattátok Lívia írását a kétarcú Vancouverről, amiben akkor az árnyoldalakat emelte ki talán erősebben. Most viszont a Tíz dolog-sorozat részeként elsősorban arról lesz szó, ami kifejezetten jó és kellemes a kanadai városban...
soad1221 2018.03.09 21:44:43
@zoldzeller: hat jo...
soad1221 2018.03.10 10:53:14
@zoldzeller: szóval, most eljátszhatjuk azt, hogy nem is utaltál rá, meg nem is azt jelenti, satöbbi, én az elején pusztán ennyit jegyeztem meg, hogy van bizony egészségkárosító hatása. Te meg egyértelműen utaltál rá, hogy nincs, bezzeg az alkohol és a cigi....
Felesleges ezt letagadni, már ha egyetlen slukk ciginek van, akkor értelemszerűen egyetlen slukk füves ciginek is van. Igen, elég egyértelmű az is, hogy mint minden drog (legyen legális vagy illegális), tartós és/vagy nagy mennyiségű használat esetén milyen maradandó vagy visszafordíthatatlan egészségkárosító hatással van, és még akár azzal is egyetértünk, hogy pl az alkohol esetében komolyabb következményekkel jár.
De pusztán azért, mert te az egyiket éppen használod is, nem kell letagadnod az egészségkárosító hatásait. MOst a végén mindjárt oda fogunk eljutni, hogy úgy próbálod összehasonlítani a kettőt, hogy milyen különbség van az alkalmi bulin füvező és az évtizedek óta masszív alkesz között, lám-lám az "alkohol ölbutítsnyomorbadönt," bezzeg a szentséges kanabisz.. korlátok között egyik sem okoz maradandó és visszafordíthatatlan károkat, de attól még káros. Akkor is káros, ha egyébként vannak mellette pozitív élettani hatásaik is. Addikció esetén meg mindegyiknek vannak visszafordíthatatlan és maradandó következményei, és persze értelemszerűen van közöttük különbség.
soad1221 2018.03.10 10:58:40
@kék madár: szerintem ezt nem nekem akartad írni.. Ha mégis, akkor az első mondatodra: olvass utána, másodikra: miért is adsz a számba olyat amit sohasem mondtam?

Úgy egyébként megfelelő szabályozás mellet még támogatom is a legalizálását ,hiszen minden ellenző meglepetésére sokkal, de sokkal többen próbálták, illetve használták már ezt alkalmi szinten, mint azt el tudják képzelni, és viragonak is egészen biztosan van közeli ismerőse/rokona aki szívott már, csak nem tudja róla. és az ég világon nem történt semmi baja. De azt az ostoba hozzáállást, hogy nem is káros, meg nem nincs is veszélye, nincs kockázat, éppúgy elutasítom, mint a begyöpösödött kriminalizálását.
WTF are we doing? – teszi fel a kérdést Tamás, illetve az általa írt poszt elején belinkelt videóban az együttes. És tényleg, mit művelünk a világunkkal, és mindez hogyan néz ki egy Norvégiában élő magyar szemével? A mai talán szokatlan poszt lesz, de szerintem a téma fontos és sokat lehet…..
soad1221 2018.02.14 09:19:06
@tűzcsucsu: nem az a gond, ha provokatív vagy, hanem az, ha kioktató és arrogáns. felvetettél három témát, amiken lehet vitatkozni, de amiket mondtál róla olyan felszínesen kapirgálja a témákat, hogy pl a környezetvédelemnél kb 30 évvel vagy lemaradva, és ezt úgy állítod be, hogy aki ezekre nem reagál, az nem is gondolkodik, pedig te aztán mindent megtettél, hogy beindítsd a fogaskerekeket... illetve tök simán ignorálsz több olyan kérdést, ami elég konkrétan rákérdez, hogy ezt mégis hogy képzeled el?

Nem gond, nem vagy ezzel egyedül, csak akkor vállald, hogy nem lesz ebből értelmes vita, és kicsit jobban jönnél ki a helyzetből, ha erre nem tennél rá még egy lapáttal, hogy akkor a partner alkalmatlan a vitára.
soad1221 2018.02.14 14:49:53
@'it's cool to know nothing': biztos kimaradt, amiket Géza írt, idézem neked:
"Nőtt a fosszilis energiafelhasználás? Az aránya? (Nyilván, mert sorban kapcsolták le az atomerőműveket...) "

népsűrűségre: azt írtad, Mo-n az egyik legritkább. A Te általad linkelt térképeken is jól látszik, hogy erősen a középmezőnybe tartozik, nem a legritkábbak közé..

