Regisztráció Blogot indítok
Adatok
stofilol

0 bejegyzést írt és 124 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Csikóssal tegnap este azon vitatkoztunk, hogy csak nekem maradt-e ki eddig, hogy a Wankel-motornak velejéig kétütemű hangja van, vagy önök közül mindenkinek. Hallottam már alaposan kihúzatott RX-8-at, sőt szerencsére vezettem is, semmi kétüteműség. Ez itt viszont egy Mazda 110S…..
Állandó téma a gombok és kapcsolók kopása az autókban. Peka Amerikából küldte nekünk a képeket és a magyarázatot. Úgy látszik, szereti ezt a témát. Fogadjátok szeretettel: Sziasztok!Érdekességből küldök pár fényképet, ami két egymás mellett álló autóban feltűnt…..
stofilol 2014.06.30 19:50:59
@ftibi: w124es és nincs vele gondod ?:D

nem folyik olaj sehol? nem rezonál a kardán-difi? nem szól a difi? nem nyekegnek a müanyagok? nem rángat a kupplung felengedéskor? ha automata nem ránt váltáskor? ha automata már csak padlózásra vált vissza vagy karral? nincs szétülve a vezetőülés? elektromos fejtámlát láttál már müködöképest? nincs letörve a könyöklő? nem nyekeg a kuplung kinyomó? szívótorkodat leszűkítette már a korom vagy lekötötted már évekkel ezelőtt, csappantyúkkal együtt? ha autómata a klíma mikor müködött utoljára rendesen? motortakarók, kiemelve a termosztátos oldalsó rostéjokat, megvannak még? elektromos antenna? elektromos tető müködik?hátsó bölcső kirohadva? stb

haggyál már a merciddel....jóég.
Belsőség Ilyen az öreg dízel 2014.04.26 06:35:22
Milyen lehet vajon, ha az ember csak használja az autóját hónapokon át, és nem kell hozzányúlni? Egy-egy olajcsere, esetleg fékbetét, ha eltömődik a pollenszűrő, már nagy esemény. A téli, nyári gumi váltogatása bosszantóan sok időt rabol el, még talán időpontot is kell…..
Itt van például az, hogy miért a legpofátlanabb, leghazugabb emberek jutnak a politikai ranglétrán gyorsan fel... Ja, bocs, visszaolvastam, a válasz benne van a kérdésben, úgyhogy ennek a talánynak a megfejtése kipipálva. Viszont itt van ez a Karmann ajtóhézag. Ez a kis pipamocsok…..
stofilol 2013.12.16 20:41:46
Szegény karmann kabrió... Egy bődületesen kisipari, összecsapott, átgondolatlan jármű. A korszak hasonló kategóriájával is összemérve pl. egy pagodával, ami karmanhoz képest NASA technika (oké oké sokkal drágább modell volt de akkoris)akár egy fiat 124 spider, alfa duetto/spider pedig az olaszok nagy trógerek(ezeken is vicces a 2-es lemez szélvédőkeret öntött csavarozható végekkel, egy semmi lemezbe csavarozva 4 db 12-es csavarral)
Úgy gondolom, ami egy bogáron elmegy rendkívül szélsőséges egyszerűség, az egy drága "sport" kabrión vállalhatatlan, és egyenesen veszélyes, anno is az volt ma is az...
- 4 db 12es csavar fogja az első futóművet kompletten, kormányművestől, karostól mindenestől.
- "kardánalagúttól" eltekintve 1-es lemez alváz, alváz szélének a merevítése sincs ami a kabrió bogáron pl van. (Konkrétan kézzel 10 centiket tudod cibálni az alváz szélét...)
- kaszni küszöb= semmi merevítés, 1-es lemez,és fűtés járat egyben. (kisem tudod rendesen üregelni, mert utastérbe nyomja)
- minden kárpit,burkolat és egyebek betétanyák, lemezanyák nélkül konkrétan a lemezbe tekerve...
- ülés mögé az egyetlen csomaghelyre becsukódó hátsó üveg(nemis értem miért cserélik mindegyiken fóliára)
- kaszni merevítések, egyáltalán váznyulványok hiánya...
stb stb...reggelig írnám. a bogár motor-váltóra és annak a szerelhetetlenségére, konstrukciós fogyatékosságaira kisem térnék.

egy a lényeg, megköszöntem megcsináltam összeraktam, de én utcán nem voltam hajlandó vele menni. nettó életveszély.
Subba Gyökérkezelt jófejség 2013.12.07 12:02:10
Igen, millió ilyen videó van a neten, és elég hosszú is, de ennél jobbfej ellágyulást is ritkán lát az ember :D ..
Mai tesztünk kommentposztja. ..
stofilol 2012.11.15 10:14:49
nagykanizsai cégnél volt céges autóm egy 1,6-os mk-1 focus, ghia szintes kombi fullosan. Lengyelországba jártunk vele hetente, heti 1400+ kilóméter.

