Regisztráció Blogot indítok
Adatok
fovarosi.blog.hu

921 bejegyzést írt és 948 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kéktúra Mátraházától Sirokig 2019.10.15 06:27:00
Az ország legmagasabban fekvő kávézója, utána gyönyörű kilátás újra, és a hosszú út végén rád vár a siroki vár. Mi kell még a boldogsághoz? Mátraházán az edzőtáborban aludtam, majd reggeliztem - pompás körülmények között. Innen a Kékestetőre vezető aszfaltúton indultam felfelé, egy idő után a…..
fovarosi.blog.hu 2019.10.17 13:17:21
@Vacakmacs: "Kékestetőn a Szanatórium közelében áll két épület amelyet Rákosi villának neveznek. A villát eredetileg az a Csonka család építette akik a Szanatóriumot is építették az 1930-as években. Az államosítás után Rákosi fenntartotta magának , azóta is Rákosi villának hívják!" www.awilime.com/utazas/helyszin/kekesteto_rakosi_villa/gw
Csuda egy díszkivilágítást terveztek a Budai Várnak. Csinos, fiatal nők várták a minitaxik utasait. Újpesten még csak a házak 14%-a volt emeletes akkoriban. Strandtól golfpályáig mindent beterveztek a megújuló Népligetbe. Október 2: A budapesti pályaudvarok korszerűsítéséről, kilencszázhuszonkét…..
Koronaőrző pince, osztrák határ, mezítlábas park, cukrászda, erdő és szántóföld, valamint Zizi, a varjú - volt ezen a szakaszon minden. Is.  Velemben a régészeti bemutatóhely érdekessége a nagy épület mögött egy kis pince. A második világháború végén rövid ideig itt őrizték a koronát. Pár lépésnyi…..
Borús időben is sok a látnivaló a galyatetői kilátóból, alatta remek a turistaközpont, a vízválasztó gerincről pedig jó kilátás nyílik a parádsasvári kastélyra is. A szállásom már Mátraszentimrére esett, de a három település annyira összeépült már, hogy a házak között sétálva szinte csak a…..
Fővárosi Blog Az első bástya 2019.09.10 11:25:00
Különleges kiállítás látogatható a Várnegyedben, a Táncsics Mihály utca 9. alatt. Az Amerikai Egyesült Államoktól 2014-ben visszakapott ingatlan nem csak Táncsics egykori börtönét rejti, de egy régészeti ásatás eredményeit is megnézhetjük október végéig...
Amikor a telefonálás még nem az okosmobilt jelentette, hanem a crossbárt és az utcai fülkét. És még a 2-es metró is csak épült. Miközben városszerte nőttek ki a földből a panelházak, még folyamatban volt az üzlethelyiségekben lakók kiköltöztetése is. Ilyen volt Budapest 50 évvel ezelőtt.…..
Augusztusban különleges fotógyűjteménnyel gazdagodott a fortepan.hu. Ahogy Tamási Miklós írta:  "Bojár Sándor fotóriporterről először a háborús bűnösök hazahozatala és elítélése kapcsán hallottam. Ő fotózta a legmegrázóbb képeket a népbírósági tárgyalásokon, kivégzéseken. Ezekből a nyolcvanas…..
A leghosszabb út is egy lépéssel kezdődik, szokták mondani. Nem. A leghosszabb út az összepakolással kezdődik.  Sajnos még nem érkeztek meg a piros bársony mellényes serpáim, akik egyetlen csettintésemre ugranának felkapni a holmimat. Így maradt annak a művészete, hogy minden fogpiszkálónyi tárgyat…..
Esős napon is lehet sokat túrázni - pláne, ha közben vulkáni láva emléke, remek források, szurdokvölgyek és barlang színesítik az utat. Kora reggeli ébresztővel, gyors összepakolás után ezúttal autóval mentem le Nagybárkányig. Otthagytam az autómat pár napra. Nagybárkányban mászkáltam már kicsit az…..
Elég erős cím, ugye? Sajnos. Hiába erős a cím, jogos kérdéseket vet fel, amelyeket nem én fogok megválaszolni, úgyhogy ha csak emiatt kattintottál, akkor nem fogsz kielégülést találni. A kérdés - Budapestieknek a kérdések kérdése, melyre a válasz sajnos nem 42 - maga nem is a bejegyzés felütése,…..
Már épült az ország legnagyobb lakóháza, miközben Kőbányán úgy megsüllyedt több 9 emeletes ház, hogy vissza kellett őket bontani. Ez történt Budapesten 50 évvel ezelőtt. Augusztus 1: Az év végén üzembe helyezik. Befejezéséhez közeledik a Budapesti Műszaki Egyetem atomreaktorának építése. A kupola…..