@Herr Géza: épp csak ezekre reagált...
A minap egy posztban már volt szó a külföldi szülési élményekről, Zsófi mai írása erre reakcióként született. Ő Ausztriában adott életet gyermekeinek, és élményei döntően pozitívak voltak. A te gyermeked is külföldön született? Milyen élmény volt? Írd meg a…..
soad1221 2018.02.07 10:29:14
@Golf2: Te nem tudod megkülönböztetni a rosszindulatot a szarkazmustól.
a fenti kommentem utolsó bekezdését ajánlom figyelmedbe, és akkor adg által mondottak tartalmára reagálj...
soad1221 2018.02.07 12:22:42
@négyzet: jó, akkor nem volt érthető amit írtam :)

linkeld be megint, csakhogy az utánunk következők is lássák, gyanítom mindenki tud rajtam kívül olvasni és angolul is olvasni, és biztos vagyok benne, hogy ahogyan te is, más is veszi a fáradtságot arra, hogy a táblázatokat és forrásokat is megnyissa és elolvassa, és így már tudja is milyen jók a statisztikák...

üdv :)
soad1221 2018.02.07 15:11:21
@négyzet: így van, próbáltam leplezni de közben @adg: kolléga is lebuktatott. ez van. :)
Ma egy (nagyon) régi ismerős tér vissza, hiszen Fanni szinte napra pontosan 5 évvel ezelőtt írt először ide, a blogra. Akkor még Hollandiából egyetemistaként jelentkezett (az írásokat itt, itt és itt találjátok), azóta elég sok minden történt vele. Az útja Ausztriáig vezetett, ahol egyesületet is…..
soad1221 2018.02.02 14:53:58
@VT Man: ebben az a vicces, hogy ezt nem magyar cikk írta :)
Mondjuk szerintem sem biológusnak, sem orvosnak nem kell ahhoz lenni, hogy felfogjuk mi is a kockázat az első 24 órában...
Nem beszélve arról, hogy ez az angoloknál is 1,5 nap, ami szerintem több picit 24 óránál, bár ott lehet, hogy másképp mérik az időt is, nem lepne meg :)
egyébként érdekes az a kép, úgy látom ezek a hülye franciák is 4,2 napig bezárják szegény nőket a szülés után, teljesen kétségbeejtő
soad1221 2018.02.02 14:55:28
@nyuszigonosz: óóó, lehet, hogy a hang. ugye az időt szokták a 4-iknek, az vicces, de ha hangot is felvesznek, akkor tuti az is egy dimenzió :D
soad1221 2018.02.02 16:37:34
@négyzet: akkor ez nem ment at :) irtad, hogy nem nezik folyamatosan, mire en irtam, hogy ja nezni nem nezik (folyamatosan), de hallgatni igen. Es egyszerre tobb szol es ez a bizonyos hozzanemerto szemelyzet akar egy masik szules levezetese kozben is meghallja, ha vmi problema van es azonnal cselekednek.

Ugye ez meg mindig arrol szol, hogy a kockazat korhazi kornyezetben ertelemszeruen kisebb, mint otthon... :)
Magyarként aligha tudjuk (még sok-sok külföldön töltött év után sem) külső szemlélőként nézni Magyarországot és/vagy Budapestet, hiszen valamilyen emlék mindenkit köt az országhoz. Ezért érdekes kérdés, hogy vajon milyennek látnak minket a külföldiek, éljenek akár mondjuk Budapesten, vagy legyenek…..
soad1221 2018.01.17 12:28:33
@adg: tündérkert :) szóval átálltok a kávécsempészetre? :D

@Golf2: márhogy a nescafe-nál puccosabb? nem kell egyébként puccos, én tök egyszerű tucat kávét iszom a mindennapokban, de a nescafe, akkor sem kávé. lehet annál jóval olcsóbban kávét is inni. _Ö
soad1221 2018.01.17 13:45:29
@adg: :D
soad1221 2018.01.19 09:15:25
@swfla: vicces, ahogy lehúzod "némelyik" emberek kommentjét, hogy nem tud túllépni az élet semmiségein, majd az utolsó bekezdésben pont ugyanúgy fennakadsz egy olyan "semmiségen", aminek egyébként elég egyszerű magyarázata van.. mármint, hogy itthon miért botlik bele egy külföldi a számára nem megszokott mennyiségben hajléktalanokba...

