Regisztráció Blogot indítok
Adatok
uluk4i

0 bejegyzést írt és 255 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mercim a lábam Úton vagyok. Egy 15 000 kilométeres európai körút első napján. Lassan 12 órája vezetek. Végre. 10 hónappal a „szigorúan vad” ötlet születése után, szervezés, csapatmunka, áldozatok eredményeképp itt vagyok az Alpokban, magasabban már, mint a Kékes, egy osztrák kis faluban,…..
Ez egy igazi 2in1 fogás. Ugyanis ehetjük önállóan és készíthetünk belőle mennyei kencét, mártogatóst. Az alapja a padlizsán, de különféle paprikák hozzáadásával, fokhagymával, hagymával megbolondítva és tandoori fűszerkeverékkel a mennyekbe emelve igazi csúcsélményt érhetünk el. Pár perc alatt…..
Eredetileg ezt egy élőblognak szántam, de egyrészt tényleg kimerítő a 8 óra vezetés (súlyosbítva a párizsi körgyűrű közlekedési kultúrájával) másrészt úgy felxxták az agyam mint régen nem, legyen ez egy élőhalott blog. Szóval ma reggel óta a Párizsi Autó-világkiállítás folyosóit jártam, (nem…..
uluk4i 2018.10.08 13:05:37
@tökmind1niknév: emlékszem erre a parkolásra, a baj ott volt, hogy a másik oldalon volt egy elég tömör betonoszlop kb. 2 cm-re, illetve tök egyenesen se lehetett kitolatni, mert nem volt elég hely a csilivili zsigulinak :) mindenesetre nem maradt ott az autó, megoldottuk, csak elsőre volt szokatlan a helyzet...
Júliusban elzarándokoltam a nemrég felavatott Schumacher-gyűjteményhez, amely a kölni Motorworld nagycsarnokában kapott helyet. Lassan öt év telt el az óta, hogy a minden létező rekordot megdöntő (és a legfontosabbakat továbbra is magának tudó) legenda visszavonult, és csak kicsit kevesebb időt telt…..
Nem, nem a plafonra. Még akkor sem, ha már meguntad, hogy mindig ezt eszel reggelire. Néhány kis trükkel igazi íz-orgiát varázsolhatsz a zabpehelyből, és alig várod, hogy nekiláss...
Szerdán nyitotta meg kapuit a Techno Classica az esseni vásárvárosban (bővebb infók a hivatalos oldalon). A kiállítás a világ egyik legnagyobb oldtimer-rendezvénye, de ez önmagában nem jelent sokat, vagy egy fél tucat rendezvény hirdette már a legnagyobbnak magát. Véleményem szerint az igazi…..
uluk4i 2018.03.23 08:15:49
@Ződ2000: hát majd pár nap múlva kiderül, hogy mennyire jött be a szöszölés a dajcsoknak. Biztos hitelesebb így a projekt, de a hülye is láthatja, hogy rommá lett restaurálva a Ponton - ezen nem sok mindent van dokumentálni. Viszont ha meglátja milyen körülmények között készült...mert valljuk be a német nem látja, hogy mennyire szakember az eger környéki lakatos, csak azt, hogy milyen műhelyben dolgozik. Szóval...you know...we'll see...
uluk4i 2018.03.23 08:17:24
@Ződ2000: Tény, hogy a Coys ide inkább csak szokványos darabokat hozott...lehet egyébként, hogy árverések tekintetében nem annyira kiemelt az esseni vásár, mint mondjuk a párizsi. Érdemes lenne egyszer interjúra elhívni valamelyik aukciósház nagyemberét :)
Lassan a mozikba ér az év legjobban várt tudományos fantasztikus filmje (vagy más értelmezés szerint űr kalandfilmje) az Utolsó Jedik. Bár a legutóbbi résszel nem vagyok teljesen elégedett, álljon itt most egy válogatás a filmtörténelem legjobb űrcsatáiról. Hogy ne legyen annyira könnyű a 10…..
uluk4i 2017.12.15 15:58:20
@steery: Szívemből szólsz. Bár szerintem Ender utolsó vizsgája elég jól sikerült - már majdnem hihető, hogy így folyna le egy konfliktus az űrben. Az összes többi, beleértve a Hoth bolygón vívott ütközetet, egy rakás sz*r. :)
uluk4i 2017.12.15 16:00:15
@eßemfaßom még áll: hát igen, csak hogy a mozivásznon nem mutatna sehogy, ha a csatahajókat szétszórnák az űrben és százezer km-ekről lődöznék egymást. De csak így van értelme annak is, hogy egy tolóhajó szépen egymáshoz passzíroz két csillagrombolót...