Először is lépj be az adminba, és navigálj a Beállítások -> Tartalom fülre. Ha lejjebb görgetsz, láthatsz 8 számozott sort, ahol megadhatod, hogy mi legyen a menüpont neve, milyen a típusa és hova mutasson pontosan. 1. Az első mezőbe kell beírnod, hogy mi legyen a menüpont neve, ez fog a…..
Minden eddiginél több ruhát vásárolunk globális szinten: a népszerű fast-fashion láncok rohamos tempóban cserélik minőséginek nem nevezhető, de legalább elérhető árú kollekciójukat. Ezek a ruhák, illetve ezek nagy mennyiségű előállítása azonban elképesztő módon terheli a környezetünket. Ezen a héten…..
Budapest az aranykorban a föld alatt is fejlődött: a Parlamenthez és a Vásárcsarnokhoz vezető alagutak pedig máig megvannak. A Parlament egyik alagútja, Kőtár - forrás: Országgyűlési Múzeum..
Miközben Armstrong a Hold felé indult, Budapestre megérkezett a "Kalauz Nélküli" közlekedés, és a mai napig is használt piros jegylyukasztók. Már javában épült a Duna Intercontinental. A nyári kánikula akkor még 30-34 fokot jelentett. Döntöttek a Margitsziget sorsáról is.…..
Bajáról indultam neki az Alföldi Kéktúra utolsó szakaszának, hogy ott folytassam az utat, ahol két héttel előtte befejeztem. Az 55-ös főút melletti kerékpárúton tekerve arra gondoltam, hogy milyen jó lenne, ha több nagyobb város között lenne olyan kerékpáros összeköttetés, mint itt Szeged és Baja…..
fovarosi.blog.hu 2019.06.20 11:23:00
Hangya szövetkezeti bolt felirat a faluban, kilátás a Tepke kilátójából, fa matuzsálemek, és a Mária-kút hideg vize tették emlékezetessé ezt a napot. Hollókőn kirúgtam a hámból, és a tavalyról bennragadt pénzemet a Castellum Hotelben (www.hotelholloko.hu) égettem el. Talán még egyszer sem szálltam…..
A Gellért-hegyre került volna a Planetárium. A BKV búcsút intett a kalauzoknak, jött a "KN", és a máig is használt húzókaros lyukasztók. Autópálya szélességűvé varázsolták a Soroksári utat. Visszabontották egy "felhőkarcoló" tornyát. Június 1: Új autószerviz Budán és…..
Különleges épületben nyitotta meg kapuit a Mystery Hotel Budapest 2019-ben: az épület egykor a szabadkőművesek titkos gyűléseinek épült. Számos terme a nagyközönség számára is nyitott, érdemes benézni!..
Hosszabb szünet után hatalmas adaggal, több, mint 5500 képpel frissült a fortepan. Van benne vasúttörténet, első világháború, tánc és 1945-ös Vörös Hadsereg is, szóval ömlesztve mindenféle. Én pedig ismét a budapesti képekből válogattam egy adagot, íme. (Az azonosító számra kattintva a kép nagyban…..
fovarosi.blog.hu 2019.05.23 11:02:03
Az elmúlt napok egyik legnagyobb meglepetést keltett, fővárosi vonatkozású híre az volt, hogy – mint Tarlós István főpolgármester bejelentette -,  a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa döntése alapján  el kell bontani a Nyugati téri felüljárót. A hivatalos indokolás szerint a főváros szakadatlan…..
fovarosi.blog.hu 2019.05.22 08:15:09
@kolomparlole1114: "Most is csak az autózik akinek erre ténylegesen szüksége van." Nem, ma az autósok nagyobbik hányada azért autózik, mert céges költségként elszámolja a költségeit, és kényelemből ül az autójában. Ha csak annyi változás történne az adórendszerben, hogy a munkavállaló köteles az üzemanyagköltség harmadát a saját nettó fizetéséből állni, akkor ezeknek a belvárosi autóknak úgy a 30-40%-a holnapután reggel már nem lenne ott. Állandóan azzal szoktak érvelni, hogy de akkor majd hogy viszi oda a festő a létrát, meg hogy viszik el a három gyereket. De ez egy pici töredéke az összes autósnak. Az autósok zöme a belvárosban egyedül ül az autójában, és az irodájába autózik. Azt kell elérni, hogy ezek minél nagyobb számban válasszanak más közlekedési módot. Legyen újra villamos a Nyugati téren észak-déli irányban is, legyen kerékpár sáv, és kapjon kevesebb teret az autó. Aki meg azon aggódik, hogy kevesebb lesz a parkolóhely, mert nem lesz a felüljáró alatt parkolóhely, annak felhívom a figyelmét, hogy parkolók garmadája várja a környéken: Csengery utca 70., Pannónia utca 16., Vígszínház utca 3., Izabella utca 79., a Westend több százas parkolói stb.
fovarosi.blog.hu 2019.05.22 08:26:24
@gyongyi70: Csak találomra választottam egy kerületet: 2000 forint ügyintézési díj mellett a fizetős zónában lakó kerületi lakos akár két autóra is kérhet parkolási engedélyt, amivel a saját zónájában ingyen parkolhat. www.hegyvidek.hu/ugyintezes/parkolasi-engedely Erről beszélek, ezt kellene megszüntetni, és máris sokkal kevesebb autós autókázna kényelemből a városban.