mindemellett valóban érdekesek a ezek a (finoman szólva is erősen szelektív) vélemények, de végül is szerintem erre van a kommentelés lehetőség, hogy elmondja mindenki a véleményét. Jelen esetben az, hogy miért is zavar bárkit az építőipari munkás jelenléte egy városban, miért nem talál egy fővárosban bármilyen üzletet, ami nem 9-18:00-ig van nyitva, satöbbi... Lehet ezt görbetükörnek nevezni, meg lehet felhozni, hogy bezzeg mi magyarok milyen véleményeket fogalmazunk meg 1 hét vagy 1 év külföldi tartózkodás után, de van egy olyan gyanúm hogy akik a fentieket kiemelték, azok pont nem azok az emberek, akik lehúznak egy országot, hogy milyen hülyék, mert náluk nincs túró rudi. Sőt, valószínű pont ezek az emberek szólnak, hogy talán nem kellene fennakadni a túrórudin Zambiában járva... :)
Ass blaster Cifra nyomorúság 2018.01.01 10:45:02
Otthon voltam.  Megírom.  Egy hét nem nagy idő, de szinte végig mentem valahová. Családi és baráti találkozókra, színházi előadásokra. Itt kérek elnézést azoktól akikre az idén nem jutott idő és azoktól is akire jövőre nem jut idő mert akkor látogatom meg azokat akik idén kimaradtak. Szóval nem…..
soad1221 2018.01.09 11:21:40
@desw: na még ezt :

"most komolyan magánszemélyek által nyaralás közben rendelt software fejlesztések után származó jövedelmekről beszélünk? "

Akkor még mindig nem érted! A kérdés az, hogy hol adózzon a fejlesztő cég? Ahol bejegyzett a cége? Pl. Ázsia?? Mit akarsz akkor EU-s szabályozással?

- Az megvolt, hogy az EU-s szabályozást, nem globális megoldásnak írtam?

"miért kellene izraeli cég? adót külföldi cég is tud fizetni, nem?"

Az én nyereségem után? És pl magánszemély a megrendelőm?

- most komolyan magánszemélyek által nyaralás közben rendelt software fejlesztések után származó jövedelmekről beszélünk?
soad1221 2018.01.10 09:36:32
@desw: ez így elég értelmetlen, hogy ide-oda ugrálunk a témák között...

Tehát:

- az apple, microsoft, google, facebook, stb, nagy cégeknél szerintem nem olyan nehéz megállapítani a szolgáltatási területet. Itt én hoztam képbe az EU-t. Mivel globális szinten nincs annak racionalitása, hogy egységes adórendszert alakítsanak ki az államok ezeknek a cégeknek a szolgáltatásaiból származó nyereségre, de EU-s szinten lehetne. Hogy milyen magas az adó, persze kérdés, mert ha túl sok, akkor persze átviszi a központot máshová, éppen ezért nyilván olyan mértéket kell kialakítani, aminél még megéri ezeknek a cégeknek EU-n belül tartani. A jelenlegi állapot szerint minden EU tagállam versenyzik egymással, hogy náluk csapódjon le a nyereség... ez nem túl jó...

- erre írtad ellenpéldaként, hogy ha te magánszemélyként magánszemélynek nyújtasz szolgáltatást, akkor a TE béredet(!), de mindegy, legyen most már cég, és nyereség, akkor nehéz lesz megállapítani, ha mindketten ide-oda ugráltok a világban. Igen az, de erre írtam a fenti mondatot.

Tudod megint azt mondom, hogy leegyszerűsítesz mindent. Neked vannak online szolgáltatások, aminél úgy néz ki, hogy tök mindegy, hogy apple, vagy egy kis cég, vagy egy magánszemély... szerintem meg kissé túlzó a te egyszemélyes tevékenységedet összevetni az apple és hasonló méretű cégek szolgáltatásaival. Míg egyikkel mindenképp érdemes foglalkozni az ott megforduló pénzek miatt, addig a Te tevékenységed miatt megforduló összegekkel nem annyira. legalábbis szerintem.

és egy-két mondat:

"De bármit mondhat a megrendelő, nincs jogom és lehetőségem sem ellenőrizni!"

bízzuk ezt az adott ország adóhatóságára. Erre találták ki, ugye...

