Regisztráció Blogot indítok
Adatok
klaudiafodor

16 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hip-hop szerzői ismeretterjesztés mesterien   Nem elég, hogy a magyarországi hiphop-mission elkötelezettjeiként már évek óta pályakezdő rappertehetségeket karolnak fel, az Animal Cannibalsnek a minap az az állati ötlete támadt, hogy fiatal szerzőknek, bandáknak más módon is…..
Hackertámadás a GEMA honlapjánA GEMA (németországi dalszerzők közös jogkezelője) honlapja vasárnap óta nem elérhető. A hackertámadásokról elhíresült, önmagát (rendkívül eredeti módon) „Anonymous”-nak nevező mozgalom néhány tagja ugyanis feltörte a GEMA…..
 Avagy karaoke jogi szemmel A Sziget Fesztivál forgatagában is, megannyi zenei program között arra is lehetőségünk nyílik, hogy néhány pohár bátorságnövelő elfogyasztása után énekesi tehetségüket is megmutassuk. A karaoke bárban a csoportosan dülöngélő, visító…..
klaudiafodor 2011.08.15 11:32:51
@kryss: A válaszban visszautalnék a bejegyzésben írtakra:) Értelem szerint én a jogszerű engedélyezési modellt írtam le, ahol ésszerű, ha a karaoke-felvétel előállítója, mint egy kiadó szerez be valamennyi felhasználási engedélyt (a fentiek szerint a zeneműkiadótól, közös jogkezelőtől, valamennyi zeneműre egyenként). Ezeket az engedélyeket csomagban engedheti át a hely üzemeltetőjének. Utóbbinak annyi dolga marad, hogy a nyilvános játszás utáni jogdíjat maga fizesse meg (ezt bármilyen zene nyilvános lejátszása után hasonlóan kell megfizetnie). Ez természetesen nem változtat azon a tényen, hogy mindenféle felvételt és szoftvert le lehet tölteni az internetről, amelyek mögötti engedélyekről a felhasználó nem feltétlen tud megbizonyosodni. Ha ilyeneket használ, a felhasználó maga kockáztatja a jogsértő felhasználást.
klaudiafodor 2011.08.19 09:43:57
@Komavary: Ezen már lehet vitatkozni... egyrészt, mivel szimultán megy a film és a zene, és az éppen szóló zenéhez kapcsolódik a klip, akkor lehet úgy érvelni, hogy ez "még" megfilmesítés. Másrészt a zene és a vizuális alkotás tartós rögzítésének hiányára is lehet hivatkozni... határozottan határeset:)
Felmérések internetes fogyasztói szokásokrólA mai bejegyzésemben röviden összevetem a HENT (Hamisítás Elleni Nemzeti Testület) megbízásából készített két hasonló témájú felmérés eredményeit. A minap jelent meg az a tanulmány, ami a fogyasztóknak a hamisított,…..
Át- és feldolgozások, valamint újragondolások a popzenébenA bejegyzésem apropója egy jópofa történet. Az MR2 Petőfi Rádió az utóbbi hónapban az elmúlt tíz év legjobb zenéit kereste, amelyre a hallgatók szavazhattak. Meg is született a top 100, s a hétvégén visszaszámlálva…..
Az osztrák oktatási tárca 2010-ben a képzési reform keretében készített egy rövidfilmet, amelyben híres osztrákok fiatalkori képeit vetítik az osztrák himnusz modern átiratának zenei aláfestésével. A kampány a fiatal tehetségek támogatására hívja fel a figyelmet,…..
klaudiafodor 2011.03.19 23:54:55
@anikonaso: Igen, ha a himnusz védett lenne, szerintem is két lehetséges út közül lehetne választani: az állam vagy jogszerzéssel kapja meg és adja tovább a népnek a felhasználási jogokat, vagy ezzel nem cicózva törvényhozóként lefektet egy himnusz-szabad felhasználást. Az osztrák megoldás, miszerint megfelelő szabad felhasználás kivétele híján akarták tágan értelmezni a jogszerzést, nem működött jól!
A digitális forradalom jelentem a könyvtárakba is betört! Értesülésünk szerint több hazai könyvtár (BME OMIKK, Országos Széchenyi Könyvtár) kínál helyben használatra ebook- olvasót, s így a klasszikus könyvtári szolgáltatások (a gyűjtemény olvasása, kölcsönzése,…..
Könyvkiadók, könyvtárak és egyetemek ültek össze, hogy beszéljenek az illegális könyvmásolásokról, a kiadók nehéz helyzetéről, és az olvasói, hallgatói igényekhez való alkalmazkodás szükségességéről. Az együttműködési hajlandóság megvan ugyan a kultúrát…..
A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítéletében egy nyolc éve húzódó per sikeres lezárásaként az Artisjus keresetére 2010. november 18-án kötelezte a MOKÉP és a MULTIMIX filmelőállító alpereseket, hogy a gondozásukban DVD-n megjelenő filmek, a „Vuk” és a…..
klaudiafodor 2010.11.29 14:01:02
Nyolc év teljes iratanyagát természetesen nem állt szándékomban ebben a blogbejegyzésben bemutatni, hiszen senki nem olvasta volna el… Tény viszont, hogy a fenti alperesi érvek éveken át ismételték magukat, és véleményem szerint kicsi a valószínűsége annak, hogy egy mind első- mind másodfokot háromszor (!) megjárt perben minden bíróság tévedett volna, amikor arra jutott, hogy a 2009-es jogszabály-módosítást nem lehet a 2002-ben történt felhasználásra visszamenőleg alkalmazni.

