Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ELMA

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az élet eleinte kínszenvedés lesz egy villanyautóval, ha nem kertes házban laksz. Mintha egy benzinkutak nélküli városban kellene járni egy tízliteres benzintank tartalmával. Vélemények az azonos című írásunkról...
ELMA 2010.05.19 18:14:28
Kedves Cikkíró!
Kedves Hozzászólók!

Mint a TZ-ELMA cég (
www.tz-elma.eu )képviselője nagy érdeklődéssel olvastam az elektromos Citroent bemutató cikket, mely az elektromos autózást vette kritikai értékelés alá.
Sok igazságot és sok csúsztatást találtam a cikkben, de erről a szerző nem tehet, hiszan még a "próbaudvarban" sem vezethette az autót! Abban a kiemelkedő szerencsében van részem, hogy magyarként, az általunk Magyarországon kifejlesztett ELMA 01 és ELMA 02 prototípussal ( mindkettő a régi Swift-ből telejesen elektromos üzemre átalakított; ELMA = ELektromos és MAgyar ) több, mint 10.000 Km-t autóztam. Teljesen normál napi közlekedési viszonyok között. Autópályán, hegyi terepen, süppedő réten, városban és falun, egyedül és 4 utassal; utasonként 120 Kg!, csomagtartóban a bevásárolt cuccokkal, stb.) Remek autó az elektromos ELMA ( ráadásul még az idei Széchenyi futamon versenyszerűen is bizonyította ezt!) és kikerülhetetlen, mint közlekedési eszköz. Sőt az ára is elérhető; már 6+4 ezer EUR; azaz összesen 10 ezer EUR-tól = 2.7 Millió HUF. Évente 15.000 Km futásteljesítménnyel kb.: 2 tonna CO2-től kíméli a környezetét, 100 Km = 500 Ft, egy feltöltéssel 120 - 150 Km a hatótávolsága és 120 Km/h a csúcssebssége. Ha merülnek a Lítium akksik és tartalékon van még kb. 8-10 Km-t tesz meg, de a sárga "tartalékjelzője" ugyanúgy, mint a benzines "tini" korában jelez.
Mindenütt lehet jó embereket találni, akik megengedik ( főleg a BENZINKUTASOK!!!) hogy áramot tankoljunk, sok helyütt az 50 Ft/KWh díjat sem engedik kifizetni ( a fogyasztásmérőt mindig viszem!!)
Sajnos nemhogy egy fillért nem kaptunk az eddigi fejlesztéseinkhez ( kb.: 160 Mio HUF!!) de irtózatos ellenállás, agyonhallgatás, mellőzés a részünk. Így a sem az engedélyeztetés, sem a népszerűsítés terén nem kaptunk eddig semmiféle támogatást. Még az átalakítási engedély-kérelmet sem javasolták nekünk benyújtani; mondván úgyis el fogják utasítani!
Még a legutóbbi magyar Nobel-Díjas Professzor Asszony is elhárította a közeledésünket; pedig Ő a villany kikapcsolására is buzdít, hogy környezetet védjünk.

Nos, Kedves Papp Tibor; szeretettel várjuk Önt, hogy tesztelje az autónkat; csak egy tiszteletteljes kérésünk van; ne tessék az ELMA-t "romosnak" írni, mivel Ő ELektromos és nem romos ( lásd Kollégák!?)

Kérjük keressenek bennünket bátran, mi eddig is örömmel és büszkeséggel mutattuk be mindenkinek az ELMA-t!

Baráti üdvözlettel;

dr. Bednár András
TZ-ELMA Zrt.
Total Zero Emissio
www.tz-elma.eu