Terveim szerint ez egy folyamatosan frissülő poszt lesz, a régebbi gondolatokhoz görgetni kell egy picit :)   11. Amit ne hagyjon ki, aki kilátogat: A Mercedes stand megtekintése kötelező program, úgy ahogy van, mert gyönyörű, tele van interaktív dolgokkal, újdonságokkal és sok izgalmas…..
Szánkódomb az Alföldre? 11 kilátó egy félreeső faluban? Fejjel lefelé megépített tájház? Shrek-tanya, csak mert állítólag az ogre magyar szó? Ezek a fejlesztések mind megvalósultak Magyarországon, méghozzá az uniós pályázatok döntéshozóinak jóváhagyásával, döntően az európai adófizetők pénzéből.…..
A Louwman Museumot az óta szeretném felkeresni, amióta tiszteletüket tették a brüsszeli Interclassics kiállításon egy felettébb vicces mikroautó-gyűjteménnyel. A múzeum azonban ennél sokkal komolyabb készlettel bír, sok tekintetben a világ egyik legkomolyabb gyűjteménye, a honlap szerint 1910 előtti…..
A Mercedes Benz 300SL-ért több, mint egymillió eurót fizettek a Bonham’s belgumi árverésén. Éppenséggel meg tudjuk érteni, mert gyönyörű autóról van szó...
uluk4i 2017.05.31 17:18:18
@Ződ2000: manapság már a hype miatt nem lehett 1 millió alatti áron 300SL-t találni - legyen akármilyen lepukkant állapotban, százszor felújítva, tökmindegy, a népek viszik, mint a cukrot. Hiába, nincs sok belőle, szépen is néz ki, iszonyat presztízse van...
uluk4i 2017.05.31 17:23:24
@Ződ2000: mindenesetre annak az arcnak adok igazat, aki nem is olyan régen írta, hogy most már el kell vonatkoztatni a hagyományos autópiaci bölcsességektől és a műtárgypiac szemszögéből nézni ezeket az aukciókat - vagyis mennyire eredeti v. ritkaság az adott darab, mekkora presztízse van és leginkább, mennyire várható, hogy a belefeccölt lóvé megértül, vagyis a jövőben többért lehet eladni. Különösen ezeknél a Merciknél, az utóbbira igen nagy esély van, ezért is szoktak elkelni...
A második félévi bakancslistámon van egy érdekes hazai rendezvény, amely hasonlatosnak ígérkezik a múlt évi Spa Summer Classics oldtimer-rendezvényhez. A szervezők oldalát böngészve találtam egy májusi spa-i futamot, amelynek meglátogatása kivitelezhetőnek tűnt, így gondoltam megnézem magamnak,…..
uluk4i 2017.05.31 16:17:26
@Ződ2000: Persze, teljesen egyetértek, szinte semmi nincs, amivel lehetne kezdeni valamit. Nincs olyan ember, aki befogna versenyzésbe egy sirályszárnyút, egy 190Sl vagy 230SL is elég drága, és baromira alulmotorizált, egy 300SEL 6.3-al meg eléggé érdekes látvány lenne három keréken venni a kanyarokat...
A múltkor a Model S-t azzal a meggyőződéssel adtam vissza, hogy annál különlegesebb és lélegzetelállítóbb autót még nem vezettem, pedig túl vagyok pár hasonlóan drága vagy akár drágább autó kipróbálásán / vezetésén. Mindazonáltal már akkor is gyanítottam, hogy e királyság nem tart soká, mivel a…..
uluk4i 2017.05.31 09:40:04
@stig: szuper jó kérdéseket teszel fel, amiket a villanyautósok, a világmegváltó lendület hevében és a nyomatéktól megbódulva (bocs, zozo) mindig elfelejtenek megválaszolni.