"a benzin árába annyi adó van beépítve, ami bőven fedez mindenféle negatív externáliát": nem tudod a benzin árába beépíteni azt, hogy a másik tüdeje a szmogban tönkremegy. Ezt nem lehet pénzzel kiváltani, megvásárolni. (Nem, nem egyedül a te autód miatt, az összes autó miatt, az autóforgalom nagysága és a fák hiánya miatt.)

@sure_shot: Ha megépül körbe az M0 körgyűrű, akkor odaköltözik mellé egy csomó cég, ergo oda megy ki egy csomó munkahely. Ebből akkor hogy lesz kisebb autóforgalom? Szerintem ez nem azt eredményezi majd, hogy kisebb lesz a belvárosban az autóforgalom, hanem azt, hogy (1) az M0 is egész nap a dugóban áll majd, így (2) nem csak a belváros, hanem a külsőbb területek forgalma is megugrik. A megoldás nem az újabb és újabb autóutak építésében rejlik, hanem az alternatív közlekedési módokra való átterelésben, az utazások ésszerű lecsökkentésében. (Pl. ne kelljen minden nap bejárni az irodaházba, lehessen otthonról is dolgozni. Legyen az irodaházban mosdóval felszerelt, őrzött kerékpártároló. Legyen egy autós sáv helyett egy kerékpáros sáv. Legyen több villamosvonal. Hozzák be és kössék össze a HÉV vonalakat - ld. 5-ös metró terve.)
fovarosi.blog.hu 2019.05.22 09:25:59
@gyongyi70: Egyrészt ez nem arról szól, hogy kezdjünk el személyeskedni, ez a téma nem arról szól, hogy én hol lakok, hanem arról, hogy úgy szervezem meg az életemet, hogy ne legyek minden nap az autómba ragadva. Ahol lakok, ott ingyenes a parkolás (fizetős zónán kívül), mégis inkább a BKV-t választom. Pedig van saját autóm is. De mondom, a Nyugati téri felüljáró elbontása nem az én személyes ügyem, ez nem rólam szól, hanem mindenkiről.

Kerékpár: Ez az autóból nézve nagyon csalóka, és erre én is csak akkor jöttem rá, amikor elkezdtem bicajozni a városban. Kerékpárral egy egészen más térképet használsz. Rájössz, hogy az Üllői úttal párhuzamosan vannak kis forgalmú utcák, amiken kis kitérővel végig lehet tekerni. Rájössz, hogy a Városliget nem megkerülendő, hanem át lehet rajta átlóban bicajozni. Szóval amint elkezdesz bicajozni, rájössz, hogy a bicajos "egy másik térképen közlekedik", mint az autós. És ezért nem kell a legforgalmasabb főutak szélén tekernie. De amúgy meg ez is olyan, hogy minél kevesebb helyet adsz az autónak, és minél többet a kerékpárosnak, annál több lesz a kerékpáros az úton, és annál kevesebb lesz az autó. A tér újrafelosztása fontos eszköz a városvezetés kezében.
A Fő utca - hatalmas autóforgalma miatt - nem éppen könnyed nyári sétára csábító. Pedig van miért elnézni erre: a Francia Intézettel átellenben, a Pala utca és a Fő utca sarkán álló irodaház, a Palaház Víziváros legöregebb épületének romjait öleli körül...
Egy hely, ahol József Attila bablevesezett, Rejtő Jenő novellákkal fizetett és ahonnan Papszi bácsi szemmel tarthatta a pesti szép lányokat.  ..
Cserhátsurány jobb sorsra érdemes épületeitől Nógrádsipek szép faluközpontján át Hollókő váráig sokféle látnivalót tartogatott ez a szakasz is. Már előző nap lementem Cserhátsurányba. Tulajdonképpen a bélyegzőhelyen aludtam, ugyanis a Flamingóban van egy kis presszó…..
Robbantással tűnt el a régi Duna szálló, és jött az Intercontinental. Épültek a nagy panel lakótelepek Őrmezőn és Óbudán is, és végső hajrájában volt a metróépítés is. Amikor az újságíró a frissen beengedett Coca-Cola felett merengett, az volt Budapest ötven évvel…..