"A kérdés az, hogy az IT cégnek hol keletkezett adóköteles jövedelme? Mert ugye ott kellene adót fizetnie."

Már hogy bizonyos IT cégek, bizonyos szolgáltatásaiból származó jövedelmét. Szerintem elég egyértelmű, hogy milyen jellegű szolgáltatások esetében lehet ezt megállapítani. Mivel még mindig a racionalitás talaján maradnék, ha EU-n belül történik, akkor egyértelmű, remélem nem kell részletezni. Ha EU-n kívülről rendelsz szolgáltatást, akkor pedig példaként az EU-n kívülről érkező termékeket hoznám: ha egy adott összeget meghalad a termék értéke, akkor vámot kell fizetned. Esetleg szolgáltatás területén is működhet nem? Mert a szolgáltatási területet, ahol az adott szolgáltatását igénybevették azért mégis csak meg tudod határozni, mondjuk egy google esetében, nem?

A probléma, hogy míg a rokkantság, előnyugdíj, akármi esetében szimplán "ingyenélőzől", addig a másik esetében meg simán "ügyes". Pedig mindkettő csak épp kihasználja a számára legkedvezőbb lehetőségeket...
Én meg azt, hogy mivel mindkettő esetében a rendszer gyenge pontjainak a kihasználásáról beszélünk, érdemes lenne mindkettővel foglalkozni, és az adott legjobb megoldást kitalálni, hogy ne legyenek a rendszerben kihasználható gyenge pontok. Bár lehet, hogy igazad van, hogy egy erősen megkurtított szavazati joggal, meg demokrácia megszüntetéssel hatékonyabb lehetne egy állam, de az én példáim kissé racionálisabbnak tűnnek. Persze lehet, hogy tévedek...
soad1221 2018.01.10 12:56:22
@desw: nem megy át amit írok, ennyi volt, oké, rendben, kb fingom sincs az egészről :)

"Persze, csak amíg a kamuroki a MÁSOK pénzéből akar egyre többet és többet KAPNI, addig a cégek csak kevesebb akarnak ADNI."

De értem, és leírhatjuk még 1000x is, meg folytathatod a személyeskedő megjegyzéseket, de attól még nem változtat a tényen az, hogy a világon mindenhol létrejöttek társadalmak, és azokon belül az egyes emberek az életük kb 1/3-ában kivesznek, 2/3-ában betesznek a közösbe. Aztán persze akik betesznek, azok érdekeltek abban, hogy minél kevesebbet tegyenek be, akik meg kivesznek érdekeltek abban, hogy kevesebbet tegyenek bele.
És nincs olyan társadalom, ahol ezeknek az aránya egyénekre bontva egyenlő lesz, van aki többet tesz bele, van aki kevesebbet. Ebben gondolom nincs vita.

Innen indult az "elszámolási vita" megjegyzésnél, én mindössze csak elfogadom, hogy életem során valószínű, hogy mindig a többet bele adók táborában leszek, és nagyon remélem, hogy ez így marad, azt gondolom ez a fasznak még mindig a jobbik oldala. :)
Minden kormány a maga módján próbálja meg feldolgozni és kommunikálni a kivándorlás generálta helyzetet. Tulajdonképpen teljesen érhető, hogy mindenki olyan magyarázatot ad, ami számára a legkedvezőbb, a legtöbb politikai hasznot hozza, még akkor is, ha ehhez „kreatívan kell értelmezni” bizonyos…..
soad1221 2018.01.04 15:09:09
@szakasz2: nem, azt mondta, hogy nincs alkalmasabb. ez azért nagy különbség. Fontos, hogy lássuk a realitásokat, a simicska semmivel nem lett gerincesebb, mint volt, az érdekei miatt hátrált ki orbán mögül. orbán az érdekei miatt akart megszabadolni simicskától, őt értelemszerűen nem tudja irányítani, a mostani egy igazi stróman, személyének semmi jelentősége. simicska nem ilyen volt, ő határozott és gondolkodó személy, ami persze pozitív tulajdonságok, de nem lesz tőle gerinces egy percig sem.