1. Nem, legalábbis ma még nem - az európai áramszükséglet össz 10-11%-át fedezik megújuló erőforrások jelenleg, nem ideszámítva az atomerőműveket (ami tiszta, de fúj). Már várom azt a szabályozást, ami csak akkor támogatja az elektromos autók vásárlását, ha a vevő kötelezően, mondjuk 5 évre, csak megújuló energiát vásárol a háztartásban.
2. Szinte biztosra lehet venni, hogy a csökkenő benzinfogyasztásból származó jövedéki adóbevételt valamerre pótolni fogja az állam. A legegyszerűbb pl. a töltőállomásokon eladott áram megadóztatása. Valszeg a Teslákkal sem lehet majd az idők végezetéig ingyen cruise-olni.
3. Majd a munkahelyen? Egyébként ki az, aki utcán parkolna a drága villanyautóval? A probléma nem valós, hiszen vagy a nagyon gazdagok veszik autónak (Tesla, ami S Merci kategória) vagy szintén ők veszik, de második autónak (ld. i3). Sztem mindkét esetben futja majd garázsra. A tömegeknek ez még nem lesz probléma...
4. Hát igen, jól fog kinézni, aki az utcsó 1% villannyal beesik az autópálya melletti töltőpontra, de ott már minden hely foglalt. Még egy ok arra, hogy inkább hibridet vegyet az ember...
5. Baromi jó kérdés, amire egyenlőre lehetetlen választ adni...
6. Erre viszont igen: rettentő nagy környezeti károsodást képesek okozni a ritkaföldfémeket termelő bányák. Ezek nagy része vagy Kínában vagy Afrikában található, mindkét helyen nagy ívben szarnak a környezet- és munkavédelmi előírásokra. Persze azoknak, akik megengedhetik maguknak a Teslát, ez a legkisebb gondja - ŐK nagyon jól érzik magukat, hiszen nem pöfögnek semmit.
7. A nagy gyárak rettentő hosszú termékciklusokkal vannak megáldva, nem ugorhatnak csak úgy a piacra bármivel. És a villanyautóknál még mindig az aksi a legfontosabb kérdés - ebből meg a Teslának akkora monopóliuma van, mint a ház. Nem véletlen, hogy a VW is egy aksigyár felépítésével számol saját magának...
Mit érne egy autós vélemény-blog legjobb autós üldözések best-of lista nélkül, ezért íme egy saját lista, amelyben igyekeztem összegyűjteni olyan jelenteket, amelyek nem szerepelnek a legtöbb listán, és a mai nethuszárok túl fiatalok ahhoz hogy teljes pompájukban átéljék a nagyképernyőn. Az autós…..
uluk4i 2017.05.03 16:58:20
@Burgermeister: hát persze, azért _ennyire_ még az amik se hülyék. Mindkettő a Pontiac Fiero alapjaira épített replica. Elég jók, messziről, de amikor pl. kanyarodnak és össze-vissza billegnek, na akkor eléggé kilóg a lóláb!
    A tízezres nagyságrendben gyártott T-54/55-ös harckocsik leváltására már a rendszeresítésük idején tervezni kezdték az új típust. A koncepció és az irányvonal hasonló maradt, mint ez elődöknél, csak egy kicsit jobbat akartak mindenből. A T-62-est egy laikus hirtelen alig tudja megkülönböztetni.…..
uluk4i 2017.04.28 15:30:21
Szerdán nyitotta meg kapuit a Techno Classica az esseni vásárvárosban (bővebb infók a hivatalos oldalon). A kiállítás a világ egyik legnagyobb ilyen rendezvénye, 30 országból 1250 kiállító várja a látogatókat az április 9-i zárónapig. A számokon felül, a Techno Classica legerősebb aduásza a márkák…..
uluk4i 2017.04.10 07:51:22
@Ződ2000: jól van, jól van ... erre mondják, hogy swedische lösung...