Másrészt az is egyértelmű, hogy az ilyen típusú mechanikai jogok kezelése tekintetében a törvény alapján vagy a szerzők megbízásából megszakítás nélkül a közös jogkezelő járt el – vagyis vagy kötelező vagy önkéntes formában a jogdíjat a felhasználások után beszedte, és ma is beszedi. Másként fogalmazva: ha ma indulna a per, a közös jogkezelő a szerzők felhatalmazásából ugyanígy járna el. Így alkotmányellenes helyzetről akkor lehetne beszélni, ha a jogkezelő eljárásának kontinuitásától függetlenül elvonnánk a szerzőket a jogdíjuk érvényesítésének ilyetén lehetőségétől.

Az is nyilvánvalóvá vált a perben, hogy a szerzők, illetve örököseik más módon nem is képesek a jogdíjhoz jutni. Az alperesek nem igazolták, hogy a szerzőnek már szerződéses úton megtérítették volna a mechanikai jogdíjait, és ezért sem tudott a jogvita „szintet lépni”. Összefoglalva: itt nem egy, a filmelőállítóra nézve méltánytalan helyzetről volt szó, amikor a közös jogkezelő követelte a jogdíjat, hanem csupán arról, hogy a felhasználók nem kívántak fizetni. Se így, se úgy.

Végül, ami a hosszú per sikeres kimenetét illeti, a legfontosabb, hogy a szerző nagyon boldog volt, amikor megtudta a jó hírt!
Az internetszolgáltatók előszeretettel hivatkoznak arra, hogy a rajtuk keresztül megvalósuló szerzői jogsértéseket nem tudják felügyelni, és erre törvény alapján nem is kötelesek. Ennek jó példája Magyarország, ahol az internetezők és esetleges fájlcserélők hozzászoktak…..
A hivatalos SACEM-közlemény beszámol arról, hogy 2010. szeptember 30-án a videómegosztó YouTube és a SACEM (francia szerzői jogi közös jogkezelő, „Artisjus français”) szerződést kötött egymással a világrepertoárnak a francia YouTube-on keresztül történő…..
Elkészült a GfK, az egyik legnagyobb piackutató cég felmérése, amely többek között a fájlcserélők használatát, az online zenehallgatási és fizetési szolgáltatásokkal kapcsolatos attitűdöket vizsgálta a 15-69 év közötti lakosság körében. A mai bejegyzésben az online…..
Júniusban a kanadai kormány a szerzői jogi törvény módosítására nyújtott be javaslatot a törvényhozáshoz, amellyel az új digitális világhoz jobban illeszkedő szabályozást kívánna megteremteni, többek között felvenné a közösségi oldalakon oly elterjedt „user…..
Ismeretes, hogy a közszolgálati televízió műsorát egyfajta „univerzális szolgáltatásként” minden továbbközvetítő (üzembentartó, kábeles társaság) köteles ingyenesen a fogyasztóhoz eljuttatni. Ez az ún. must carry, és ez biztosítja, hogy bármely…..
Felröppent a hír, hogy a világbajnokság éttermi, kocsmai közvetítéséért az MTV-nek jogdíjat kellene fizetni. Már a cikk címe is beszédes: Sokat várnak a vendéglátósok a meccsközvetítésektőlTudjuk, hogy a vendéglátó üzletekben folyó zenelejátszás után a hely ún.…..
Egy egészen friss holland döntésben a hágai kerületi bíróság mondta ki, hogy az a szolgáltatás, amely a szerzői jogilag védett tartalom letöltésének megkönnyítésére irányul, önmagában nyilvánosság számára hozzáférhetővé tételnek minősül, tehát szerzői jogi…..