2018-ban nincs kérdés, a jelenlegi helyzet szerint senki nem fog tudni nyerni a fideszen kívül.
Jelen pillanatban 3 párt van, akinek a jövőben még oszthatnak lapot: lmp, momentum, jobbik.
lmp: elkezdték, de még nagyon sok demagógia kell, ahhoz, hogy tömegek számára is érthető és eladható párt (ha jobban tetszik márkanév) legyen. Emellett kell még dolgozni a társadalmi beágyazottságon. Ez néhány hónap alatt nem fog menni.
momentum: a demagógia megvan, az idő nagyon kevés. Nekik kell még 4-8 év arra, hogy hátországot építsenek, legyen társadalmi beágyazottság. És nem szabad hibázniuk, hogy ledarálják őket, meglátjuk mennyire rutinosak...
jobbik: ők protest szavazatokra tudnak utazni, mint annak idején 2010-ben a fidesz. Ehhez viszont a fidesznek elég botrányt kell még produkálnia... ennyire meg nem tűnnek amatőrnek...

és akkor az mszp/dk kérdés: na hát szerintem az mszp szépen megy majd az szdsz, fkgp és mdf sorsára, mennyire vehető komolyan egy olyan párt ami 12 évnyi kormányzás után 10 éve képtelen egy olyan miniszterelnököt kiállítani, aki választásokon komolyan vehető eredményt is hozna.. pedig casting volt rendesen :)
és a dk: hát, amíg gyurcsány ott van, addig kormányzás nem lesz ebből. Ez ilyen, ez van.
Na most, akkor aki a fidesz ellen szavazna vagy elmegy a fenti 3-ra szavazni abban a tudatban, hogy ők sem különösebben jók, és nyerni biztos nem fognak, vagy eltölt egy kellemes vasárnap délutánt/estét bárhol máshol, csak nem egy szavazó fülkében.

látsz másik opciót? :)
soad1221 2018.01.05 09:52:58
@Határátkelő: én továbbra sem értem, hogy miért probléma, ha vki a spanyol helyzetről szóló cikk kapcsán párhuzamot von a magyarral.
Főleg úgy, hogy ezt a párhuzamot elsőként Te hoztad fel.

Értem, hogy "csapda" akart lenni, hogy biztos lesz aki végig sem olvassa, és úgy kommentel (minő meglepetés!), de mint látható rengetegen vannak akik végig olvasták, felfogták, hogy csapda, és vannak olyanok akik el is ismerik, hogy nem olvasták végig. Meglepődhetünk ezen, bár nem tudom minek, de továbbra is áll a kérdés, hogy miután párhuzamot vonsz a magyar és spanyol helyzet között, miért kéred számon, ha ezt egy kommentelő is megteszi? Még enélkül sem érteném a problémád, de így meg különösen pikáns.. :)
soad1221 2018.01.05 14:01:30
@Határátkelő: nem, én most nem erre kérdeztem rá. Persze, jobb olyannal beszélgetni, aki olvassa is a posztot, és tök jó, ha a posztban szereplő témáról folyik a beszélgetés, de nem tudom mi a meglepő, ha nem így van, pár éve csinálod ezt a blogot, és még a blog.hu-s időszak előtt is volt olyan, hogy a kommentfolyam egészen más lett, mint a poszt témája...

Amit én említettem az így néz:
- írsz egy posztot (a spanyol kivándorlásról, de a posztban ezt nem említve)
- a poszt végén megjegyzed, hogy mennyire hasonló a magyar helyzet
- majd leírod, hogy figyeljük csak, hány embernek nem fog feltűnni, hogy nem is a magyar helyzetről szól a poszt.
- majd a kommentfolyamban néhány kommentre reagálsz, hogy nem is a magyar helyzetről volt szó, lám-lám igazad volt...

Én mindössze erre kérdeztem rá, hogy ennek úgy egyébként mi értelme? meg miért is baj? és egyébként mit sikerült ezzel elérni?

Én azok között voltam akik a lábjegyzetet előbb olvasták el, mint a posztot, mert nekem így logikus olvasni bármit, ha látom, hogy van lábjegyzet, akkor előbb az jön, hogy értsem miről szól majd a folytatás. De ez lényegtelen is, annyira adja magát a téma, hogy ezt rögtön a magyar helyzetre vetítse vki, hogy nem értem a problémát. Ha a konkrét adatot vitatja vki, hogy de hát nem is ennyi ment el mo-ról, még azt mondom, hogy igazad van, de nem ez történt...
Ami jó, azt miért ne vennénk át a különböző kultúrákból, nem igaz? Azon persze el lehet vitatkozni vérmérséklet, világkép és megszokás alapján, hogy a mai posztban leírtak mindegyike pozitívum-e (gondolom, majd meg is teszitek), ám elgondolkodni mindenképpen érdemes rajtuk. Sőt, arra bátorítanálak…..
soad1221 2017.11.21 13:10:06
@adg: csak halkan jegyzem meg, hogy ez itt Mo-n teljesen jól működik. És még ki sincs írva, hogy csak gyerekek vehetnek belőle.