Az E-type mellett akár fel lehet hozni az Aston Martint is, ahol szintén a gyári részleg kezdett el "utángyártani" (ld. Aston Martin continuation) és házon belül konkurrenciát csinálni a DB4-nek. Egy darabig még biztos futni fog a szekér, de aztán remélem megindul a világpiac, jobb lesz részvényekbe rakni a pénzt és az öregautós befektetések szépen csendben elolvadnak, mi meg visszatérhetünk a buheráláshoz )

És azt még jobban remélem, hogy mindez azelőtt bekövetkezik, hogy a kínai és egyéb távol-keleti újgazdagok rájönnek, milyen jó játékszer a régiautó.
Most hogy a marketingesek nyugodtan hátradőlhettek a XC60 bemutató után, szerintem beugrott most nekik hogy éppen 90 évesek, és ennek örömére feltöltöttek egy szülinapi videót. Nekik ez a ráeszmélés kicsit tovább tartott, mint nekem, de cserébe elég hangulatos videót produkáltak, amely végigszalad a…..
uluk4i 2017.04.06 20:52:51
@Michel Djerzinski: abszolut egyetertek, a 480-as meglehetosen jo formaju - es most van itt az ideje, hogy egy szepen megmaradt peldanyba beruhazzon az ember, mielott ebbol is kult auto lesz (hacsak mar nincs tul keso ehhez is...)
A napokban futotta körbe a sajtót a legfrissebb autós felsővezetői körhinta híre, amelyről a hazai sajtó vérmérséklete szerint számolt be, vagyis inkább annak megfelelően, hogy épp melyik ország híreit olvasta. A németeknek a legfontosabb hír az volt, hogy Karim Habib a BMW kanadai főtervezője az…..
A gyenge szervezés miatt csalódást keltő nagycsarnok után, itt az ideje vigasztalódni az Antwerp Classics legerősebb adujával, a márkaklubok standjait tömörítő 2-es csarnokkal. A 2-es csarnok pedig nem apró, több tucat klub készült impozáns installációval, amelyek gyakran túlmutatnak az adott…..
A hétvégén sikerült ellátogatni az Essen Motor Show-ra, és meg kell mondjam, meglehetősen szélsőséges élményekkel távoztam. Az EMS egy felettébb szokatlan kiállításnak tűnik: nagyon furcsa és semmihez sem hasonlítható, amit eddig láttam. Egyrészt mindenkinek kínál valamit, mivel egyszerre nyújtja…..
Vasárnap zárta kapuit a második alkalommal megrendezett brüsszeli Interclassics.  A kiállítás  szervezői azonban nem kezdők, referenciájuk a Maastrichti  Interclassics, amely az egyik legnagyobb európai regionális oldtimer-kiállítás. Az év elején már írtam egy beszámolót a felettébb impozánsra…..
A hét elején már leírtam, hogy miért érdemes ellátogatni Párizsba, most a tettek mezejére lépek. Ezúttal valami teljesen új dolgot próbálunk ki a blogon, és ezt a posztot igyekszem folyamatosan frissíteni a szalonon látottakkal...
uluk4i 2016.10.05 15:21:40
@Ződ2000: Biztos hogy COTY tag volt? Nem a Csikós csinálja azt? Már csak azért, mert a Vályi egy külsősből lett beltag, a kopasz meg ugye echte újságíró.

Mindenesetre a kezdeti fényezés után elég sokan elküldték a búsba, főleg a kommentelési modora miatt (hint-hint :)
uluk4i 2016.10.05 17:01:20
@Ződ2000: elég nehéz lehet nem élvezni :) a rosszindulatú kommentek anyagi okokat firtattak a távozás közül, mármint hogy a TC nem akarta kitömni a zsebét rendesen...

Meg persze sokan feszegették, hogy már amúgy is döglődik az egész TC, ki tudja?

Azt hiszem ő volt az egyik kijelölt arra, hogy a kommenteket moderálja, de valszeg nem volt a legjobb választás...mármint a hozzászólókat leoltani tudta, de a kritikát kevésbé viselte. Mint azt a búcsúcikkben is írta :)