Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Déli Vasúti Szövetség

0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A magyar regionális vasúthálózat jövője már vagy 15 éve foglalkoztatja változó intenzitással a közvéleményt. Ha a parttalan szócséplést forintosíthatnánk, régen összegyűlt volna annyi pénz, amelyből az egész szegmenst rendbe lehetett volna tenni. Egy azonban biztos: hiába íródott végtelen számú cikk…..
Úgy adódott, hogy Bodajkra kellett látogatnom. Elvben roppant egyszerű, vonattal Székesfehérvárig, a fehérvári állomástól egy alkalmas busszal az autóbusz-pályaudvarra, majd onnan egy másik busszal Bodajkra. A gyakorlat kissé bonyolultabb...
A kormány közel 8,5 milliárd forintot fordít kisvasútfejlesztésre, írja a Magyar Nemzet a Magyar Közlöny alapján. Ebből az összegből fedezik többek közt a Bicske–Felcsút Puskás Akadémia szakasz megtervezését, és az Alcsútdobozi arborétum–Vértesacsa szakasz megvalósítási tanulmányát is. A Vál-völgyi…..
Múlt héten jött a hír, hogy a cseh pályavasút feltette a holnapjára a jövő évre tervezett cseh vasúti menetrendet. Már ez is önmagában hírértékű lenne Magyarországon, hiszen nálunk a következő évi vasúti menetrend normális esetben valamikor november környékén, pár héttel a menetrendváltás előtt…..
Mi a gond? A NIF Zrt. 2017-ben kezdte meg a 40a vasútvonal (Pusztaszabolcs-Kelenföld) felújítását. Ezzel önmagában semmi gond nem is lenne, hiszen a többi, már felújított vonalhoz hasonlóan ez is igen jelentős szerepet tölt be az elővárosban és a távolsági forgalomban egyaránt. Aki pedig…..
Hát, ez is megvolt. Emelkedetten, de fáradtan, és lebutított politikai tartalommal búcsúzott az ország Göncz Árpádtól. Reményt igazából az ad, hogy az ország számos pontján spontán gyűltek össze az emberek egy fotó és néhány mécses köré, A hűvösödő novemberben megint…..
Déli Vasúti Szövetség 2015.11.07 13:46:06
Tekintettel a szerzőtárs Kelenföld-Tárnok közti átépítéséről írt sikeres cikkeire, valamint a 2-es vonali felújítás kapcsán bemutatott piszmogásról szóló, szintén szép olvasottságot elért írására, a székesfehérvári átépítés állapotáról szóló cikksorozatot is…..
Déli Vasúti Szövetség 2014.10.16 15:12:09
@Albu: Elindult egy toronymentő akció amihez már államtitkárt,polgármestert is sikerült megnyerni.
A toronyról részletes információk találhatók itt:
www.facebook.com/kettestorony?ref=hl
Az építészmérnöke Ybl díjas volt,és egyébként egyedi megoldásokat kellett alkalmazni.
Rádásul kicsi országunkban nincs több ilyen építmény.
2010-ben, a parlamenti választásokat megelőző kampány időszakában korábban soha nem látott politikai vasútvédő mozgalom indult Magyarországon. Egy környezetvédő számára igazán bizsergető, abszurd, szimpatikus, de szürreális és persze felettébb gyanús volt ez az egész…..
Nem csak a vevő, de a távirányító is Windows 7 kompatibilis.  Akad néhány használható mini DVB-T vevő a piacon, de ritkaság számba mennek a mutatós darabok. A sajtófotók alapján az AverMedia Mac-szégyenítően eltalálta az egyszerűség és a stílus keverékét amikor a…..
Déli Vasúti Szövetség 2011.07.13 21:23:06
A 4. evk jelölt, Németh Vladimir bemutatkozója is elérhető: Németh Vladimir   Négy gyermek büszke apukája. Apaként nem lehet ennél előbbre való semmi egy bemutatkozó írásban. Gyermek- és gyerekkorom meghatározó részét Fejér megyében, Bodakajtoron és…..
Már több tucat választókerületben összegyűlt a kellő számú cédula, így megkezdődhetett az erőforrások átcsoportosítása. Az átcsoportosításnak több szintje van. Van amikor csak megyéken belül fókuszálnak a helyiek egy adott választókerületre, több helyen azonban már…..
Számtalan sebből vérzik a mai magyar vasút, aminek talán a legnagyobb ellensége - a féltudású politikusokon kívül - maga a MÁV, amely cég ma nem jelent mást, mint átláthatatlan mutyitengert, több tucat, végsősoron az állam vérét szívó leányvállalatot, az 1900-as évek…..
Déli Vasúti Szövetség 2010.03.08 11:15:43
Sajnos az a gond,hogy megint az átszervezősdi a fő téma,(igen az is fontos)pedig van egy sokkal nagyobb baj.
A 2008-as Állami Szemvevőszéki jelentés szerint a vasúton az elmaradt műszaki fejlesztések összege 2100 milliárd forint. Ebben benne van minden a pálya,biztosítóberendezések,kocsik mozdonyok stb.
Az adat reális,tehát akármit is alakítunk át attól még nem lesz korszerűbb vasútunk,legfeljebb átláthatóbb (ami természetesen szintén fontos).
A kérdés az hogyan, és legfőképp miből újítsuk meg a műszaki állapotokat ami nélkül felesleges mindenfajta átszervezés.
Az biztos,ennyi pénz a magyar vasútra az állami költségvetésből soha nem lesz. Az úniós beruházások sajnos nagyon minimálisak (éves szinten 250 vágánykilométert kéne felújítan uniós feljesztésekkel együtt ez csak 50(!) km évente).
Ettől függetlenül a szavazatomat az LMP-nek adom,mert ők az egyetlenek,akik a tömegközlekedést benne a vasúttal kiemelten kezelik.
Egy komoly kritikám azért van az "1900-as évek elején megrekedt utasításokat és hozzáállásos" megjegyzéssel.
A magyar vasút ekkor érte virágkorát. Állami cégként. És nemcsak azért,mert a közúti közlekedés ekkor még gyerekcipőben járt. A fegyelmezett,utasítászerű munkavégzéses hozzállás (ami valjuk meg őszintén manapság is elkéne),az állami hozzáértés (ami manapság egyenlő a nullával)megléte miatt ekkoriban a "királyi államvasutak" minőségi mutatókban világviszonylatban is az élen járt.
Magyarán vannak olyan tényezők,amelyek időtállóak és nem feltétlenül a hátráltatói a fejlődésnek.
A mai magyar vasút folyamatosan pusztul.Aki nap mint benne dolgozik (mint jómagam) elkeseredve látja ezt.
Jó lenne már a gödör alján lenni,mert onnan már csak felfelé vezet az út.....