Konkrétan az iskolában és az ovikban ki van rakva egy rekesz alma, és az vesz belőle aki akar. Hazafelé minden második gyerek vesz belőle, és felnőttet eddig nem láttam venni, bár biztosan vett belőle felnőtt is. Mondjuk néha akkora almák vannak benne, hogy a hazafelé vezető úton nekem is jut belőle, szóval már csak ezért sem vennék. Ja, meg egyébként szerintem azzal sincs nagy gond, ha néhány felnőtt is eszik 1-1 almát, annyit azért nem fog elvenni a gyerekektől....:)
soad1221 2017.11.21 13:10:53
@London2009: khm... működik. :)
soad1221 2017.11.21 13:41:02
@bpetya75: ez szokás kérdése. Persze az üzlet más, de ha minden iskolában működik, akkor előbb-utóbb üzletben is fog működni. Ha 2 hónapig ott áll egy őr, aki most is ott áll, és szól, hogy bocsi, de ez gyerekeknek van kirakva, akkor 10 felnőttből 7 elnézést kér és visszafogja rakni. 3 meg elviszi és visszaszól. Majd amikor már csak a 3 veszi el, akkor egy idő után ők is elgondolkodnak, és talán 1 közülük már nem veszi el, mert ciki. 2 paraszt meg viszi, hát egészségére, legalább ennyivel több gyümölcsöt fogyaszt...

Ha egy iskolában őrzés és kiírás nélkül működik, akkor ez szépen tud működni máshol is. Legelőször egyébként ez munkahelyeken jelent meg, ott értelemszerűen a dolgozóknak lett kirakva. bárki aki bement, nem vett el, szinte csak dolgozók. Aztán megjelent iskolákban. Miért ne jelenhetne meg boltokban is?

Az pedig, hogy megrohad nem általánosan jellemző, a mi iskolánkban pl nagyon kevés szokott maradni, a gyerekek szépen rászoktak, és látják egymástól, és tényleg nagyon sok gyereket látok almát enni délután. szerintem idő kérdése és nálatok is működni fog.
Ez a poszt egy kicsit keményebb hangú lesz a megszokottnál de úgy tapasztalom hogy mostanában a hülyeség tort ül a józan ész felett és muszáj kicsit helyretenni a dolgokat. Igen megint a bevándorlásról és a terrorizmusról írok. Azon nem csodálkozok hogy sokan a bevándorlást…..
soad1221 2017.09.14 15:03:15
@Horthy Miklós cselédje: tehát néhány netes videóból kiderül, hogy ez valójában milyen munka, mennyire könnyű/nehéz, mennyi tapasztalat stb kell hozzá...

Igen, a 150 nettó nem jó fizetés. már sok embernek van itthon 150 nettó, hidd el, nem olyan jó.

De annyit elárulok, hogy bizony közelebb van a 0-hoz, mint a millióhoz. A többit képzeld el, az jól megy neked :)