Még a jóöreg objektív felelősségvállalásos idők előtt, autópája fel, és fullgáz végig, ráadásul 5en ültünk benne, heti cuccal. Max az 170 volt, ennyit tudott, lejtőn elcsipte a 190et, emelkedőn a 150-et, ekkor evett 14-et, normálban 10 körül. Kizárólag binálisan hajtva. (cég fizette, leszartuk)

Cégnél lízing konstrukcióban voltak kocsik, 60ezer km vagy 3év után ujra cserélték őket. Ebben a focusban 320ezer volt, mert mindig volt valami olyan összegű javítás rajta amitől szerződés szerint "újnak" minősült.

47ezer km-nél m7 esen télen a hajtókar kikönyökölt, 170-nél természetesen, és mindent szétvert. Kocsi 1 éves sem volt, másfél miliós szervdíjat jelentett. Később teljesség igénye nélkül, ferihegyen terminál előtt várva leégett a klíma, vagy 3 órát hütött minket a 45 fokban. (megszorult a kompresszor, és kuplungja sem oldott). Autópályán megszorult az egyik hátsó kerékcsapágy állórafékezve a kereket, természetesen 170-nél, gumi persze vasig kopott, és máig áldok mindent hogy túléltük. (legalább nemvolt télen, nemvolt gond az asstance ra várás.), volt még önindító, váltóhiba (autópályán nemszámított hálistennek hogy elment a 3as). stb... Belül a fele müszerfal nem müködött, szellőztető fokozatok, digit óra, volt hogy a klíma nonstopp ment mert nemlehetett kikapcsolni. stb stb stb ...

összességében, nemvolt rossz kocsi, extrémitáshoz mérten nagyon jól bírta.
Belsőség Heti merítés 2012.06.17 09:15:00
Megláttam Őt! Egy remekbe szabott anyagi összeomlás okán akkoriban egy Golf 1.6 D típusú rémálom kiegyensúlyozatlan tulajdonosa voltam. A kis méregzsák Ez az aminek lelke van...Ez az amiről nem tudja szinte senki, hogy mi...Ez az ami hangjával felveri a környéket...és ez az…..
stofilol 2012.06.17 12:36:50
Jajj,de csúnya! Bojrészer fail 2012.05.31 13:43:00
Lengyeléknél is a tuning nem tegnap kezdődött. Ugyanúgy a keleti blokk része volt a nagy tengerparti ország, mint mi, sőt, még autót is gyártottak.A vasfüggöny lebomlása-lebontása után ott is szép számmal jelentek meg a nyugati autók. A már VW-éra alatt született Ibiza is ezek…..
Péter 69-cel ment a 70-es táblánál, 30 000 forintra büntették. És ez csak a kezdet. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Ideje továbbgondolni a regisztrációs adó, illetve a rendszámok kérdését, nem pedig hetente új ötletekkel rettegésben tartani az autósokat. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
stofilol 2012.01.28 16:18:46
@bkp: erre van egy sztorim

futár lennék, egy metálkék hibátlan libertivel, kék szövet borított pizzadobozzal (még leis szoktam mosni mindig a motort)rendes motoros ruhában, szoval nem csövesnek nézek ki mint naggyuk

2011 évvége, 8ker tavaszmező utca, éppen mennék le motorral a járdárol két kocsi között, és egy üvöltö ember tép hátrafele (kiemelném hogy tépett, a kabátnál fogva), hogy takarodjak kocsiátol és mennyek le máshol....

mire letámasztottam a motort hogy akkor beszéljük meg, a faszi bemenekült a kocsiba... (azért egy emberes lökháríton rugást kapott....)
 Amit januárban megpróbáltunk, mostanra beérett. December 1-től sokkal könnyebben szerezhet százhuszonöt köbcentis motorokra érvényes jogosítványt, aki már rendelkezik B-kategóriás vezetői engedéllyel. Megnyílt az út az olcsóbb, gyorsabb és praktikusabb közlekedés felé.…..
Az Árpád-hídra hajtottam fel épp, a buszsávból soroltam át a száguldó autók közé. Félig már lecsavartam a gázmarkolatot a kormányról, de nem bírta tovább a kezem, be kellett látnom: a Gulliver ennyit tud. A sebmérő mutatója ekkor a hetvenegyen táncolt. Még mindig közel…..
Két szóval bővítettem a Totalcar/Totalbike-falkában tiltott kifejezések listáját. Mielőtt még egyszer, utoljára leírom ezeket, megjegyzem, a felelős nem én vagyok, hanem Kőbájker. Lassan két hónapja öljük egymást a Robogóblog főinkvizítorával egy rendkívül fontos kérdés…..
stofilol 2011.10.13 12:30:33
@scheerti:

gondolván erre a verzióra is, eleve ugy vettem a motort hogy kétnyelvű adásvételivel, és teljes olasz papírokkal... (papirók alapján megkerestem a volt tulajt facebookon hogy hogy emlékszik mennyi km volt benne mikor eladta, és csodák csodája nem visszatekert volt... :D ) ha beüt a papirmizéria, csak regisztrálom, kap egy mozaik utcás csók műszakit, és ennyi ... (de futárként, hogy nincs azonosítód külön előny...annyit megyek ott és ahogy akarok, és oda parkolok ahova csak akarok)

vidéki tapasztalatokról... zalaegerszegről tudok beszámolni, közeli ismerőseim: RD 125, anno én honda mtx 80 majd 125, aprilia leonardo 125, piaggio hexagon 180 2t... minden gond nélkül.

megkülönböztetésről továbbra is azt mondom, ha kicserélem 90esre az órát egy liberty-n, nincs ember aki megmondja hogy mekkora a motor...sőt hamég nemment ilyennel, próbakör után sem mondja meg...(annyira gyönge a 9 lóereje a 125-ösnek)
stofilol 2011.10.13 12:49:46
@Psziho:

aprilia és egyéb márkáik szorosan vannak yamahahával kismotorok-robogók terén... (motorikusan)
stofilol 2011.10.13 18:32:50
@GERI87:

tévedésben vagy, a váltos kétütemüek nem esznek sokat, egyszerű okból kimélni tudod felváltással (variátorossal szemben, mert csak akkor megy ha nyomod neki), mtx 80 al simán elrohangáltam 3-4ből (konkrétan kevesebbet evett mint a simsonom, azt lesem irom mint ment hzzá képest),ami messze áll a tuningtól, nemis pörög 8 főlé... illetve pögög csak értelme nincs. mtx 125 más, power szelep kiskutyapöcse, cserébe rettenetesen megy...(power "alatt" simán 5 körül volt tartható, de kinyomva a szemét sem tudtad 8 főlé vinni...) Azért vettem mtx "családot", mert kategóriával és konkurenciával ellentétben nem hegyezettek (hegyezett napi használatra valóban nem való, de nem a fogyasztás miatt, hanem mert üzemórás a motor), még csak egy kicsit sem, kinyírhatatlan mindkettőnek a motorja... ha lehetne kapni önindítóst, máig ilyennel járnék.

fogyasztás robogó téren...
kétüteműek:
egy 50es... 4 litertől felfelé a csillagos ég.(aki mást mond hazudik) ok egyszerű: nonstopp fullgázzal mész.

125, tipusfüggő... rs 125-skipper 125 (levegős) 7+++ liter, nagyban vezető függő, mert itt már nemtudsz fullon menni :) , ugyan ez a blokk vizhütéssel runnerben hexagonban jóval jobban fogyaszt akár a 180as is 6+ körül tartható, mindemellé kegyeltenül megy... honda phanteon ami még gyakori, szintén 5+ (más említésre méltó nagy kétütemű nincs)

kétütemünél nemis a nagyobb fogyasztás ami zavaró... mert egy liter nem érdekelne, de a mellé töltendő 4ezer forintos olaj, annál inkább zavaró... fogyasztásra osztva mindjárt 10 fölé löki literben

négyüteműek
50es, van a kinai amiről nemirnék (ami futároknak nincs, nem motor :) , van aprilia scarabeoban, piaggio libertyben, stb tipusaikban, várakozáson felül megy, mint egy gyönge 2t, fogyi olyan erős 3, jó alternatíva

125, mint libertym is, giga plexivel 3.8-4-4.2 , plexi nélkül +-3,5. naggyából összes konkurens ekörül eszik, kivétel a rotax blokkosok, a hegyezés miatt gyönge 4-5 körül...

röviden... tessék kijönni a tévhitekből
Merthogy a rendszám szerint itt van, nem Kínában, még csak nem is az oroszoknál, ráadásul rögtön egy GTI. De valahogy túlságosan ismerős ez az autó. Az a maszk, azok a fényszórók... Hát persze! Előző BMW 5-ösről vannak a lámpák, a hűtőrács pedig, ha jól sejtem, egy Golf 5…..
stofilol 2011.07.29 18:21:13
@pukancs:

óóó te ritka hülye, már elnézést

-semmi, az autón lévő módosítás nem engedély köteles.... (eredeti motor futómű ajtószám ülőhely hasmagasság tengelytáv...minden, de még ha ezek sem egyeznek, de átmegy a soron, nobody gives a single fuck)

-az eredetvizsgán alvázszámot, és motorszámot néznek, semmi mást...
(aztis annyira hogy vittem már eredetvizsgára autót hogy a motorszám a rákötött futón "volt"...)

mezei hármasgolfból annyi van mint a szemét... de tisztességes vr6 valóban ritka