Adatok
ujbacsi
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hosszú ideje olvasgatom a hazai fórumokon, Facebook-csoportokban, hogy a Volvo melyik nagy gyártótól vásárolja a mai napig(!) az erőforrásokat. Na, ez így, ebben a formában nem igaz! Sokan a mai napig nem hajlandók elhinni, hogy a legjobb motorok igazából egytől egyig saját fejlesztésűek. Kicsit…..
Egy teljes nemzet előtt fogom most magam totálisan lejáratni.
Viszont.
Kéne valahogy reagálnom, olyan állati kulturáltan, mégiscsak kegyelet vagy mi a szar, de speciel én kikérem magamnak, hogy egy focista, aki csak azt a rendszert nem szolgálta ki nagy odaadással, amelyikben…..
A tegnapi téma folytatásaként: Néhány egészen egyszerű, egyértelműen működő mágnesmotor-modell a YouTube-ról:
(Frissítve két új videóval 2009. május 13-án)
..
ujbacsi
2010.03.16 22:48:44
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Stimmel, hogy az Audi 100-ból származó 2451ccm-es közvetlen befecskendezésű volt a Vw konszern első ilyen motorja.
1990-ben, a C3-as kasznikóddal rendelkező Audi 100 utolsó néhány hónapjában bedütált ez a moci, 120 lóval.
1991ben változtatás nélkül került az újabb kaszniba.
Ugyanebben az évben újítottak bele néhány dolgot, amitől 116 lovasra változott a teljesítménye ennek a motornak.
1994-től állt össze úgy a továbbfejlesztés, hogy az akkori típus módosítás miatt átkeresztelt Audi A6-ba épített motor már 140 lóerős lett, AEL kóddal, és ezt a változatot kapta meg a Volvo D5252T kóddal, ami az Audi ezen motorjain is rajta van az öntvényen.
Tehát nem a 100-as motorját kapta meg a Volvo és fejlődött benne 140 lóerőre, ahogyan a cikkből következtetni lehet, hanem az 1994-től gyártott 140 lovas mocit kapta meg 1996-tól a Volvo.
Remélem, nem gond a pontosítás.