Vicces, hogy megint kezded, hogy mennyibe kerül az élet Mo-n, hogy milyen életszínvonalat jelent, stb... mindegy, az első 100000-ben ezt már sokszor végig vittük, egy kolléga jóvoltából pedig szépen sorban mindet el tudjuk olvasni, szóval lapozz vissza, megtalálod az első 1000-et :)
soad1221 2017.09.14 15:55:34
@Főgebra: :)
soad1221 2017.09.14 15:56:06
@Főgebra: jó. nem nézem naponta... igazság szerint egyszer néztem rá.. :)
Ez egy gasztroposzt. A címe mégis az hogy CSAK. Miért? A gasztronómia szekértáborok sokaságából áll. Ebből következik hogy a leggyakrabban használt szó a CSAK. A gasztrosznobok számtalanszor kifejtik hogy CSAK a farmermarketből, CSAK az organikus, CSAK a háztáji, CSAK Beethoven kilencedik…..
soad1221 2017.06.26 13:24:37
@puhacica: ez tök érdekes, hogy változnak az emberek.... Persze nekem is volt, hogy de márpedig ezt meg kell enni, na hagyd ott, stb, de nem láttam értelmét, aztán amikor lett gyerekem, aki mondta, hogy nem kérem, akkor jöttem én is ezzel, hogy de edd meg, ne hagyj a tányéron stb.. egy kis vita után elgondolkodtunk a feleségemmel, hogy végül is minek tömjük beléjük. Ha majd éhes lesz, eszik újra.
Nem arról van szó, hogy azt eszik, amit akar, nyilván édességet enne minden gyerek egész nap, de nálunk pl soha nincs kiskeksz, kiscsoki, meg minden biszbasz éhség esetére, szóval hát ja, van hogy éhesen érnek haza, és még akkor is várni kell, amíg elkészül. Viszont tök jóízűen eszik meg a főzelékeket is emiatt, ha pedig hagy a tányéron, hát hagyja ott, rájöttünk, hogy semmi értelme azt a 2 falatot még belenyomni. Gyakorlatilag mindent megesznek. 1-1 étel, zöldség meg gyümölcs van, amit nem szeretnek, és ebben sem egyformák. Ha pedig csak dacból nem akar valamit enni az egyik, akkor ahogy mondod, szinte kivétel nélkül bejön az, ha látják a másikat jóízűen enni.
soad1221 2017.06.26 13:27:52
@Főgebra: ja igen, a rántott többi cuccról még szót sem ejtettünk :)

Nálunk ez részben családi programmá vált, kvázi ünnepi ebédek ezek, mert akkor még megfejeljük egy-két zöldséggel, meg főleg gombával, mert a fiam azt tonnaszámra tudja enni. Na, ilyenkor szépen leültetjük, hogy akkor az egyiké a liszt, a másiké a tojás, harmadiké a morzsa. nekünk csak koordinálni meg sütni kell.
Ja, meg persze utána takarítani :)
tényleg ritkán van :D
soad1221 2017.06.28 15:48:00
@Mrs. Clayton: ja, én nem mondtam, hogy a kész verzió jobb akármilyen szempontból... igazából csak arra reagáltam, hogy 20 perc egy rántott bárminek nekünk sem elég. Az egyetlen érvem a házi készítésű mellett, hogy jobban ízlik. Azt sem mondom, hogy jobb, csak jobban szeretem. Ha valakinek kényelmesebb megvenni a kész kaját, akkor hajrá.
de egyébként almát hasonlítunk a körtéhez, ha a mikróba beteszem 20 percre és kész, akkor az 5 doboz a konyhaajtó kinyitásától számolva tányéron van 1,5 óra alatt. Ennyi idő alatt nem készítem el az összes rántott húst a tálalásig, tehát igenis spórolhatok vele időt. De, mint írtam, én maradok a sajátnál, még ha több idő is. Max nem eszem hetente :)

Félre ne érts, nem követtem elejétől, és én nem fogok semelyik verzió mellett kiállni, de tényleg nem értem, hogy miért érdekel bárkit mondjuk digger pénteki kfc-je. Én magam egyetértek veled egyébként, én sem veszem meg, de ha diggernek ez bármiért is kényelmesebb, olcsóbb, rövidebb, vagy akármi, hát egye. Nem hinném, hogy szemétnek kellene nevezni, vagy minősíteni bárhogy, ha neki ízlik. Engem nem fog rábeszélni, mert max évente 1x eszem meg, annyi pont elég is, de valójában kurvára nem érdekel, hogy ő mit eszik.
És nem igazán értem, hogy mást miért érdekli...
n
Mennyire változtat meg minket a határátkelés? Mennyire látjuk másként a világot, és benne magunkat? Mennyire változnak meg a szokásaink, hogy alakít a környezet? Végül ezekre a kérdésekre fut ki Tamás az elektromos autók felől induló norvégiai posztja...
soad1221 2017.06.27 12:26:01
@Hari Seldon 2: csakhogy a világon semmilyen technológiai fejlesztés nem hatékony a fejlesztés ciklusában. Egy teljesen új technológia meg főleg nem. Tehát bármilyen fejlesztést először meg kell finanszírozni.
Igen, itt jöhet az az érv, hogy az adófizetők pénzét ne erre költse az állam, fizessék a cégek. Csak annyi a kérdés, hogy szerinted azt végül ki fogja megfizetni? :)
soad1221 2017.06.27 13:34:28
@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: persze, de akkor mi legyen helyette? ha jó volt a középkorban lévő embernek a ló a közlekedéshez, akkor legyen most is jó? Az a rendszer mindenkinek jobb volt? vagy a T-modell még belefér, és az ok, és az a rendszer volt a legjobb?
Vagy fejlődhetne tovább a technológia a mostani rendszer fejlődésével együtt? Vagy lehetnek újabb technológiák amik még jobbak és akár újabb rendszerek, amik szintén jobbak?

A helyzet, hogy a technológiák esetében viszonylag könnyű megítélni, hogy jobb-rosszabb-e, rendszerek és történelmi korok esetében nem annyira:)
Ezzel az ikonná lett filmtörténeti mondattal kezdeném ezt a posztot. Az előző írásom nagy port vert fel. Elevenre tapintottam. Alighogy megjelent a Határátkelő blogon azonnal felálltak a szekértáborok. Egyik oldalt az "igen, ilyen világ volt", másik oldalt meg a "fúj gazember feszítsük meg" erkölcsi…..
soad1221 2017.06.13 11:55:54
@diggerdriver: egy picit elkanyarodnék a lösztől :)

Tehát, kissé rosszul fogalmaztam, nem voltam egyértelmű...
A két világ között azért lényeges különbségek vannak, még akkor is, ha a felhozatal ebben a világban sem különösebben jó, sőt igazából semmivel sem jobb, mint akkor.

A lényeges különbség a választási lehetőség. Most nem a parlamenti választásokra gondolok, hanem az élet bármely területén lévő választási lehetőségekre. Akárki akármit mond, ma itt, mo-n nincs egy vagy több társadalmi réteg származási alapon kizárva semmiből. A cigányság az egyelten, akiket ér hátrány, de az sem közvetlenül a származásuk miatt, de ez most a fenti témától kissé eltérő kérdés, szóval nem mennék bele...

Akkor viszont voltak kinevezett bűnös társadalmi csoportok, ha vki abba született, így járt. Ma ilyen nincs. Számít persze, hogy hová születik az ember, mind területi, mind kulturális téren, nem is hiszem, hogy lehetne olyan világ, hogy ezek az esélyek is ki lennének egyenlítve, de óriási különbség az, ha egy rétegben a csoport egyes tagjainak a neve mellett szerepel egy X, vagy ilyen fel sem merül. Amiről én beszélek semmiben nem különbözik attól, mint amikor egy csillagot kellett viselnie embereknek. Ilyen ma nincs, ezt én is és a gyerekeim is csak könyvből tanulják már, függetlenül, hogy én ugyan éltem benne, de gyerekként, hátrányt én ebből nem szenvedtem közvetlenül soha.

Ami az elejét illeti a posztnak: én pont hogy azt mondom, hogy a kisembert, aki a rendszer előnyeit ki tudta használni, ahogyan te is, egy pillanatig nem ítélem el. Pont nem játszom szentfazekat, hanem azt mondom, hogy akinek akkor lehetősége volt, és eladta a gázolajat, kamut írt a gépkönyvbe, az jól tette. Nem azért, mert ez jó dolog, nem, nagyon is rossz, de ő abban a helyzetben nem tehetett különösebben mást, vagy részt vesz benne, vagy kitúrják. Jól felfogott érdeke volt, hogy részt vegyen. Ahogyan részt vettél benne te is.

Azt hiszem nyugodtan feltételezhetem rólad, hogy te nem a rendszer fenntartói közé tartoztál. Azokat akik alkalmazkodtak a rendszerhez és a saját javukra kihasználták a benne lévő lehetőségeket, arra egy rossz szót nem mondok. A rendszer fenntartóit viszont nagyon is elítélem, és mivel még most sem sikerült tiszta lapokat varázsolni és még mindig kérdés az ügynöktéma, stb... így azt gondolom lehetnek komoly meglepetések. Na de ez megint egy másik téma :)

Ja, még mielőtt, igen tudom, hogy van némi átfedés is és nem is kevés átmenet, az akkori és a mostani rendszer fenntartói között. Mégis azt gondolom, hogy van különbség. Nem is kicsi.
soad1221 2017.06.26 13:31:59
@bpetya75: azt valahol "sejtettem", hogy te egyet fogsz érteni velem ebben :)